4-jarige dame met 8-jarige hengst zwaar aan de training!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:18

:') Ik vind Baggio nu ineens klein lijken met Joos erop. Tis net een pooonie. Vooral die twee laatste foto's.

Wat een geweldige goedzak is het ook :+: En Joos met dr ambities. Straks is het knokken geblazen om Bas.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:19

Oh wat een mazzel heeft jouw dochter om op zo'n mooi paard te mogen rijden. Dit is zo stoer.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:19

Sorry maar ik vind dit echt niet goed wijs, als het paard schrikt ligt dit
kind languit om maar niet over erger na te denken.
En dan ook nog op een hengst :( onverantwoord

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:20

super combinatie nu al :D

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:20

wow gaaaaaaaaf :+:
wat een superstel!!!
pas maar op leo, die knalt je straks in de dressuur voorbij...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 21:21

weetergeen schreef:
Onverantwoordelijk, het zijn en blijven dieren en kunnen altijd een keer schrikken.

Ja? Dan mag jij mij vertellen wanneer Baggio in de afgelopen jaren een keer is geschrokken (daadwerkelijk, niet zoeken naar een uitweg in een zware training met een ervaren ruiter op zijn rug).
Leer mij alsjeblieft niet mijn eigen paard kennen die ik inmiddels 8 jaar heb. Kijk eens goed op de foto's, je ziet hem vaak met een schuin oog naar mij kijken om te zien wat ik van hem verwacht. Een Ho is bij hem ook absoluut een Ho.
Daarbij komt ook nog dat we haar nou niet erop zetten als hij vers uit de wei komt. Hij had die ochtend al een zware training gehad (want hij loopt officieel gewoon Z1), dus hij was niet echt fris.

Paula1990 schreef:
Heel erg lief en leuk allemaal maar ik vind het toch wel een beetje onverantwoord. Zon meisje van 4 kan niks doen als er iets gebeurt en ik stel me dan gelijk het ergste scenario van nek breken of vertrapt worden voor , maar dat is niet iets wat uitgesloten kan worden. Een ongeluk zit in een klein hoekje hoe goed je je paard ook kent, dus wees voorzichtig ;)

Een ongeluk zit áltijd in een klein hoekje, maar moet ik ze dan in een glazen kooitje houden? Ze kan ook van de trap vallen, van haar fiets vallen, noem maar iets. Ik weet verdraaid goed wat ik doe, neem mijn verantwoordelijkheid hierin ook compleet, en zet haar liever op Baggio dan bij mezelf achterin de auto. Want de kans dat er iets fout zou gaan, is groter in die auto.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:22

Ik ken deze hengst ook, heb er samen met een andere hengst én TWEE merries een bosritje mee gemaakt. Midden in het voorjaar, dus allebei volop in het dekseizoen.
Geen ENKELE wanklank, de hele rit niet! De heren liepen gemoedelijk achter en naast elkaar en keken niet op of om.
Niet iedere hengst is een potentiele (hormonen)bom; sommigen zijn namelijk wél opgevoed.
Laatst bijgewerkt door MamaMiesje op 12-09-09 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

LoveLoes

Re: 4-jarige dame met 8-jarige hengst zwaar aan de training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:22

kan deze wel paardrijden is het niet beetje onverantwoordelijk!!

piey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:23

Klein maar héél dapper. +:)+
En wat een braverd zeg, leuk hoor, dat ie het allemaal zo toelaat. _/-\o_

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 21:23

Maya schreef:
:') Ik vind Baggio nu ineens klein lijken met Joos erop. Tis net een pooonie. Vooral die twee laatste foto's.

Wat een geweldige goedzak is het ook :+: En Joos met dr ambities. Straks is het knokken geblazen om Bas.

Klein vinden? Hoe krijg je dat voor elkaar? :') _O-

FlowerPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:24

merel_13 schreef:
kan deze wel paardrijden is het niet beetje onverantwoordelijk!!

De pony zou denk ik wel heel braaf zijn anders lijkt me niet dat je zo iets doet...

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:24

Super Baggio en Joos!!!!!
Leo weet echt wel wat ze doet met Joos en Baggio.
Ik ken deze hengst ook en die is zeker met Joos heeeeel voorzichtig!!!

_Pasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:25

Wat schattig! Echt een topcombinatie :D

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:26

Ken je de uitspraak van ; het beste sulligste paard van 20 jaar cool in het hoofd , kan opeens schrikken , dit is NOOIT uitgesloten.

