Uckfield traint haar karate kick

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

M_nuela

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:31

x_Marr schreef:
Bokken is een uiting van pijn of iets moeilijk vinden, ik vind dat geen protest, fout ligt ook bij de ruiter.
En helemaal als je telkens weer doorgaat met iets wat voor het paard niet fijn is.
Dan is het niet het paard heeft er geen zin in, nee het paard vind het gewoon ontzettend moeilijk.
Ik ga dus ook helemaal mee met DL__.
Ik vind ook dat je meer van achteren naar voren mag rijden: zit wel een krul in, maar het paard zie ik alelen op de voorhand lopen, mag dus veel meer die achterhand gaan gebruiken zonder dat die krul er direct in moet.
Misschien is het ook verstandig om te gaan rechtrichten, dan zal die wissel misschien ook wel makkelijker gaan.

Verder mag er aan je houding ook gesleuteld worden, je zit in stoelzit, en je schouders hangen af en je leunt achterover.
Met het achterover leunen zit je je paard in de weg, ga dus rechtop of ietsjes naar voren hellend zitten, schouders rechtop, en benen meer naar achteren.

Springen ziet er goed uit, mag wat meer meegeven zodat hij zich wat ronder kan maken in de sprong.

Bokken is echt niet altijd een uiting van pijn hoor,
Mijn verzorgpony doet het ook, en die is vaak genoeg na gekeken nergens problemen of iets.
Hij is gewoon een draak. Maarja iedereen denkt dat altijd dat hoeft echt niet altijd zo te zijn

Pattypaard: Jullie zijn echt een leuke combinatie & leuk paard

Air

Re: Uckfield traint haar karate kick

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 21:38

Nagekeken op welk gebied? ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 03:57

Tjaaaa Patty wat moet ik hier nu van zeggen... Mijn eerste reactie was "het is ook een moeilijk dier".... Maar dan ben ik vaker de foto's en het filmpje gaan kijken... Maar wat mij betreft zijn jullie helemaal terug bij af :\ Ze zit helemaal vast vlak achter haar zadel, daarvoor hoef je zelfs niets van paarden te kennen om dat te zien... Ze bokt niet naar je been, ze bokt omdat het haar niet "gaat". Ze is niet los genoeg voor die wissels, het voelt niet fijn. Je ziet het aan haar hele lichaamshouding en uitdrukking. Ik weet dat je een nette ruiter bent en dat je het beste voor hebt met je dier... Maar ik vind het echt jammer, vorige foto's leek ze zo fijn te gaan ik vond jullie echt terug op de goede weg zitten! Was helemaal happy voor jullie twee maar hiermee is dat gevoel eigenlijk helemaal weg... Het ziet er helemaal niet meer fijn uit, je rijd nog altijd even voorzichtig maar Uck is niet meer fijn... Ik denk dat Mindfields je hele, hele goede tips geeft. :) En ik weet heel zeker dat jij daar mee aan het werk gaat! Want zo heb ik je leren kennen. :)

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 08:20

Ik ga mee met Pharagirlke

Dit paard is niet zuiver in zijn bewegingen (ik vermoed LV en last in de knieen, gebasseerd op hoe hij zich voortbeweegt) waardoor alles moeilijk gaat.
Denk dat je toch eens een DA moet raadplegen en deze filmpjes daaraan laat zien.

Hoop dat je eruit komt.

Verder wel een leuk dier en je rijdt zonder dwang.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:00

Ik zie een heel leuk paard met een meisje dat volgens mij hartstikke gek is op haar paard, maar jeetje wat zonde dat je haar zo verder rijdt! Want ik zie namelijk ook een paard dat duidelijk niet lekker in haar vel zit…

Bij de dressuurfoto’s en het filmpje is duidelijk te zien dat je paard niet los in haar lijf is. Tijdens het galopperen zie je dat ze haar kruis erg hoog houdt, wat dat betreft ga ik met de voorgaande reacties mee. Ik zou je paardje goed na laten kijken en behandelen en haar de komende tijd lekker laag en rond rijden zodat ze haar bovenlijn los leert laten. Wellicht dat de tips van Mindfields je verder kunnen helpen!
Als ze zoveel verzet toont tijdens de wissels, laat ze dan voorlopig achterwege! Hier bereik je imo heel weinig mee. Je zit er inderdaad keurig op! Dat is voor mij ook een reden dat ik niet denk dat het verzet voortkomt uit jouw beenhulpen maar uit pijn in haar rug.

