Kiwiko op Djokke na drie maanden oefenen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:57

KiWiKo schreef:
Precies...... je zwakke en je sterke punten komen zwaar naar boven :)

en ik ben zo gruwelijk kritisch op mezelf :)

Heb ik ook, vreeeeselijk perfectionistisch...om moe van te worden soms -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 18:57

Ik vind je houding eigenlijk al een heel stuk mooier dan die eerdere foto's Kim! En djokke is natuurlijk gewoon een super leuk beest :j Technisch ga ik je geen commentaar geven want daar weet jij meer over dan mij :')

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:00

Djokke is volgens mij de enige fries die op alle foto's lekker met zijn neusje er uit wil lopen. Je ziet ze wel meer op bokt, maar dan zijn het meer toevalstreffers.

Maar dat wil niet zeggen dat je daar niets voor hoeft te doen. Ik vind dat jullie al veel vooruitgegaan zijn samen zeg!

Je compenseert je vooroverhangen nu met nog iets te veel achteroverhangen waardoor je je hals nu te ver naar voren steekt om in balans te blijven. Maar daar moet jij je van bewust zijn!

Zou het toch nog niet een poging waard zijn om een gaatje langer te gaan zitten? Ik heb het idee dat je nu een klein beetje naar stoelzit neigt en daardoor iets te ver naar achter in het zadel gaat zitten op sommige foto's. Tenminste, dat lijkt op de foto's. Is soms lastig er vanaf te zien.

Maar conclusie: of je m nu wat hoger ingesteld hebt lopen of wat lager, het is een heerlijk peerd om te zien en je rijdt m echt netjes! :))

asjemenou

Re: Kiwiko op Djokke na drie maanden oefenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:06

Jeetje Kim! Dat is een hele vooruitgang!
Ziet er al een hele stuk beter uit dan het vorige topic dat ik van je zag.
Nou nog die tieten naar voren en je schouders naar achteren, en dan ziet het er helemaal goed uit. :D

Paard loopt ook erg lekker zo te zien.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 19:29

Ziet er goed uit, jullie zijn in die paard maanden al met sprongen vooruit gegaan, en zoals ik vanmorgen al zei,...een mensen leven is te kort om goed te leren paardrijden...je bent en blijft ten alle tijden leren ;)
Je ziet zelf aan het filmpje en de foto's dat het op lengte houden al aardig voor elkaar is. Het is en blijft toch een fries en die lopen graag in dat befaamde houdingkje, te diep en te kort in de hals. Maar het fijne van Djokke is dat hij er makkelijk uit te rijden is, gaat helemaal goed komen!

Over het gaatje langer zitten hebben we het vandaag al gehad, dus dat gaan we volgende week zo wie zo doen.
Jammer dat het filmpje niet wil lukken, ik geef je mijn mailadres wel even per pb, wie weet kan ik er uit komen, moet denk wel lukken met de hulp van mijn broer.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 20:16

ik heb het opgestuurd :) kan er echt geen pap van maken ;) )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 20:56

Iris82 schreef:
Je compenseert je vooroverhangen nu met nog iets te veel achteroverhangen waardoor je je hals nu te ver naar voren steekt om in balans te blijven. Maar daar moet jij je van bewust zijn!

Zou het toch nog niet een poging waard zijn om een gaatje langer te gaan zitten? Ik heb het idee dat je nu een klein beetje naar stoelzit neigt en daardoor iets te ver naar achter in het zadel gaat zitten op sommige foto's. Tenminste, dat lijkt op de foto's. Is soms lastig er vanaf te zien.

klopt als een bus :D :D :D

ik doe nu overijverig mijn best om rechtop te zitten wat resulteerd in eigenlijk wat achterover te hangen :D :D maargoed die gulden middenweg die komt echt nog wel een keer voorbij flitsen ;) en dan hou ik hem heel goed vast :D

ik moet inderdaad een gat langer gaan zitten nog ;)

