x_Marr schreef:Bokken is een uiting van pijn of iets moeilijk vinden, ik vind dat geen protest, fout ligt ook bij de ruiter.
En helemaal als je telkens weer doorgaat met iets wat voor het paard niet fijn is.
Dan is het niet het paard heeft er geen zin in, nee het paard vind het gewoon ontzettend moeilijk.
Ik ga dus ook helemaal mee met DL__.
Ik vind ook dat je meer van achteren naar voren mag rijden: zit wel een krul in, maar het paard zie ik alelen op de voorhand lopen, mag dus veel meer die achterhand gaan gebruiken zonder dat die krul er direct in moet.
Misschien is het ook verstandig om te gaan rechtrichten, dan zal die wissel misschien ook wel makkelijker gaan.
Verder mag er aan je houding ook gesleuteld worden, je zit in stoelzit, en je schouders hangen af en je leunt achterover.
Met het achterover leunen zit je je paard in de weg, ga dus rechtop of ietsjes naar voren hellend zitten, schouders rechtop, en benen meer naar achteren.
Springen ziet er goed uit, mag wat meer meegeven zodat hij zich wat ronder kan maken in de sprong.
Bokken is echt niet altijd een uiting van pijn hoor,
Mijn verzorgpony doet het ook, en die is vaak genoeg na gekeken nergens problemen of iets.
Hij is gewoon een draak. Maarja iedereen denkt dat altijd dat hoeft echt niet altijd zo te zijn
Pattypaard: Jullie zijn echt een leuke combinatie & leuk paard