Stoer ventje een maand onder het zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sharonalover

Re: Stoer ventje een maand onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:14

Ventje is zo stoer Tor :D
Hebben hebben hebben :Y)

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:16

Loret :wow: !
Ik wist helemaal niet dat je een nieuw paard had!
Wat een WAANZINNIG dier :oo!
En sturen kan jij wel he :j!
Ziet er echt goed uit!

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:18

Citaat:
Cile205: Dat hoort ook, maar ik vind het gevaarlijker om te wachten voor de spoorbomen met knipperlicht en harde bellen + voorbij razende trein + verkeer achter me (= opgesloten zitten) dan dat ik alsnog snel oversteek. Bovendien wil ik alles naar voren oplossen. Ik trek ze liever niet onverwacht op de rem, omdat ik jonge paarden niet aan wil 'praten' dat iets eng is en dat ze er stil voor moeten gaan staan. Ik heb liever dat ze domweg doorlopen.

UUh, ik verschiet hier best van, weet je wel dat zodra je 1 belletje hoort de trein al kan komen? En die gaan hard hoor!!! Heel hard! Ik heb bij de spoorwegen gewerkt, en ik weet dat het spoorwegovergangsysteem vaak faalt! Ik kan je een tip geven, NOOIT MEER DOEN! Ben maar blij dat het goed ging anders kreeg je wel een heel spannend filmpje! Veiligheid voor alles, dan maar met je kont op de motorkap van een auto.... want dat overleef je wel!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 07:25

Ik weet precies hoe lang het bij die spoorwegovergang duurt voor er een trein aankomt. :) Als de spoorbomen volledig naar beneden zijn, duurt het exact 11 seconden voor de trein er is. Het is dichtbij het station, dus ze zijn vaak nog niet op snelheid of ze zijn al aan het afremmen. En ik zie de trein in de verte al aankomen. Kan zelf inschatten of het veilig is of niet. Was ik een seconde later, dan had ik hem toch stilgezet voor de spoorbomen, maar nu vond ik het zelf verstandiger om door te rijden. '

En nog belangrijker: ik heb héél slechte ervaringen met het wachten voor spoorbomen als er veel ongeduldig verkeer is. Ben meer dan eens klem gezet en paard sprong liever nog snel voor de trein uit, dan dat hij nog een seconde langer tussen spoorboom en vrachtwagen moest staan. Maar toen was het veel te laat, omdat de spoorbomen al naar beneden waren. Hij flipte helemaal en de spoorwegovergang is altijd eng gebleven voor hem.
De kans op een ongeluk was toen zo groot, dat ik liever doorrijd als dat nog kan.

vinos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:28

Totdat het systeem een keer faalt en net de intercity voorbij komt op het nevenspoor, maargoed je moet het zelf weten! Ik weet dondersgoed hoe het eruitziet als het misgaat i.v.m. mijn werk, en die dachten ook dat het wel ging.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:31

_Lorette_ schreef:
Ik weet precies hoe lang het bij die spoorwegovergang duurt voor er een trein aankomt. :) Als de spoorbomen volledig naar beneden zijn, duurt het exact 11 seconden voor de trein er is. Het is dichtbij het station, dus ze zijn vaak nog niet op snelheid of ze zijn al aan het afremmen. En ik zie de trein in de verte al aankomen. Kan zelf inschatten of het veilig is of niet. Was ik een seconde later, dan had ik hem toch stilgezet voor de spoorbomen, maar nu vond ik het zelf verstandiger om door te rijden. '

En nog belangrijker: ik heb héél slechte ervaringen met het wachten voor spoorbomen als er veel ongeduldig verkeer is. Ben meer dan eens klem gezet en paard sprong liever nog snel voor de trein uit, dan dat hij nog een seconde langer tussen spoorboom en vrachtwagen moest staan. Maar toen was het veel te laat, omdat de spoorbomen al naar beneden waren. Hij flipte helemaal en de spoorwegovergang is altijd eng gebleven voor hem.
De kans op een ongeluk was toen zo groot, dat ik liever doorrijd als dat nog kan.

Ik begrijp je keuze helemaal..

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 07:34

Dat kan inderdaad gebeuren. De spoorbomen kunnen ook helemaal niet reageren en dan ontstaat er ook een heel gevaarlijke situatie. Ik ben me bewust van het gevaar. Het is goed dat je me daar nog een keer extra voor waarschuwt, maar ik vind niets zo eng als een paard dat weg wil vluchten en daarbij nog voor de trein kan springen. Dan kies ik toch voor doorrijden. Mijn moeder had de trein al zien aankomen in de verte. Ze riep vlak voor het filmpje al dat ik op moest letten, omdat er een trein aan zat te komen. (We kunnen de trein al heel lang van tevoren zien rijden.)

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:45

jeetje wat een mooi paard :9 En hij loopt echt super netjes.
Mijn paard is al 4 jaar onder het zadel maar ik ga haar even deze foto's laten zien :D
kan het zijn dat er wat Groninger bloed door zijn aderen stroomt? :o

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 07:53

Wauw wat een knap paard zeg! Je rijd hem al erg netjes! En wat stoer dat hij zo braaf is langs de weg!!! En gaaf man!

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:02

Je hebt wel een heel braaf paard onder je! Ik had ook de keuze gemaakt liever niet voor de spoorbomen te wachten, veel succes verder!

