Ponies al maanden in hachelijke toestand

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Ponies al maanden in hachelijke toestand

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:11

Zijn hetshets of grotere ponies. Op een of andere manier kijkt men naar shetten altijd nog weer minder om dan naar de grotere exemplaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:14

Het zijn grotere ponies maar in belang van mijn eigen vege lijf zet ik het ras hier niet neer.
In het verleden zijn al mensen ernstig bedreigd in verband met deze zaak, dus vandaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:17

Oh dus het is ook nog kater om zonder handschoenen aan te pakken, is dat ook de reden dat de instanties het wat laten afweten???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:19

Ik denk niet dat zo'n persoontje de instanties afschrikt eerlijk gezegd, maar als particuliere buitenstaander moet je gewoon op je hoede zijn met dit volk, dunkt me....
Vuurwapen gevaarlijk volk is het niet maar je kan door zulke mensen heeeeeeeeeeeel veel trammelant krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:22

We hebben hier ook zo'n figuur. Schiet mensen van zijn erf met een buks. Verzuipt honden van wandelaars die te dicht bij zijn sloot lopen. Melkauto's moeten uit Friesland komen, om dat geen enkele groninger daar nog naar toe wil en nog heel wat meer. Het is ook eng om een buitenrit te maken, want hij rijdt je met trekker of jeep, zo van de sokken. En de ploitie weet alles, zijn klachten genoeg ingediend en geen hond doet er wat aan. Tja hij doet zijn naam redelijkheid geen eer aan.

de duimendikke dossiers; zijn die bij de politie of bij de db?

Sproet97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:29

foto´s maken en nog eeen x opsturen naar de dierenbescherming

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:33

Sproet97 schreef:
foto´s maken en nog eeen x opsturen naar de dierenbescherming

Hoe vaak wou je mij dat laten doen? :+

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:50

Net zo lang tot ze er ziek van worden
Bel een plaatselijke dierenarts(als die mee wil werken ) laat die een verklaring opschrijven wat hij er van vind dan naar de dierenbescherming en zeggen als jullie er niks aan gaan doen nu stap ik naar de media
En dan zeg je meteen dit is geen dreigement maar een belofte boem haak er op

Ik ken dit zelf heeel erg goed doen ik nog bij mijn ouders wonden hadden we 8 shetlanders staan en die zagen er ook niet uit kregen slecht eten werd wel mee gefokt maar voeding onder houd niks in de blubber gele snot neuzen enz.

Ik heb het toen ook zo gedaan
Foto,s maken dierenarts bellen kopie maken faxen of bellen en dan hup laat ze maar kiezen wat ze willen je moet wel beetje hard tegen hard spellen anders luisteren ze nooit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:46

Ik heb me een jaar of wat geleden ook bemoeid met een IJslanderstal in het noorden van het land die een pony te koop aanbood op Marktplaats en de verzorgster van het paardje, die het paardje wilde aanschaffen, wilde van de 'bokkers' weten of de vraagprijs om en nabij wel klopte.

Ik zag het ding en schrok me rot.... vel over been, ruggegraat er hoog bovenuit stekend... een dikke buik van de wormen (moet haast wel he... als je alle ribben ziet zitten en de heup beenderen er uit steken). Ik heb aan de bel getrokken, AID ingelicht, andere mensen die daar in de buurt woonden zijn gaan kijken en ik heb via via foto's van het erf daar gekregen... er stonden daar zelfs paarden in een stal tussen het afval (een soort van grof huisvuil met ijzer en plastic en bende) en daar stond graat en graat mager een dekhengst tussen... (op het erf een aantal hengsten... en veel graatmagere drachtige paarden en geen ídee wie door wie gedekt was?????) en de AID... en de dierenbescherming... doet NIKS... nee... die komen hier op stal kijken als de paarden in de winter op een zwart gelopen dijk staan... (in plaats van op een ieniemienie padockje in de modder) want dát mag niet.... allemaal dik en volgevreten... maar nee... dat mag niet. Genoeg plaatsen om te liggen... maar de AID zwaait met het vingertje. Misschien zijn ze hier in NH wel 'drukker' met het bestrijden van de misdaden tegen dieren (want dat is dit gewoon) dan dat ze dat in Friesland zijn (niet schelden Friezen... ik ben zelf een geboren Friezin.... maar de AID daar in de kop van Nederland... stelt geen ene f*ck voor...)

De stalhouder in mijn 'relaas' heeft het aan de stok met het IJslanderstamboek want hij (eerder zij) betaalt de rekeningen niet.... ook trainers van hun dekhengst werden niet betaald (IJslanderwereld is vrij klein en je hoort zo nog eens wat..). en in de winter stonden deze paarden dus te wachten tot iemand zo lief zou zijn om wat te eten te brengen.... en jawel... ik werd bedreigd via de e-mail... omdat ik mijn bek open trok. Nou kom maar op dorpsgek... ik kan je hebben. Heb mezelf toen ook met naam, toenaam en adres genoemd. Kom maar.... Ik had begrepen dat ze inmiddels failliet waren... maar ergens gaat er nu een alarmpje af dat het heel goed zou kunnen dat dat dus niet het geval is????

Zolang deze dieren nog ademen en af en toe ergens (maakt niet eens uit op wat!) op kauwen... doen de AID en de Dierenbescherming helemaal niets... en ze redden helpt ook niet, want dan fokken ze er zomaar tig bij. Gek he?

Sterkte, [***]

PatsyPatsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 02:16

lijkt me een goede tip van RRteam om er een veearts bij in te schakelen om een verslag te schrijven.

niet te doen zeg :n

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 07:59

Godsamme Sul, wat vreselijk om aan te moeten zien.
Het is dus vlak bij jou?
Ik ben volgende week in Friesland, misschien wip ik wel even aan.... pb me anders maar even.

