newmom schreef:catalyst1 schreef:Wat een ontzettend gave merrie!! Wauw. Commentaar geef ik niet,totaal zinloos zonder zelf eens op dit paard gezeten te hebben.Enige tip die ik heb is neem de tijd....beloon haar voor ieder pasje waar ze de ontspanning wel opz oekt en hou het vooral leuk. Veel van deze paarden hebben een vrij harde leerschool gehad ,die ze niet zomaar even vergeten zijn door de teugels los te gooien.Lekker aan het werk met haar en kleine stukjes ontspanning opzoeken.Als ze zich dan geeft,en je hebt een Yes gevoel...dan afstappen en de volgende dag weer verder.Daar worden ze beter van.
Hier kan ik mij helemaal in vinden!!
Leuk paard!!
succes ermee
gr
Ook ik kan me hier helemaal in vinden. Veel geduld en veel beloning voor elk pasje ontspanning. Niet te lang doorgaan maar stoppen als ze wat ontspannen loopt. Heb je ook een foto van het veulen?

Zie niet in waarom je me dan prive persoonlijk moet gaan aanvallen. Da's natuurlijk wel de makkelijkste manier.
ipv uitleg te vragen.
Dat t geen eenvoudig te rijden peerd is ziet een blinde nog wel. Sowieso weet ik van jou dat je niet de makkelijkste dieren hebt dus daarop hoef je je niet aangesproken te voelen. (over je rijkunsten dus) 
). En het geeft haar de kans zich beter te ontspannen. Doordat je de bijzet tussen de benen door laat lopen kan ze heel makkelijk daar tegen in hangen en juist haar rug wegdrukken, plus haar onderhals aanspannen. En die houding houdt ze dan makkelijk vol, ook als de bijzet los is of er af is. Dat verklaart ook waarom je geen enorme druk in je handen hebt, maar toch een gespannen druk paard onder je kan hebben.