Manege knol @ springen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikduss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:07

5 maanden geleden zaten er echt niet zulke dagen tussen. Toen was het ongeveer februari/maart. En toen was het niet zo warm dat je in die keding rijd.
Even ontopic: Ik vind dit er niet vriendlijk uit zien. Als ik jou was zou ik toch eerst de basis oefenen. Actief rijden en eerst alles onder controle hebben. Er staat bovenin je topic dat het paard wat snel is met springen. Sorry maar daar is op deze foto's niets van te merken. Je moet veel meer meegeven. Misschien een tip voor in de les: oefen eerst allemaal met in de verlichte zit te zitten. En oefenen over balkjes draven.
Succes in de les. ;)

Oeless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:08

ikduss schreef:
5 maanden geleden zaten er echt niet zulke dagen tussen. Toen was het ongeveer februari/maart. En toen was het niet zo warm dat je in die keding rijd.
Even ontopic: Ik vind dit er niet vriendlijk uit zien. Als ik jou was zou ik toch eerst de basis oefenen. Actief rijden en eerst alles onder controle hebben. Er staat bovenin je topic dat het paard wat snel is met springen. Sorry maar daar is op deze foto's niets van te merken. Je moet veel meer meegeven. Misschien een tip voor in de les: oefen eerst allemaal met in de verlichte zit te zitten. En oefenen over balkjes draven.
Succes in de les. ;)

5 maand geleden hadden we al april. :D
Maar ook in April hebben we geen byzondere dagen gehad + dat de bomen dan niet zo groen zijn.

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:12

hier valt mijn mond van open van verbazing, ( en het paard zijn mond btw ook ;) ) wat een schatje is dat paard. Je moet veel meer meegeven, maar meid, ga eerst eens de basis oefenen, met de verlichte zit erbij want nu sta je maar wat in je beugels, ik wordt echt kriegel als ik hiernaar kijk :o .
ohja, in april was het nog geen zonnebril weer ;) .

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:14

Een instructrice die er uberhaupt in een korte broek bij staat niet serieus nemen...
anyway, of het nou vorige week was of niet (ik heb zo mijn mening) er is nog genoeg om aan te werken, zo moet je je bovenlichaam meer mee naar voren plaatsen bij de afzet en in de landing niet achterover gaan hangen (het is geen afsprong) maar mooi doorveren in je knieen. Ik ben het niet eens met de 'kreet, ach, wat een vreeeeselijke fotoos en hoe hard trek je hem wel niet in zijn mond' want ik zie menig dressuurruiter (volwassen) met meer geweld door de baan gaan. Dit is een jong grietje zonder echte springervaring (de instructrice zou hier een standje moeten krijgen, niet zozeer de ts wbt de basis, met dat commentaar ben ik het WEL eens). Hopelijk TS, zie je nu wel aan je foto's dat je handen je paard erg storen, let daar dus goed op. Verder veel succes

ps. wat een gouden paardje waar je op zit, lief voor zijn hoor!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:15

Overigens vind ik de titel "manege knol@ springen" ook wat bijdehand overkomen... maar goed dat paarden niet kunnen lezen...

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:15

Ik meen mij te herinneren dat het in april/maart bijzonder koud was en zelfs nog gesneeuw d had :Y)

Even ontopic:
Probeer beter mee te gaan, met je lichaam maar vooral met je handen, minder met kapstokjes te rijden en kijken waar je springt (niet naar iets ander zoals bij sprong 1).

