Hebben hebben hebben
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:Cile205: Dat hoort ook, maar ik vind het gevaarlijker om te wachten voor de spoorbomen met knipperlicht en harde bellen + voorbij razende trein + verkeer achter me (= opgesloten zitten) dan dat ik alsnog snel oversteek. Bovendien wil ik alles naar voren oplossen. Ik trek ze liever niet onverwacht op de rem, omdat ik jonge paarden niet aan wil 'praten' dat iets eng is en dat ze er stil voor moeten gaan staan. Ik heb liever dat ze domweg doorlopen.
Als de spoorbomen volledig naar beneden zijn, duurt het exact 11 seconden voor de trein er is. Het is dichtbij het station, dus ze zijn vaak nog niet op snelheid of ze zijn al aan het afremmen. En ik zie de trein in de verte al aankomen. Kan zelf inschatten of het veilig is of niet. Was ik een seconde later, dan had ik hem toch stilgezet voor de spoorbomen, maar nu vond ik het zelf verstandiger om door te rijden. '_Lorette_ schreef:Ik weet precies hoe lang het bij die spoorwegovergang duurt voor er een trein aankomt.Als de spoorbomen volledig naar beneden zijn, duurt het exact 11 seconden voor de trein er is. Het is dichtbij het station, dus ze zijn vaak nog niet op snelheid of ze zijn al aan het afremmen. En ik zie de trein in de verte al aankomen. Kan zelf inschatten of het veilig is of niet. Was ik een seconde later, dan had ik hem toch stilgezet voor de spoorbomen, maar nu vond ik het zelf verstandiger om door te rijden. '
En nog belangrijker: ik heb héél slechte ervaringen met het wachten voor spoorbomen als er veel ongeduldig verkeer is. Ben meer dan eens klem gezet en paard sprong liever nog snel voor de trein uit, dan dat hij nog een seconde langer tussen spoorboom en vrachtwagen moest staan. Maar toen was het veel te laat, omdat de spoorbomen al naar beneden waren. Hij flipte helemaal en de spoorwegovergang is altijd eng gebleven voor hem.
De kans op een ongeluk was toen zo groot, dat ik liever doorrijd als dat nog kan.
_Lorette_ schreef:Ik weet precies hoe lang het bij die spoorwegovergang duurt voor er een trein aankomt.Als de spoorbomen volledig naar beneden zijn, duurt het exact 11 seconden voor de trein er is. Het is dichtbij het station, dus ze zijn vaak nog niet op snelheid of ze zijn al aan het afremmen. En ik zie de trein in de verte al aankomen. Kan zelf inschatten of het veilig is of niet. Was ik een seconde later, dan had ik hem toch stilgezet voor de spoorbomen, maar nu vond ik het zelf verstandiger om door te rijden. '
En nog belangrijker: ik heb héél slechte ervaringen met het wachten voor spoorbomen als er veel ongeduldig verkeer is. Ben meer dan eens klem gezet en paard sprong liever nog snel voor de trein uit, dan dat hij nog een seconde langer tussen spoorboom en vrachtwagen moest staan. Maar toen was het veel te laat, omdat de spoorbomen al naar beneden waren. Hij flipte helemaal en de spoorwegovergang is altijd eng gebleven voor hem.
De kans op een ongeluk was toen zo groot, dat ik liever doorrijd als dat nog kan.
En ik kan me goed voorstellen dat jullie het daar niet mee eens zijn, want er zitten genoeg nadelen aan, maar ik vind het van alle manieren de meest geschikte wijze van omgaan met deze overgang als ik te paard zit. 

En je rijd hem ook netjes! Heb ook heel veel respect dat je zo met hem de weg opgaat, zie ik mezelf nog niet doen met mn 4 jarige knol!
!!!!