[WN] Horse event 2009 Wie wil meedoen??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suflo

Re: Horse event 2009 Wie wil meedoen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 11:21

Klinkt erg leuk allemaal, maar waarom wil je alleen qh vertegenwoordigen in de western?
Ik zeg dat die ezel gewoon mee mag doen!
Dat is toch waanzinnig dat er een ezel mee doet.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 13:10

Ik heb even op een rijtje gezet wie er mee willen doen:

TiaraBungy
Given
Elliebelle
En misschien ook Toekie.

Ik denk dat een groepje van 4/5 ook wel groot genoeg is.

Suflo: Ik vind dat je wel met een amerikaans ras mee zal moeten doen, dus een ezel lijkt mij niet zo gepast.
Zoals ik laatst in een berichtje ook al zei we willen als jeugdruiters laten zien wat we doen, en we willen ook sirieus genomen worden dus absoluut niet het cowboy en idiane idee aan wakkeren. Sorry als ik iemand hiermee kwets, maar het lijkt mij geen goed idee.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 13:14

Onzin dat de ezels weer eens aan de kant worden gezet. :roll: Ik vind dat de ezels van Jasper het juist heel erg leuk doen!

Lijkt me dat je je sport wilt laten zien, en dan is het toch juist leuk om je blikveld te verbreden en aan de mensen te laten zien dat je niet alleen een "Amerikaans ras" nodig hebt maar dat western voor iedereen is?
Mensen snappen toch ook wel dat de ezel niet bij de jeugdruiters hoort. ;) Er zijn ook genoeg mensen die lekker western rijden en niet op hoog niveau, daar leent western zich namelijk ook heel goed voor.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 14:19

Ow wacht ff, ik ben geen jeugdruiter. :+

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:13

Elliebelle schreef:
Suflo: Ik vind dat je wel met een amerikaans ras mee zal moeten doen, dus een ezel lijkt mij niet zo gepast.
Zoals ik laatst in een berichtje ook al zei we willen als jeugdruiters laten zien wat we doen, en we willen ook sirieus genomen worden dus absoluut niet het cowboy en idiane idee aan wakkeren. Sorry als ik iemand hiermee kwets, maar het lijkt mij geen goed idee.

Ik vind het belachelijk wat je schrijft over de ezels, en met ALLE RASSEN kun je western rijden dus ook met ezels, dus het hoeft niet perse een QH/Paint of appie te zijn, ik vind dat alle rassen een kans moeten hebben dus ook de ezels

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:18

Xxiloveyou doet ook mee Chantal ;)
Ik denk wel dat we genoeg hebben toch?

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:41

MSQuincyTE schreef:
Elliebelle schreef:

Ik vind het belachelijk wat je schrijft over de ezels, en met ALLE RASSEN kun je western rijden dus ook met ezels, dus het hoeft niet perse een QH/Paint of appie te zijn, ik vind dat alle rassen een kans moeten hebben dus ook de ezels

Ik vind wel dat elliebellie gelijk heeft, als je echt serieus wilt worden genomen kun je het beter op een amerikaans ras doen. Natuurlijk kunnen andere rassen (en andere soorten, een ezel is een ander soort!) ook wel western, maar als je op een horse event staat om te laten zien wat western nou echt inhoud,.. ben ik van mening dt dit beter op een amerikaans ras kan. Natuurlijk geen persoonlijke aanval op die mensen met een ezel, hardstikke knap wat jullie ermee kunnen!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:57

Haakt af, aangezien ik geen jeugdruiter ben en de enigste hier die een aardig stukje Western Riding en Versatile kan laten zien een 23 jarige NRPS merrie is (reserve kampioen van NL in 2003 western riding). Maar tja die zijn niet gewenst blijkbaar.

Ik denk dat de dames en heren hier even moeten omdenken, jullie willen niet de westernsport promoten, maar het QH, Paint en Appie ras. En dat terwijl er binnen NL een paar NIET-amerikanen rondlopen die de amerikanen het nakijken geven op de wedstrijden.

Arrows

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 17:01

Voor mij hoef je het niet te laten hoor, ik doe niet eens mee aan het horse event en geef alleen men mening. Maar als er zo fel op gereageerd word zal ik het de volgende keer wel laten ;)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:13

Wacht, dat bedoelen we niet rina.
Ik heb ook een kruising-alles-wat staan en die doet ook nog leuk mee. Hoe graag ik ook mee zou willen doen met hem, hij staat op het land met een 'blessure'.
Maar met een ezel (vat dit aub niet persoonlijk op Jasper) wordt je denk ik niet serieus genomen. Als je nou een sportpony hebt, zoals jij Rina, wordt dat alweer serieuzes genomen.
Ik vind het ook hartstikke leuk voor je Jasper, dat de ezeltjes het goed doen en beter dan je verwacht had, maar je snapt ons punt toch ook wel een beetje..?
Rina: Je hoeft je niet aangevallen te voelen en zeker niet zo in de verdediging te gaan.. We moeten gewoon serieus genomen worden en sowieso willen we het graag met jeugdruiters doen.

