Leuk dan, zo'n verzorger.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Leuk dan, zo'n verzorger.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:44

Iemend met een gezond verstand had die jongen al lang weggestuurd!

Wij hebben ook heel lang geprobeert om de goede vrede maar te bewaren met onze (aso :=) buren, maar nu laten wij niet meer over ons heen lopen! En geloof mij: het is echt een hele opluchting om gewoon eerlijk te zijn. Ook al heb je dan ruzie met de buren, het gaat om jou en je dieren!
Moven die jongen!

Sunset22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:49

Ja ik zou die jongen lekker uit de buurt van je pony's houden want ADHD of niet , pony's hoor je niet te mishandelen.. en om daar nog even aan toe te voegen weet die jongen dondersgoed waar hij mee bezig is. want zoals je zelf zegt doet hij dit niet als jij er bij bent!!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 23:55

Ik blijf erbij mocht ik toen uitgevlogen zijn dat ik daarmee meer kwaad dan goed gedaan ging hebben.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 23:56

_Esther schreef:
Ik blijf erbij mocht ik toen uitgevlogen zijn dat ik daarmee meer kwaad dan goed gedaan ging hebben.

en dan? Die jongen moet leren wat kan en niet kan! Het zijn JOUW ponies, en hij moet er met zijn tengels van af blijven!

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 23:59

lifaya schreef:
_Esther schreef:

en dan? Die jongen moet leren wat kan en niet kan! Het zijn JOUW ponies, en hij moet er met zijn tengels van af blijven!

Tuurlijk. maar hij ging alleen woedend geworden zijn, nu kan hij er eens goed over nadenken tegen de volgende keer dat hij nog eens komt. Al twijfel ik of hij nog veel gaat mogen doen.

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 00:00

Ik deel compleet de mening van iedereen die hier tot nu toe gepost heeft. Maar als de ts niet in staat is deze jongen bij de pony's weg te houden, zou ik er voor zorgen dat hij in ieder geval met zijn handjes niet meer bij de zwepen zou kunnen. Wat denkt ie wel niet.....

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 00:13

rissa schreef:
Ik deel compleet de mening van iedereen die hier tot nu toe gepost heeft. Maar als de ts niet in staat is deze jongen bij de pony's weg te houden, zou ik er voor zorgen dat hij in ieder geval met zijn handjes niet meer bij de zwepen zou kunnen. Wat denkt ie wel niet.....

Tuurlijk mag hij dat niet meer.
Na de eerste keer mocht hij dat niet meer, hij heeft de zwepen gewoon uit het huis gehaald.

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 00:20

Ik zou die jongen echt nooit meer toelaten bij de pony's hoor.
Het zou mij niet uitmaken of je daardoor ruzie met de buren krijgt.
Iemand die zo met jou pony's omgaat hoort gewoon niet pony's te verzorgen, het is geen speelgoed. :n

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 01:29

Liggen je spullen (zwepen) nu achter slot en grendel?

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 01:42

adhd of niet, poten af van die pony's zou ik zeggen :-(
als ik hem er nog 1 keer zou zien zou ik m aanmelden bij de politie

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 02:01

Wat achterbaks om er af te springen op het moment dat hij jou aan ziet komen zeg, bah!
Misschien is het handig om met je ouders een goed plan op te zetten over hoe je het zo tactisch mogelijk zegt dat hij zowieso zonder begeleiding niet meer bij je pony's mag komen.

Als je buren trouwens boos worden om het feit dat je liever niet hebt dat ze bij je pony's komen.. dan is dat ook wel triest hoor :)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 02:09

Zoals anderen ook al zeiden, ADHD (of welke ziekte dan ook) is geen excuus voor dergelijk gedrag! En dat het de buren zijn? Jammer dan, ook die hebben zich normaal te gedragen naar jouw dieren.

Ik zou de wei afzetten met flink stroom, de enige toegang zorgen dat die op eigen erf ligt (erfvredebreuk, kunnen ze voor opgepakt worden) en ALLE spullen achter slot en grendel, en zeker de zwepen! En bordjes verboden toegang plaatsen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:00

ADHD heeft niks te maken met dieronvriendelijk zijn of agressief gedrag dus imo is het dan gewoon een pokkejong ;)

Het is jouw taak je pony's te beschermen, komop zeg, jij pakt toch ook hun auto (levenloos ding!) niet mee omdat zij je buren zijn en dat zouden moeten doen :?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:11

Ts..
Als je nu geen duidelijke grens trekt, zal deze er ook nooit zijn voor die jongen..
Zeker iemand met ADHD moet duidelijke grenzen hebben.. en die geef jij niet aan..

