V-Power (v. Respect) @ work richting de regio

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:30

Mooie foto's! Je appuyement ziet er goed uit! Juiste stelling en buiging top!

Ik ga mee met de rest voor wat betreft het stanggebruik. Probeer hem zo te laten lopen, zonder veel druk op die stang en dan beginnen de puntjes op de i te komen!
Edit: Je vroeg om tips hieromtrent. Ik had hetzelfde. Ik ben toen mijn teugels niet overkruis gaan dragen. Voor de 1 werkt het zo wel, voor de ander niet, maar bij mij in elk geval wel!

jaggie

Re: V-Power (v. Respect) @ work richting de regio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 14:27

Bedankt voor de leuke reacties en de tips :)

@jublover, hij komt ook op het normale bit al heel snel te diep, dus het ligt niet alleen maar aan de stang.
@marlies, tsja die kleur ik weet het niet, had hem liever donkerbruin/zwart gehouden, maar bij de eerste zonnestralen verschiet al helemaal van kleur.
@crossmonster, ik ben het wel eens met wat je zegt, maar Power is absoluut geen paard wat zich hangen laat gevallen, hij gaat op zo’n moment heel snel in de staak en als ik eerlijk ben doet hij dat nu eigenlijk vrijwel nooit meer. Op het moment dat ik de stang echt te hard pak, dan houdt hij er idd (en logisch!) mee op, dus hij wijst me zeer zeker wel terecht. Wat betreft mijn handhouding ben ik het niet helemaal met je eens, ook al is die zeker niet perfect. Van mijn instructrice moet ik een ophouding omhoog geven en daarna loslaten (en ondertussen bijdrijven) als hij probeert af te zakken, vandaar dat ik soms met 1 hand hoger sta, want dat is dan zo’n ophouding. Ik zie mezelf maar 1 x hangen in de teugel en dat is in de middengalop, waar ik er zelf helemaal achteraan hang voor mijn gevoel, hij blijft nu wel hoger lopen, eerst dook hij dan namelijk helemaal de grond in. Het is de bedoeling om hem hoog te zetten en dan los te laten, op deze foto voer ik dat in ieder geval niet zo uit, zoals ik het wil doen. Ik ga zeker nog meer op mijn polsen letten!
@Vera, ik denk idd hetzelfde wat jij denkt, gezien hoe Power normaal altijd reageert.
@nathalie, klopt als ik hem er goed aan kan houden sluit hij steeds beter, makkelijk is het niet, maar we komen er wel.
@Lins_Vetra, ik heb al wat geprobeerd te spelen met hoe ik de teugels draag, dat lijkt nog niet helemaal te helpen. Wel hou ik de stangteugel altijd zo vast, zeg maar alleen met mijn pink, zodat ik er eigenlijk niet zoveel kracht op kan zetten.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:37

Ik had hem vast zoals met een slof, tussen mijn ring en middelvinger, dan kon ik er niks mee doen :D

Verder mooi paard!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:43

Grootste probleem met de stang is dat je kinketting veel te los zit waardoor de stang zover kan doorslaan. Je mag hem 1 maar ik denk zelfs 2 gaten strakker doen waardoor hij niet verder dan 45 graden kan en veel fijner voor je paard en waarschijnlijk ook voor jezelf is.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:49

Ja, ik wilde ook al zeggen: "misschien je kinketting wat strakker kan". Als je gewoon een kinkettingbeschermer hebt dan is dat ook geen probleem.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:08

Kinketting iets strakker is inderaad miscshien ook mogelijk. Men is vaak bang om daar aan te zitten, maar te los geeft meer schade dan dat hij wat strakker gaat :j

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 15:56

Heel erg stoer paard, ziet er goed uit :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:33

wat een stoer paard zeg :)
mis alleen je bruine dressuurzadel bij je hoofdstel ;)

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 16:48

Erg mooi paard, met een hele mooie hals! :j
Let wel op je tenen, je hebt nu bijna elke foto je tenen naarbuiten, terwijl dit zonde is, want de rest van je houding is heel mooi!

Mezzelune

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:07

:~ :~ Wat een prachtig beest heb je zeg!! Ik ga mee in voorgaand commentaar maar wilde er aan toevoegen dat op de foto waar `Terugschakelen in de galop en daarbij controleren of hij vanvoren los blijft´ boven staat, de teugels in een boogje hangen en de stang toch niet helemaal verticaal hangt... Is dat een moment waar hij de stang vastpakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:12

Om even wat ander commentaar te geven: Probeer goed te leten op de houding van je benen, je draait soms erg je tenen naar buiten waardoor je behoorlijk inkomt met je spoortje.

edit: toch niet goed gelezen, Wake_up was me voor :o

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:14

Leuke foto's Steph!

Dniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:01

wat een lekker paard :~ :~

veel succes op de regio :D!

