Bonnie en ik 1e concour Hoogeveen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

corientjuhh

Re: Bonnie en ik 1e concour Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 15:32

@ StillAngel bedankt :)
Groter moet ik niet worden (ik ben waarschijnlijk uitgegroeit dus waarschijnlijk niet :P)

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:34

ts ik had al begrepen dat het manegepony"s zijn en niet IEDEREEN heeft de mogelijkheid om een eigen pony te hebben en onderhouden maar misschien kun je ergens prive een pony rijden want op een aantal kleine puntjes na is het niet slecht en er zijn vaak mensen die een ruiter voor een pony zoeken,
ik zie dat je ouders meegaan op wedstrijd dus een keer serieus met ze praten misschien?een eigen pony stallen op de manege in ruil voor een lager bedrag en werk opknappen daar, waar een wil is is een weg , maar voor deze ben je echt te groot

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:35

Dat een pony oren naar voren heeft wil niet zeggen dat ze dan ook meteen 'blij' zijn :=

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 15:36

Mijn ouders willen het echt niet hebben
@ Liiesjjj
Dat betekend dat ze attent zijn en ook wel blij

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:40

corientjuhh schreef:
@ Liiesjjj

Nee. }:0
Er zijn zoveel dingen waarom een paard zijn oren naar voren kan doen.

Zo zijn er ook mensen die geloven dat als het paard niet zijn oren naar voren heeft, ongelukkig zijn.

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 15:40

Oke dan zit ik fout sorry

Froexiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:41

RicardoOpa schreef:
corientjuhh schreef:
@ Liiesjjj

Nee. }:0
Er zijn zoveel dingen waarom een paard zijn oren naar voren kan doen.

Zo zijn er ook mensen die geloven dat als het paard niet zijn oren naar voren heeft, ongelukkig zijn.

Er kan bijv. ook iets interessants aan de voorkant zijn, waardoor hij zijn oren daarheen doet ;)

amo500

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 15:58

ik vind het een hele leuke pony!
maar je bent helaas toch echt te groot voor het ponytje

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:08

tita schreef:
Je bent te lang, te groot en voor de pony waarschijnlijk ook te zwaar ondanks dat ie je wel kan houden.
Het totale plaatje is geen gezicht en als je op een te kleine pony rijdt, lijdt je houding daar onder en je paardrijden

Jij vindt van niet jij wilt op haar rijden en je weet dat je te groot bent want we mogen het er niet over hebben, jij wilt rijden op haar.PUNT :D dat is geen paardenliefde dat is IMO egoisme

Hier ben ik het roerend mee eens. Sorry, maar het is de waarheid! Ga lekker verder kijken, er zijn nog zoveel lieve ponybeesten.

Eva_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:12

Ik ben het er ook mee eens, een paard is een prooidier en als ze pijn hebben/iets mankeren laten ze dat zolang als ze kunnen niet merken omdat dat in de natuur gevaarlijk is, dus ik zou het risico niet willen nemen mijn pony pijn te doen en gewoon een grotere zoeken, hij is ook slank gebouwd.

*puck*

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:12

ts , heb je wel serieus met je ouders gepraat? je bent 14 dus vakantiewerk, folders rondbrengen enz, laat zien dat je ook voor de kosten werkt en er echt veel voor over hebt, het echt niet willen van je ouders kan natuurlijk ook een financiele oorzaak hebben wat ze verder niet willen vertellen , tja dan kun je er niets aan doen.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 16:58

Eva_D schreef:
Ik ben het er ook mee eens, een paard is een prooidier en als ze pijn hebben/iets mankeren laten ze dat zolang als ze kunnen niet merken omdat dat in de natuur gevaarlijk is, dus ik zou het risico niet willen nemen mijn pony pijn te doen en gewoon een grotere zoeken, hij is ook slank gebouwd.

Persoonlijk vind ik dit wat ver gezocht en ben ervan overtuigd dat dit niet geldt voor alle paarden.
En oren naar voren steken is dat ook niet het middel dat paarden gebruiken om de pijn te camoufleren.

TS, je bent gewoon te groot.
Af en toe rustig buitenritje, vind ik misschien nog kunnen.
Maar wedstrijden rijden en trainen, nee. :n

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-09 17:31

Je eerste stukje ben ik het mee eens
Hoezo zou ze pijn hebben? Ik ben geen tientonner hoor en ik heb ook geen scherpe sporen
en wat bedoelen jullie met ts?

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:43

TS is topicstarter :) Hele erge leuke pony! Aan je houding moet inderdaad gewerkt worden, en daarom zijn foto's juist goed, dan weet je waaraan je moet werken :j Veel succes met je volgende wedstrijden!

