mijn nieuwe quarter!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

joany_pony

Re: mijn nieuwe quarter!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 13:43

Zie dit topic net pas.
Leuk paardje Pien! Fijn dat hij zo cool en makkelijk is.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 14:41

dank je!

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:19

Pienb schreef:
4 jaar
Is dus een ' opknappertje'

leuk paard. snap dit alleen niet zo goed? is toch niks mis met het paardje?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 15:23

nou gewoon dat ie nog niet op het level is waar een 4 jarige quarter op hoor tte zijn, we hebben dus wat in te halen.
quarters worden normaal met 2 of 3 ingereden en zijn dus met 4 jaar al richting de top van hun kunnen.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:47

Sorry Pien maar dit is wel een beetje een kort door de bocht.... We zijn hier toch niet in Amerika?
Ga genieten en spreek niet van een opknappertje maar gewoon van een paard wat lekker de kans heeft gekregen om uit te groeien zoals het hoort :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 16:51

Ik wil niet vervelend doen maar het gaat hier om mijn paard en mijn mening is dat ie beter als 3 jarige aangereden had kunnen worden en het feit dat dit niet zo is een nadeel is.
Ik weet dat jij er anders over denkt, ik laat jou daarmee in je waarde en met je paard doen wat jij wilt ik zou het fijn vinden als dat andersom ook kan.
Verder niet verkeerd bedoeld maar heb geen behoefte aan weer het jong aanrijden discussie in dit topic.

Talitha15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:58

Leuk paard! Ik zou hem "This Boots is made for walking" noemen!!!!! Veel plezier met hem

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:15

Pienb schreef:
nou gewoon dat ie nog niet op het level is waar een 4 jarige quarter op hoor tte zijn, we hebben dus wat in te halen.
quarters worden normaal met 2 of 3 ingereden en zijn dus met 4 jaar al richting de top van hun kunnen.

oke, de discussie van vroeg inrijden ga ik ook niet over beginnen..
hoop dat je er veel plezier aan beleefd.. ben je nu ook al fanatie bezig met het inrijden?
want dan willen we natuurlijk snel weer foto,s :D

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 21:18

Nee hij is nog niet aangereden.
Ben nu bezig met longeren, hij is er pas sinds zaterdag.
Denk vanaf morgen met zadel erop longeren ed en zo opbouwen

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:23

Pienb schreef:

Beste Pien, wil je alsjeblieft ophouden met wat wel en niet zo "hoort" :\
Denkbeelden als deze zorgen voor het slechte imago van de westernsport in Nederland.
Een opknappertje? Het is *&(%^) geen auto! :n

Aan alle engelse meelezers: dit is dus zeker NIET normaal in de westernsport in zijn geheel, maar slechts een mening van 1 persoon.

Voor de rest wens ik je veel succes met je brave paard Pien, en dat meen ik echt. Ik kon je uitspraken alleen niet naast me neerleggen, zeker niet omdat het westernimago toch al niet al te best is.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 11:33

voor de mensen die opknappertje verkeerd begrijpen: excuus.
het staat niet voor niks in aanhalingsteken dus is niet zo hard/serieus bedoeld.

wat ik hier schrijf als 'wat zo hoort' dan kijk ik naar hoe de wedstrijdruiters in de VS en grotere wedstrijdruiters in europa het doen. dat is VOOR MIJ hoe het hoort, kan voor een ander anders zijn.

enige wat ik wil aangeven is dat hij nog niet zo is als ik hem hebben wil.

hoe noem je een paard dat 4 jaar alleen maar op de wei heeft gestaan, 2 keer in zn leven een hoefsmid, nooit geent, niet gechipt, geen wormkuren heeft gehad, enz enz dan?

ik noem dat een 'opknappertje' omdat er wat 'achterstallig onderhoud' is (let op de aanhalingstekens).
verder niet verkeerd bedoeld dus!

ik ben heel erg blij met m en doe alles rustig aan juist omdat hij niks kent.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 11:38

Pienb schreef:
hoe noem je een paard dat 4 jaar alleen maar op de wei heeft gestaan, 2 keer in zn leven een hoefsmid, nooit geent, niet gechipt, geen wormkuren heeft gehad, enz enz dan?

Slecht verzorgt, maar dan ziet ie er niet na 3 weken zo uit als op de foto ;)

Wat ik daar zie is een leuk jong paard wat mooi heeft kunnen groeien en de tijd heeft gehad om te kunnen groeien zonder kinderarbeid te hoeven verrichten.

Hopelijk heb je er nog veel plezier aan :j

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 11:49

rom: juist dat hij er ondanks dat zo uitziet was een van de redenen om het te doen, moet van nature goede afweer ed hebben (ennuh, die glans is gewoon vettigheid hoor, 3 keer aaien en je hand is serieus zwart!).
stond wel aan huis buiten en kwam af en toe binnen maar weer is/was er niet mee gedaan, maargoed, was de prijs ook naar.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:10

Pienb schreef:
wat ik hier schrijf als 'wat zo hoort' dan kijk ik naar hoe de wedstrijdruiters in de VS en grotere wedstrijdruiters in europa het doen. dat is VOOR MIJ hoe het hoort, kan voor een ander anders zijn.

