Sinelia @ work door Mieke Wind

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 19:53

Thomas schreef:
Meerdere keren Z2 geloof ik eerlijk gezegd ook niet echt, dan zou je denk ik wel een nettere zit hebben en hem er iets beter doorheen kunnen rijden

Echt dit is mijn laatste reactie en dan kan het topic op slot.

Sinelia is heel sterk en heeft spat en de bak is heel zwaar en ze heeft een aantal maanden stilgestaan. Ze vindt het allemaal erg moeilijk en gaat dan rennen.

Omdat de bak zwaar is en zij het moelijk vindt verzet zij zich, dus dat is gewoon een moment opname.

Thomas

Re: Sinelia @ work door Mieke Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 19:55

ik vond die bak anders nooit zwaar, maja is nieuw denk ik

Midnight16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:00

Sinelia schreef:
Ik heb getemt, omdat dit topis hier niet voor bedoeld is. Verder vindt ik dat je wel lef hebt om mjin verhaal in twijfel te trekken.

Ik heb vanaf het eerste moment dat ze daar was, mij bemoeid met sinelia. Ik was daar dan misschien niet iedere dag, maar wel zeker 2/3 keer per week. In die tijd liep ik stage en was ik druk met afstuderen. Ik heb haar danwel niet daadwerkelijk zadelmak gemaakt, maar heb mij zeker altijd met haar bemoeit en vanaf het moment dat het " safe " was op haar gereden. het feit dat ik geen tijd had om altijd op de manege rond te hangen en de manege eigenaar veel te helpen zegt niets over de band ik toen al met haar had en het gevoel wat dat ook met zich meebracht. Dat jij dat niet weet is niet zo gek, de manege eigenaar heeft zich tot op de dag van vandaag nog nooit schuldig gemaakt aan roddelen en zal ook zeker niet aan iedereen vertellen dat hij een paard mogelijk zal gaan verkopen. Hij is altijd super correct geweest en dat is hij nog steeds.

Let wel ik heb niets gezegd over jouw band met Sinelia. Of het gevoel dat je voor haar hebt. Ik reageer alleen op de verhalen die je verzint. Dat jij nu liever wil dat dit topic op slot gaat nu iemand je op je leugens betrapt, tja.....

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 20:01

Hij is nog niet zo lang geleden verlengd en wat voor een " gezond" paard niet zwaar is is voor haar wel zwaar met haar spat been.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:02

Als jullie nou gewoon per pb verder gaan :')

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:06

Ik heb eerlijk gezegd het idee dat de bak veel te zwaar is voor haar (eventueel in combinatie met de spat). Je paard drukt de rug weg en ook dit heeft vermoedelijk te maken met haar spat. Als ze loslaat in haar rug en meer gedragen moet gaan lopen, zal dit haar pijn gaan doen. Dit verklaart naar mijn idee haar verkrampte hoofdhouding en haar weggedrukte rug.
Als je dan al in de bak rijdt, zou je de teugels wat losser kunnen laten en het beestje op een eerlijkere manier los proberen te maken, ruime slangenvoltes, etc. :)
Succes.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 20:11

Ik rijd haar normaal binnen, daar is het al beter en verder proberen we daar in les ook op te letten. Verder om haar losser te krijgen longeer ik met pessoa. Maar we gaan eigenlijk meestal gewoon lekker naar buiten, lekker door het bos.

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:18

Probeer haar wat lager en dieper in te stellen, zodat ze lekker los kan komen. Inderdaad lekker verschillende soorten voltes rijden, veel stelling en buiging oefenen. Nu probeer je haar ''op te kroppen'', waardoor ze haar rug wegdrukt.

En wat betreft de discussie; ga ástjeblieft per PB verder!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 20:37

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 16-11-22 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:16

Moderatoropmerking:
Kunnen we het hier over de foto's hebben? Het verleden doet er niet toe, de foto's zijn van nu en niet van 8 jaar geleden.