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 21:40

KiWiKo schreef:
ik heb het opgestuurd :) kan er echt geen pap van maken ;) )

Gaat niet lukken kim :n Neem in ieder geval maandag dat schijfje even mee terug, mijn broer zegt er wel wat mee te kunnen van de directe schijf. Waarschijnlijk doordat hij op de mail staat kan hij niet veranderd worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-09 21:46

ga ik doen :D :D komt helemaal goed :D :D

PeelSlowly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:06

Ik ben maar een simpele manegeruiter :+ maar ik vind dat hij fantastisch loopt! Moet je die achterbenen zien, wauw. Ik zie wel wat schoonheidsfoutjes in je houding inderdaad, mooi, dan heb je tenminste ook nog iets om aan te werken :D

Ben nu ook benieuwd naar het filmpje, ik hou dit even in de gaten.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 22:30

Van alles te verbeteren, maar de smile op je gezicht is het belangrijkste
Lol met je knol :D

Bets

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:09

SJow Kimmetje.... zet je schrap want deze dame komt effe commentaar geven, is expert met dit paard natuurlijk hahahaha.

Ten eerste vind ik dat je knap Djokke aan het werk heb gezet. Zeker het losrijden, het laten rekken (wat bij Friezen toch moeilijk item is) goed voor elkaar hebt, ook in de galop, want ik weet dat Djok dat soms moeilijk vind zijn eigen balans te vinden en ook op eigen benen te lopen. Maar ook dat word bij Djok verbeterd. En het is natuurlijk knap dat zowel Klomp als jij dat voor elkaar krijgen, want geloof me of niet, er is niets zo moeilijk voor een paard als 2 verschillende ruiters te hebben. Maar ik moet eerlijk bekennen dat je toch knap voor elkaar hebt.
Ik weet dat je veel met tempowisselingen bezig bent, en misschien heb je geen foto's van, maar wie weet zie ik de volgende keer die wel: foto's van het sluiten, dit paard kan echt erorm sjouwen, wil ook echt werken maar heeft moeite met sluitwerk. Ook daar gaat het steeds beter in moet ik eerlijk bekennen maar ik zie net alleen maar foto's waar hij voorwaarts gereden word. Wat ik wel goed punt vind, dat je nu goed kunt zien, Djok gaat stijgen vanuit de schoft! Gaat steeds meer van achteren zakken en stijgt van voren, dus dat is ook knap dat je dat eruit hebt gekregen.

Galop blijft moeilijk item voor djok, ga veel voltes rijden en laat paard zoveel mogelijk op eigen benen lopen, hij moet uit zichzelf wat sterker gaan worden en meer gaan sluiten en als je op wat kleinere volte zet, dan is de kans groter dat paard meer vanuit zichzelf moet werken en dan hoeft de ruiter zo min mogelijk er aan te doen. Dat kost tijd maar geef hem die tijd. Tis nog een jong paard en die kan best al veel, maar dit is gewoon een moeilijk onderdeel voor hem.

Je houding... ja moet nog wel aan gesleuteld worden, Klompie heeft het beetje hetzelfde gehad, ook stoelzit houding. Maakt die beugels lang en probeer niet teveel met je hakken te rijden, maar echt op kuit. Ik weet dat ie daar best op reageert en anders moet je gewoon zweepje meer erbij pakken, zodat je eerst even kunt werken aan je houding. Want door je stoelzit houding, zet je teveel druk op achterkant van zadel en dus ook op de rug. Maar moet je ook te kennen geven dat je wel verbeterd bent wat ik de vorige keer gezien heb!!! Dus dat moet ik je wel meegeven.

Ik zou zeggen blijf genieten van deze geweldige zwarte knaap, het is geweldig leerpaard in elk geval en fijn dier om mee te werken. Wees er zuinig op!! hahaha komt goed.
Ik hoop nog veel meer van jullie te mogen zien.

pasdedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:25

He Kim, wat een verschil met de vorige fotosessie zit goed verbetering in. Wanneer spreken we een keertje af, ik wil Djokke wel live zien. :-)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:40

Ah, je hebt dus niet alleen een grote waffel maar je kan gewoon echt rijden ;) :P :+ (eerste rij-topic dat ik van je zie...!).

