Romy (fjord) @Concours Geleen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DDDDDDD

Re: Romy (fjord) @Concours Geleen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 11:53

Leuke fjord zeg! :)
Dat knotje voor is echt schattig!
Het lijkt idd wel net of het zadel niet helemaal goed ligt maar er komt een ander vertelde je al :)

Veel succes ermee!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 13:24

heel raar om een heel ander paard met dezelfde naam te zien ;)

Kijk uit dat je haar niet te kort in de kaak rijdt, hierdoor blokkeerd die in zn schouders waardoor je er echt een stoomboot van maakt!! JE zet jezelf zo buitenspel..

Door meer van achter naar voren te rijden, je hand laten zoeken ipv der op te makkelijk en dmv bv druk nagevelijk te rijden zal ze die ruimte wel nemen en der rug meer ontspannen. Hierdoor kan jij onafhankelijker gaan zitten (Zag ik langs komen in de post van je instructrice) en wordt de communicatie omtrent de hulpen ook beter..

Succes zondag!

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-09 14:49

Dankjewel, ik zal er proberen op te letten! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:09

romy :D

mooie pony :)

idd handen meer rechtop en naar voren kijken :P
wanneer heb je een keer concour op het hingen ? kom ik een keertje kijken als ik tijd heb :P

xx

tutje_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:12

heey ziet er leuk uit!

aalleen handen rechtop zoals al vaak is gezecht:P

mooi fjordje!

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-09 15:23

Ja mijn handen staan nog vaak op de foute plaats dat weet ik. :)

kamorka144

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 18:03

mooie foto's! je fjord kan mooi lopen!;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:44

ik vind t eigenlijk helemaal niet zo geweldig. Ik vind dat je paard in een valse knik loopt en dus niet nagevelijk is. OOk drukt hij op veel foto's de rug weg.
Ik dnek dat je meer naar ontspanning moet toewerken

Vooral deze foto : Afbeelding

Enn erge valse knik, rug helemaal hol en weggedrukt, achterbenen totaal zwabberend achter t lichaam aan. Ik denk dus dat je meer met de voorkant bezig bent dan t hele paard.

ik vind t wel een mooie fjord overigens :j

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 12:57

Kan ook een moment opname zijn, en we zijn er hard aan het werken hoor, maar het gaat niet allemaal even goed ;)
Het is en blijft een fjord he.

jamieblont

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 13:01

leuke fjord :D maar je mag wel wat meer naar voren kijken :Y)

ik weet wel zeker dat het aan mij licht maar hij heeft in verhoudin een enorn hoofd ik vind dat superschattig 8-)

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 13:07

Ja klopt ze heeft een heel groot hoofd, maar is wel mooi! :)

SHALALA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 17:26

Cinnepin schreef:
ik vind t eigenlijk helemaal niet zo geweldig. Ik vind dat je paard in een valse knik loopt en dus niet nagevelijk is. OOk drukt hij op veel foto's de rug weg.
Ik dnek dat je meer naar ontspanning moet toewerken

Vooral deze foto :

Enn erge valse knik, rug helemaal hol en weggedrukt, achterbenen totaal zwabberend achter t lichaam aan. Ik denk dus dat je meer met de voorkant bezig bent dan t hele paard.

ik vind t wel een mooie fjord overigens :j

Dit is een momentopname waar ze met haar kop schudt. Zo met rijden, ik help haar vaak genoeg, loopt hij niet zo kort in de hals en loopt ze over de rug met haar achterhand er fijn onder. Dat is ook hetgeen waar we mee bezig zijn, van achteren naar voor rijden. Op dit concours heb ik haar niet kunnen helpen omdat het allemaal door elkaar liep, moest er veel voorlezen (stuk of 12, allemaal achter elkaar) en toen heb ik mijn zusje niet eens kunnen helpen/zien springen. Ze was dit concours erg onrustig met haar hoofd- halshouding, en dat zie je terug op de foto's. Geloof me, thuis loopt ze veel en veel beter, dit moet er op concour nog uit komen, maar dat komt wel. Zijn we hard mee aan het werk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:24

Ok dan komt het vast goed :) ben benieuwd naar de volgende foto's :)

KambiusH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-09 21:26

leuk hoor! :D

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-09 22:49

Dankjewel. :)
@Cinnepin: Ja we oefenen hard door hoor, met alle hulp die ik krijg lukt t wel. :)

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 13:57

Ik ben het niet eens met het 'valse krul' verhaal. Het gaat er om hoe diep\hoog jij hem in stelt. Het hele valse krul gedoe vind Ik achterhaald, je kunt beter zeggen dat het paard er net niet helemaal door heen is. Het is ook een fabel dat je paard alles maar vanzelf doet, want ook voor nageven moet je trainen als ruiter zijnde. Jouw paard moet zijn achterhand er nog veeel meer bij en onder hebben, en mag meer bij elkaar. Als je dan die zelfde hoofd/hals houding er bij hebt, hoor je ineens niemand meer over een valse krul.. Het ligt dus niet aan de voorkant (je paard mag daar zelfs soms iets langer zijn dan nu, iets minder opgekropt) maar aan de achterkant!
Dus: schijn overgangen rijden, gewone overgangen en voorwaarts en desnoods bij tikken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 18:37

ik denk dat jij niet helemaal weet wat een valse krul inhoud, je ziet duidelijk een knik in de nek die er niet hoort in te itten, ongeacht of er wel of geen achterhand onder zt

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-09 21:32

Wie ik of Thaliaatjuh?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 22:08

thliaatje

Thaliaatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-09 23:30

Nee joh dat weet ik helemaal niet ;) Ik train ook geen dressuurpaarden op hoog niveau..Wat jij bedoelt is dat het paard zijn nekwervels niet helemaal goed los maakt en dat ze hem te kort rijd van voren. Een valse knik vind ik een domme uitdrukking want er is wel nagevelijkheid maar het moet beter en losser. Ze moet hem iets langer rijden van voren en met los rijden goed door laten buigen. Aan de achterkant moet alles er veel meer onder en bij om hem meer op te laten stijgen.

Editje: die foto die Cinepin quote, dat is een combi van oprichting (netjes) maar je hebt hem te diep in gesteld en de achterhand word vergeten. Je ziet aan de boven lijn dat de boven hals spier duidelijk gebruikt word.