Probeer je benen wat rechter te houden An. Als je onderbenen naar achteren gaan kukel je zelf iets voorover. Dat probleem heb ik ook. Dat komt door het hoge opgeven. Niet korter gaan zitten want dan wordt het meestal erger. Oefenen met beugels uit wil vaak nog wel een beetje helpen. Verder ziet het er helemaal super ontspannen uit. Ben blij voor je dat je weer een nieuwe kanjer hebt gevonden. Het is een mooie stoere bink, met veel vermogen. Is duidelijk zichtbaar op de foto's
Imerose
Geplaatst: 04-06-09 18:05
Daar is de knappe Uufstepuuf!!! Natuurlijk is er nog een heleboel te verbeteren, zelf geef je al een boel aan en hier komen ook genoeg tips naar boven. Maar vergeet niet, deze knapperd zag er een paar maanden geleden heel anders uit (zal ik er eentje ter vergelijking plaatsen??) Daarnaast had hij de conditie van een zwanger nijlpaard, had nul zelfvertrouwen, is nooit goed ingereden (paar keer een paar weken en dat ging niet echt om over naar huis te schrijven) Na veel buiten wandelen om verkeersmak te worden, conditie op te bouwen en weer veel in de hand te zijn en heel wat kilometertjes aan de longe is hij pas weer anderhalve maand onder het zadel. Uuf is in heel korte tijd echt heel veel veranderd en ik denk dat je heel erg tevreden mag zijn met wat hij allemaal al wel netjes doet en hoe hij zich op jou richt. Voor jou is dit zadel ook geen optimale, maar ja, tis even niet anders, omdat het op Uuf wel goed ligt. Jullie zijn nu al dikke maatjes, hoe kan hat anders, dus dat belooft alleen maar heel veel goeds voor de toekomst. (stiekum ben ik stikjaloers haha, dus ik kom gewoon vaak foto's maken en Uuf verpesten met lekkers!!)
@ Jetjuh Bedankt Ik ben erg blij met dit vriendje!
@ dorieeen , IK moet inderdaad veel meer gaan zitten, en voor me kijken, Maar elke keer als hij met zijn hoofd schud, of beweegt, dan kijk ik daar weer naar
@ Misty2001, Bedankt voor de tip
@ jonge_monte zonder beugels is geen strak plan, doorzitten moet je pas als je paard helemaal ontspannen is. En aangezien hij dat nog niet is, laat ik dat nog even achterwege tot we wat verder in de tijd zijn.
Hij is erg leuk en loopt ook al netjes. Denk zelf er aan dat je niet voorover valt. Maar dat geef je zelf al aan dus dat ken je van jezelf. Verder ziet het er gewoon heel leuk en ontspannen uit.
Wat is die veranderd zeg Heb hem nog bijna zelf gekocht Maar was mij teveel uitdaging/risico. Maar je bent er echt een hele leuke van aan het maken!! Hoe gaat de galop nu?
Noatjuhh
Geplaatst: 04-06-09 23:12
Wauw, leuk paard! Jullie passen goed bij elkaar.
TurboTinker
Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-09 23:12
De galop gaat echt vlekkeloos, zal je ff een filmpje pb-en
Hij is zeker veranderd, als je bedenkt dat hij anderhalve maand terug te koop gezet werd. Hij ziet er beter uit, maar wat Snackie ook zegt, tijdens het rijden, maar ook in zijn hele doen en laten is ie zo opgeknapt.
super leuke foto's! Jullie gaan snel zeg Heb je les van Manja? Ben benieuwd hoe het over een paar weken met jullie gaat. Is zijn rug weer helemaal bruin geworden?