Bedenk dat dat dit soor excessen zijn ontstaan uit het feit dat $$ verdienen belangrijker is dan de gezondheid van het paard. Allemaal korte termijn, snel veel geld willen verdienen met zo laag mogelijke kosten.

Volgens mij is dit niet van toepassing op recreatieruiters dus ik snap niet zo goed hoe jij dat voor jezelf kunt rechtvaardigen en als het standaard wilt hanteren.
(geen aanval, oprechte interesse :) )

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 12:58

Tja dan gaat het toch weer naar de discussie tussen de mensen die er vlug mee willen scoren (en daarom grotere concessies doen aan het optimale welzijn van het paard, zoals zwaardere bitten gebruiken en fors trainen op 2.5 jarige leeftijd als het niet eerder is) en de mensen die een gezond gelukkig paard willen waar ze pas in de tweede instantie mee willen scoren, die paarden zijn dus pas een paar jaar later klaar voor het grote werk... Tja ieder zijn eigen..

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:41

Nee geen discussie maar ik ben benieuwd naar iemands motivatie....

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 14:58

nogmaals, ga die discussie hier niet voeren. kan via PB of in apart topic. (sta dus wel open voor de discussie maar niet in dit topic)
wel 1 ding rechtzetten: zijn jullie wel eens in de states geweest? 2 jarige aanrijden is daar redelijk standaard, doen ze daar al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang, is niet iets van de laatste tijd ofzo. alleen even de feiten duidelijk stellen.

verder graag via pb of apart topic

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 15:02

Pienb schreef:
wel 1 ding rechtzetten: zijn jullie wel eens in de states geweest? 2 jarige aanrijden is daar redelijk standaard, doen ze daar al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang, is niet iets van de laatste tijd ofzo. alleen even de feiten duidelijk stellen.

Ik zie niemand schrijven dat het iets van de laatste tijd is :?
Maar je mag me een PB sturen als je antwoord wilt geven op de vraag hoor :j

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-09 17:55

oohw jee pien... ik loop echt mega achter. niet te geloven. wat een leukerd.

inderdaad had ik ook liever gezien dat hij 1 jaar jonger was, maar goed. nu kun je er ook lekker mee bezig.
4 jaar in de wei, nooit een hoefsmid, nou ja 2 x dan.. oef.
dan ziet hij er inderdaad nog verrekte goed uit.

geniet maar van deze mooie jonge man. heeft hij alles nog of is ie geruind? want hij heeft ook een bijzonder mooie bloedlijn.

nou ja, ik zal je in de gaten houden. misschien strijd je later wel tegen rieky. dan sta ik vooraan om je aan te moedigen. !!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-09 17:58

Wat lief dank je!
Is ruintje

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 00:08

ik ben ook lief.. oohw ik wil hem wel een keer live zien hoor.... echt een knappert.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 13:19

weet je wat ik nu zo leuk vind!? dat je een paar weken terug nog in topics over het keuren van quarters een beetje min deed over het feit dat mensen voor weinig geld een quarter van de wei plukten! En zie nu zelf, je kan dus echt wel een leuk dier voor weinig kopen! Én, had je hem ook laten keuren? Hij is leuk veel plezier met hem.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 13:41

dan heb je me verkeerd begrepen...
wat ik zei is dat je niet moet denken een wereldkampioen te kunnen fokken met onbekende lijnen ed.

deze heeft en een bekende en bewezen vader en ik verwacht niet dat hij de volgende wereldkampioen wordt.

het gaat allemaal om realisitsch zijn hierin.

en tja, budget speelt een rol. in zijn geval was hij goedkoop omdat de eigenaren geen idee hadden en hij al 4 was en niks kon.

nee, heb m niet laten keuren, vind ik zeker voor dat geld zinloos

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-09 15:11

och, ik had hem wel laten keuren. ook al kostte hij weinig, hij kan toch iets onder de leden hebben. hij is tenslotte al 4 en kan in de wei heel wat rake klappen opgelopen hebben.
breeze was ook een koopje, maar ik heb haar, zeker na mijn situatie met mijn vorige hengst, wel op de foto laten zetten. sprong en kogels voor.
ik weet nu zeker dat ze gezond is. dus kan ik lekker met haar aan de slag.

en heb je het zadel er al op gehad? hoe pikte hij het op? doet ie het een beetje leuk?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-09 15:34

je weet dat je haar gezond hebt gekocht. maar inmiddels kan ze zich ook vertrapt hebben ofzo en wel iets helpen/ en dat was voor mij de reden het niet te doen (geeft geen garantie voor de toekomst)