KiWiKo schreef:Precies...... je zwakke en je sterke punten komen zwaar naar boven![]()
en ik ben zo gruwelijk kritisch op mezelf
Heb ik ook, vreeeeselijk perfectionistisch...om moe van te worden soms

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iris82 schreef:Je compenseert je vooroverhangen nu met nog iets te veel achteroverhangen waardoor je je hals nu te ver naar voren steekt om in balans te blijven. Maar daar moet jij je van bewust zijn!
Zou het toch nog niet een poging waard zijn om een gaatje langer te gaan zitten? Ik heb het idee dat je nu een klein beetje naar stoelzit neigt en daardoor iets te ver naar achter in het zadel gaat zitten op sommige foto's. Tenminste, dat lijkt op de foto's. Is soms lastig er vanaf te zien.
Adil18 schreef:Ah, je hebt dus niet alleen een grote waffel maar je kan gewoon echt rijden![]()
![]()
(eerste rij-topic dat ik van je zie...!).
Tja, dat van de houding weten we nu wel (ik ken het....noem het 'de springruiter op het groene ding-houding), ik wil je een compliment maken over hoe je dit die aan het lopen hebt. Hij loopt lekker geactiveerd van achter naar voren, fijn door de rug en het ziet er lekker ontspannen uit allemaal. Wel moet ik met Bets meegaan en moet ik zeggen dat ik heel graag foto's had gezien van het pasje terugrijden (gaat vast heel goed, maar ik had er graag een foto van gezien, ziet er zeker mooi uit
)
Succes ermee, en binnenkort nog weer eens foto's, dit soort foto's zie ik graag
Bets schreef:SJow Kimmetje.... zet je schrap want deze dame komt effe commentaar geven, is expert met dit paard natuurlijk hahahaha.
Ten eerste vind ik dat je knap Djokke aan het werk heb gezet. Zeker het losrijden, het laten rekken (wat bij Friezen toch moeilijk item is) goed voor elkaar hebt, ook in de galop, want ik weet dat Djok dat soms moeilijk vind zijn eigen balans te vinden en ook op eigen benen te lopen. Maar ook dat word bij Djok verbeterd. En het is natuurlijk knap dat zowel Klomp als jij dat voor elkaar krijgen, want geloof me of niet, er is niets zo moeilijk voor een paard als 2 verschillende ruiters te hebben. Maar ik moet eerlijk bekennen dat je toch knap voor elkaar hebt.
Ik weet dat je veel met tempowisselingen bezig bent, en misschien heb je geen foto's van, maar wie weet zie ik de volgende keer die wel: foto's van het sluiten, dit paard kan echt erorm sjouwen, wil ook echt werken maar heeft moeite met sluitwerk. Ook daar gaat het steeds beter in moet ik eerlijk bekennen maar ik zie net alleen maar foto's waar hij voorwaarts gereden word. Wat ik wel goed punt vind, dat je nu goed kunt zien, Djok gaat stijgen vanuit de schoft! Gaat steeds meer van achteren zakken en stijgt van voren, dus dat is ook knap dat je dat eruit hebt gekregen.
Galop blijft moeilijk item voor djok, ga veel voltes rijden en laat paard zoveel mogelijk op eigen benen lopen, hij moet uit zichzelf wat sterker gaan worden en meer gaan sluiten en als je op wat kleinere volte zet, dan is de kans groter dat paard meer vanuit zichzelf moet werken en dan hoeft de ruiter zo min mogelijk er aan te doen. Dat kost tijd maar geef hem die tijd. Tis nog een jong paard en die kan best al veel, maar dit is gewoon een moeilijk onderdeel voor hem.
Je houding... ja moet nog wel aan gesleuteld worden, Klompie heeft het beetje hetzelfde gehad, ook stoelzit houding. Maakt die beugels lang en probeer niet teveel met je hakken te rijden, maar echt op kuit. Ik weet dat ie daar best op reageert en anders moet je gewoon zweepje meer erbij pakken, zodat je eerst even kunt werken aan je houding. Want door je stoelzit houding, zet je teveel druk op achterkant van zadel en dus ook op de rug. Maar moet je ook te kennen geven dat je wel verbeterd bent wat ik de vorige keer gezien heb!!! Dus dat moet ik je wel meegeven.
Ik zou zeggen blijf genieten van deze geweldige zwarte knaap, het is geweldig leerpaard in elk geval en fijn dier om mee te werken. Wees er zuinig op!! hahaha komt goed.
Ik hoop nog veel meer van jullie te mogen zien.
Hinke schreef:Adil18 schreef:Ah, je hebt dus niet alleen een grote waffel maar je kan gewoon echt rijden![]()
![]()
(eerste rij-topic dat ik van je zie...!).
Tja, dat van de houding weten we nu wel (ik ken het....noem het 'de springruiter op het groene ding-houding), ik wil je een compliment maken over hoe je dit die aan het lopen hebt. Hij loopt lekker geactiveerd van achter naar voren, fijn door de rug en het ziet er lekker ontspannen uit allemaal. Wel moet ik met Bets meegaan en moet ik zeggen dat ik heel graag foto's had gezien van het pasje terugrijden (gaat vast heel goed, maar ik had er graag een foto van gezien, ziet er zeker mooi uit
)
Succes ermee, en binnenkort nog weer eens foto's, dit soort foto's zie ik graag
Mee eens(tenminste met de eerste helft van de eerste zin, vóor 'je kan gewoon echt rijden'
) Ik wil wel even fröbelen voor je hoor Kiwiko, stuur dat filmpje maar op! Voor een fries vind ik hem netjes lopen. Maar een filmpje zegt toch altijd veel meer dan foto's, dus kom maar op met dat filmpje
muppetmayo schreef:Hey Kim!
Zien er goed uit de foto's zeg! Je houding is echt al heel erg veel verbeterd sinds de 1e keer dat je erop ging!
Ik kom binnenkort wel een keertje live kijken als je het leukvind, maak ik ook gelijk weer wat foto's
Kun je Daims ook niet zo netjes voor me rijden als hij weer goed is
KiWiKo schreef:muppetmayo schreef:Hey Kim!
Zien er goed uit de foto's zeg! Je houding is echt al heel erg veel verbeterd sinds de 1e keer dat je erop ging!
Ik kom binnenkort wel een keertje live kijken als je het leukvind, maak ik ook gelijk weer wat foto's
Kun je Daims ook niet zo netjes voor me rijden als hij weer goed is
hahahaha als Daims het goed vind![]()
![]()