Wiliena (v. Houston) Z1 klaar!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:30

Ik ben het met de rest eens. Probeer vooral op je schouders te letten, iets meer naar achteren :)

Maar iedereen moet leren en ik ben er zeker van dat jullie het tot een goed eind gaan brengen :j Wees zeker maar fier op die knol van je!

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:32

Christyj138 schreef:
Kel2004 schreef:
Ik heb wat aanpassingen gedaan, zodat het makkelijker te zien is waar over gesproken wordt...

Het klopt, sommige plaatjes worden strak en drammerig, maar daar staat dan ook commentaar onder. Ik ben me ervan bewust. Maar ik ben zelf juist heel erg bezig met de ontspanning JUIST in de oprichting, want als ik steeds iets uitschuif en ontspan gaat ze 'makkelijk' lopen en ik wil juist de aanspanning in de ontspanning bereiken (en dus steeds blijven verbeteren en versterken)

Over het algemeen genomen beweegt ze goed door het lijf en gebruikt ze op de juiste manier haar rug. Maar ik zie ook wat jij ziet Cristy, dan zie je ook aan mn houding dat ze moeilijker zit (al zit ze sowieso niet makkelijk)

Oke, daar ben ik blij om.
Maar je bent er zelf ook heel erg van bewust.
En daar gaat het om ;)
Je weet dus ook waar je mee bezig bent.
En dat vind ik het belangrijkste.
Komt wast wel goed in de Z
veel succes met je debuut op 24 mei

ik blijf toch hierbij.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 20:32

cheyentic schreef:
Mss ligt daar het probleem, waarom een s&t erin wanneer het paard erg licht is, mss durft hij nu niet het bit op te zoeken en gaat hij steeds verder opkroppen. mijn paard kropt zich ook zo op op de s&t. en geloof me je kan ook makkelijk z starten met een trens ;)
Het paard heeft nu een valse knik hoog in de hals en spant verder de onderhals ipv de bovenhals en schoft. dit is dus ook niet de manier om de bespiering op de schoft toe te laten nemen.
succes

Omdat ik met trens helemaal geen verbinding had? Dit paard is helemaal niet bang van de S & T
Ik heb in goede overweging gekozen voor S & T omdat op de trens dit paard alle kanten op zeilde, helemaal zonder verbinding.
Gosh, ik heb wel een beetje het idee dat ik mezelf moet verdedigen hier...
Ze loopt idd op sommige plaatje op de onderhals, maar ze loopt toch ook op een aantal plaatjes MET ruggebruik???

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 20:34

zwieke schreef:
Ik ben het met de rest eens. Probeer vooral op je schouders te letten, iets meer naar achteren :)

Maar iedereen moet leren en ik ben er zeker van dat jullie het tot een goed eind gaan brengen :j Wees zeker maar fier op die knol van je!

Kijk, daar heb je helemaal een punt, dit is spierentechnisch en thank god al een stuk verbeterd...
Mijn borstspieren zijn heel strak, ben er druk mee aan het rekken en strekken

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:34

Welk plaatje is dan met rug gebruik en fijne handverbinding?

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:36

als je op een trens geen verbinding hebt dan hang je er een stang bij, die redenering begrijp ik niet helemaal. ik probeer je niet aan te vallen, maar als je geen contact moet je eerst zorgen dat je wel aanleuning krijgt.. naar de hand toedrijven..

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:36

Kel2004 schreef:
Hahah ik snap dat jullie het niet bot bedoelen :j

Maar wat jullie zien komt zo niet overeen met mijn ervaring en gevoel. Ik ben me heel bewust van het feit dat we er nog niet zijn, maar dit dier is zoooooooo licht in de hand (veel TE licht soms) dat ik never nooit haar in oprichting kan trekken.

Ik heb er ook een die zich soms te licht in de hand wil maken (al is die van mij net 4). Dan is het juist belangrijk dat je je paard met je been goed naar je hand toe rijdt om zo beter contact te krijgen. Erg lastig, ik weet er alles van! Als je paard zich zo opkropt bovenin en je zelf al aangeeft dan niet lekker te kunnen zitten, is dat al een teken dat het paard daar niet ontspannen loopt en zijn rug niet gebruikt en wellicht die oprichting nog niet goed kan verwerken. Dan moet je dus eigenlijk alweer een stuk terug doen om daar aan de kracht en de ontspanning te werken.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 20:37

kazary schreef:
Welk plaatje is dan met rug gebruik en fijne handverbinding?

