Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zoezi schreef:Paintlinger schreef:Jarrah: Ik denk er precies zo over...
Waarom wil je daar persé met je paard heen als je weet dat hij zo kan zijn......
Ik vind het ook onverantwoordelijk om je paard ergens vast te knuppen (aan z'n bit) waar je hem niet kan zien......
Zou ik never nooitnie doen
Wat had ik dan tegen mijn dochter moeten zeggen? Het mag niet want de mensen hier zijn dieronvriendelijk?
Ik had bij de andere restaurants daar paardenbalken gezien. Ik wist echt van te voren niet dat ik hem hier aan een boom moest knopen.
Zoezi schreef:Ik ken dat wel van motorrijden. Er zijn ook zoveel restaurants of cafe's waar je niet welkom bent als motorrijder.
Hier ben je dus niet welkom met een paard.
Jammer.
Ik was er niet op voorbereid dat ik hem er niet kon vastmaken omdat ik wel paardenbalken heb gezien daar op 2 andere plaatsen.
Ik had gewoon wat willen drinken, maar als je dochter roept: mama wil je ajb met me schommelen, tja........ben ik dan dom om lief te zijn voor haar?
Zoezi schreef:Ik ken dat wel van motorrijden. Er zijn ook zoveel restaurants of cafe's waar je niet welkom bent als motorrijder.
Jammer.
Ik was er niet op voorbereid dat ik hem er niet kon vastmaken omdat ik wel paardenbalken heb gezien daar op 2 andere plaatsen.
Ik had gewoon wat willen drinken, maar als je dochter roept: mama wil je ajb met me schommelen, tja........ben ik dan dom om lief te zijn voor haar?
Zoezi schreef:Trouwens,
Alles wat je hier op bokt zet wordt afgezeken. Of het nu positief of negatief is. Ik zou wel eens willen weten hoe jullie zo perfect zijn geworden. Volgens mij ook met vallen en opstaan..........
Als ik in het bos had moeten piesen dan had ik hem ook aan een boom moeten vastmaken en dan had hij ook kunnen schrikken.
Nu is het opeens erg omdat ik even met mijn meisje meeloop.
polly2 schreef:En....een ander, rustig, ervaren paard erbij meenemen op rit, kan voor jouzelf kalmerend werken...en zeker voor je paard. Misschien kun je dat voorlopig eerst even doen.
jarrah schreef:Zoezi schreef:Ik ken dat wel van motorrijden. Er zijn ook zoveel restaurants of cafe's waar je niet welkom bent als motorrijder.
Jammer.
Als het je paard en anderen in gevaar brengt wel ja...
Ik zit nog steeds met open mond te lezen (ik begin me ook af te vragen of dit geen rel-account is)... paarden horen niet in de speeltuin!!! En helemaal geen paarden die niet door hun begeleider in bedwang gehouden kunnen worden...
Wie is hier nu diervriendelijk... IMO ben jij dat niet door een paard mee te nemen naar de speeltuin, uit het zicht vast te binden aan zijn bit...
Hoe harder ik erover nadenken hoe harder ik van mening ben dat jij zeker wel wat begeleiding kan gebruiken met je paard, dus ga alsjeblieft hard op zoek, voordat er grotere ongelukken gebeuren....
Citaat:Trouwens,
Alles wat je hier op bokt zet wordt afgezeken. Of het nu positief of negatief is. Ik zou wel eens willen weten hoe jullie zo perfect zijn geworden. Volgens mij ook met vallen en opstaan..........
Als ik in het bos had moeten piesen dan had ik hem ook aan een boom moeten vastmaken en dan had hij ook kunnen schrikken.
een goede lesgever zal dit ook echt eerst willen zien en meemakenCitaat:Hulp is zeker goed. Maar ik wil wel graag dat die mensen zelf ervaren in een rit hoe hij reageerd en wat hij dan doet.
Zoezi schreef:Zeg, stop eens even met ruzie zoeken aub, daar ben ik hier niet voor.
Lezen kan je ook niet, ik heb hem niet aan een bit vast gemaakt.
Sorry, onruststokers negeer ik graag. Er is al genoeg ruzie in de wereld.........
randie schreef:Als ik zou moeten piesen zou ik hem vasthouden. Er hoeft ook maar een gek te lopen die hem losmaakt, of een kind dat hem
wil aaien en die er perongeluk onder terecht komt als ik aan het piesen ben en je hebt een probleem. Natuurlijk ben ik ook niet
perfect absoluut niet. Ik ben vroeger ook met mijn paard langs de Mac Donald gegaan omdat de route daar vlak langs liep, echter
was dat wel zon 6 jaar geleden. En hielt 1 persoon de paarden vast en de ander ging ijsjes halen
.
Liezel1 schreef:Als er met een ander paard niets aan de hand is, lijkt het er meer op dat dit paard geen vertrouwen in jou heeft.... Daarom gaat hij zo raar doen, beestje weet gewoon niet wat hij moet!
Zoezi schreef:Zeg, stop eens even met ruzie zoeken aub, daar ben ik hier niet voor.
Lezen kan je ook niet, ik heb hem niet aan een bit vast gemaakt.
Sorry, onruststokers negeer ik graag. Er is al genoeg ruzie in de wereld.........
Tempus schreef:randie schreef:Als ik zou moeten piesen zou ik hem vasthouden. Er hoeft ook maar een gek te lopen die hem losmaakt, of een kind dat hem
wil aaien en die er perongeluk onder terecht komt als ik aan het piesen ben en je hebt een probleem. Natuurlijk ben ik ook niet
perfect absoluut niet. Ik ben vroeger ook met mijn paard langs de Mac Donald gegaan omdat de route daar vlak langs liep, echter
was dat wel zon 6 jaar geleden. En hielt 1 persoon de paarden vast en de ander ging ijsjes halen
.
en als je paard dan ineens gaat lopen? Sta je daar met je broek naar beneden
Citaat:Citaat:randie schreef:
Als ik zou moeten piesen zou ik hem vasthouden. Er hoeft ook maar een gek te lopen die hem losmaakt, of een kind dat hem
was dat wel zon 6 jaar geleden . En hielt 1 persoon de paarden vast en de ander ging ijsjes halen .
Tempus schreef:randie schreef:Als ik zou moeten piesen zou ik hem vasthouden .
Zoezi schreef:polly2 schreef:En....een ander, rustig, ervaren paard erbij meenemen op rit, kan voor jouzelf kalmerend werken...en zeker voor je paard. Misschien kun je dat voorlopig eerst even doen.
Met een ander paard erbij is er niks aan de hand.
Het zal ook wel aan mij liggen.
Ik weet niet hoe ik er mee om moet gaan als hij ergens niet langs wil. Heb al verschillende dingen geprobeerd.
Bang ben ik niet van hem, tegenzin om te gaan rijden heb ik ook niet.
Hulp is zeker goed. Maar ik wil wel graag dat die mensen zelf ervaren in een rit hoe hij reageerd en wat hij dan doet.