Maar aangezien je deze punten allemaal wel allang verbetert zal hebben wens ik je veel succes in het ZZ-springen! _O-

(sorry, ik kon het niet laten ! := )
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 29-08-09 21:17, in het totaal 1 keer bewerkt

intral

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:17

Citaat:
Héé

Dit is schalk, mijn lieveling manege knollie
Hijs heel lief en wat snel voor het springen..
Veel plezier met kijken

hmm, veel plezier had ik niet :=

Vithou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:18

Hoe oud is jou instructrische als ik vragen mag? Lijkt wel van mijn leeftijd, lekkere manege dan :=

Inderdaad.. jij hebt een gouden paard. Je zit te bonken op de rug, je hebt geen verlichte zit je staat gewoon in de beugels, en je geeft totaal niet mee ;)
Werk eerst de basis goed door voordat je begint aan springen ;)

En idd, ik had ook niet echt veel plezier, alleen medelijden met het paard..
Iedereen moet leren springen maar ik vind gewoon dat je er nog niet aan toe bent gezien je houding enzo :)
Succes! En veel plezier nog met de lessen en hopelijk over een tijdje ene topic met vooruitgang :j

Edit: toevoeging
Laatst bijgewerkt door Vithou op 29-08-09 21:29, in het totaal 2 keer bewerkt

ikduss

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:19

Dan zou je tegen iedereen die hier foto's op bokt plaatst wel kunnen zeggen dat het aan de instructrice ligt... of ligt dat nou aan mij. Ze zet het hier toch niet op om te horen dat het aan de instructrice ligt, maar om commentaar te krijgen met wat ze beter kan doen.

AnnemiekvM

Re: Manege knol @ springen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:21

Iedereen moet leren rijden. En dan kan een sprongetje op zn tijd best leuk zijn.
Goed dat je les hebt. Ga goed werken aan je houding en aan het meezijn met je paard. Dan zul je zien dat het steeds beter gaat.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:28

Waarom zou je een instructrice in een korte broek niet serieus moeten nemen?

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-09 21:30

Ik weet niet precies hoe lang je rijdt, maar vind je houding op deze foto's echt om te huilen, vooral omdat je je paard echt in de weg zit!!! Ga dus eerst eens aan je zit werken. Je kunt dit bijvoorbeeld doen door gewoon in draf en galop, zonder sprongen, in de verlichte zit te gaan zitten. Druk je hakken goed uit, je benen recht naar beneden (niet naar echter steken!!) en je kont wat naar achter. Probeer eerst op die manier balans te vinden voor je gaat springen. Loop daarna in de verlichte zit eens wat balkjes...Om te zorgen dat je je paard de ruimte geeft om te springen: pak bij het afzetten zachtjes de manen vast achter de oren en leer jezelf zo aan om mee te gaan....Hoop snel betere foto's te zien...
Trouwens, je rijdt niet op een 'knol' , dat lijkt alleen maar zo door jouw manier van rijden... ;)

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 07:15

Wil de TS nog even op mijn berichtje reageren :)*

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 07:42

_Natasja_ schreef:
Waarom zou je een instructrice in een korte broek niet serieus moeten nemen?

Dit vraag ik mij ook af ..

De instructrice is als ik 't goed heb rond de 28.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 07:51

Ik TeM even want de foto's moeten zichtbaar zijn (als ze te groot zijn dien je ze te verkleinen. ;) )

Daar komt bij dat ik niet alle reacties vriendelijk vind. :n

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 09:11

Moderatoropmerking:
Foto's in link mogen, links naar online albums zoals mijnalbum niet.
Daarnaast wil ik jullie graag verzoeken om te denken aan de manier waarop je commentaar geeft. Rijtechnisch commentaar geven is natuurlijk toegestaan, maar doe dit wel opbouwend.
Een discussie over wanneer de foto's wel of niet zijn gemaakt lijkt me niet relevant.

BanjerHoeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-09 10:10

Ik heb even goed gekeken,, en het waren ongeveer 3 maanden geleden ;) FOutje

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 10:11

BanjerHoeve schreef:
Ik heb even goed gekeken,, en het waren ongeveer 3 maanden geleden ;) FOutje

Kan gebeuren!

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 12:14

Neem jij een rechter in zijn joggingsbroek serieus?
Of een politieagent in zwemshorts?
Een balletdanser op kisten?
Ik zie de ministers al vergaderen in spijkerrokjes, latex pakjes en tuinbroeken...

