Maar iedereen moet leren en ik ben er zeker van dat jullie het tot een goed eind gaan brengen
Wees zeker maar fier op die knol van je! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Christyj138 schreef:Kel2004 schreef:Ik heb wat aanpassingen gedaan, zodat het makkelijker te zien is waar over gesproken wordt...
Het klopt, sommige plaatjes worden strak en drammerig, maar daar staat dan ook commentaar onder. Ik ben me ervan bewust. Maar ik ben zelf juist heel erg bezig met de ontspanning JUIST in de oprichting, want als ik steeds iets uitschuif en ontspan gaat ze 'makkelijk' lopen en ik wil juist de aanspanning in de ontspanning bereiken (en dus steeds blijven verbeteren en versterken)
Over het algemeen genomen beweegt ze goed door het lijf en gebruikt ze op de juiste manier haar rug. Maar ik zie ook wat jij ziet Cristy, dan zie je ook aan mn houding dat ze moeilijker zit (al zit ze sowieso niet makkelijk)
Oke, daar ben ik blij om.
Maar je bent er zelf ook heel erg van bewust.
En daar gaat het om
Je weet dus ook waar je mee bezig bent.
En dat vind ik het belangrijkste.
Komt wast wel goed in de Z
veel succes met je debuut op 24 mei
cheyentic schreef:Mss ligt daar het probleem, waarom een s&t erin wanneer het paard erg licht is, mss durft hij nu niet het bit op te zoeken en gaat hij steeds verder opkroppen. mijn paard kropt zich ook zo op op de s&t. en geloof me je kan ook makkelijk z starten met een trens
Het paard heeft nu een valse knik hoog in de hals en spant verder de onderhals ipv de bovenhals en schoft. dit is dus ook niet de manier om de bespiering op de schoft toe te laten nemen.
succes
zwieke schreef:Ik ben het met de rest eens. Probeer vooral op je schouders te letten, iets meer naar achteren![]()
Maar iedereen moet leren en ik ben er zeker van dat jullie het tot een goed eind gaan brengenWees zeker maar fier op die knol van je!
Kel2004 schreef:Hahah ik snap dat jullie het niet bot bedoelen![]()
Maar wat jullie zien komt zo niet overeen met mijn ervaring en gevoel. Ik ben me heel bewust van het feit dat we er nog niet zijn, maar dit dier is zoooooooo licht in de hand (veel TE licht soms) dat ik never nooit haar in oprichting kan trekken.
(Of het moet zijn dat je paard al met een zwanen hals geboren is) Vind foto's altijd lastig inschatten. 
kazary schreef:Abrahams verwoord het heel goed.
Daar loopt je paard een stuk minder opgericht, dus zie je zelf al meteen dat die oprichting geen echte oprichting is, maar door de hand gemaakt. Je gaat een stapje te snel.
En begrens op de foto meer met de buitenhand, laat de binnenhand losser en probeer je binnenbeen onder je lijf te houden.
Paard verbuigt veel in de hals, buigt niet in het lijf.
Maar desondanks is dat zeker 1 van de betere foto's. werk van daaruit verder.
Paard heeft zoveel potentie! Echt zo'n leuk dier!
QueenBeeBee schreef:Kan het niet zo zijn dat je ook nu juist in training "grenzen" op zoekt en daardoor het beeld op de foto anders is dan het in zijn totaliteilt aanvoelt voor de ruiter zelf...
(roep ook maar wat)
) Kel2004 schreef:Ach, ik ben zelf zo trots dat ik haar kan rijden zonder te verongelukken, dat ik dagelijks te horen krijg dat we zoveel vooruitgang boeken...
Ben er ook zeker van dat het live-beeld beter te ogen was dan deze momentopnames. Maar zoals gezegd werd hierboven, bij paardrijden ben je nooit volleerd en dat is langs de andere kant toch positief niet? Gewoon blijven oefenen en dan kom je er wel!

Kel2004 schreef:kazary schreef:Abrahams verwoord het heel goed.
Daar loopt je paard een stuk minder opgericht, dus zie je zelf al meteen dat die oprichting geen echte oprichting is, maar door de hand gemaakt. Je gaat een stapje te snel.
En begrens op de foto meer met de buitenhand, laat de binnenhand losser en probeer je binnenbeen onder je lijf te houden.
Paard verbuigt veel in de hals, buigt niet in het lijf.
Maar desondanks is dat zeker 1 van de betere foto's. werk van daaruit verder.
Paard heeft zoveel potentie! Echt zo'n leuk dier!
Ik begrijp echt dat je het niet bot bedoelt, maar het voelt als een aanval. Echt... of de oprichting dan al constant is ja de nee, het is iig niet vanuit de hand gecreeerd. Dat accepteert het dier niet en mn instructeur niet.

) met BB heb ik ook die filmpjes laten zien. Niet het mooiste plaatje misschien maar zo nuttig en super gaaf gevoel.. tja en dat moet meer bevestigd raken en mooier uitgewerkt worden... maar dat is niet in 1 dag voor elkaar...
Volgens mij was ik er bij toevallig. Of ik ben helemaal fout. Is het ergens in ? 
Anoeska schreef:Is nooit leuk om te horen dat anderen het beeld niet net zo geweldig vinden als jij zelf. Maar vaak zijn vreemden wel het eerlijkst. Die zeggen gewoon wat ze zien op de foto's. Mensen die je niet kennen weten niet hoe het was, dus kunnen ook niet zeggen hoe je vooruit gegaan bent. Maar basseren hun mening puur op de plaatjes die ze hier zien.
Ook ik vind het er weinig ontspannen uitzien. Zeker als je zelf zegt dat je niet lekker kan zitten. Dat zegt voor mij wel iets over in hoeverre je paard z'n rug loslaat.