En toen kwam de ambulance je halen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mltex

Re: En toen kwam de ambulance je halen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 12:57

Kan me voorstellen dat een paard het veiliger vind om over die 'enge 5 cm' te springen ipv precies erop te staan, als ik dit zo hoor deed ze dat gewoon enorm knullig. Waarschijnlijk twijfelde ze tijdens het omhoog springen.
Paarden kunnen diepte e.d. niet goed inschatten en onbekende ondergrond is 'gevaarlijk'.

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 13:31

chocobroodje schreef:
Ik snap wel dat je vertrouwen een flinke knak heeft gehad maar een paard doet zoiets niet expres. Ik vind wel dat je nu heel makkelijk roept moet ik haar nu verkopen, ik neem aan dat dat de schrik was?. Je lijkt me geen onverantwoordlijk persoon, en je paard is niet gemeen. er was een vervelende miscommunicatie. Laat je vriend het de volgende keer proberen en geef je haar wat meer ruimte om haar heen zodat ze ook weg kan. Echt het komt vast wel goed!!!!

Ja was idd de schrik en ik heb het ervaren als gemeen en expres (zo zag het in mijn ogen uit) nu ik alles van die andere mensen hoor zie ik het helemaal anders, maar ben heel eerlijk als een paard zoiets echt extra om gemenigheid zou doen (en je hebt van zo een paarden) dan werd ze evenhard verkocht.
Maar is in dit geval waarschijnlijk niet als ik het zo hoor ,maar ja was mijn eerste reactie uit paniek en pijn.
Nu ben ik haar dankbaar dat ze me heeft proberen te ontwijken en wil ik naar haar toe maar kan helaas niet

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:35

In dat geval neem ik mijn woorden terug!

Nou ik hoop dat je snel over de schrik en je blessures heen bent zodat je met haar aan het vertrouwen enzo kan werken, dat zal nu wel nodig zijn.

skyez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 16:14

veel sterkte(L)(L)(L)

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:34

nou dat is nog eens wat..
maar kan je 1 ding zeggen.
mijn paard heeft ook al een aantal keer mijn kant opgesprongen uit angst of dergelijk.
dat doen ze nou eenmaal.
ze kiezen hun veilige kant.
en dat was vast neit bedoeld om jou te bezeren..

ik zou gewoon voorlopig als je weer met je paard op stap gaat niet naar zoon rooster gaan.
dat paard heeft er gewoon angst voor en t is ook gevaarlijk..

iig heel veel sterkte!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 23:36

LadyJ schreef:
DendroFleur schreef:
Ik heb thuis meerdere paarden staan en allemaal reageren ze anders. De een schrikt niet snel maar als ze schrikt raakt ze zo in paniek dat ze je overhoop loopt of tegen de stalwand aan drukt. Terwijl het paard dat overal van schrikt juist toch altijd zo alert is dat ze weet waar ze heen kan. Net als bij mensen. De een gooit zijn stuur om omdat er een duif op de weg zit en rijdt de sloot in, de ander denkt alleen jammer duif (ben ik, heb een trage reactie).
Ik denk dus ook dat je paard niet bewust tegen je aan wilt springen maar eerst een noodsprong maakte en pas halverwege erachter kwam dat jij in de weg stond en de beweging toen heeft afgeremd. Helaas kon ze je dus niet meer ontwijken maar ze heeft je wel voor erger behoed.
Zeker geen reden om je paard te verkopen maar wel bijv om schriktrainingen met haar te gaan doen zodat jullie beide weten wat jullie aan elkaar hebben. Verkopen zou ik alleen doen bij een paard dat bijt of trapt. Niet door een reactie na een schrikreactie.

Ja ze is in die weken dat ik haar heb eigenlijk nog nooit echt geschrokken, daar stonden we van te kijken. Alleen die noodsprong uit de wei.
Ben het idd ermee eens dat dat een slechte gewoonte is (wat jullie al eerder zeiden)ook al zoekt ze bescherming bij mij. Kunnen ook niet veel mensen haar uit de wei halen, mij vertrouwt ze wel.
Heb ook al kleine schriktrainingen uitgeprobeerd, met een vlag enzo en het enige watt ze deed was met haar knie knikken.
Ze volgt me los al door de hele bak en stopt als ik stop.
Het ging eigenlijk te goed allemaal stond ik verbaasd van.

Dus niet al het vertrouwen overboord gooien door 1 foutje van haar kant. Jij volgende keer nog iets beter opletten (is iets anders dan wantrouwen) en zij heeft hier misschien ook wat van geleerd. Ik hoop dat je snel hersteld en weer lekker met haar bezig kan zijn. Dat zal ze ook wel missen.

LadyJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 11:43

Ja hoop althans dat ze me mist hahaha een niet dat ze me nieet meer kent had haar immers pas 3 weken, ik zal zeker goed opletten, maar deed ik nu ook al, was stom foutje kan gebeuren, misschien had het voorkomen kunnen worden enn misschien niet weett het echt niet.

skyez;
dank je wel voor alles hahaha

D_Mr;
ga ook kijken hoe we dat het beste kunnen oplossen want met rijden als we naar buiten zouden gaann moet ze er ook over...

heidiLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 21:55

Gelukkig dat ze je heeft proberen te ontwijken anders het veel erger afgelopen! Je hebt haar ook nog maar 3 weken dus zou het evengoed al meer tijd geven. Maar zoals je al zei ga je dat ook nog niet doen. Succes in ieder geval en veel beterschap! :(:)