Iemand heeft weer onze omheining kapot gemaakt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-09 16:31

irissahorse schreef:
ik wil niet veel zeggen hoor,,
maar met prikkeldraad staan je paarden ook niet veilig

Om even alle verhalen de wereld uit te helpen, dit staat er in het vorige topic:
xSwanHeart schreef:
Ons (gepachte) weiland is omheind met prikkeldraad, maar we hebben zelf alles afgezet met prikpaaltjes en schrikdraad.

Het schrikdraad staat ongeveer een meter van het prikkeldraad af ;) Lijkt me toch wel veilig.

Pashon schreef:
zou hiermee wel naar de politie gaan, dan krijgt ze een waarschuwing. Vind het overigens een beetje een vreemde gewaarwording waarom zou een wild vreemde (hier ga ik even vanuit) zonder reden jullie omheining kapot maken.

Het is geen wildvreemde voor ons ;) Het hele verhaal staat in het vorige topic. Is een beetje lastig uitleggen :+

wemkelover

Re: Iemand heeft weer onze omheining kapot gemaakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 16:37

Tsjong, en al naar de politie geweest? Denk dat ze er wel wat mee gaan doen aangezien je het op film heb staan. Stel die paarden rennen de weg op en andere mensen krijgen ongelukken. Denk dat ze er wel wat aan gaan doen.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 17:43

Indd, Lein, gewoon aangifte doen en daarna haar er rustig mee confronteren. Wel heel vervelend! Blij dat Wiek en El (nog) ongedeerd zijn...

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-09 19:05

Gewoon aangifte doen. Is toch schade toebrengen op privé-terrein? Goed dat je het op film hebt staan. Iemand moet wel goed ziek zijn om zoiets te doen. Heb je vorig topic ook gelezen. Stel dat die paarden de weg op rennen... en er gebeurd iets.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-09 18:11

Ja, inderdaad, ik moet er ook écht niet aan denken wat er allemaal zou kunnen gebeuren!
Over aangifte twijfeln we nog, ben bang dat het daar alleen maar erger van wordt, aangezien de politie haar waarschijnlijk geen wezenlijke straf op kan leggen. We zitten erover te denken om een briefje op ons hek te hangen, met naam en toenaam, waarop staat dat we haar gezien en gefilmd hebben en dat we naar de politie stappen als ze nog eens zoiets doet. Misschien is zo'n dreigement al voldoende?
x

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:17

heb je vorige topic ook even gelezen, en als die meid echt zo gevaarlijk is als je zegt zou ik toch wel naar de politie gaan.
Je hebt het op band, dus bewijs genoeg. Ze zullen haar voor zoiets echt niet de cel in gooien, maar zullen haar wel nauwkeurig op het hart drukken dat ze zeer gewaarschuwd is en uiteindelijk kan je ook de kosten op haar verhalen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 18:22

Ja, leuk hoor een briefje ophangen.
Dan denkt ze daaaaag *knip* *knip* en loopt je paard straks op de weg.
Nu ging het goed maar als het wel fout gaat dan breekt je paard misschien wel een been en ben je hem/haar kwijt.

Lekker aangifte doen tegen zo'n gek.
Ik snap echt niet dat je het over je kant laat gaan.. ''stond erbij en ik keek er naar'' :)ddd

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 20:04

Je kunt het beste gewoon aangifte doen Lein, dan het je iig wat ;) De politie maakt denk ik meer indruk dan een briefje :)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-09 21:03

xSwanHeart schreef:
Ja, inderdaad, ik moet er ook écht niet aan denken wat er allemaal zou kunnen gebeuren!
Over aangifte twijfeln we nog, ben bang dat het daar alleen maar erger van wordt, aangezien de politie haar waarschijnlijk geen wezenlijke straf op kan leggen. We zitten erover te denken om een briefje op ons hek te hangen, met naam en toenaam, waarop staat dat we haar gezien en gefilmd hebben en dat we naar de politie stappen als ze nog eens zoiets doet. Misschien is zo'n dreigement al voldoende?
x

Je kan ook eventueel eens gaan informeren bij de politie. Je hoeft daarom niet onmiddelijk klacht neer te leggen. Mss kunnen zij wel tips geven over wat je het beste doet. Kun je niet eens flink wat elektriciteit op de prikkeldraad zetten? volgende keer dat ze hem weer doorknipt...

