Uitrijden auto's dramatisch

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjoos

Re: Uitrijden auto's dramatisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 13:54

Dan moeten ze het als nog beter regelen. Meer ingangen/uitgangen maken. Want ik vind een uur stilstaan (echt NIETS verschoven) terwijl de zogenaamde ' vips' gewoon wel door konden rijden echt niet normaal.
Vandaar dat wij na een uur stilstaan besloten het lintje door te scheuren en door de vip ruimte te gaan. Toen waren we er binnen 5 minuten uit!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:11

Sja wij hebben nog wat rondgelopen, nog wat gegeten, beetje gebabbeld. Vond alles erg goed geregeld en tis wel erg makkelijk om dan zo te zeuren over zoiets, vind IK dan. Mijn leven zal wel niet zo drastisch veel aan waarde ingeboet hebben door dat 'verloren' uurtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:14

Ik ben er beide dagen binnen 5minuten vanaf gekomen, stond helemaal vooraan geparkeerd! :)

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:25

poes schreef:
Sja wij hebben nog wat rondgelopen, nog wat gegeten, beetje gebabbeld. Vond alles erg goed geregeld en tis wel erg makkelijk om dan zo te zeuren over zoiets, vind IK dan. Mijn leven zal wel niet zo drastisch veel aan waarde ingeboet hebben door dat 'verloren' uurtje.

Wij ook, om wat over half 7 zaten wij in de auto, na nog wat geslentert te hebben over het terrein.
Ik had die avond nog meer dingen te doen ja. De planning was dan ook om 8 uur thuis te zijn. Ik vind normaal wachten ook niet erg. Maar een uur stilstaan op een parkeerplaats vind ik niet normaal. Of sta jij graag voor je lol een uur in de auto te niksen?
De ene kant reed wel door. Waarom onze kant dan niet? Dat ik via de ene kant er binnen 5 minuten uit ben, en dat de gewone parkeerplaats nog helemaal stil stond betekend voor mij dat ik het slecht geregeld vond. Daarbij stonden er ook nog eens 15 jarige meisjes het verkeer te regelen, lijkt me niet dat dit heeft geholpen met het goed doorstromen van het verkeer.

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:25

0ojannekeo0 schreef:
Ik ben er beide dagen binnen 5minuten vanaf gekomen, stond helemaal vooraan geparkeerd! :)

Wij dus helemaal achteraan :+

botjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 14:41

Dat je moet wachten als iedereen tegelijk weg wilt rijden, dat snap ik. Maar ik vind het niet normaal dat de mensen die achteraan stonden lange tijd stil hebben gestaan, terwijl de voorste velden helemaal leeg waren! Nu is het een logistieke nachtmerrie, en ook wij hebben nog even geshopt, het toilet bezocht enzo. Maar als je zo lang stil staat wordt het wachten toch echt vervelend. Plus dat het hele uitrijkaarten systeem op zijn gat lag. Meisje staat met een berg uitrijkaarten in de hand, maar neemt ze niet aan. De volgende jongen staat min of meer uit zijn neus te eten, met uitrij kaarten in zijn hand. De volgende dame rende gestresd heen en weer en kwam tot niets anders. Dat is dan jammer van die 5 euro, dat hadden we aan andere dingen uit kunnen geven...

Kido

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:08

Wij waren net voor het eind weg gegaan dus dat scheelde een hoop!
Maar we waren er al bang voor!!!

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:38

wij zijn gewoon eerder vertrokken. rond 4 uuur. die fransoos hadden we toch al eens gezien en had geen zin meer om te wachten. we waren ook een beetje te laat. rond 11u. dus hebben helemaal nergens last van gehad !

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-09 15:50

Sjoos schreef:
VRESELIJK!

Ik ben dat meisje die het lint stuk trok, whahaha! (in de fiat grande punto) We waren het spuugzat. Als ik dat niet had gedaan stonden we er nog 2 uur!

Vrouw? Lijk ik zo oud? :P

Nou... nee... het was bij lange na geen fiat punto :D Het was juist een HEULE grote auto. Helaas was het lint net achter ons stuk, wij hadden een stuk hek naast ons. Dus achter ons schoot iedereen naar links, en wij konden geen kant op :+

Wij hebben alles bij elkaar 3 kwartier stil gestaan. Links van ons reed het zo door. En als het voor doorliep, konden wij geen kant uit wegens alle invoegende auto's. Daar moet toch wel iets voor te verzinnen zijn...