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:49

Stond er niks op je protocol?
Zonee gewoon lekker doorrijden en genieten, laat bokt maar praten :D

My_star

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:53

Jaja, allemaal waar, je bent zeker groot genoeg voor je pony en een maatje groter zou niet verkeerd staan. Langs de andere kant zijn pony's ook niet van suiker gemaakt, die kunnen best wel iets verdragen hoor ;). En nee, nu houd ik geen pleidooi voor een rondje paarden-pesten; maar ik vind dat er ook niet overdreven moet worden. TS is geen tientonner en haar pony is ook geen falabella.

Je doet het goed meid! Blijf wel goed aan je houding werken ;)!

carolovejebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 17:59

ik vind je te zwaar voor deze pony,
(niet slecht bedoeld) maar je kan beter op een grotere gaan

wel een zeer leuke pony

LauPas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:09

Het is een leuke pony! :D Gewoon aan je houding blijven oefenen! Je bent mischien wel wat te groot, maar het is je eigen keus of je erop blijft rijden. Mischien is het beter als je op een grotere gaat maar als dat niet kan dan kan het niet! :o
succes verder!

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:28

nou nou, nou.. moeten jullie haar zo afzeiken? ik rijdt ok op ene pony van 1 m 6 en ik ben 1m 48. ik ga ook gwn met mnaar de ponyclub. en zo slecht ziet het er niet uit. zekan nog best een tijdje op m! en waarom zouden kleinere pony`s niet fijn rijden? dat maakt mij niet uit en haar ook niet. als of jullie nooit op ene kleinere pony gereden hebben. Kom op meid. ik vind het er toppie uit zien en ga maar lekekr door met rijden. als je een ander paardje hebt zou ik die wle gaan rijden en deze nog gewoon blijven verzorgen. ze zijn gewoon jaloers op je top knol! veel suc6! Sabina

SaBiNa_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:29

LauPas schreef:
Het is een leuke pony! :D Gewoon aan je houding blijven oefenen! Je bent mischien wel wat te groot, maar het is je eigen keus of je erop blijft rijden. Mischien is het beter als je op een grotere gaat maar als dat niet kan dan kan het niet! :o
succes verder!

idd! ;)

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 18:43

sabina1998 schreef:
nou nou, nou.. moeten jullie haar zo afzeiken? ik rijdt ok op ene pony van 1 m 6 en ik ben 1m 48. ik ga ook gwn met mnaar de ponyclub. en zo slecht ziet het er niet uit. zekan nog best een tijdje op m! en waarom zouden kleinere pony`s niet fijn rijden? dat maakt mij niet uit en haar ook niet. als of jullie nooit op ene kleinere pony gereden hebben. Kom op meid. ik vind het er toppie uit zien en ga maar lekekr door met rijden. als je een ander paardje hebt zou ik die wle gaan rijden en deze nog gewoon blijven verzorgen. ze zijn gewoon jaloers op je top knol! veel suc6! Sabina

We zeiken haar niet af, dat maak jij er weer van, we geven alleen maar onze mening.
Dat die mening dan negatief is in jou ogen maakt het niet meteen dat we haar aan het afzeiken zijn ;)

delfa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-09 19:13

ik vindt jullie opzich wel leuk samen..
maar denk niet dat het ook echt fijn is zo voor de pony.
want je bent nog niet eens heeeel veel te groot, maar ook echt te zwaar :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 04:52

Tja, ik kan van deze foto's echt niet mooi, fijn of zelfs gewoon "leuk" lol met je knol noemen... :) IMO heeft in dit geval enkel de ruiter plezier. No offence, ik weet dat overgewicht niet simpel is enz. Maar werk het niet uit op het paardenbeest en zoek je een paard waar je beter op past. :) Sowieso zou ik je te groot vinden. Daarvoor hoef ik echt niet naar je gewicht te kijken. :) Maar het is dan ook nog eens een bijzonder smalle pony waardoor jij zwaarder lijkt dan je bent volgens mij. :)

Leuke pony, maar daar blijft het ook bij. :) Ik hoop dat je snel tot de jaren der verstand komt.

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 04:57

Sorry maar ik vind je ook te groot ervoor, de combie staat niet dus ookal rij jij lekker voor je paard lijkt het me niet echt lekker, je kan beter overstappe naar een grotere pony.

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:38

LauPas schreef:
succes verder!

Ik sta een beetje te kijken van je reactie, is dit niet wat egoistisch naar de pony toe?
Iemand is te groot voor der pony, maar kan geen andere vinden, dus rijdt ze maar gewoon lekker verder...