Duuuuus, hier is zeker geen 'rassendiscriminatie' aan de gang. Maar met de ezeltjes erbij, ben ik idd bang dat de mensen ons niet serieus nemen door het 'cowboy-met-een-hoed' effect. Ik denk dat het dan echt een 'showtje/circusact' wordt. Ik hoor de mensen al zeggen: 'Ja, dat kan ik ook. Een westernzadel eropgooien en rondhobbelen..' Mensen die niks hiervanaf weten, zien dat helaas wel zo.
Dus dit is zeker niet persoonlijk bedoeld.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:15

Elliebelle schreef:
we willen

Waarom begin je dan met dit topic? Jullie hebben blijkbaar al mensen (die jeugd moeten zijn), paarden (quarters) en een uitgangspunt.
Dus waarom nog vragen?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:27

Wendy: Toen ze dit topic begon, had ze nog geen mensen. In de tussentijd hebben we wat mensen bij elkaar 'gesprokkeld'.
Over de paarden, dat gaan we nog overleggen. Misschien een goed idee om een niet-quarter mee te nemen, die het allemaal op zijn/haar eigen manier doet! :) Dan laten we zien dat andere rassen het ook kunnen! We laten toch geen 'hoog niveau' zien, dus een leuke draver of NRPS of andere pony/paard kan wat mij betreft mee.
Het uitgangspunt is duidelijk ja, maar we bedoelen het niet zoals jullie het opvatten.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 22:33

uhm...volgens mij komt er selectie dus wat is het probleem om zelf met de ezels aan te melden of andere rassen en western te doen?
staat nergens dat er maar 1 groep namens western mag inschrijven hoor....
dus ik zie dat probleem niet zo...

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:52

Als er ook iets voor andere rassen komt weet ik nog wel een leuke reining haffie die wel mee kan doen.

Ik ben zelf helaas ook te oud om de jeugd te vertegenwoordigen dus helaas.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:58

Ja idd Inge.
Kijk mensen, ik kan wel voor mezelf gaan spreken, maar we spreken hier ook nog van een groepje.

Suflo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:34

Jammer dat je er zo over denkt TiaraBungy.

Maar ook ik ben geen jeugdruiter en ook ik heb geen QH of iets anders, ik heb gewoon een lompe haflinger die tegenwoordig de QH en dergelijke eruit rijd.
Maar geeft niet, misschien geef ik me wel individueel op.

Jammer

cheeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:45

ik had het ook wel te gek gevonden om mee te doen voor de pleasure... alleen weet ik dat ik mijn paard er geen plezier aan doe, aangezien ze met andere locatie's nogal druk kan worden, en ze daar nog niet goed genoeg in getraind is.... Jammer, het jaar daarna misschien??? :) ;)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 18:47

Suflo.. We snappen elkaar niet..
Ik kén je van wedstrijden. Te gekke haflinger!
Ik heb net ook in een ander topic gelegd wat míjn kijk erop is. Ga effe kijken hoe ik het hier moet zetten!

Cheeky: Weet niet of we volgend jaar nog zo'n kans krijgen ;)

Citaat:
Ik denk idd dat we voor de demo wat gaan uitleggen over de 'oorsprong', en welke manoeuvres gebruikt worden en waar dat vandaan komt. Maar we willen vooral laten zien wat voor plezier wíj er in hebben en niet alleeeeen maar info geven.. Verschillende rassen is ook leuk, alleen zou niet weten wie er op Bokt allemaal niet-quarters hebben die in de westernsport lopen.. Alleen de draver van EeCee, maar als die daarvoor al weg is, hebben we dat ook niet..
Poeh, lastig hoor.. Helemaal om te bedenken dat we het vóór 21 juli op moeten sturen.. :+

Dit heb ik in een ander topic gezegd. Suflo, ik heb zelf ook een 'niet-quarter' hoor ;) Als het zou kunnen, zou ik die meenemen, maar die staat met een blessure op het land.. ;)
Ik vind dat we zéker paarden terug moeten laten komen die géén quarter zijn en die het ook leuk/goed doen in de sport :j
Alleen we willen het wel graag met jeugdruiters laten zien om jongere mensen juist enthousiast te maken!
Ik zou juist willen dat we niet-quarters gebruiken, omdat jonge mensen/kinderen nou eenmaal niet hun niet-quarter de deur uitdoen voor een qh ;) Ik ook niet! :D
Hoop dat je me zo beter begrijpt? Heb het gewoon een beetje verkeerd verteld.. :o

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:01

Ik haak af. Ben 23 dus geen jeugdruiter meer. ;)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:05

Jammer Toekie. Als we nog niet genoeg mensen hebben gooien we het plan misschien om ;)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:06

Uh ik wil geen tweede keus zijn hoor. :P Dus laat sowieso maar. :D

Inky_devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:09

Waarom de keuze voor alleen jeugd? is de westernsport tegenwoordig alleen maar voor de jeugd?

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:13

Toekie: Dit is geen kwestie van 1e keus of 2e keus. Zo bedoel ik het niet ;)

Inky_devil: Nee, maar er zijn imo te weinig jeugdruiters, omdat iedereen western associeert met harde sporen en scherpe bitten. Wij willen laten zien dat dat anders is!

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:26

Haha nee snap ik hoor, ik zit ook maar wat te grappen. ;)

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 19:29

Ooh okee :P
Vind jou altijd een gaaf voorbeeld! :) Jij had toch ook een filmpje met als achtergrondnummer: You're still the one van Shania Twain.
Volgens mij had jou paard een peesblessure gehad ofzo? :o