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:58

Op vrijdag wilden wij juist na de laatste show rustig aan doen om niet in de file te komen. Dus wij eerst naar de wc (die al afgesloten was!!) gelukkig maakten ze die toch nog open. Daarna wilden we nog iets eten. Maar alles was al dicht. Lekker dan. Ook bijna alle stands waren al dicht. Tsja, raar he dat dan iedereen tegelijk komt.

(Verder vond ik het trouwens wel super geslaagd hoor)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 15:59

Ja zoou wel een idee zijn om de laatste show te laten eindigen een half uur voor sluitingstijd, das wel een idee denk ik.

MoSt81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:05

Dat zou wel een hoop schelen. Verdeelt de mensen wat meer.

Maris1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:06

Wij gingen laat weg. Na de laatste show nog een patatje gegeten en vervolgens rustig richting uitgang. De meeste auto's waren al wel vertrokken en wij konden rustig wegrijden. Was hier erg blij mee, want vorig jaar vrijdag (die eerste enorm regenachtige dag)was het een drama om weg te komen. Afschuwelijk. Het was één grote blubberzooi en heel veel auto's moesten met een tractor weggesleept worden. Wij kwamen er gelukkig toen nog zonder tractor uit, maar met moeite in de tweede versnelling. Was blij dat het gisteren niet doorregende, maar hooguit af en toe een klein buitje.
Vond het wel weer geweldig om naar Horse-Event geweest te zijn. Altijd een heerlijk dagje daar.

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 16:45

Sjoos schreef:
Dan moeten ze het als nog beter regelen. Meer ingangen/uitgangen maken. Want ik vind een uur stilstaan (echt NIETS verschoven) terwijl de zogenaamde ' vips' gewoon wel door konden rijden echt niet normaal.
Vandaar dat wij na een uur stilstaan besloten het lintje door te scheuren en door de vip ruimte te gaan. Toen waren we er binnen 5 minuten uit!
nou je heb gelijk had ik gelijk gedaan, en geen groote mond want dan kan je er een paar krijgen ook op zo'n moment

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:10

Nergens last van gehad :D
Gingen pas kwart voor 8 weg

ook geen parkeerkaart gekocht.. konden zo doorrijden :P

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 18:41

Maris1 schreef:
Het was één grote blubberzooi en heel veel auto's moesten met een tractor weggesleept worden. Wij kwamen er gelukkig toen nog zonder tractor uit, maar met moeite in de tweede versnelling.

ja dat herinner ik me nog perfect. had toen net een paar maanden mn eerste autootje (een 205, mooi klein koekblik ;)). we begonnen al met uitduwen, daarna door het grootste modderbad dat ik ooit gezien heb. in zn 1, hard gas geven terwijl we van links naar rechts swiepten. mn auto begon wit, maar naderhand wastie bont :+

overigens heb ik me kapot gelachen op het parkeerterrein hoor. de meeste tijd waren we kwijt met het zóeken naar de auto. niemand had onthouden waar dat ding stond. uiteindelijk dus op de áller achterste rij :+. even rustig gerookt, nog de uitrijkaart gezocht (die had ik gekocht voordat we het parkeerterrein opliepen, maar was hem alweer kwijt toen ik bij de auto was :+)
vervolgens gingen we weg. zegt mijn zusje: "kom we gaan vol gas door het midden van het terrein". dus ik heel braaf: "nee dat vind ik asociaal, we sluiten netjes achter aan"

dus wij achteraan sluiten, zijn we 20 minuten later bijna bij het eind. komt er zo'n dom blondje in een énorme VW aanrijden, die zich er wel even tussen wilde proppen...
toen we eindelijk zover waren dat ze niet meer voor ons zou passen, ging ze het natuurlijk achter ons proberen, alleen zagen wij de dames in de auto achter ons ook al boos naar haar kijken, dus we hebben samen die muts even op haar plaats gezet. ze reed nog bijna een deuk in de voorkant van onze achterligger (die kon nog maar net uitwijken) maar uiteindelijk kon ze mooi achteraan aansluiten.
god, wat hebben wij met zn allen gelachen :D. en mn zusje had dus hetzelfde idee. ben toch blij dat ik me niet zo asociaal gedraag :P

uiteindelijk waren we overigens in een half uurtje het terrein af hoor. om half 8, dus vond het best meevallen :D

