Dan schrik je even, je paard niet in Engeland maar....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:01

Wat ik niet helemaal snap, is waarom die man dit paardje naar de slager zou doen. Terwijl hij er waarschijnlijk nog wel veel meer voor zou kunnen krijgen. Daarom vraag ik me af of je wel zeker weet dat ze naar de slager is?

Misschien probeert hij je dat voor te houden ofzo? Zodat je dus maar 300,- euro krijgt.
In ieder geval zou ik dit zeker aan gaan vechten! :j

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:02

weet iemand waar je het chipnummer kunt controleren of het dier geslacht is???

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 13:03

Aangifte doen! Hebben jullie zelf de papieren van de pony bij jullie gehad? Als ze ook nog eens zonder papieren naar de slager is gegaan dan heeft volgens mij de slager ook een probleem!

levitrol

Re: Dan schrik je even, je paard niet in Engeland maar....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 17:47

we gaan naar de da, daar hebben ze nog een dossier van haar ;)

Reanlm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:48

Goed zo kim ! :)

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:53

goedzo! laat je het ons weten?

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 17:54

Magiccc schreef:
goedzo! laat je het ons weten?

Ja :)

Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:55

Aah, das echt jammer ;( nou, nu weet je ook wie je echt kan vertrouwen en niet :(:)

bahbah. vreselijk zoiets. |(

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:55

Wat een onwijze ku**tstreek :@

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:11

Wat onwijs vervelend Kim... Nogmaals heel veel sterkte! :(:)

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:25

Jemig wat een onwijze rotstreek is dit zeg! Ben er gewoon sprakeloos van.. :(:)
Heel veel sterkte! :(:)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 08:36

Onwijs vervelend en niet eerlijk Kim, Heel veel sterkte!! :(:)

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 08:39

Jeetje, wat vervelend..
Ik blijf dit even volgen, als je het gaat aanvechten.. Wil wel weten wat eruit komt.

Iig heeel veel sterkte!!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 08:44

Vreemd verhaal inderdaad aangezien zij dus helemaal geen eigenaar zijn van deze pony en ze gewoon in jullie bezit was!
Hoe lang stond ze daar?
Ik zou -mocht het helaas waar zijn wat hij zegt- echt KEIHARD een schadeclaim indienen! De normale verkoopwaarde van het paard met daar bovenop nog een dikke smak geld voor de emotionele klap die jullie nu hebben gehad! Krijg jij je paard niet mee terug maar heb je wel geld voor evt. een keer een nieuw paard en je laat die man er niet ongestraft mee vandoor gaan dat hij dit heeft geflikt. Hebben jullie gezegd wat jullie ongeveer voor Jet wilden hebben? Dan kun je dat aanhouden als bedrag waarvoor jullie de pony wilden verkopen. Hield die man nog wat aan de verkoop over; ieder de helft blijkbaar dat is toch ook raar aangezien hij geen eigenaar was; wat was daar de afspraak over?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 08:47

Sentido schreef:
Wat ik niet helemaal snap, is waarom die man dit paardje naar de slager zou doen. Terwijl hij er waarschijnlijk nog wel veel meer voor zou kunnen krijgen. Daarom vraag ik me af of je wel zeker weet dat ze naar de slager is?

Misschien probeert hij je dat voor te houden ofzo? Zodat je dus maar 300,- euro krijgt.

Dit is precies mijn gedachte.
Een pony , ookal heeft ie zomereczeem, die braaf is, levert al gauw 1000 euro op, dan ga je toch niet het dier naar de slager brengen?
Zelfs handelaren, of beter gezegd juist handelaren gooien een dier in de handel, een goed mens die niet wil dat zijn al dan niet zieke dier, in de handel komt, die brengt zijn dier zelf naar de slager, om te voorkomen dat het dier van hot naar her verhuisd word.

Dus ik denk in die zin dat ie niet naar de slager is.
Ik vrees helaas dat je weinig stappen kunt ondernemen, ik neem aan dat die handelaar de papieren heeft?
Degene die de papieren heeft en de verzorging betaald is de wettige eigenaar... je kunt hooguit proberen aangifte te doen van verkoop onder valse voorwendselen. Maar dat weet een advocaat beter dan mij.

Laat het meteen een les zijn , nooit je paard of pony zomaar meegeven, stel een contract op en houd zelf alles in de hand.