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 19:11

Steph!! Wat leuk eindelijk weer foto's van jullie!
Wat ziet power er lekker uit zich, mooi van kleur en een goed figuur :D
IK vind het rijden er goed uitzien, ik weet dat jij zelf goed weet waar je mee bezig bent en dan kan iedereen wel zeggen van je stang staat te strak en bla bla.. maar kom dat moeten jullie ook leren als combinatie.. :j
Ik weet hoe irritant het kan zijn als je wel weet hoe het moet en wat je moet doen maar dat dit nog niet vanzelfsprekend gaat ;)
Maar lekker doortrainen jullie want dat komt helemaal goed :D
Wel ff knallen op de kampioenschappen hé :D

sunnymay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:03

Weer een topicje van Power, leuk hoor!
Lastig he, met S&T rijden als je altijd heerlijk op een trensje rijdt.
Power ziet er goed uit.
Je blijft op Power wat moeite met je houding hebben, maar ondanks dat, blijf ik je een nette rustige ruiter vinden!
Zo sterk zie ik je niet in je handen. Enkelt de onwennigheid met je S&T :-)
Veel succes op de kampioenschappen!!! Ik duim voor je!

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 09:33

Ziet er goed uit Steef! :j
Ik denk wel dat als je de teugels iets korter pakt ook haar meer kan toegeven met de stang. En kan je haar meer bij elkaar rijden.
Dat komt absoluut goed en gewoon genieten op de kampioenschappen! :j

We zien elkaar gauw :D :D

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:45

Ik heb ook het idee dat je eerder je kinketting, iets strakker moet doen, dan het probleem in je hand te zoeken, want naar mijn idee is die helemaal niet zo streng :D

Wat wordt hij uber stoer zeg :D

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:51

Ik mis bij je paardje het goed over de rug lopen en idd met als gevolg dat de aanleuning nooit mooi kan zijn en je dus een verkeerd inwerkende stang krijgt.
Dus mss ff terug op trens en hem door de rug laten lopen, hij moet lopen jij niet e.

Verder wel een stoere knol en heb je een mooie s&t hoofstel.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 14:18

Het is inderdaad een idee om een leren stop op je stangteugel te laten zetten die zorgt er dan voor dat je teugel niet door je vingers kan glippen.Je stang zit inderdaad veel te los maar dat is niet zo'n probleem als je nog niet zo handig bent.Zou hem dan zeker niet strakker doen,zo werkt hij tenminste niet in als je een foutje maakt.Ik vind de kleur van je hoofdstel juist geweldig!Rij zelf ook met deze kleur...Je zou je paard nog wel wat meer moeten sluiten en daarbij wat losser moeten maken.Dus wat vaker sluiten en dan je hand beetje naar voren zodat je teugel zelfs een beetje in een boogje hangt.Dan zou hij gewoon op eigen benen door moeten kunnen lopen.Geen heel rondje natuurlijk maar dan moet je steeds even corrigeren.Ik rij ook zo'n paard wat graag een beetje leunt en die is er veel beter van op eigen benen gaan lopen.Jullie zijn wel een mooie combi,succes!

jaggie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 17:42

@smurvaas, daar heb ik hem nu ook vast.
@katja, bedankt voor je tip, heb de kinketting vandaag direct ene strakker gedaan. Hij wordt daardoor wel enorm licht van voren en dan moet ik goed opletten dat hij er niet achter kruipt.
@alja, eigenlijk is het bedoeling om een zwart hoofdstel te gaan kopen :)
@Mezzelune, zou best kunnen dat het daardoor komt.
@Laura, bedankt voor je lieve berichtje, hoe gaat het met jou en Verona?
@Saskia, dat wordt gewoon kilometers maken met S&T en sowieso moeten we kilometers maken in het Z, om het gevoel beter te krijgen.
@Saskia, ik zal er eens opletten dat de teugels niet te lang worden (oude handicap :+), ’t is wel een hij hè :+
@bluck, ik rijd hem nog steeds regelmatig op een gewoon bit.
@Ambre, dat is ook wel de manier waarop we nu met hem werken.

Vandaag de kinketting iets strakker gezet en tape om de teugels gedaan. Hij deed het erg fijn en werd mega los van voren, waarschijnlijk door de strakkere kinketting, ik moet dan wel erg gaan opletten dat hij er niet achter kruipt en er wel nog tegenaan blijft lopen! Kon nu wel beter de stangteugel op lengte houden, doordat ik mezelf er steeds meer confronteerde, hele handige tip dus, thanx!

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 17:46

Wat super dat je de tips hebt uitgeprobeerd! Succes met de regio!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 23:52

Kijk eens aan! Hartstikke goed!! :D

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 21:45

Ik vind dat je heel goed weet waar je mee bezig bent. En ok tips ter harte neemt en er iets mee doet! Super!

Verder heb je een super gaaf dier daar! Heel veel succes @ de regio kampioen schappen!

Tiestoke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:20

Genoeg over dat je stang te strak zit. Hoe houd jij je stang teugel vast? Misschien is het een idee om je pink tussen je trens en stang te houden. Op die manier houd je je duim op de stang en kun je met je duim te stangteugel losser schuiven.

Verder zijn jullie wel een heel leuke combinatie! Veel succes

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 00:34

Heee stephaniee!!!

Wat ziet Power er goed uit.. *D !! als ik heel eerllijk ben heb ik wel eens betere foto`s gezien van het rijden, Ziet er een beetje stug achtig uit... maar kan aan mij liggen hoor!!!

maar ik weet dat jullie het kunnen, jullie zijn gewldige combinatie en gaan hard vooruit!!!

Heeel veel suc6 in het z2 !!! je gaat er komen