Buitenrijden met Arno, Arabesk en Volare

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Re: Buitenrijden met Arno, Arabesk en Volare

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:19

Mooie omgeving daar :j

Ik moet zeggen dat het me vaker opvalt dat jullie paarden er schraaltjes en wat onbespierd uitzien....

Als het niet zo is, zou je dan een keer betere foto's kunnen plaatsen?........gewoon interesse hoor...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:26

Geen aanval, want ik weet hoe lastig het kan zijn paarden op gewicht te houden. Ik heb hier een paard van 27, wat echt een gratenpakhuis is en mijn Fries kan ik ook moeilijk dikhouden (ik hou mijn paarden niet op de NH-manier).
Misschien heb jij er ook moeite mee, Arabesk? Want ik zie inderdaad ook jouw paarden vaker schraal op foto's.....

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 11:28

Erg mooie omgeving... ik zie alleen wel erg onderbespierde paarden, beetje training op de goede spieren kan geen kwaad denk ik, vooral als je paard jou zo lang moet dragen......

edit: ik zag dat anderen het ookal aangaven.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-09 12:47

zoals ik al eerder zei ligt het aan de foto's. Hierboven heb ik een foto geplaatst waarop te zien is dat Arabesk wél een ronde kont heeft.

Volare is te dik op dit moment en zijn nek lijkt raar op de eerste foto door de houding, maar hij ziet er niet zo uit. Hij heeft een korte vierkante nek (draver).

Nogmaals een foto van arabesks kont, genomen in diezelfde week, nu recht van achter (ruiter blijft onherkenbaar ivm eerder genoemde reden)

Afbeelding

Ik word een beetje moe van dat gezeur, mensen zijn er op uit om mij neer te sabelen. En ik voel niet de minste aanvechting om me tot het uiterste te gaan verdedigen.

Hierbij laat ik het.

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:56

Dat zal een lekker ritje geweest zijn! :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 12:58

Zo "dun" zijn de paardjes toch niet? Misschien wat onbespierd, maar te dun vind ik ze niet hoor..

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:00

Ik vind ze ook absoluut niet dun. Wel veel te onderbespierd voor zo'n rit. Vooral bovenop aan de achterkant. De rug kun je niet goed zien op de foto's maar daar heb ik wel zo mijn vermoedens over als je de rest van de paarden ziet.
Het is niet verschrikkelijk ofzo, maar een beetje training kan geen kwaad....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:02

Ik zie 2 schrale, onbespierde paarden.
Als je nou een uithangbord voor NH wilt zijn, zou ik me daar toch erg voor schamen....
Dan zou ik minimaal zorgen dat mijn paard in optimale conditie is....
Maar wel een mooie omgeving :j

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:06

Billy schreef:
Als je nou een uithangbord voor NH wilt zijn, zou ik me daar toch erg voor schamen....

Ik sluit me hier bij aan, vind het niet echt reclame... qua uiterlijk van de paarden voor NH.

tanjazaffira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:07

Billy schreef:

Eens....

Verder moet het heerlijk rijden zijn denk ik! Ik heb helaas een bos, nou meer een groot park hahahaa!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 13:08

Dat is ook wat ik een beetje probeer te zeggen....
Het zou te gek zijn als je zou kunnen laten zien dat 'op jullie manier' paarden ook perfect mooi te trainen zijn.... d.w.z. een mooie gespierde bovenlijn....

prioika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:07

Wauw knap hoor dat jullie aan de hand van een paar fototjes (en nog geen eens vanaf de zijkant en stilstaand of in een rustige stap) precies de training en de bespiering kunnen bepalen.. Toppie!

:n

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 17:29

Lenafuture: Even beter lezen......

Ik quote mezelf wel even.....

Citaat:
k moet zeggen dat het me vaker opvalt dat jullie paarden er schraaltjes en wat onbespierd uitzien....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:32

NehnaDagmar schreef:
Tsja, ik zat ook te wachten tot je een opmerking ging maken over iets wat dan maar niet 'paardnatuurlijk' is in jouw ogen. Het is misschien als een grap bedoeld, maar als er ook maar iets 'negatiefs' in een topic staat over bitloos, boomloos, ijzerloos e.d. dan ben jij de eerste die een snerende opmerking maakt. Ik heb een beetje een: wie de bal kaatst kan hem terug verwachten-gevoel.