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 08:50

crossmonster schreef:
Sentido schreef:

Dit is precies mijn gedachte.
Een pony , ookal heeft ie zomereczeem, die braaf is, levert al gauw 1000 euro op, dan ga je toch niet het dier naar de slager brengen?
Zelfs handelaren, of beter gezegd juist handelaren gooien een dier in de handel, een goed mens die niet wil dat zijn al dan niet zieke dier, in de handel komt, die brengt zijn dier zelf naar de slager, om te voorkomen dat het dier van hot naar her verhuisd word.

Dus ik denk in die zin dat ie niet naar de slager is.
Ik vrees helaas dat je weinig stappen kunt ondernemen, ik neem aan dat die handelaar de papieren heeft?
Degene die de papieren heeft en de verzorging betaald is de wettige eigenaar... je kunt hooguit proberen aangifte te doen van verkoop onder valse voorwendselen. Maar dat weet een advocaat beter dan mij.

Laat het meteen een les zijn , nooit je paard of pony zomaar meegeven, stel een contract op en houd zelf alles in de hand.

Dit was als ik eerlijk ben, ook mijn eerste gedachte.
Goed dat je het bij de DA gaat navragen, sterkte!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 09:58

Dat is een raar verhaal zeg! Ik vraag me echt af of je paard wel echt geslacht is. Heeft hij zelf gezegd dat hij naar Engeland is?? Misschien is dat ook wel niet waar. Ik zou het tot de bodem uitzoeken en dit aanvechten!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 10:01

Gaan we zeker doen. Bedankt voor de reactie's.
Volgende week moeten de honden naar de DA, zal dan gelijk navragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:07

Waarom zou hij die pony laten slachten dan? Ze was toch gezond? Ik denk dat hij aan een handelaar is verkocht voor veel meer dan maar 600 euro.

Heel veel sterkte.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 10:36

russel schreef:
Waarom zou hij die pony laten slachten dan? Ze was toch gezond? Ik denk dat hij aan een handelaar is verkocht voor veel meer dan maar 600 euro.

Heel veel sterkte.

Als ik eerlijk ben denk ik daar ook wel aan, maar het staat in de 'verkoop papieren van Jet'..
Binnenkort weten we meer, maar bij de DA zou ze wel niet meer in het dossier staan, volgens mijn vader. Omdat ze al 2 jaar is verkocht..

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:40

Paard is gewoon dus van jullie en zonder toestemming verkocht/geslacht?

Aanvechten die hap! Snap niet dat je nog stil kunt zitten, ik had iemand aangevlogen!

Chip opvragen/zoeken en meteen controleren bij het stamboek!! Ook meteen een zaak aanspannen want dit is geen zaken doen! desnoods nog ff tv programma o.i.d. er op af sturen zodat niet snel nog iemand dezelfde fout kan maken!

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 10:42

ELpatcho schreef:
Paard is gewoon dus van jullie en zonder toestemming verkocht/geslacht?

Aanvechten die hap! Snap niet dat je nog stil kunt zitten, ik had iemand aangevlogen!

Chip opvragen/zoeken en meteen controleren bij het stamboek!! Ook meteen een zaak aanspannen want dit is geen zaken doen! desnoods nog ff tv programma o.i.d. er op af sturen zodat niet snel nog iemand dezelfde fout kan maken!

Waar kan ik haar chipnummer opzoeken? :o Ik heb het nergens opgeschreven, en voordat ik naar de da ga wil ik eerst zelf nog zoeken.

clim_bling

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:48

misschien kun je bij het stamboek het chipnummer opvragen als je de naam en geboortedata enz. allemaal doorgeeft en het verhaal erbij verteld willen ze je heus wel het nr. geven en zij weten waarschijnlijk ook wel of het nr. is afgemeld!

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 10:49

Chipnummer staat in paspoort, sticker op 1e pagina ;)

Als ik hoor dat (m.n. manege)paarden naar Verweggistan verkocht zijn heb ik meestal mijn bedenkingen, meestal zijn deze inderdaad geslacht en wil eigenaar dat niet zeggen.

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 10:55

Paspoort heb ik niet meer, die is daar nog zodat hun dat konden gebruiken voor de informatie voor de verkopers. Ik ga er deze week toch heen, dus vraag ik er gelijk naar en wil ik hem ook mee naar huis, als ze hem nog hebben dan :)