Wat een topper toch, die Silence.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 10:41

Ik ben me er uiteraard verder in aan het verdiepen.
Ik bied nu ook absoluut geen therapie aan, gewoon een leuk uurtje voor de kinderen.
Waarbij we in principe hetzelfde doen als wanneer Silence een verzorgstertje zou hebben.
Dan zou je ook niemand horen over gevaren etc.
Als ik dit echt grootschaliger wil gaan doen, ga ik uiteraard aanpassingen maken.
Ik zou dit nooit zomaar zonder diploma´s op grote schaal gaan doen.

Maar bedankt dat jullie me erop wijzen.

ladyjoy

Berichten: 4966
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 10:44

+:)+

Ik zeg het ook maar voor de kinderen he Slince.. én voor jezelf ;) Want als die ouders op een gegeven moment meer van jou verwachten.. conclusies en evaluaties op papier, weet dan waar je aan toe bent!

Wat voor stages heb je met je SPW gelopen ?

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 10:47

Uiteraard heb ik voordat we beginnen een gesprek met de ouders over de wederzijdse verwachtingen.
Ouders zien dit ook niet als therapie, maar echt voor een leermoment en plezier voor hun kind.
Mede doordat ik er dus niet voor betaald wordt zien de ouders het ook echt als extra´tje

Maar zoals ik al zei, bedankt voor het erop wijzen.

Stage´s heb ik gelopen (VMBO en MBO) op een kinderdagverblijf, basisschool, epileptisch centrum, woonsituatie voor kinderen met een beperking en dagopvang voor autistische en adhd kinderen.

Barmat
Berichten: 8293
Geregistreerd: 25-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:15

Maar toch... je praat er nu wel heel gemakkelijk over vind ik. Die ouders weten neem ik aan dat je SPW doet? Daar zul je over gesproken hebben neem ik aan? In dat kader onderneem je ook deze activiteiten.

Verder moet je voorzichtig zijn om het onder de noemer "Net alsof Silence een verzorgstertje heeft" te scharen. Het klinkt weliswaar onschuldig, echter heb je hier wel degelijk te maken met kinderen met een beperking, en jij bent en blijft te allen tijden de verantwoordelijke eigenaar van Silence, of de ouders er nu mee instemmen of niet. Geloof mij maar, ouders kunnen ineens erg lelijk gaan doen op het moment dat hun kinderen iets overkomt.
Verzekeringstechnisch zou ik het toch maar eens navragen hoe het precies zit, beter teveel nagevraagd dan straks met de gebakken peren.

Om je een klein voorbeeld te geven van hoe raar iets zou kunnen lopen:

Ik heb stallen en een rijbak aan huis. Er kwamen ooit kinderen met eigen pony langs om te vragen of zij gebruik mochten maken van mijn rijbak. Ik heb dit toegestaan als zij de bak na het rijden netjes achter zouden laten. Niet veel later vroegen zij ook les aan mij. Toen ik dit navroeg aan mijn verzekering (aangezien ik geen bevoegd instructrice ben) bleek dat ik, omdat de lessen bij mij op eigen terrein plaats zouden vinden, 100% aansprakelijk zou zijn voor eventuele gevolgen bij een ongeval, ondanks dat het op hun verzoek was, en het hun eigen pony betrof!
Ik ben dus niet op het verzoek van lesgeven ingegaan.

Alhoewel dit misschien een totaal andere situatie lijkt, wil ik er mee aangeven, dat je als begeleidend persoon / lesgever, al heeeeel snel aansprakelijk bent, aangezien jij de leidende persoon bent, en dus verantwoordelijk voor wat er gebeurt met die persoon. Er wordt op dat moment van jou verwacht dat jij voldoende kennis hebt om de situatie in de hand te houden. Zo werd het ook door mijn verzekering gezegd - jij bent de 'lesgever' en dus ook de verantwoordelijke voor dat kind op dat moment.

Daarom - besef goed dat jij op dat moment verantwoordelijk bent voor het kind dat bij Silence is, niet de ouders, maar jij. En je hebt geen papieren, niets. Ik zou nog eens goed achter mijn oren krabben en eens bij je verzekering te raden gaan hoe dit allemaal zit.

