Na aankoop ellende, nieuwe aanwinst zida! holdup x ramiroz

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Re: Na aankoop ellende, nieuwe aanwinst zida! holdup x ramiroz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 07:23

Jeetje wat een naar mens die verkoopster dan..

Dus je hebt uiteindelijk meer moeten betalen dan de eigenlijk afgesproken prijs?
Damn jammer dat het alles bij elkaar niet genoeg reden is om aangifte te doen.
Maar wat mij betrefd maak je haar op opgelicht.net met naam en toenaam bekend wegens dergelijke praktijken!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 08:57

Haar vraagprijs was iets hoger als mijn budget.
Dus nog voor ik was wezen kijken was de prijs al omlaag gegaan.
Ik had gemaild wat de uiterste prijs was waar ze voor weg ging.
Toen stuurde ze me een bedrag. En dat bedrag kon ik alleen betalen incl de keuring. Want keuren kost gemiddeld 500 euro.
Dus dat bedrag zou het worden incl de keuring. En toen afgesproken dat als ze goed gekeurd zou worden wij dat betalen want dat zat bij het bedrag in. En als ze afgekeurd zou worden zou zij het betalen.
Toen stond zida goed gekeurd bij ons op de trailer, mijn pa had het geld in zijn portomonee en rekent af. Zei na tellen zegt ze kom 500 te kort. Dus wij van ja daar hebben we net de dierenarts mee betaald. Toen zei zij dat ze die keuring boven op het afgesproken bedrag wilde hebben. Of makkelijker gezegt nu zat de keuring ineens niet bij het afgesproken bedrag. En nee daar kon ze haar echt niet voor weg doen want dan schoot ze er bij in bla bla bla. Nouja werd een pittige discussie. Aangezien alles al zo moeizaam gegaan was, zida de trailer stond af te breken en mijn pa het helemaal zat was en nog net niet uit zijn vel sprong zei die ik doe er 200 bij. En daar moet je het maar meedoen. Maar we hadden bij elkaar maar 170 euro nog extra mee. Dus zou 30 euro over maken. maar kwam er in de auto achter dat ze in maart al geent had moeten worden dus dat betaal ik mooi van die 30 euro. Ze zoekt het maar uit.

Positief recensie krijgt ze niet van me. En een hoop bokkers weten al wie persoon in kwestie is dus een hoop mensen zijn al voor haar gewaarschuwd.

In de mail staat duidelijk dat het prijsverschil met mijn budget een keuring verschil is (dus 500 euro) en daar mocht ik voor langs komen. En toen ik de koop door hakte en haar aan de telefoon had zei ik ook prijs is al afgesproken dat bedrag incl de keuring.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:00

Wat een misselijkmakend mens zeg, gadverdamme.
Maar goed, jij hebt in elk geval een superleuk paardje!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 09:09

Ja erg he! daarom was ik zo over de zeik! Elke keer was er weer wat en dan op het moment dat ik eindelijk blij kon zijn kwam dat er nog even achter aan! Weg was blijdschap.....
En ik baalde gewoon dat ze zo slecht voor dat paard gezorgd heeft de afgelopen 5 weken. Dat ze in zo'n korte tijd zo vermagerd is.
Dus toen we met haar in de trailer naar huis rijden had ik helemaal niet het gevoel yes ik heb een paard gekocht. Alleen het gevoel van wat een ellende allemaal. En zelfs toen ze de bak in ging toen ze de trailer uit kwam, mensen kwamen kijken en vroegen of het mijn paard was. Ik zei ja net gekocht eerste reactie wat een mager dier. En op het moment dat ik zei ja net gekocht had ik niet eens het gevoel van trots of dat ze ook echt van mij is. Bevatte het gewoon niet.

En nog ben ik over de zeik van dat mens maar moet het gewoon vergeten zodat ik kan gaan genieten van mijn mooie paardje :D

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:23

En dat ze dalijk in de krant mag lezen "verwaarloosd paard van louche handelaar gered, spetterd nu in de dressuurring" :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 09:27

Whaha ja dat zou grappig zijn. :D :D :D

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:54

hier een stille meelezer van het hele relaas... gefeliciteerd met jouw aanwinst... Ik denk dat je van haar met een beetje geduld en vertrouwen een heel leuk paardje kunt maken...
veel plezier ermee

patserke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:42

mag ik ook weten wie de vrouw in kwestie is.. want ben namelijk ook aan het rondneuzen... maar gelukkig dat ze nu bij jou staat, met veel geduld en liefde is ze straks weer een vrolijke merrie

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 14:06

ik heb het stress kippie net even gelongeerd. Heb wat foto's en filmpjes gemaakt zal ze vanmiddag op me werk even uplouden!

Ze was zo gestrest toen ik haar uit de wei haalde dat ze gelijk moest poepen. Ze stond helemaal strak, zelfs met borstelen.

met longeersingel dicht doen schopte ze naar der buik, echt een madammetje is het.

Eerst liep ze heel geknepen aan de lijn maar ging steeds beter!

Uiteindelijk was ze behoorlijk relaxt.

Ze heeft een miere beetje gegeten. Madam likt slobber ipv happen. Maar ze heeft in elk geval iets gehad....