Beetje kinderachtig om koste wat het kost Arabesk te willen "terugpakken" maar zal wel een fijn gevoel geven. :+

Ik vraag me trouwens af waarom een paard persé "gespierd" moet zijn.... Loopt iedereen hier zelf ook bij de sportschool?

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:39

slimmerik schreef:
Ik vraag me trouwens af waarom een paard persé "gespierd" moet zijn.... Loopt iedereen hier zelf ook bij de sportschool?

Uiteraard, en iedereen heeft hier ook perfecte gespierde toppaarden in een prachtig groen weiland lopen :+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 18:57

slimmerik schreef:

Omdat een paardenlichaam niet gebouwd is om gewicht te dragen moet je hem helpen met een juiste bespiering. De andere optie is er gewoon niet op gaan zitten trouwens ;)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:48

een correcte bespiering is gruwelijk belangrijk voor je op een paard gaat zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:54

Als je paarden hebt, dan wil je als baas toch graag dat ze er gezond en sterk uit zien? Niemand moet toch de wens hebben om de paarden er slap, dof en slecht verzorgd bij te hebben lopen?
Ik vraag me trouwens af of deze paarden deze zomer wel op een wei staan of nog steeds op zo'n armoedige zandplaat.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:55

KiWiKo schreef:
een correcte bespiering is gruwelijk belangrijk voor je op een paard gaat zitten.

Eens.... :j

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:57

Vooral na jouw reacties en voedingsadviezen in topics van andere bokkers (ook die van mijzelf met een te heftig paard) dacht ik ook glanzende volle paarden te zien. Vooral nu met het rijke gras. Vandaar dat ik nogal beduust ben na het zien van deze foto's.
Een paard met goede bespiering is natuurlijk beter in staat om zijn ruiter te dragen.

blieb01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 19:58

@slimmerik Ik heb de paarden van Arabesk in het echt gezien en vond ze er redelijk uitzien op Arabesk na. Die vond ik toen erg mager, dit had een reden. Ik vind nog steeds dat over het algemeen de paarden die op de NH manier worden gehouden aan de schrale kant (niet alleen die van Arabesk) . Uitzonderingen daar gehouden. Arabesk is in de tussentijd wel een beetje bijgetrokken maar persoonlijk zou ik er wat meer vet en spieren op willen zien.

Het zijn voor de rest leuke foto's geworden met inderdaad leuke oortjes van Arabesk onderin :D
Hoop snel ook buiten te kunnen rijden met Aida die overigens niet NH word gehouden maar wel elke dag lekker buiten staat met haar kind.

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:12

Citaat:
'en wie rijdt er op z'n paard door de prairie'

woow een heuse foto van cowboy billy boem!

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:50

Leuke omgeving om te rijden, jammer dat ze door dat mulle zand moeten ploegen, zo lekker slecht voor de benen.
Ziijn jullie ook nog de zee in geweest?

Helaas moet ik mij bij de anderen aansluiten en vind de paarden er matig uit zien, of ze hebben een hele poos stilgestaan en ben je het nu weer aan het opbouwen.
Als ze wel volop in training zijn dan zou ik mij toch zorgen gaan maken als mijn paard er zo uit zag, dan haalde ik er wel een dierenarts bij.

NehnaDagmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 20:54

slimmerik schreef:
NehnaDagmar schreef:
Tsja, ik zat ook te wachten tot je een opmerking ging maken over iets wat dan maar niet 'paardnatuurlijk' is in jouw ogen. Het is misschien als een grap bedoeld, maar als er ook maar iets 'negatiefs' in een topic staat over bitloos, boomloos, ijzerloos e.d. dan ben jij de eerste die een snerende opmerking maakt. Ik heb een beetje een: wie de bal kaatst kan hem terug verwachten-gevoel.

Beetje kinderachtig om koste wat het kost Arabesk te willen "terugpakken" maar zal wel een fijn gevoel geven. :+

Hoe kom je erbij dat iemand haar terug wil pakken?? Zoals denk ik bijna iedereen wel weet is Arabesk altijd erg aanwezig in topics als ze het ergens niet mee eens is. Dus ik vind het dan vrij logisch dat andere bokkers in haar topic ook gewoon hun ongezouten mening geven, waar je je bij een ander iets zou inhouden. Daar is ze zelf namelijk ook niet vies van. Maar terugpakken :?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-09 22:28

Moderatoropmerking:
Ik heb hier zojuist wat berichten verwijderd. Hierbij dan ook het verzoek om het vriendelijk te houden en elkaar niet aan te vallen of af te katten.