Overigens over andere gevaren heb je wel gelijk , al had ik liever er een longeerlijntje eraan , heb je toch net IETS meer controle , maar das mijn mening.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:26

MamaMiesje schreef:
Ik ken deze hengst ook, heb er samen met een andere hengst én TWEE merries een bosritje mee gemaakt. Midden in het voorjaar, dus allebei volop in het dekseizoen.
Geen ENKELE wanklank, de hele rit niet! De heren liepen gemoedelijk achter en naast elkaar en keken niet op of om.
Niet iedere hengst is een potentiele (hormonen)bom; sommigen zijn namelijk wél opgevoed.

en dit verhaal kan ik 100% bevestigen!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:28

Leonoor schreef:
Klein vinden? Hoe krijg je dat voor elkaar? :') _O-

Ja kweenie, op die twee laatste foto's lijkt het net een dikke sullige brave manege-pony-goedzak die al 20 jaar in de manege zijn rondjes voortsukkelt. Gewoon die oortjes, dat koppie vol rust, op z'n dooie gemakje voortgaan.

Y;(

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:29

Ooh wat leuk zeg :D
Over een jaartje B dressuur starten? :))

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-09 21:30

Paula1990 schreef:
Ken je de uitspraak van ; het beste sulligste paard van 20 jaar cool in het hoofd , kan opeens schrikken , dit is NOOIT uitgesloten.

Overigens over andere gevaren heb je wel gelijk , al had ik liever er een longeerlijntje eraan , heb je toch net IETS meer controle , maar das mijn mening.

Dat longeerlijntje maakt niets uit, want opzij springen zou hij dan nog steeds kunnen doen. Zo simpel is het.
En gaan longeren met een paard wat de pest heeft aan longeren is vragen om problemen met een 4 jarige erop.
Nee dan liever los en gewoon goed opletten.

Dat hij hengst is, maakt het wellicht alleen maar beter, want een hengst gaat door het vuur voor de juiste persoon. Op de foto's loopt nog een ander paardje rond. Een merrie, een hengstige merrie zelfs, maar geloof maar niet dat hij ook maar 1 miliseconde een blik heeft geworpen.
Een hengst zorgt en verzorgt ;)

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:33

ts; ik vind niet dat je jezelf moet verdedigen hoor, laat ze maar kletsen, jij kent je paard het beste :) (mijn haf is ook zo bomproof als wat, sommigen kunnen zich dat gewoon niet voorstellen denk ik ;) )

Caira

Re: 4-jarige dame met 8-jarige hengst zwaar aan de training!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:35

Joh Leo lekker laten l*llen. Mensen hebben bij het woord hengst altijd die springkwpndingen voor ogen. Denk dat wij die ons ras zo goed kennen daar alleen maar om kunnen lachen.

Ik zou een 4 jarige eerder op mijn half ingereden hengst dan op mijn merrie zetten

zikina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:36

hahaha wat GAAF!!!! ik neem aan dat jij weet wat jij doet en niks van de anderen aan trekt. ik heb zelf ook een paard 1,73 en 25 jaar oud en heb daar laatst ook een 4 jarige de bak mee ingestuurd zonder zadel en hoofdstel en de ouwe wordt eigenlijk nooit meer gereden alleen hele dagen op het land! en genoot van elke stap!! ga zo door en over een jaar idd foto's van de bixi proeven hahahaha

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:38

Wat super schattig zeg. En een ongeluk kan natuurlijk altijd gebeuren maar ben het wel beetje met TS eens dat ze ook van de stoep kan vallen.

Wat ik wel eens heb gehoord met jonge kinderen die paardrijden, en dan vooral op redelijk brede paarden, dat ze het niet te vaak moeten doen omdat het niet echt goed is voor de heupen ofzo, omdat ze best wel in de split moeten zitten.

Al denk ik niet dat je dit heel vaak/lang doet.

Plaatje1990

Kan ik me wel voorstellen , had dr zelf ook zo een (fjord). Maar wil je wel erop wijzen dat het nooit nooit is zeg maar ;) kindjes waaraan ik eerst lesgaf reden op brave manegepaardjes die soms al 15 jaar of langer rondhobbelen met steeds andere kindjes erop hun rondjes reden , en toch ging het een keer fout waarna iedereen zei : onvoorstelbaar hij is ALTIJD zoo braaf en rustig ... sorry maar met het fenomeen NOOIT NOOIT ben ik het niet eens , mede door deze gebeurtenis :) wil wel nog even kwijt dat je een leuke hengst hebt :)

Plaisir

Ah wat verschrikkelijk lief :D

Knap van je dochter dat ze het durft zeg!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-09 21:39

Knap stel zo! Van de winter gaan ze zeker wedstrijden starten? :P

Leuk dat Bas t zo braaf doet met haar +:)+