RoodZonnetje

Berichten: 10858
Geregistreerd: 17-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 12:22

Ik vind het goed dat er op de risico's wat betreft aansprakelijkheid gewezen wordt, maar wel lichtelijk overdreven. Ik denk dat Silence haar pony heel goed kent (juist omdat ze zo bezig is met zijn welzijn) en daarom niet veel meer risico loopt dan met een 'gewone bijrijder'.

Sowieso lijkt het me sterk dat ouders Silence gaan betalen en dus meer recht van spreken hebben wat betreft therapie omdat equitherapie niet/amper vergoed wordt vanuit het rugzakje/verzekering, of je nu een diploma hebt of niet.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 15:27

Barmat, zoals ik al eerder aangaf, bedankt dat je me erop wijst.
Maar als je had gelezen weet je dat ik me erin aan het verdiepen ben en dan had je het niet zo nadrukkelijk hoeven schrijven :o

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: Wat een topper toch, die Silence.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:31

Nou TS, je kan ook blij zijn dat iemand je zo'n gedetailleerd verhaal geeft. Dan weet je een beetje van hoe de vork in de steel zit.

Ik vind het juist goed dat dit soort reacties worden gegeven, het is alleen maar om te zorgen dat jij straks niet in de problemen zit omdat er wel wat gebeurd is.

Ik vind het dan ook niet zo leuk overkomen hoe je reageert op het stuk van Barmat. Een beetje ongeintresseerd als ik heel eerlijk ben.. :=

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 15:35

Nee hoor, helemaal niet.
Maar barmat had kunnen lezen dat ik me verder in het geheel aan het verdiepen ben ;)
Wat betreft de verzekering, ook dat ben ik aan het uitzoeken.
Tot aan die tijd doe ik niks extreems hoor, zou ik zowieso nooit doen met kinderen.
Nogmaals, het enige wat ze doen is poetsen en de kinderen die het aan kunnen spelen wat met hem in de bak.
Ik doe geen dingen zoals lesgeven etc.

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: Wat een topper toch, die Silence.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:38

Miss heeft Barmat dat ook wel gelezen maar wou ze jou gewoon nog wat goed bedoeld advies geven. Gewoon om jezelf in te dekken mocht er ooit wel wat mis gaan.

Ik bedoel je weet het nooit.. Ook bij het spelen in de bak kan er iets goed fout gaan en als de ouders dan omslaan in terrorouders ben jij het zaadje..

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 15:40

Ja dat is ook zo, daarom bedankte ik haar ook voor het erop wijzen.
Maar omdat het nu om kinderen gaat die ´anders´ zijn wordt ik er zo op gewezen.
Terwijl iedereen die ´gewone´ kinderen als verzorgstertjes hebben en die veel extremere dingen doen, daar hoor je niemand tegen.
Vind ik een beetje jammer, omdat dit puur en alleen een goed bedoeld initiatief is tegenover de kinderen.

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: Wat een topper toch, die Silence.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:43

Ik begrijp absoluut dat het bedoeld is als een goed initiatief voor deze kinderen.

Maar juist omdat deze kinderen anders zijn moet je heel goed oppassen. Het gedrag kan zo snel omslaan en sommige kinderen kunnen daarbij heel extreem worden..

Natuurlij doen andere verzorgers ook wel dingen die niet door de beugel kunnen, maar mensen/kinderen met een gedragsstoornis zijn heel moeilijk te "lezen". Het ene moment zijn ze heel vrolijk en het andere moment slaan ze compleet door.

Daarom krijg je deze tips ook. Het is helemaal niet verkeerd bedoeld oid.

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 15:44

Nee ik vat het ook niet verkeerd op. Vandaar dat ik iedereen en ook voor bedankte dat ze me erop wezen. Heel fijn dat iedereen meedenkt.

avaluna

Berichten: 4429
Geregistreerd: 02-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:52

Wat leuk!
Lijkt me fijn om te zien hoe deze kinderen veranderen.
Ik zie dit idd ook als een beginstadium, is toevallig op je pad gekomen en door de ervaringen met het eerste meisje ben je je er wat meer in gaan verdiepen en gaan linken met je studie/toekomstplannen.
Is toch fijn om wat voor kinderen te kunnen doen?

