fokker van mijn paard gebeld en dan krijg je zo'n Kl*te verh

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:48

Kady, je paard heeft je al veel meer verteld dan wat jij nu van de vorige eigenaren te horen hebt gekregen. Ondanks eerdere waarsschijnlijk pijnlijke ervaringen heeft hij je zoveel vertrouwt en wilde zo graag goed voor je doen, dat je op zijn rug mocht. Achteraf moet dat een hele opoffering voor hem zijn geweest. Geloof in hem, geloof in jezelf. Blijf luisteren naar elkaar dan komt het zeker goed.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:54

Feitelijk is er niets veranderd.. je weet alleen wat meer van zijn verleden.. en nu kan je hier rekening mee houden.. doe er je voordeel mee.

Paardje handelde waarschijnlijk uit pijn, en de mensen waar hij onder was gebracht deden niets om uit te vinden waarom paardje zo deed..
Jij doet dat wel, en je kan nu ook rekening houden met de eerdere ervaringen van het dier, zie het als iets positiefs!!

Geloof in jezelf en in je paard!!!!!!!!!!!!!!! Jij kan het beste beoordelen of het dier levensgevaarlijk is, of alleen zo is bestempeld.. maar gezien je vooruitgang..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 17:54

lieve TS wat naar. en vooral omdat je er straks weer op moet.

hier toch even een opkikker. de staleigenaresse heeft ook een paard gekocht. handelaar zei.. ja de vorige eigenaar kon er niet heel goed mee overweg.
ik had via bokt die mensen gevonden. die zeiden ook, paard is wild en valt iedereen aan.. maar paardje is gewoon super lief.
welliswaar een echte merrie maar wel lief.

dus als jij denkt dat het paard bij je past, dan moet je er voor gaan. vooral omdat hij dus echt vast zit in de rug.

succes

Cemlys

Re: fokker van mijn paard gebeld en dan krijg je zo'n Kl*te verh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:24

Zal wel hard schrikken geweest zijn en idd dan zit je met een dubbel gevoel. Maar hij kan gerust al dat rugprobleem gehad hebben van veulen of 2 jarige af. Hij moet maar als jong paard een schrikbeweging gemaakt hebben, waardoor er in zn rug iets vast is komen te zitten, allemaal mogelijk. Kan zoveel geweest zijn, is gokken ernaar. Feit dat je nu al een oorzaak voor de problemen hebt is al een goed begin, en hij lijkt je toch ook te vertrouwen. Ik heb ook nog op trainingsstallen gezeten en soms zie je daar nare dingen. Jonge paarden moeten in korte tijd heel wat leren en dat in combinatie met een blessure of rugpijn, kan het goed verpesten. Zeker als het al een paard is wat minder vertrouwen heeft.
Iig veel succes, ga gewoon weer als ervoor met hem aan de slag.

HorseeFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:48

Hallo,

Dat is echt heeel erg vervelend. ;(
Maar als je er zelf nog vertrouwen in hebt kun je het altijd proberen, want zoals je al zei zat er iets vast.

VeeeeelSucces.

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-09 18:56

heel vervelend...

ik denk idd ook niet dat er een steekje los zit, maar hij al zijn hele leven vast zit, waardoor je dus die reacties kreeg waardoor hij "gevaarlijk" zou zijn...

maar kom op, je kunt toch heel trots op jezelf zijn met wat je nu al met hem bereikt hebt? je hebt zijn vertrouwen toch aardig gewonnen, en nu je weet wat er in zijn rug verkeerd zit, kan er iets aan gedaan worden... ik denk dat als dat over is, en hij geen pijn meer heeft met rijden, dat je dan heel veel plezier van hem kan hebben.

heel veel succes!! +:)+