Moet ik nu echt met een 'voorbeeld' komen?
Afbeelding

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:38

je hebt al veel commentaar gehad en reacties gegeven, even los daar van heeft je paard wel een onder hals ontwikkelt. En die komt er niet vanzelf ;) (Of het moet zijn dat je paard al met een zwanen hals geboren is) Vind foto's altijd lastig inschatten.

Je geeft zelf aan de goede spieren te willen trainen, maar wanneer je paard zo loopt heeft hij daar geen kans voor. met meer lengte in de hals word niet bedoelt los gooien of met de neus over de grond... maar breng de handen iets meer naar de oren waardoor hij die boven lijn beter kan gaan aanspannen, zijn rug gaat gebruiken en de gewenste spieren gaat ontwikkelen.

heel veel succes met je debuut, denk dat je dit commentaar ook op je coupon gaat terug vinden. Voor de rest, ga zo door!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 20:39

Echt, ik snap dat als een topic hard gaat dat niet alles gelezen wordt, maar ik heb toch echt gezegd dat ik haar laat zakken als ze de rug wegdrukt en me niet laat zitten
Echt hoor, ik weet wat jullie bedoelen, ik weet wat te doen, maar blijkbaar ben ik trotser op onze vooruitgang dan bokt...

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:41

Abrahams verwoord het heel goed.

Daar loopt je paard een stuk minder opgericht, dus zie je zelf al meteen dat die oprichting geen echte oprichting is, maar door de hand gemaakt. Je gaat een stapje te snel.

En begrens op de foto meer met de buitenhand, laat de binnenhand losser en probeer je binnenbeen onder je lijf te houden.
Paard verbuigt veel in de hals, buigt niet in het lijf.
Maar desondanks is dat zeker 1 van de betere foto's. werk van daaruit verder.
Paard heeft zoveel potentie! Echt zo'n leuk dier!

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:42

je moet ook trots zijn op zo mooi paard! Het is toch super knap dat je al zo eind bent gekomen, beetje door oefenen. komt goed! met paardrijden ben je gewoon nooit uitgeleerd!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:44

Kel, ik geloof nooit dat jij jou vossenkind zo rijd... Maar de foto's komen wel wat negatief over mop...
Dus het commentaar c.q. goedbedoelde kritieken zijn terecht als je enkel uit gaat van deze foto's.
Gelukkig weten we allemaal dat we vanaf de foto's niet kunnen oordelen, alhoewel de beste stuurlui aan wal staan :=

Fijn dat Willie zichzelf heel houd mop en veel succes met jullie Z1 debuut, komt helemaal goed :j

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 20:46

kazary schreef:

Daar loopt je paard een stuk minder opgericht, dus zie je zelf al meteen dat die oprichting geen echte oprichting is, maar door de hand gemaakt. Je gaat een stapje te snel.

En begrens op de foto meer met de buitenhand, laat de binnenhand losser en probeer je binnenbeen onder je lijf te houden.

Ik begrijp echt dat je het niet bot bedoelt, maar het voelt als een aanval. Echt... of de oprichting dan al constant is ja de nee, het is iig niet vanuit de hand gecreeerd. Dat accepteert het dier niet en mn instructeur niet.

Kaaaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:47

zie nu dat je een nieuwe foto hebt toegevoegd..

daar mag er nog meer lengte in hoor. Je geeft zelf al aan dat hij heel licht in de hand is. dat was mijn vorig paard ook. dat is echt heerlijk rijden. maar juist dan is lengte in de hals het aller belangrijkste. van achter naar voren rijden.

succes nogmaals!!

QueenBeeBee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:48

Kan het niet zo zijn dat je ook nu juist in training "grenzen" op zoekt en daardoor het beeld op de foto anders is dan het in zijn totaliteilt aanvoelt voor de ruiter zelf...

(roep ook maar wat :o )

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 20:49

Ach, ik ben zelf zo trots dat ik haar kan rijden zonder te verongelukken, dat ik dagelijks te horen krijg dat we zoveel vooruitgang boeken... het is gewoon een stomme beslissing geweest om jullie mijn euforie te laten delen. Ik weet, we zijn er nog niet, maar verdorie, het gaat zo vooruit...
Ik heb zo fijn, ontspannen gereden vandaag... Jammer dat de foto's dat beeld niet ondersteunen.
Al met al sta ik wel open voor kritiek, en weet ik zelf ook echt wat ik wil zien en waar ik heen moet rijden.