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 16:47

2 filmpjes van vandaag aan de longe. :D
Ze loopt wat gehaast en maakt haar passen niet goed af. Ze heeft altijd op ijzers gestaan en lijkt toch wat gevoelig nu ze er af zijn.

Ze was zo gestrest dat ze met poetsen al warm werd en de aders er al dik boven op lagen en met losstappen begon ze al te zweten.
Heb daarom de pessoa er maar niet aan gedaan maar gewoon zo los gelongeerd 20 min.
Rechtsom aan de longe draait ze steeds om dus kon ik niet filmen want was druk bezig haar in de gaten te houden :D }>

Ze was wel ontzettend braaf en totaal niet kijkerig alleen plakte ze erg aan mij waardoor ze steeds preccies door het mulle stuk loopt in 1 hoek maar dat was even niet anders.

Helaas eet madam nog niet goed. Vanochtend wilde ze helemaal niks en na het longeren heeft ze een kwart emmer slobber op geslurpt. Ga vanavond nog even langs nog een keer proberen :P maar denk niet dat ze gaat eten.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 17:43

en nog wat foto's :o :D :D :D

Nieuw hoofdstel :D moet nog even bedenken wat ik met de uiteinde van de riempjes ga doen...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zo lagen ze lekker te pitten met zijn 3e vanochtend
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:09

Toch blijft ze wel lief liggen als je het land in komt. Heel wantrouwend is ze dus niet meer naar jou.
Ze kijkt ook wat rustiger of lijkt dat maar zo.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 18:17

klopt! Ze liep nu vanmiddag ook mijn kant op ipv dat ik helemaal naar achter moest lopen. Die lig foto's zijn van vanochtend en bleef ze inderdaad rustig liggen. :D ze lagen lekker te chillen met zn 3tjes :D

Ik spuit haar rustgevend spul dat begint een beetje te werken denk ik.
Aangezien ze niet wil eten spuit ik het rechtstreeks in de mond.

In de wei bij de andere voelt ze zich zoiezo wel heel erg op haar gemakt. Alleen als ik kom of haar er uit haal gaat ze stressen.
Ze is ook een beetje kopschuw. Als ze me omver loopt en ik haar wil corrigeren vliegt ze gelijk zonder ik nog wat doe met het hoofd angstig het de lucht in. :(:)

Maar toen ik mijn spullen uit de auto ging pakken en louise haar vast had (stappen aan de longe) hielt ze me toch wel in de gaten en keek ze steeds naar me. Dus misschien gaat ze me toch wel lief vinden :D

Morgen maar weer zien of er weer vooruit gang in zit :D

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:28

Klinkt wel als of ze je al gaat accepteren hoor! Hahaha komt helemaal goed!!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 18:31

ach het maakt mij niet zoveel uit. Als ze maar lekker in haar vel komt te zitten. De rest komt wel!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:37

mooi hoofstel :)
wat voor frontriem is het?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 18:44

een heuze ukkie in bruin/goud :D
Is dezelfde als die ik al had die jps bij WinBinChes vandaan :D
Die andere gaat weer terug, dat was haar eigen hoofdstel die ik nog kon gebruiken tot deze binnen was :D

appelxkiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:45

Wat een super leuk beestje! :D:D
Heel erg veel plezier met haar. :)

_Yvonne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:42

Super zeg dat het uiteindelijk toch allemaal goed gekomen is!! We houden elkaar op de hoogte in het Hold Upjes topic ;) Veel plezier met je mooie merrie

_Mellanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 23:52

blij dat je paardje eindelijk hebt :D
wat is merk van hoofdstel vind hem mooi :D

veel plezier met haar :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 09:54

hoofdstel is jps model santiago geloof ik www.thehorseshop.nl

Ik laat haar vandaag maar even bij komen van gister. Want na 5 weken niks doen heeft ze best intensief gelopen gister met zoveel spanning er nog bij.
Morgen ochtend ga ik weer even longeren en dan ga ik er denk ik zaterdag maar even op een rondje sturen.

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:59

Ze ziet er goed uit Naath, ze zal het vast wel naar haar zin krijgen. :)

En nu ze in een weiland staat met veel gras komt ze ook vast wel snel aan. :j

En je hoofstel is een plaatje!! :~

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 10:04

ja heb best kans dat ze daarom de slobber niet wil eten. Dat ze zich vol vreet met gras :D ze heeft wel echt een ronde eet buik om het zo maar te zeggen.

Hoofdstel ben ik ook super blij mee! :D

Ze heeft het al naar haar zin :D Ze is al helemaal maatjes met die andere 2, als ik haar los laat vol in de wei gaat ze in volle galop naar de andere 2 toe. :D En het bevalt mij ook wel bij jullie op stal :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:14

Ondanks dat ze wat schraal is zie ik er een hele mooie merrie in.
Heel veel plezier samen, het komt vast goed. (Heb je andere topic ook een beetje meegelezen)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 10:19

thanks! Ik zie er ook een mooie merrie in! :D :D
Mijn vader niet :Y) die vond haar niks aan ,al toen we gingen kijken niet. Hij zei ze toont helemaal niks. :Y) Maar zei dat ie daar even door heen moest prikken dat dat nog wel komt als ze meer spieren krijgt en iets meer vetjes. Maarja dat ze zo mager afgeleverd zou worden had niemand verwacht......

Ik ben erg benieuwd hoe lang het duurt voor ze een beetje toon baar word :D