Ooit zoiets meegemaakt???? Paard eet rat!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:27

Jaimyliefje schreef:
jessj22 schreef:
gatverdamme! vies paard zeg;)

ik heb dit echt nog nooit mee gemaakt
ik zou denk ik alles uitgillen }>

ik zou even het paard zelf in de gaten houden en zijn mest of hij het eruit poept
zoniet naar 1 week ongeveer
even de DA langs laten komen

groetjes

dat valt echt niet te onderscheiden hoor :+ dat is dan allang verteerd.
Je zult eerder het gras kunnen onderscheiden in de mest, dan het vlees.

ja gehehe dat snap ik :P
maar hij had ook botjes door geslikt die zijn echt niet verteert hoor;)

xx

CM_

Re: Ooit zoiets meegemaakt???? Paard eet rat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:31

Ik zou ook de dierenarts even raadplegen en evt vit K laten toedoenen ivm evt rattengif.

En zowiezo even vragen hoe het zit met ziektes ,of het paard wellicht een antibioticakuur oid moet hebben nu.

Als de rat nog bloedde dan komt ie zeker weten niet uit het hooi
Was het een rat of misschien toch een kat oid?

Mika7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:36

DA bellen en in ieder geval vragen of er actie ondernomen moet worden.

Beter een keer te veel bellen dan een keer te weinig denk ik dan maar. ;)

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:37

ik heb hier ook zo een carnivoor op stal staan. Die van mij trekt vogelnestjes naar beneden en stampt dan de jonge vogeltjes plat. Ook als er een volwassen vogeltje zo stom is om in de stal op de grond te gaan zitten dan stampt ze hem meteen plat. De eitjes heeft ze wel eens opgegeten en de jonge vogeltjes ook wel eens maar volgens mij beviel dat niet zo heel erg, ze houd het nu bij het plat stampen. Het ziet er wel comisch uit er land een vogeltje paard doet de oortjes naar voren en tilt de voet op om dan vervolgens echt met een klap de voet weer neer te zetten op het vogeltje. En dan natuurlijk heel blij kijken.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:44

sas1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:46

Haha je zou maar zoiets meemaken. Mijn pony eet graag loempia haha zelfs ik eet dat niet graag.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:47

Jak!

Kanibalen paard :D

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:48

Citaat:
ik heb hier ook zo een carnivoor op stal staan. Die van mij trekt vogelnestjes naar beneden en stampt dan de jonge vogeltjes plat. Ook als er een volwassen vogeltje zo stom is om in de stal op de grond te gaan zitten dan stampt ze hem meteen plat. De eitjes heeft ze wel eens opgegeten en de jonge vogeltjes ook wel eens maar volgens mij beviel dat niet zo heel erg, ze houd het nu bij het plat stampen. Het ziet er wel comisch uit er land een vogeltje paard doet de oortjes naar voren en tilt de voet op om dan vervolgens echt met een klap de voet weer neer te zetten op het vogeltje. En dan natuurlijk heel blij kijken.

omg en jij gaat daar rustig naar zitten kijken :o . Ik het geval van de rat zou ik ook even voor de zekerheid een DA raadplegen.
To be sure..! verder zou ik echt gruwelijk over mn nek gaan als ik het zou zien en horen.

TiaraBungy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:51

Idd randie! Dat dacht ik ook gelijk.. lekker gaan zitten kijken hoe de vogeltjes platgestampt worden.. jippie!

Ik zou even de DA bellen, om er zeker van te zijn dat het geen kwaad kan..

1Boefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:52

Gatsie, wat vies!!
Ik heb wel ooit een keer een pelikaan in de dierentuin uit frustratie een overvliegende mus zien grijpen. Gewoon hap, dood het musje en op de grond gegooid........... :(
Misschien was dat bij hem ook wel frustratie dat ze telkens zijn voer snoepen????