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-09 06:31

Je moet trouwens wel even een bordje op hangen dat er daar gefilmd word.
Anders mag je niet zo maar mensen filmen en kan het niet als bewijs gelden. (nederlands recht 8)7
Om haar te laten schrikken is het wel een goed plan

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 15:59

Kaplaars schreef:
Je moet trouwens wel even een bordje op hangen dat er daar gefilmd word.
Anders mag je niet zo maar mensen filmen en kan het niet als bewijs gelden. (nederlands recht 8
)7
Om haar te laten schrikken is het wel een goed plan

ow ja dat klopt. Had ik nog niet eens aangedacht.
Maar ik er mee dreigen kan ook natuurlijk. En eens flink stroom op die draden zetten, leert ze haar lesje mischien ook wel. }:)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 08:16

Stroom heeft geen nut. Neem een goede nijptang en je krijgt geen stroom.
Ben je al bij de politie langs geweest?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 11:20

Nee, we zijn nog niet bij de politie geweest.
Toevallig, toen ik vanochtend mijn pony stond te poetsen, kwam ze langs. Mijn vader was er ook en die is op haar afgestapt. Of ze het de volgende keer wel even kon laten om onze omheining door te knippen, anders gingen we, met ons filmpje, naar de politie. Natuurlijk ontkende ze meteen. Toch hadden we het, voor ons gevoel, wel aardig afgehandeld.
Mijn vader heeft aan de buren (van wie het land is,) ook even gezegd dat hij het haar gezegd heeft. Nu willen die alleen dat hij meegaat om haar te vertellen dat ze geen land meer mogen pachten bij onze buren en om haar te confronteren met de beelden. Hij gaat wel mee, maar ik (en mijn ouders ook) denk(en) dat het daar alleen maar erger van wordt :(

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-09 11:24

't Is een rottige situatie Lein. Ik hoop dat er geen ongelukken gaan gebeuren en dat het zonder rare dingen afloopt! :)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-09 12:23

Intussen heeft m'n vader overlegd met de buren dat ze om een 'zakelijke reden' van het weiland gezet wordt. (Hij hoeft dus ook niet mee.) 'Het land krijgt vanaf 1 mei een andere bestemming', of iets in die trant.

Hawai

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:31

Hoe is het nu?
Is alles gewoon veilig gebleven?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-09 22:47

Als je naar de politie gaat dan kan ze toch een boete krijgen voor het vernielen van andermans eigendom of iets dergelijks?

Ik vind het echt belachelijk dat iemand zo laag gaat... Wat er wel allemaal niet kan gebeuren als de dieren die op het weiland staan de weg op lopen :n

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 07:15

Tot nu toe is alles gewoon veilig gebleven :) Gister wel een klein probleempje gehad met het hek (lees: schaapskudde van de buren er onderdoor) maar dat kwam niet door haar.
We zitten nog wel iedere ochtend op wacht, want als er iets gebeurt willen we het kunnen zien en er snel bij kunnen zijn. Nu maar hopen dat ze zich me mist erbij ook in weet te houden...
Ze is trouwens nog niet van het weiland gehaald... Buurvrouw heeft er niet de moed voor (begrijpelijk). Voor je het weet hebben zij ook het hek doormidden...

Blackmagic85

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 08:23

Ik zou het zelf oplossen!! }>
Kijk; als je bij de politie aangifte doet, geven ze haar een waarschuwing en that's it.
Een paard is voor ons een dier, familielid, beste vriend, etc.
Voor de wet is het een bezit (een ding). Dus als jouw paarden gewond raken is het voor de politie net zoiets als dat ze je ruit ingegooid hebben. (ik wil niet alle politiekorpsen over 1 kam scheren, maar mijn ervaring is dat het ze geen barst interesseerd :n ).
Je moet (eventueel met je vader) die vrouw eens even duidelijk maken, dat wanneer ze nog een keer zoiets doet, jij bij haar op de stoep staat!! _-:(
Ze moet van jullie onder de indruk zijn (misschien zelfs een beetje bang). Dan laat ze het wel uit haar hoofd.
Zoals je zelf al zegt; ze krijgt hiervoor van de politie toch geen noemenswaardige straf!

dicenbalt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 09:05

Jee, wat heb je toch een rare mensen zeg :n Ongelovelijk, ik sta er echt van te kijken hoe ver sommige gaan. Maar ik zou toch aangifte doen, mocht ze dan ooit weer eens zoiets doen, dan staat iig geregistreerd dat ze al eens eerder zoiets gedaan heeft. Wanneer zulke klachten opbouwen gebeurt er vanzelf wel eens iets mee, maar wanneer je het niet meld lijkt het een volgende keer alsof ze zoiets voor het eerst doet en komt ze er misschien weer ongestraft mee weg. Succes met deze persoon en laat je niet kisten hoor!

:wave:

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 11:16

Wellicht kan je het verhaal wel aan de politie vertellen maar (voorlopig) nog zonder aangifte. Dan kunnen ze het misschien in een dossier opnemen. Mocht er dan weer iets gebeuren dan is de situatie al bekend en ook dat er bewijs op film staat (zodat duidelijk is dat die film niet op een ander moment gemaakt is). Ik zou in ieder geval de situatie met hen bespreken en om advies vragen.

Saaatieeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 15:08

Vreselijk dat sommige mensen gewoon niet met hun tengels van andermans spullen af kunnen blijven he, Hoop voor je dat het gauw stopt, en je paardjes weer veilig staan voor die heks...