Tja, dat van de houding weten we nu wel (ik ken het....noem het 'de springruiter op het groene ding-houding :+ ), ik wil je een compliment maken over hoe je dit die aan het lopen hebt. Hij loopt lekker geactiveerd van achter naar voren, fijn door de rug en het ziet er lekker ontspannen uit allemaal. Wel moet ik met Bets meegaan en moet ik zeggen dat ik heel graag foto's had gezien van het pasje terugrijden (gaat vast heel goed, maar ik had er graag een foto van gezien, ziet er zeker mooi uit :o )

Succes ermee, en binnenkort nog weer eens foto's, dit soort foto's zie ik graag :D

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:50

Ziet er goed uit hoor..doe het je niet na ;)
Handen nog wat lager en het komt goed :D

Oja ik heb trouwens een nieuwe kanjer erbij, dus over 2 jaar zoek ik inrijdhulp haha ;)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-09 23:55

Adil18 schreef:
Ah, je hebt dus niet alleen een grote waffel maar je kan gewoon echt rijden ;) :P :+ (eerste rij-topic dat ik van je zie...!).

Tja, dat van de houding weten we nu wel (ik ken het....noem het 'de springruiter op het groene ding-houding :+ ), ik wil je een compliment maken over hoe je dit die aan het lopen hebt. Hij loopt lekker geactiveerd van achter naar voren, fijn door de rug en het ziet er lekker ontspannen uit allemaal. Wel moet ik met Bets meegaan en moet ik zeggen dat ik heel graag foto's had gezien van het pasje terugrijden (gaat vast heel goed, maar ik had er graag een foto van gezien, ziet er zeker mooi uit :o )

Succes ermee, en binnenkort nog weer eens foto's, dit soort foto's zie ik graag :D

Mee eens :D (tenminste met de eerste helft van de eerste zin, vóor 'je kan gewoon echt rijden' :+ ) Ik wil wel even fröbelen voor je hoor Kiwiko, stuur dat filmpje maar op! Voor een fries vind ik hem netjes lopen. Maar een filmpje zegt toch altijd veel meer dan foto's, dus kom maar op met dat filmpje :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 07:16

Bets schreef:
SJow Kimmetje.... zet je schrap want deze dame komt effe commentaar geven, is expert met dit paard natuurlijk hahahaha.

Ten eerste vind ik dat je knap Djokke aan het werk heb gezet. Zeker het losrijden, het laten rekken (wat bij Friezen toch moeilijk item is) goed voor elkaar hebt, ook in de galop, want ik weet dat Djok dat soms moeilijk vind zijn eigen balans te vinden en ook op eigen benen te lopen. Maar ook dat word bij Djok verbeterd. En het is natuurlijk knap dat zowel Klomp als jij dat voor elkaar krijgen, want geloof me of niet, er is niets zo moeilijk voor een paard als 2 verschillende ruiters te hebben. Maar ik moet eerlijk bekennen dat je toch knap voor elkaar hebt.
Ik weet dat je veel met tempowisselingen bezig bent, en misschien heb je geen foto's van, maar wie weet zie ik de volgende keer die wel: foto's van het sluiten, dit paard kan echt erorm sjouwen, wil ook echt werken maar heeft moeite met sluitwerk. Ook daar gaat het steeds beter in moet ik eerlijk bekennen maar ik zie net alleen maar foto's waar hij voorwaarts gereden word. Wat ik wel goed punt vind, dat je nu goed kunt zien, Djok gaat stijgen vanuit de schoft! Gaat steeds meer van achteren zakken en stijgt van voren, dus dat is ook knap dat je dat eruit hebt gekregen.