Je bent een autoriteit en je hoort iets uit te stralen. Dus niet zo van 'ik fietste toevallig langs net terug van het strand en dacht, kom ik geef even een springlesje'

Ik vind een sprongetje maken op zijn tijd zeker leerzaam. Maar waarom ik dan toch afgeef op de instructie (op de kledingkeuze na) is omdat deze ruiter het paard in alle mogelijke manieren tegenwerkt. Als je WEET dat de basis nog niet voldoende is en je wilt afwisselen, gooi dan een halstertouw om de hals van het paard zodat de balans beter gevonden kan worden. Liever daaraan trekken dan aan de mond, lijkt mij. Bovendien leer je zo beter te gaan staan in je beugels en kun je er zelfs met je landing steun aan zoeken in het begin.

Ben het ook erg eens met de uitleg van pallatin

xLauwterd01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:34

Je moet meer meegeven met je armen, ook wat actiever aanrijden. Hij sukkelt, heb ik het idee
Ook voor je kijken tijdens de sprong, dat scheelt al heel veel! *D
Je gooit je zelf ook wat naar voren, inplaats dat je gaat staan in de beugels. Of lijkt het alleen zo omdat het actiemoment zijn?? :o

Tip: Doe je beugels nog een gaatje korter ;)

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:47

Mijn instructeur komt soms ook in korte broek met zonnebril maar heeft toch echt wel diploma's en meerdere paarden in de hogere klasse gereden.
Bovendien kan het wel heeel warm worden zo op't zand.

Zou eerder de instructrice niet seriues nemen op de wijze van lesgeven...
Ten eerste ts zou je meer moeten werken aan een onafhankelijke zit,dus wat al eerder is gezegd,verlichte zit oefenen,balkje's draven,zonder beugels etc.

Ga je springen,doe dan een halstertouw om de nek van het paard want als je zelf goed naar de foto's kijkt,vind je het dan niet zelf ook dat je absoluut niet mee geeft met je handen omdat je zit niet goed genoeg is.
(je houdt je vast aan de teugels dus,en trekt je paardje)
Evt als je je zit goedhebt geoefend zou je (onder begeleiding!!) een knoop in de teugels doen en met losse handen gaan springen.
Maar ik zou zoiezo niet zonder toezicht gaan springen want je kan nog wel'n paar lesje's gebruiken (en jij niet alleen hoor) ;)

poekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:49

WAUW!! wat een lief paard heb jij!

je hebt veel om aan te werken, maar iedereen moet het leren.
ga eerst eens lekker bakjes draven om aan je houding te werken, leer hoe je zitten moet boven de sprong.
handen naar voren om je paard ruimte te geven. doe desnoods een touw of beugelriem om de hals van het paard heen. dan kun je je eigen daar aan vasthouden ipv de teugels. beugels iets wat korter, kun je beter zitten. ga als een eens zitten is mij geleerd. kop naar voren en kont naar achter! ;) benen lang houden!
das mijn idee erover hoor... ;)

lovemeintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 15:55

omg ;( foto 7 en 8 :n

en dan durf je er bij te zetten dit is wel netjes en dat is wel netjes?

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 18:55

Eigenlijk heb ik geen zin om commentaar te geven wat dat is al zo veel gedaan,
maar toch vraag ik me af hoelang je daar al rijd?
(ik heb daar ook gereden, en ben niet voor niets daar weggegaan)

Mellanii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-09 23:01

Of de bomen nou groen zijn en of de intsructeur nou en korte broek aan heeft of een zwempak, daar gaat het hier niet om.
Het gaat om RIJtechnisch commentaar!
Je moet proberen om niet meteen in het zadel te ploffen, vaak helpt het als je je een galopsprong na de sprong nog eventjes blijft staan in de verlichte zit, zodat je rustiger en gecontroleerder terug kan komen in het zadel.
Verder moet je ook meer meegeven ! :)