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:55

Gadverdamme,
Lijkt me echt niet gezond... Krijgt je paard verder wel ooit eten ofzo :+ hihi
Zou puur voor zekerheid toch even de DA bellen. Onze stalhond heeft ooit een rat gevangen, en na een bezoekje aan de dierenarts kreeg hij een vitaminespuit (oid) idd voor het eventuele gif. Hij had hem niet eens opgegeten, alleen maar "dood- gebeten" (klinkt eigenlijk ook maar luguber nu ik het zo lees)

Maar rattengif schijnt traag te werken, net als muizengif. Het tast als het ware in kleine stapjes het zenuwstelsel (??? dacht ik) zodat de rat steeds zwakker wordt, om daarna het bos, of de velden in te duiken om te sterven. Dit heb ik mij laten vertellen door een ongedierte-bestrijder.

Wellicht dat je paard er dus last van krijgt als hij de rat aan het verteren is. Ik denk dat een belletje in dit geval toch minder kwaad kan, dan het afwachten, je kunt er immers ook niet 24/7 bij zijn (en als je dat wel lukt, dan ben ik jaloers :+ )

mooney1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:56

wat vind je daar nou komisch aan dan??
beetje vreemd hoor

InekeH87 schreef:

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:56

Eeeeeeeeuuuuw...ik zit al het hele topic met een vies gezicht wat maar niet weggaat. Wat een rare!

MamaGabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 17:58

Ik heb dit wel eens meegemaakt met een paardje die een muis op at, wij stonden er ook erg raar van te kijken

josie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:36

Wat was je paard in een vorig leven?
Sommige paarden proberen ook wel mensenvlees, dus ja waarom dan geen rat..................
Verandering van spijs doet eten niet waar?
Blijkbaar zijn er vreemde paarden op deze wereld, zoals eentje die jonge vogeltjes platrapt, eentje die kuikentjes eet, eentje die rat eet, mijn vroegere pony ving wilde konijnen, ach ja............
Zou hier toch niet blij van worden, zou me rot schrikken en eigenlijk ook niet kunnen geloven.
Ik had wel even overleg gehad met de DA, je weet maar nooit.
Succes!

mille1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:39

Hij had vast zin in iets anders dan alleen gras, brok hooi. Ik heb daar zelf nog nooit van gehoordxD :oo :=

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:41

Ik zie niet wat lekker is aan mus of rat, maar klaarblijkelijk die paarden wel ;)

Mijn paard was altijd dolgelukkig als er een kip in haar stal zat na het rijden, want die zaten dan vaak op een ei. Dus paard vloog altijd op de kip af, en vrat dan zo snel mogelijk het ei op. Ik geloof dat de kippen het altijd hebben overleefd, maar dat zei meer over de snelheid waarmee de kip opvloog dan over de tolerantie van het paard :D

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:46

erg lekker om dit te lezen als je net aan het eten bent hahah :P

Maar nog nooit zo iets meegemaakt, laat staan gehoord
Bahbahbah

Bloesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 18:51

:wow: Nog nooit meegemaakt :\
Is het wel gezond. :P

Rodo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:02

Lijkt me echt vieeeeeeesssss hahha:p

Zira1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:04

gadverdamme dat is echt wel heel appart gelukkig nog nooit meegemaakt :+ krijg er helemaal de rillingen van gadsie

Juf_Sanne
Woonplaats: In een heel knus huisje met allemaal lieve beestjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:08

Misschien moet je je paard gewoon eten geven, dan laat hij de ratten voortaan misschien wel gewoon lopen... ;) (sorry, flauw grapje)
Ik hoop echt dat je paard er niet ziek van wordt.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:13

Mijn moeders paard heeft een keer een kipdood getrapt, zo van 'dit is mijn weiland rot op' :+ En in de buurt woont een paard die schapen oppakt en ze vervolgens wegpleurt. :') En op de manege had er ook een keer een paard een rat vast, die hebben ze gelijk uit zijn mond getrokken :+

Maar bahbah wat een viezerd jou paard :+

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:18

getverderrie!

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 19:39

Ja klinkt bekend :)

Mijn merrie vangt muizen en eet ze op..... Ik geloofde het eerst niet, maar ze doet het echt. Overigens doet ze het inmiddels niet meer, was in een periode dat ze op rust stond.
Ze stond echt bij het holletje te wachten om ze te vangen als ze er uit kwamen :o

Ik heb daar contact over gehad met de dierenarts, die was in de veronderstelling dat het uit verveling kwam en dat het verder weinig kwaad zou kunnen.
Ik heb uiteraard wel de stalhouder verzocht om even gif te strooien. Just to be sure ;)