3jarige Blingbling weer @ work

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Oakland1990

Re: 3jarige Blingbling weer @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 14:16

Ze lijkt op je hand te hangen. Verder loopt ze achter de loodlijn en wat diep, bij zulk jong paard is het beter het neusje nog wat voor de LL te houden.

racheeel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-09 19:45

Wat een mooi paard! Ziet er al goed uit, tuurlijk mag er een beetje meer lengte in, maar alles op zijn tijd.
(ben verliefd op je frontriem! )

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 10:07

Oakland; zoals je had gelezen hangt ze helemaal niet ;)

Bedankt allebij :)

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:21

De tips die hier gegeven worden over haar overhaast te gaan laten draven, vind ik erg vreemd. Ga je haar nu nog meer in je hand drijven dan wordt ze alleen maar zwaarder, wordt nog meer op de voorhand gegooid en daarmee los je het probleem dus niet op maar wordt het veel erger, omdat je haar daarmee nog meer uit balans haalt. Beter is om op het moment dat ze te diep komt toch steeds weer uit te nodigen je hand te volgen, ook al doet ze dat niet meteen, je zal het toch moeten blijven aanbieden tot ze het snapt. En dat in een wat lager basistempo zodat ze de tijd krijgt om in balans haar passen af te maken, zodat ze niet in je hand HOEFT te gaan hangen. Vanuit dit basistempo kun je dan weer tempowisselingen gaan rijden om de reactie op je been goed te maken. Voorwaarts rijden is iets anders dan continu over het tempo jagen, zoals door sommigen geinsinueerd wordt.

het is een onwijs gaaf dier, gaat ook helemaal goedkomen.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:30

Mindfields schreef:
De tips die hier gegeven worden over haar overhaast te gaan laten draven, vind ik erg vreemd. Ga je haar nu nog meer in je hand drijven dan wordt ze alleen maar zwaarder, wordt nog meer op de voorhand gegooid en daarmee los je het probleem dus niet op maar wordt het veel erger, omdat je haar daarmee nog meer uit balans haalt. Beter is om op het moment dat ze te diep komt toch steeds weer uit te nodigen je hand te volgen, ook al doet ze dat niet meteen, je zal het toch moeten blijven aanbieden tot ze het snapt. En dat in een wat lager basistempo zodat ze de tijd krijgt om in balans haar passen af te maken, zodat ze niet in je hand HOEFT te gaan hangen. Vanuit dit basistempo kun je dan weer tempowisselingen gaan rijden om de reactie op je been goed te maken. Voorwaarts rijden is iets anders dan continu over het tempo jagen, zoals door sommigen geinsinueerd wordt.

Ik ben het hier helemaal mee eens (scheelt typen he :D)
Mijn paard heeft hier ook veel moeite mee gehad toen ze 3 was en nu nog is dit haar zwakste punt.
Ik los het wel iets meer voorwaarts op dan hier beschreven staat, dus niet in een lager basistempo, maar ga wel als ze het bit aanpakt, direct weer terug naar het basistempo. Ga haar idd niet over haar tempo jagen en maar blijven rennen....
Ik vind de galopfoto's er het mooist uitzien, een jong paard mag lang zijn, ik zie dat veel en veel liever dan niet op eigen benen en achter de teugel.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 10:35

Het ziet er goed uit, Lisa!

Ik denk dat je inmiddels wel genoeg tips hebt gehad en aangezien je veel les hebt, ga ik er verder niets meer aan toevoegen :)

Leuk hoofdstel trouwens O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 11:37

Mindfields schreef:

Voorwaarts of vlotter is niet overhaast als je het goed doet ;) .. daarbij als je genoeg schakelingen maakt in de draf door rustig, dan weer sneller en dan weer rustig valt een paard niet op de voorhand hoor.. je moet bijna nooit op 1 zelfde tempo rijden tijdens de basis trainen, en al zeker niet als je op een jong paard zit. Je paard moet ook gewoon net wat harder kunnen lopen als het basistempo, als ze rond lopen dan.

iig als ik bezig ben met los werken zit ik de hele tijd tempowisselingen te rijden, om er die achterhand bij te krijgen. Het zijn geen overdreven schakelingen zoals schijnovergangen maar wel het is net iets meer strekken, dan wat meer op het achterbeen enz. en als ik proefgericht ga rijden ga ik pas op een mooi constant basistempo draven..

Frannik

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 12:31

Ik vind het er heel goed uitzien. Ik vind dat je op de goede manier bezig bent, eigenlijk een beejte hetzelfde als ik met mijn vosje!
Ik vind het prima dat je haar lekker laag en rond rijd, kun je van daaruit lekker door. Vergeet niet af te wisselen in haar houding en lekker op het eind naar het halsstrekken toe een paar minuten.
Veel succes met haar!

edit: dat in de bossen rijden vind ik trouwens TOP!

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 16:15

Bedankt voor de tips allemaal ;)

Ik ben het zelf helemaal met Minfields eens, en zo (probeer) ik haar ook te rijden :D

VanDeSingel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:30

Mooie BlingBling! Leuke foto's!

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 16:37

Als je het mij vraagt is dat paard al vrij actief van achteren. Ben het daarom ook eens met MF.
TS ik zou toch je handen meer naar voren gaan dragen. Soms lijken ze toch wat "vast" te staan en daar zit t m nu net in denk ik. Moeilijk te zeggen vanaf foto`s hoor, maar ga wat doen met het commentaar wat je gehad hebt. Komt vast goed want het is echt een mega leuke knol die je daar hebt.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 17:35

Ik kom hier even kwijlen naar de foto's van mijn grote vriendin haar kleinkindje... Kwijl kwijl. ;)

Ze loopt inderdaad vrij diep, wat dan waarschijnlijk van haar moeders kant komt want van de andere kant liepen ze gauw te hoog kan ik me herinneren... ;) Hopen dat dat nog op te lossen is maar lastig als je het niet kunt voelen.

Even mijn beeldscherm knuffelen, die Blingbling.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-09 20:20

Dankjullie :)

Ik moet idd me handen naar voren doen. Is lastig, maar moet het idd wel gaan doen!

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-09 21:10

Eerst en vooral proper paardje heb je daar ;)

Omdat ze nog zo jong is zou ik haar eerst meer vooruit laten lopen met een iets minder strenge hand (wat zo overkomt voor mij)
En minder direct zo diep naar beneden.