Galop blijft moeilijk item voor djok, ga veel voltes rijden en laat paard zoveel mogelijk op eigen benen lopen, hij moet uit zichzelf wat sterker gaan worden en meer gaan sluiten en als je op wat kleinere volte zet, dan is de kans groter dat paard meer vanuit zichzelf moet werken en dan hoeft de ruiter zo min mogelijk er aan te doen. Dat kost tijd maar geef hem die tijd. Tis nog een jong paard en die kan best al veel, maar dit is gewoon een moeilijk onderdeel voor hem.

Je houding... ja moet nog wel aan gesleuteld worden, Klompie heeft het beetje hetzelfde gehad, ook stoelzit houding. Maakt die beugels lang en probeer niet teveel met je hakken te rijden, maar echt op kuit. Ik weet dat ie daar best op reageert en anders moet je gewoon zweepje meer erbij pakken, zodat je eerst even kunt werken aan je houding. Want door je stoelzit houding, zet je teveel druk op achterkant van zadel en dus ook op de rug. Maar moet je ook te kennen geven dat je wel verbeterd bent wat ik de vorige keer gezien heb!!! Dus dat moet ik je wel meegeven.

Ik zou zeggen blijf genieten van deze geweldige zwarte knaap, het is geweldig leerpaard in elk geval en fijn dier om mee te werken. Wees er zuinig op!! hahaha komt goed.
Ik hoop nog veel meer van jullie te mogen zien.

Senks Bets!!! Galop vind ik ook echt moeilijk, net op het moment dat ik denk YEP dit wil ik....... heb ik vaak de kracht niet meer genoeg om heb goed te ondersteunen..... nah en daar gaat je galop dan :D :D Ik merk wel dat het sluiten ook steeds makkelijker gaat :) zowel klomp als ik werken daar best hard aan :) :)

fijn dat je vooruitgang ziet :) :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 07:19

Hinke schreef:
Adil18 schreef:

Mee eens :D (tenminste met de eerste helft van de eerste zin, vóor 'je kan gewoon echt rijden' :+ ) Ik wil wel even fröbelen voor je hoor Kiwiko, stuur dat filmpje maar op! Voor een fries vind ik hem netjes lopen. Maar een filmpje zegt toch altijd veel meer dan foto's, dus kom maar op met dat filmpje :D

moet ik even je emailadres hebben dan kan ik hem doorsturen naar je :) :)

Op het filmpje kan je wel goed het sluitwerk zien :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 07:19

pasdedeux schreef:
He Kim, wat een verschil met de vorige fotosessie zit goed verbetering in. Wanneer spreken we een keertje af, ik wil Djokke wel live zien. :-)

hihi snel!! :D :D :D

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 07:20

roosje84 schreef:
Ziet er goed uit hoor..doe het je niet na ;)
Handen nog wat lager en het komt goed :D

Oja ik heb trouwens een nieuwe kanjer erbij, dus over 2 jaar zoek ik inrijdhulp haha ;)

hihihi leuk meid!!! wat voor eentje?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 13:01

Hey Kim!
Zien er goed uit de foto's zeg! Je houding is echt al heel erg veel verbeterd sinds de 1e keer dat je erop ging!
Ik kom binnenkort wel een keertje live kijken als je het leukvind, maak ik ook gelijk weer wat foto's ;)
Kun je Daims ook niet zo netjes voor me rijden als hij weer goed is O:)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 15:19

hij ziet er goed uit hoor kim! je houding is echt al veel beter geworden :j

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:02

muppetmayo schreef:
Hey Kim!
Zien er goed uit de foto's zeg! Je houding is echt al heel erg veel verbeterd sinds de 1e keer dat je erop ging!
Ik kom binnenkort wel een keertje live kijken als je het leukvind, maak ik ook gelijk weer wat foto's ;)

hahahaha als Daims het goed vind :) :) :)

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-09 16:02

Senks lissy :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-09 16:48

KiWiKo schreef:
muppetmayo schreef:
Hey Kim!

hahahaha als Daims het goed vind :) :) :)

Daims vind dat vast helemaal goed hihi :)