Heel veel succes met haar want jullie zijn echt een leuke combinatie!

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:31

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje pestgedrag van jou door 4 minuten lang galopwissels te doen. Ik krijg het idee dat je paard last heeft van zijn lijf, als je ziet hoe hij reageert op de wissel.
Ik heb betere foto's van jullie gezien, maar ik vermoed dat jullie zo weer op het juiste pad zijn. Jullie zijn een leuk stel! :D

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 12:46

Daar is uckfield weer! :D
De hoofdfoto's zijn erg mooi, ook de zwart wit is er leuk van jullie
samen!
Ik heb je filmpje ook gekeken, maar dit is inderdaad geen bokken naar je beenhulp, paard geeft echt heel erg duidelijk aan dat ze pijn heeft. Het deed me best wat toen ik haar zo zag op het filmpje, jammer want laatst leken jullie zo onwijs goed op weg!
Ik wil je in elk geval aanraden om Mindfields tips op te volgen, ik gebruik het zelf ook altijd en starten dus altijd zo op en het werkt echt super! Als ik dat een kwartier a 20 minuten doe en daarna wegdraaf, is mijn paard heerlijk ontspannen en soepel. :j
Je bent een goede ruiter dus kop op, komt vast weer goed! :)

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 13:28

Ik zou die bokken niet iets vinden om blij mee te zijn.
Ik zie haar bokken als je en wissel maakt. Dit betekend dat ze de wissels moeilijk vind en dus vast zit in (in ieder geval) haar rug. Probeer eens om te gaan staan in de galop, om de rug te ontlasten. Dit zal ze vast fijn vinden. Ook is ontspanning erg belangrijk. Rijd haar met de neus over de grond waardoor ze losser wordt. Pak haar dan iets op. Let wel op dat ze nageeflijk blijft. Ze zal nu vanzelf naar een houding toe gaan die voor haar prettig is.

Leuk paard.
Succes ermee. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:46

Dat ze bokken in de wissel betekent niet perse dat ze pijn hebben, ik zie veel paarden in het begin bokken op die wissel. Maar de rest van haar lichaamsgebruik spreekt boekdelen... Met de neus over de grond is voor dit paard allerminst een probleem overigens. ;)

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:48

Jeetje volgens mij moet je dit paard een keer na laten kijken! Je ziet gewoon dat hem iets dwars zit dat stukje mond open die bokken, dat is niet normaal hoor. Een paard gaan niet zomaar zo staken.

Vind het wel een leuk paard om te zien maar snap niet helemaal dat je met haar die wissels gaat oefenen terwijl ze nog niet eens lekker los door de bochten loopt.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:23

En Patty komt online maar reageert niet meer... Wat is het nut dan van dit topic?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:28

Die is afgeschrikt door de vele nijdige reacties van verschillende mensen hier denk ik.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:29

Welke nijdige reacties?
Ik lees alleen maar diverse behulpzame mensen van mensen die het beste met haar en Uckfield voor hebben :)
Om eerlijk te zijn snap ik ook niet waarom TS maar blijft hameren op die achtjes terwijl het paard dit duidelijk niet lekker gaat.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 29-07-09 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Alexandra__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:29

Mindfields schreef:
Die is afgeschrikt door de vele nijdige reacties van verschillende mensen hier denk ik.

Dat vermoed ik ook ja...

Patty, het is een hartstikke leuk paard, het komt wel goed :(:)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:31

mag ik vragen waarom je in hemelsnaam dit paard zo gruwelijk moet pesten?

ik heb van ellende het filmpje na 30 seconden weggeklikt........... zelfs ik werd er verdrietig van
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 29-07-09 17:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:33

dit filmpje geeft geen fijn beeld en dit paard zit denk ik wel wat dwars.. wat ik niet goed begrijp is dat je maar 8en blijft rijden en dat terwijl hij bij elk changement bokt.. Dan moet er toch een lichtje branden? Ik vind het jammer dat je niet beter luistert naar je paard want die probeert je wat duidelijk te maken en jij blijft maar 8en rijden ( houd er ook rekening mee dat dit na 5 keer erg saai wordt voor een paard en dat een changement ook erg veel kracht kost voor een paard.)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:38

Afgeschrikt, tja... Als je zelf eens nuchter naar de foto's kijkt alvorens ze te posten, weet je ook al dat je geen "goedzo" reacties zult krijgen? Ik vind dit topic eerder een schreeuw om aandacht, dan om hulp. Anders ben je toch blij met deze reacties?

