Kritiek en tips liggen dicht bij elkaar.
Men kan geen tips geven zonder kritiek te geven, je moet toch immers weten wat er verbeterd dient te worden?
Als je alleen maar hoort wat je wel goed doet, dan leer je nooit wat !
Voor de pony zou ik zeggen, misschien eens een a twee keer per week longeren met bijzet of passoa, zodat ie meer over de rug komt te lopen.
Daarnaast deze foto's boven je bed hangen en kritisch naar je eigen houding kijken. Besef dat als je zelf nog niet helemaal goed zit, pony nooit goed kan gaan lopen. Ruiter dient in balans te zitten. Jij zit net uit balans, en ik denk voornamelijk omdat je teveel met dat krulletje bezig bent, je fixeerd je daarop, waardoor je voorover gaat hangen en je armen teveel strekt.
Ik denk dat als je wat meer lalala gaat rijden van voor ( dus even niet op dat krulletje letten) en eerst eens een tijdje de pony op eigen benen leer lopen, dat je zelf vanzelf veel netter gaat zitten. De ruiterfouten die jij nu maakt hangen allemaal samen als ik het zo zie, dus zo verschrikkelijk is het ook weer niet.
Maar, zoals ik al zei, paar keer goed diep inademen, commentaar wat er gegeven word nog een keer lezen, en dan pas reageren.
Ik ken je wel, je voelt je snel persoonlijk aangevallen, en dat hoeft helemaal niet!
Wij zullen ons commentaar goed onderbouwen, en jij even rustig nogmaals lezen voor je boos word of jezelf aangevallen voelt. Want heus, iedereen wil je alleen maar helpen hoor. Oke een enkele zeikerd hou je er altijd wel tussen hoor