Ik wens je veel sterkte, maar ik denk niet dat het nu duidelijk is, ik denk dat het van kwaad tot erger gaat...

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 09:25

heb je al met je ouders gesproken. Misschien kunnen zij met de ouders van deze jongen overleggen dat dit niet de bedoeling is. misschien kan de jongen blijven als er goede afspraken zijn waar zijn ouders ook verantwoordelijk voor zijn of alleen als jij erbij bent. Ik had hem allang een schop onder zijn... gegegeven, maar op deze manier kun je het misschien nog op een "buurvriendelijke"manier oplossen. en luister jij wilt wel rekening houden met je buren, maar dat mogen ze ook met jullie doen! respect voor elkaars spullen, dieren, etc, daar is niets mis meer en blijkbaar kan deze jongen de verantwoording nog niet alleen aan. dan zullen zijn ouders en/of jij hem daar bij eens mogen helpen.

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:11

Volgende keer gewoon gelijk duidelijk zijn, met dat jongetje EN z'n ouders praten, dan heb je maar ruzie, maar daar laat je je pony'tjes toch niet onder leiden? :?

(Ik had 'm allang een grote bek gegeven!)

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:20

ik had hem allang bij mijn pony's weggehouden, ook al zijn het je buren, en ben het eens wat de rest ook zei.. en op sommige reacties van jou lijkt het net een beetje dat je die jongen verdedigt :S

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:55

Is tegenwoordig nogal een vaak gebruikt excuus voor een vervelend jong en dan zeggen de ouders ja hij kan er niks aan doen heeft ADHD,nou misschien kun je de volgende keer wanneer je volledig tegen hem uitvliegt je ouders laten gebruiken dat je af en toe last hebt van Gilles de la Tourette,vooral dat dat komt opzetten wanneer hun zoon bij je pony's de wei instapt ;)

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:04

Adhd betekent niet ontoerekeningsvatbaar.
Als ik jou was zou ik de lijn trekken en hem niet meer accepteren als verzorger.
Ik zou zelf er voor gaan dat mijn paardjes zih fijn voelen en dan maakt het mij niet uit wat mn buren daar van zeggen.

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:11

Ik kan gewoon echt niet snappen dat je hem bij je pony's laat. Ook al heeft die Adhd of zijn het je buren dit kon toch gewoon niet?

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 11:12

PERENBOOMPIE schreef:
Is tegenwoordig nogal een vaak gebruikt excuus voor een vervelend jong en dan zeggen de ouders ja hij kan er niks aan doen heeft ADHD,nou misschien kun je de volgende keer wanneer je volledig tegen hem uitvliegt je ouders laten gebruiken dat je af en toe last hebt van Gilles de la Tourette,vooral dat dat komt opzetten wanneer hun zoon bij je pony's de wei instapt ;)

_O- :') geweldig...

Eigenlijk vind ik dat je het met je ouders moet overleggen en dat zij hier iets aan moeten doen.
Je bent zelf nog jong...
Het is jullie plicht om jullie eigen dieren tegen dit soort dingen te beschermen, dus weg met die buren..
Die ruzie tja, die komt er dan maar..

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-09 12:11

ik heb die jongen vandaag een e-mail gestuurd dat hij niet meer welkom is. Dan maar ruzie.

@imd: natuurlijk, die raakt hij niet meer aan, en mijn pony's ook niet.

@kips: ik verdedig hem niet, hij wist donders goed wat hij aan het doen was. maar zijn ouders hoorden de verantwoordelijkheid op te nemen en hem daar weg te houden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:18

_Esther schreef:
@kips: ik verdedig hem niet, hij wist donders goed wat hij aan het doen was. maar zijn ouders hoorden de verantwoordelijkheid op te nemen en hem daar weg te houden.

De ouders, maar JIJ ook als eigenaar van de pony's... Wat als jouw pony's hadden gebeten of geschopt. Eigen schuld zou je zeggen, maar zo werkt het niet als daardoor iemand in het ziekenhuis eindigd hoor ;)

Paan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:19

Weg met deze "verzorger". Gewoon een andere zoeken waarvan je wel op aan kunt. Trouwens, als er wat gebeurt en die jongen heeft iets gebroken oid ben jij verantwoordelijk!!!!! Ook al was je er niet bij.

sibbe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 12:21

Def schreef:
PERENBOOMPIE schreef:

_O- :') geweldig...

goed dat je een mail hebt gestuurd maar zou hij daar naar luisteren kan je hem niet beter aan spreken.