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:07

_Lorette_ schreef:

Ik moet zeggen dat ik ook de kriebels kreeg van je filmpje (wel een supebraaf en prachtig paard zeg!) Mag ik je dan een tip geven op zo'n moment waar je in het gequote stukje over hebt? omdraaien en achteraan weer aansluiten, want zoals jij beschrijft, is het inderdaad een gevaarlijke situatie. De slagbomen zijn toch neer dus kan er ook geen verkeer van tegenovergestelde kant komen.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:25

Superstoer paard, lijkt veel op de mijne in zijn jongere jaren. Vond em er al zo "af" uit zien voor een jonkie maar ik lees dat hij 8 is, waarom is tie pas zo laat aangereden? Nou hopen voor jou dat je er mee mag gaan starten, hier ga je wel mee scoren hoor!!
Kreeg ook wel beetje de rillingen van de spoorwegovergang maar kan me voorstellen dat je liever niet gaat staan wachten. Nou have fun nog met em!

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-09 08:32

Weg laten draaien van de spoorbomen doe ik liever niet, alleen als het echt niet anders kan. Als ik niet op het nippertje over wil steken en er veel verkeer op de weg is, parkeer ik even bij het huis vlak voor de spoorlijn. Dan draaien ze niet weg van de enge situatie en dan staan ze niet tussen het verkeer.

De schimmel die we hadden, vond de spoorlijn doodeng, maar hij ging wel. Toen het eens heel erg fout ging in een situatie waarbij hij opgesloten stond tussen verkeer en spoorlijn. Ik heb hem weg laten draaien om een veilige plek te zoeken en sindsdien draaide hij van tevoren al weg voor de spoorlijn. Het kost heel veel geduld, tijd en doorzettingsvermogen om ze dan weer zonder problemen over het spoor te krijgen.

Dit vertel ik om mijn keuze voor doorrijden nog wat verder te onderbouwen. Ik vind het fijn dat jullie tips geven, maar na 8 jaar ervaring met deze spoorwegovergang en verschillende paarden heb ik een manier ontwikkeld die ik zelf het prettigst en het minst gevaarlijk vind. :) En ik kan me goed voorstellen dat jullie het daar niet mee eens zijn, want er zitten genoeg nadelen aan, maar ik vind het van alle manieren de meest geschikte wijze van omgaan met deze overgang als ik te paard zit.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:44

ten eerste wowww!!!
wat een gaaf dier
en ind waarom is die zo laat ingereden?
ben t helemaal met je eens over de trein en hierboven?
heel politiek correct geantwoord hoor!!
haha veel plezier met m!!

Sharon_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 08:55

Ik vind hem zooooo leuk :o
Echt hij is een plaatje! Echt een stoere bink. :D
Hoe krijg je het voor elkaar om al twee zulke onswijs leuke merkloze paardjes te hebben haha

En Lorette is echt niet iemand die onnodige risico's neemt, ze is altijd heel verantwoord met haar paarden. Dus ze weet wat ze doet. :j

Je hebt zo'n fijne manier van rijden, zo ongedwongen. :j
Succes nog met het doorrijden, maar dat komt hélemaal goed. :D

marionnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:56

Tor ze hadden geen fijnere ruiter voor Ventje kunnen hebben!! Je bent super met hem bezig :)

Hij neemt zo te zien de verbinding al fijn aan en daarvanuit kun je hem laten zakken. Een paard moet wel weten wat verbinding ís, voordat hij iets kan volgen.. Dat gaat super!!

Zou leuk zijn als je hem nog eens kan gaan starten, wedden dat je alle prijzen meeneemt!!

__AM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:05

Wat een geweldig leuk paard zeg! :)) En je rijd hem ook netjes! Heb ook heel veel respect dat je zo met hem de weg opgaat, zie ik mezelf nog niet doen met mn 4 jarige knol!

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:06

Wow pas 1 maandje ohz en dan al zo goed?
Echt super knap van je! En van het paard, ziet er heel erg braaf en lief en werkwillig uit. Volgens mij een schat van een dier met een heerlijk lief karakter of niet?

Binky_Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:09

wat blijf ik het toch altijd weer mooi vinden dat er ook mensen zijn die inrijden zonder hun paard aan de hulp teugel en dergelijke. en wat doe hij dat stoer over het spoor een klein beetje schrikkerig maar dat was het dan ook wel.!

super en ga zo door, het is een pracht paard om te zien :)!!!!

mvs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:09

Wat een prachtig paard :D

Mooi gespierd is hij inderdaad al :j

DyMarvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:12

wow wat een ontzettend mooi paard. Dat filmpje echt geweldig. Echt een topper!

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:13

Wauw, wat een mooie combinatie zijn jullie. Dat filmpje is wel erg grappig en ik denk ook dat het beter is om nog snel over te steken dan een razende trein voor je neus. Welke afstamming heeft dit paard? En zo braaf, daar ga je nog veel plezier mee beleven.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:15

waauww super! +:)+

Top dat je hem de tijd geeft, en wat is hij al braaf buiten zeg! :wow:

veel plezier en succes met hem verder ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:16

Wat een ontzettend gaaf paard is het!

winnyneus4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 12:17

wat een super mooi paardje (wat is het voor ras) ;)