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 09:52

je zegt dat de krant e.d. er niks mee wil doen ivm laster...

kun je niet andersom spelen? dus niet dat de eigenaren vand e dieren worden genoemd, maar het feit dat de dierenbescherming en lid niets (kunnen/mogen) doen in gevallen als deze? en dan wel omschrijving van de situatie. evt met foto`s.

wellicht gaan ze dan ineens harder hun best doen. dioerenbescherming heeft steun nodig van de bevolking voor wat betreft inkomsten, dus moeten ze die wel te vriend houden. op een slechte manier in de krant komen moet dus niet te vaak gebeuren...

wellicht dat partij van de dieren of een andere partij er ook wat aandacht aan kan/wil besteden... t gebeurt helaas nog veel te vaak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:05

Bedankt voor het meedenken allemaal, ik ben nog aan het brainstormen hoe ik het zover kan krijgen dat de pers er bovenop duikt, maar het is niet makkelijk!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:09

Jee, ik ga ook even duimen dat het je lukt. :Y)

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:11

Anders vraag je even of er een vee-arts alleen maar langs wil komen en dan een oordeel wil vellen..
Kijk je of je dat gesponserd of voor gratis voor elkaar kan krijgen!
Ik weet zeker dat als ik mijn vee-arts zou bellen dat hij wel even een kijkje ging nemen..
Als je een deskundige opinie hebt is de media meestal wel happig..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:13

Wat het meest onwaarschijnlijke is en wat me zo machteloos maakt, is dat de eigenaar in het verleden al is veroordeeld, rechtszaken, werkstraf, enz. en het allemaal niks maar dan ook niks heeft uitgehaald...
Alex-Valerie, er zijn wel veeartsen wezen kijken. En die zijn ook van mening dat het niet kan, alleen een veearts kan er ook niks tegen beginnen.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:16

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:16

zou het helpen als er meerdere mensen de komende dagen tegelijk de DB gaan bellen. mobiliseren van de troepen dan maar. Ik zou echt niet weten hoe je anders de knuppel erin kan gooien. heb je foto's?? ik zou de lokale gemeenteambtenaren ook inlichten, klacht indien bij de gemeente. Vaak staat dierenwelzijn wel ergens op de agenda. succes hoor, en via dit medium zullen er vast genoeg mensen zijn, die eea een duw mee de goede richting willen geven.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:18

Dat is ook het enige dat in mijn opkomt; andere mensen zo veel mogelijk laten bellen. Als ze 15 aanvragen per dag krijgen, gaan ze vast wakker worden.

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:19

suleilitha schreef:
Wat het meest onwaarschijnlijke is en wat me zo machteloos maakt, is dat de eigenaar in het verleden al is veroordeeld, rechtszaken, werkstraf, enz. en het allemaal niks maar dan ook niks heeft uitgehaald...
Alex-Valerie, er zijn wel veeartsen wezen kijken. En die zijn ook van mening dat het niet kan, alleen een veearts kan er ook niks tegen beginnen.

En als je deze verklaringen meestuur naar de media? Of heb je dat al gedaan..?
Als het geld kost om een officiële verklaring in te leveren kunnen we misschien met
z'n allen een kleine bijdrage leveren?

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:20

Of je stuur de foto's ook aan ons allemaal en dan sturen wij deze ook in... Met heel veel klachten doen ze misschien wel iets!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:22

Nou laat die eigenaar zelf maar betalen, al heeft ie geen stuiver. En een dierenarts hoort onpartijdig te zijn, net als elke andere arts, die zullen zich er verder niet aan branden.
Ik ga eens kijken of ik een soort persbericht in elkaar kan flansen en dit bij een paar regionale dagbladen kwijt kan, met als onderwerp dat de dierenbescherming doof is voor dit soort zaken, die hebben het te druk met Zilver die zonder vriendjes in de wei staat.....
AlexValerie, leuk dat je meedenkt maar een instantie spammen met allemaal dezelfde foto's heeft geen enkele zin!

aatjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:25

ik heb neit alles gelezen.. en weet dus ook niet of het misschien al een x is gezegd.. maar misschien zou je meerdere mensen in kunnen schakelen die je kunnen helpen.. als 1 iemand naar de instanties gaat om de paarden aan te geven laten ze het misschien links liggen.. als er steeds meer mensen meldingen komen doen over de dieren gaan ze er misschien sneller achteraan?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:26

breezy302 schreef:
Sorry er zijn dus al meerdere mensen mee bezig.. waar is pistolen paultje als je hem nodig hebt. maar idd ga naar partij voor de dieren of naar de SP. die zijn ook erg voor dierenwelzijn.

pistolen paultje is helaas al paar jaar dood

en er is (helaas) niemand opgestaan die DAT DEEL van zijn "werk" overgenomen heeft ..

Axel_Valerie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 10:28

suleilitha schreef:
Nou laat die eigenaar zelf maar betalen, al heeft ie geen stuiver. En een dierenarts hoort onpartijdig te zijn, net als elke andere arts, die zullen zich er verder niet aan branden.
Ik ga eens kijken of ik een soort persbericht in elkaar kan flansen en dit bij een paar regionale dagbladen kwijt kan, met als onderwerp dat de dierenbescherming doof is voor dit soort zaken, die hebben het te druk met Zilver die zonder vriendjes in de wei staat.....
AlexValerie, leuk dat je meedenkt maar een instantie spammen met allemaal dezelfde foto's heeft geen enkele zin!

Axel :P maar ik bedoelde eigenlijk met verschillende foto's.. ik snap ook wel dat als we allemaal hetzelfde gaan sturen dat het niet werkt :P Ik dacht alleen verschillende foto's van jou gebruiken..