Sandeman

Berichten: 1886
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:53

He silence...nou nou nog een aardige discussie geworden he.
Ik zeg..petje af meid!!! Geef Silence maar een knuffie van mij. :*

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 15:55

avaluna: precies, ik bied zoals gezegd inderdaad geen therapie of iets aan.
Dank je wel.

Sandeman: Dank je, ga ik doen. Vanavond meteen nog haha, moet nog terug naar stal voor de smid.

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:01

Sandeman schreef:
He silence...nou nou nog een aardige discussie geworden he.
Ik zeg..petje af meid!!! Geef Silence maar een knuffie van mij. :*



Waar zie jij een discussie dan?

Volgens mij is dit een net topic en is de TS alleen gewezen op wat er evt. fout kan zodat ze straks zelf de dupe niet is. ;)

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 16:02

Ja is ook zo, maar het hoeft niet keer op keer gezegd te worden.
Anders hebben we straks wel een discussie :P

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Re: Wat een topper toch, die Silence.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:03

Daar heb je gelijk in. ;)

Zolang je maar onthoud dat alles goed bedoeld is. :D

Sandeman

Berichten: 1886
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Zandvoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:04

Dat bedoel ik.... ;)

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 16:04

Dat doe ik ook zeker weten ;)
Zolang het ook maar vriendelijk gehouden wordt.

BoefJMouse

Berichten: 331
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Houten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 16:10

Wat ontzettend leuk om dit te lezen.

Ik heb dit vaak gedaan met een meisje uit mijn buurt,
kindje is gek op paarden en lijdt aan autisme.
Ze is lichamelijk gewoon in orde, maar leeft in haar eigen wereldje.
Met begeleiding zijn we met haar aan de gang gegaan en heb ik haar al vele uurtjes plezier kunnen geven op de rug van mijn paard.
Het was eerst even afwachten wat Kiony ervan zou vinden,
maar die was vanaf moment 1 erg nieuwsgierig en voorzichtig met het meisje.
Als we samen gaan rijden [zij in een speciaal tuigje voor mij op het zadel] dan loopt ze ontzettend voorzichtig en is heel oplettend.
Heerlijk om te zien dat Sabina enorm uit haar schulp krijgt als ze bezig is met mijn paard.
Ik heb dit ruim 3kwart jaar gedaan en de ouders van het meisje zien erg veel vooruitgaan.
Helaas kan ik nu niet meer verdergaan met haar omdat ik verhuisd ben ivm met studie en mijn paarden hier komen te staan.

haar ouders gaan nu iets zoeken, waardoor Sabina kan blijven paardrijden.

Ik vind het heel goed om te horen dat er nog meer mensen zo bezig zijn met kinderen op hun paarden :D

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 16:11

Leuk hoor, leuk ook om te lezen dat er meer bokkers dat doen.

whitneyvdw

Berichten: 1547
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: rijnsaterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 18:41

wat ontzettend leuk dat je dit kan doen,en wat geweldig dat silence het zo goed doet.ik ben dan ook helemaal weg van hem.vooral zijn lieve koppie.en wat een mooie foto,s staan er in je profiel.ik vind het erg leuk dat jullie dat saampies doen.geef silence maar een hele dikke knuffel.dit is echt top.

karinFTbing

Berichten: 1708
Geregistreerd: 30-01-07
Woonplaats: Breda

Re: Wat een topper toch, die Silence.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:29

Wat leuk!
Mijn zus (Manon_V) vertelde me over je verhaal, dus ik moest het even lezen, aangezien ik misschien die opleiden of SPH wil gaan volgen en er ook heb over nagedacht om daarna verder te gaan met therapie in combi met dieren (en dan wel paarden).

Er bestaat ook een deeltijd opleiding in Utrecht voor ;)
Daar kan je gericht kiezen voor paarden honden of dolfijnen.

Ik heb helaas niet genoeg geduld voor kinderen ben ik vandaag wel achter gekomen, maar heb je echt veel geduld nodig hierbij (ik bedoel, ik kan er niet goed tegen als het lang duurt voordat een kind eens doet wat je vraagt :P )

anyw1

Berichten: 513
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Wat een topper toch, die Silence.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 19:39

hey,

je zou eens kijken bij centrum de eenhoorn.
misschien kun je je verdieping via hen vinden...

succes!