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 20:50

QueenBeeBee schreef:
Kan het niet zo zijn dat je ook nu juist in training "grenzen" op zoekt en daardoor het beeld op de foto anders is dan het in zijn totaliteilt aanvoelt voor de ruiter zelf...

(roep ook maar wat :o )

Dat zeg ik, ik ben zo trots op waar we nu staan, zo zie je, ik had deze foto's NOOIT moeten plaatsen (en denk dat ik de komende 100 jaar ook niets meer plaats :+ )

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:51

Kel2004 schreef:
Ach, ik ben zelf zo trots dat ik haar kan rijden zonder te verongelukken, dat ik dagelijks te horen krijg dat we zoveel vooruitgang boeken...

Jij weet het beste hoe zij aanvoelt :) Ben er ook zeker van dat het live-beeld beter te ogen was dan deze momentopnames. Maar zoals gezegd werd hierboven, bij paardrijden ben je nooit volleerd en dat is langs de andere kant toch positief niet? Gewoon blijven oefenen en dan kom je er wel! :)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:52

Is nooit leuk om te horen dat anderen het beeld niet net zo geweldig vinden als jij zelf. Maar vaak zijn vreemden wel het eerlijkst. Die zeggen gewoon wat ze zien op de foto's. Mensen die je niet kennen weten niet hoe het was, dus kunnen ook niet zeggen hoe je vooruit gegaan bent. Maar basseren hun mening puur op de plaatjes die ze hier zien.

Ook ik vind het er weinig ontspannen uitzien. Zeker als je zelf zegt dat je niet lekker kan zitten. Dat zegt voor mij wel iets over in hoeverre je paard z'n rug loslaat.

kazary

Kel2004 schreef:
kazary schreef:

Ik begrijp echt dat je het niet bot bedoelt, maar het voelt als een aanval. Echt... of de oprichting dan al constant is ja de nee, het is iig niet vanuit de hand gecreeerd. Dat accepteert het dier niet en mn instructeur niet.

Ik bedoel het echt als tip. Aanval is niet de bedoeling ;(

Maar je geeft zelf daar al aan dat hij daar beter over de rug loopt. En meteen zie je dat koppie een stuk lager zitten :)

QueenBeeBee

Ja ik kan het me zoooo goed voorstellen en ik herken het in zekere zin ook... "ooit" toen ik nog in training was ( := :+ ) met BB heb ik ook die filmpjes laten zien. Niet het mooiste plaatje misschien maar zo nuttig en super gaaf gevoel.. tja en dat moet meer bevestigd raken en mooier uitgewerkt worden... maar dat is niet in 1 dag voor elkaar...

Lekker doortrainen mop en foto's plaatsen van jullie GP debuut :Y) ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:53

Zijn deze vandaag gemaakt? :) Volgens mij was ik er bij toevallig. Of ik ben helemaal fout. Is het ergens in ? ;)
Voor de rest vind ik niet dat ik commentaar kan geven, maar wat mensen hier zeggen klopt wel aardig denk ik. Maar misschien zijn het momentopnames, en aan de andere kant geloof ik jou ook wel als je zegt dat je haar heus wel los laat. ;)
Laatst bijgewerkt door Coby op 09-07-20 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Woonplaats verwijderd.

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:53

vind dat je nu wel gek reageerd, volgens mij reageerd bijna iedereen netjes. ook lees ik dat mensen je wil helpen! niet afzeiken. je moet trots zijn op je zelf en je paard!

moet je 24 starten in bunschoten? Ik wel namelijk, na 3 jaar weer, spannend!

Kel2004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 20:55

Anoeska schreef:
Is nooit leuk om te horen dat anderen het beeld niet net zo geweldig vinden als jij zelf. Maar vaak zijn vreemden wel het eerlijkst. Die zeggen gewoon wat ze zien op de foto's. Mensen die je niet kennen weten niet hoe het was, dus kunnen ook niet zeggen hoe je vooruit gegaan bent. Maar basseren hun mening puur op de plaatjes die ze hier zien.

Ook ik vind het er weinig ontspannen uitzien. Zeker als je zelf zegt dat je niet lekker kan zitten. Dat zegt voor mij wel iets over in hoeverre je paard z'n rug loslaat.

Niet OVERAL kan zitten en daar ben ik me van bewust...
Klinkt zo negatief dat ik helemaal niet kan zitten, das namelijk niet waar.
Idd het gevoel was beter dan het beeld.

En toch ben ik een trotse vosserijder :o