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 19:45

Nou, wij stonden dus achteraan (gisteren). Inderdaad een uur stil gestaan. Belachelijk! En voor degene die ons zeurpieten vindt; ik had inderdaad wat belangrijks te doen: thuis komen met het OV! Maar we hadden zoveel vertraging opgelopen dat dat niet meer kon.. Er moet een oplossing voor zijn en het is de taak van de organisatie om daar voor te zorgen. Slimme tactiek om de bezoekers vast te houden tot het einde door een leuke show, maar erg dom dat ze hieraan geen aandacht besteden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:23

Sjoos schreef:
Zondag bij de laatste shows zat alles vol. Wij schoven de picknick bankjes naar de ring toe, zaten we eerste rang :+

Die waren zaterdag al bezet. De tribune was vol, de trapjes. De voorste bankjes langs de lange kant. Op de kort kant stond ook iedereen vooraan en óp de bankjes. Andere kant ook.

Mijn tip voor volgend jaar... meer tribune bij de bitpiste! Serieus die vip lounge was gedurende de hele dag zowat leeg. Weg ermee... Laat ze maar zitten tussen het gewone gepeupel :+ Die betalen €30 voor zo'n show. (25 kaartje en 5 voor de overpriced uitrijkaart)

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:28

over het algemeen moet je voor een VIP kaart wat extra neerleggen hoor. tenzij die VIP lounge speciaal voor de ruiters e.d. was natuurlijk. maar ik vind die lounge op het HE idd ook onzin. zúlke belangrijke mensen komen er nou ook weer niet dat dat nodig is :+

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:32

Wij zijn dus ook bewust eerder vertrokken om dit voor te zijn en dat is maar goed ook geloof ik :j . Maar ik denk dat het erg lastig is hoor om al die mensen goed en wel het terrein af te krijgen. Zo geordend is het als je aankomt, zo chaotisch gaat het als je weggaat....

wintepint

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:37

Ha ha daar heb ik een goede oplossing voor, parkeer de auto ergens waar het ook nog eens gratis parkeren is en haal je fiets uit de auto, twee vliegen in een klap, en je hebt nergens last van. :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:38

wij stonden op de deelnemersparkeerplaats en we waren binnen 10 minuten toch wel weg.. misschien iets langer, maar het duurde geen uren.

we moesten daarvoor wel een paar mensen platrijden maarja, hadden ze maar niet vóór de auto langs moeten lopen O:)
nee grapje hoor, maar we moesten op een gegeven moment wel gewoon tussen wat mensen doorrijden die allemaal in 1 lange slinger voor de auto langs bleven lopen, maar er is niemand gewond geraakt xD

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:40

Ik zag één Internationaal jurylid er rondstrompelen die die ochtend de Future test had gejureerd. Ik kan mij niet voorstelen dat die heeft betaald :D :D

Het was écht leeg grotendeels op zaterdag. Echt zonde. Er kan veel meer (grotere) trubunes geplaatst worden, want die ruimte is er gewoon. Nu moest iedereen heutje meutje staan, waardoor het zicht voor diegenen die er achter stonden belemmerd werd.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:51

ja dat is zeker wel waar. ik zag ook meer hoofden dan show bij JFP. nog wel genoeg kunnen zien, maar het was niet echt lekker geregeld.
bij bijvoorbeeld de equitana is álles vrij toegankelijk, maar staan er bij de grote zaal met de grootste shows wel mensen bij de opgang tot de tribunes. als die vol zitten heb je gewoon vette pech gehad.
zo zou het eigenlijk op HE moeten zijn...

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-09 09:09

Dat was inderdaad best jammer... ik zat op het tribunetrapje omdat ik netjes bleef staan tot het trailerladen afgelopen was (was verzoek van annemarie wegens stress paardje) en ik zag vrij weinig. Er was gewoon TE weinig plaats. Dat moet ook beter kunnen.