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:39

KiWiKo schreef:

ik heb van ellende het filmpje na 30 seconden weggeklikt........... zelfs ik werd er verdrietig van

Kim, heel vaak zit je vol goede ideeën en ik ben het vrijwel altijd met je eens.. Maar kon dit nou niet wat genuanceerder?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:41

Jester_LeX schreef:
Mindfields schreef:

Dat vermoed ik ook ja...

Patty, het is een hartstikke leuk paard, het komt wel goed :(:)

Zolang je niet doortraint op deze manier :)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:42

Na het zien van het filmpje denk ook ik dat het paard lichamelijke klachten heeft en ze zo probeert te uiten. Iedere keer wanneer je een wissel maakt bokt het paard, en dan ook met een niet al te vrolijk hoofd erbij. Ik denk dat je het filmpje eens aan een osteopaat, dierenarts oid moet laten zien. Wie weet kunnen ze je helpen zodat je in de toekomst de wissels kan maken zonder karate kick erbij.

Goldy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:44

Het zou fijn zijn als mensen ook even het topic lezen voordat je antwoord geeft, aangezien veel dingen al
herhaald zijn en het antwoord op je vraag, Kiwiko, al gegeven is in een eerdere post van de TS (je vraag
had misschien ook wel wat vriendelijker gekunnen?) :) . Bovendien zou ik me door sommige reacties hier
behoorlijk rot gaan voelen, ik hoop alleen maar dat dit bij de TS niet het geval is aangezien ik vrijwel
zeker weet dat ze het beste met haar paardje voor heeft. Fouten maken is menselijk, de een begrijpt
zijn paard nou eenmaal sneller dan de ander, en TS dacht in dit geval dat haar paard wat anders bedoelde
dan de meesten hier verklaren.

Ik moet wel zeggen dat het er inderdaad niet fijn uit ziet, en ik kan alleen maar meegaan met voorgaande
adviezen. Laat je paardje dus goed nakijken en zorg voor goede instructie met veel inzicht in het paardenlijf.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:45

DL_ schreef:
KiWiKo schreef:

Kim, heel vaak zit je vol goede ideeën en ik ben het vrijwel altijd met je eens.. Maar kon dit nou niet wat genuanceerder?

moeilijk............ ik zie een paard dat duidelijk ongemak aangeeft............ en een ruiter die ergens ernstig trots is dat ze die ongemakken uit kan zitten..........

en, nee......... daar kan ik niks mee, niet linksaf en niet rechtsaf........

Had TS het topic geopend met "help, hoe moet ik dit oplossen" dan had ik er nog wel begrip voor gehad........ maar ze is trots op de karate kicken van haar paard.........

en echt, helaas............. daar kan ik helemaal, helemaal niks mee....... ongenuanceerd of niet, maar ik ben echt van mening dat TS zich mag schamen om de manier waarop ze haar paard pest, en hier blaat over de bokken die het dier dan geeft.

Sorrie.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:46

Oakland1990 schreef:
Afgeschrikt, tja... Als je zelf eens nuchter naar de foto's kijkt alvorens ze te posten, weet je ook al dat je geen "goedzo" reacties zult krijgen? Ik vind dit topic eerder een schreeuw om aandacht, dan om hulp. Anders ben je toch blij met deze reacties?

Ok maar aan nijdige reacties heeft het paard niks, en daar gaat het mij juist om. :)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:49

Ik geloof wel dat TS weet dat je alle reacties hier op Bokt met een korrel zout moet nemen. Bokt verdient geen 1e plek voor onderlinge respectvolle discussies... Maar helemaal niet reageren is toch ook geen oplossing??

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:50

Oké dat hele karatekick gedeelte was niet gepast. Maar ik denk echt dat ze intussen wel begrepen heeft dat er iets moet veranderen. Bovendien is het waarschijnlijk een (groot) gedeelte onwetendheid, geen kwaadwilligheid. En dáár zit werkelijk een héél groot verschil.

Neemt niet weg dat ik jouw reactie ook wel kan begrijpen, maar een beetje tact is soms best gewenst ;)