Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
chocobroodje schreef:Ik snap wel dat je vertrouwen een flinke knak heeft gehad maar een paard doet zoiets niet expres. Ik vind wel dat je nu heel makkelijk roept moet ik haar nu verkopen, ik neem aan dat dat de schrik was?. Je lijkt me geen onverantwoordlijk persoon, en je paard is niet gemeen. er was een vervelende miscommunicatie. Laat je vriend het de volgende keer proberen en geef je haar wat meer ruimte om haar heen zodat ze ook weg kan. Echt het komt vast wel goed!!!!

LadyJ schreef:DendroFleur schreef:Ik heb thuis meerdere paarden staan en allemaal reageren ze anders. De een schrikt niet snel maar als ze schrikt raakt ze zo in paniek dat ze je overhoop loopt of tegen de stalwand aan drukt. Terwijl het paard dat overal van schrikt juist toch altijd zo alert is dat ze weet waar ze heen kan. Net als bij mensen. De een gooit zijn stuur om omdat er een duif op de weg zit en rijdt de sloot in, de ander denkt alleen jammer duif (ben ik, heb een trage reactie).
Ik denk dus ook dat je paard niet bewust tegen je aan wilt springen maar eerst een noodsprong maakte en pas halverwege erachter kwam dat jij in de weg stond en de beweging toen heeft afgeremd. Helaas kon ze je dus niet meer ontwijken maar ze heeft je wel voor erger behoed.
Zeker geen reden om je paard te verkopen maar wel bijv om schriktrainingen met haar te gaan doen zodat jullie beide weten wat jullie aan elkaar hebben. Verkopen zou ik alleen doen bij een paard dat bijt of trapt. Niet door een reactie na een schrikreactie.
Ja ze is in die weken dat ik haar heb eigenlijk nog nooit echt geschrokken, daar stonden we van te kijken. Alleen die noodsprong uit de wei.
Ben het idd ermee eens dat dat een slechte gewoonte is (wat jullie al eerder zeiden)ook al zoekt ze bescherming bij mij. Kunnen ook niet veel mensen haar uit de wei halen, mij vertrouwt ze wel.
Heb ook al kleine schriktrainingen uitgeprobeerd, met een vlag enzo en het enige watt ze deed was met haar knie knikken.
Ze volgt me los al door de hele bak en stopt als ik stop.
Het ging eigenlijk te goed allemaal stond ik verbaasd van.