Dé knappe crusado Amon heeft de lente in zijn bol!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

trustHim

Re: Dé knappe crusado Amon heeft de lente in zijn bol!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 09:50

amonnieponie :+: ziet er lekker uit hoor Joyce en hij geeft idd een fijner beeld met bitje dan zonder. Zonder lijkt ie toch wat in je handen te gaan hangen.

Misschien een idee om als je echt aan het werk wilt een bitje in te doen en bitloos gewoon voor de ontspanningsritjes

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 09:54

Hmm ik vraag me eigenlijk af of het aan het bit/bitloos ligt dat het er bitloos minder uitziet dan met bit... aangezien je met bitloos begonnen bent moeten julle beide natuurlijk nog even 'opwarmen'. Want die eerste bitfoto ziet er ook niet heel goed uit.

Ik denk inderdaad dat hij zijn rug nog niet goed gebruikt omdat het nog niet goed van achteruit komt, het krulletje is er al, terwijl hij achter nog niet actief is: dan is hij dus nog niet over de rug.

Verder issie behoorlijk goed afgeslankt, super!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 09:57

Oeeeh wat is hij ook knap. :+:

Hij valt ook al lekker af! Met bitje ziet het er wat beter uit, maar misschien verschilt dat elke keer wel, dat kan ook nog. ;) Maar het is een knapperd hoor. :j

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-09 10:05

x_marr: Bedankt voor je reactie! :) Wat ik alleen zo vreemd vind, is dat ik het gevoel heb dat het juist wél van achteren kom. Ik ben juist heel erg bezig met hem van achter naar voren te rijden, mijn handen doen in principe niks, behalve opvangen en stelling vragen. Met mijn zit probeer ik hem zoveel mogelijk in mijn handen te rijden, waardoor hij zichzélf gaat aanbieden om aan de voorkant ronder te komen. Het is niet dat ik als een gek loop te plukken aan de voorkant om zijn hoofd maar in een boogje te laten lopen, zoals me 'vroegah' op de manege altijd geleerd is. :=

Maar natuurlijk valt er nog een hoop te verbeteren en mag hij van achteren er nog véél meer onder. 't valt ook niet mee allemaal, voor ons allebei niet. :D Ik ben geen topruiter, hij heeft weinig dressuurervaring (en een overbouwd lijf :P ), dus samen is het hard werken. Maar wel érg leuk en ik ben supertrots op hem :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 11:58

Wauw, wat een verschil :oo
Wat is ie veel afgevallen! Het rijden ziet er super uit, zowel het bitloze als met bit.
Je houding is nog niet wat het moet zijn, maar daar ben je jezelf ook wel bewust van volgens mij!
Veel plezier & succes met je beestje ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:07

kan een paard te opgericht lopen dan? :=

Te diep zijn sommige mensen tegen. Indien de verbinding met de rest van het lichaam gewoon goed blijft, ben ik daar niet tegen, integendeel, helpt om net dat beetje meer kracht te krijgen in oefeningen. Maar je moet wel zorgen dat hij niet te diep duikt, jij moet hem kunnen instellen zoals je wil. :) Als mijn merrie eenmaal volledig in vorm is, neem ik haar ook terug iets dieper en ronder. Daar word ze net een beetje soepeler en leniger van! :)

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 13:26

als eerst: echt super hoe jouw paardje er nu uitziet, en als hij nog wat meer bespiering krijgt wordt hij nog knapper!! ik wil je alleen een tip geven, ga je paardje lang en laag rijden. hierdoor krijgt hij lange spieren, omdat hij wat steviger is zal hij zo mooier tot zijn recht komen.
ga veel overgangen en schijnovergangen maken en geef vooral been als je hem met je zit terug rijd. doe niets met je handen (nou ja niets haha niet opvangen in elk geval) en ga groter lichtrijden om weer voorwaarts te gaan. hierdoor zal hij nog meer op zijn eigen benen leren lopen en ik denk dat je dan heel ver met hem kan komen.
succes in de wedstrijden
Myukii schreef:
Wat ik alleen zo vreemd vind, is dat ik het gevoel heb dat het juist wél van achteren kom. Ik ben juist heel erg bezig met hem van achter naar voren te rijden, mijn handen doen in principe niks, behalve opvangen en stelling vragen. Met mijn zit probeer ik hem zoveel mogelijk in mijn handen te rijden, waardoor hij zichzélf gaat aanbieden om aan de voorkant ronder te komen. Het is niet dat ik als een gek loop te plukken aan de voorkant om zijn hoofd maar in een boogje te laten lopen, zoals me 'vroegah' op de manege altijd geleerd is. :=

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 16:13

Aaah, die knappe vent. :+: Wat is Amon toch een schatje.

Het rijden ziet er ook erg goed uit! Ongedwongen, daar hou ik wel van. :D

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:22

Hoi!

Ik kijk nou al een tijdje je topics en wil even mn complimenten geven over hoe goed hij is afgevallen!!! Zeker die 2 galopfoto's onder elkaar...SUPER! +:)+ Hij ziet er al veel beter uit!

Qua rijden gaat het er ook steeds beter uit zien!
een erg positief bericht vanuit mijn kant ;)

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:39

Ik vind het heel gaaf eruit zien, ik zie inderdaad ook dat ie is afgevallen. Goed werk!
Ik vind het rijden met bit er fijner uitzien dan zonder bit (oei dit zal ik niet vaak zeggen...)

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 17:43

Joyce, ik heb niks toe te voegen wat niet al gezegd is, maar ook ik vind dat jullie het supergoed doen!! +:)+

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 18:24

Ik vind dat ie met bit beter loopt, maar ieder zijn mening ;)

En Joyce met cap..echt goeddddd! :D

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:18

Jeetje wat een vooruitgang :wow:
Lijkt wel of je hier een ander paard hebt lopen! Mooi afgevallen zeg, super +:)+
Kan alleen maar zeggen dat je heel goed bezig bent, vind dat je hem met bit mooier rond hebt lopen.
Komt helemaal goed!

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:33

Joyce .. het is misschien saaai en eentonig maar .. ik vind jullie zo leuk samen :o :D

Er zit echt een turbo vooruitgang in, ben benieuwd hoe het er over een paar maandjes uitziet. Zonder bit vind ik eigenlijk nog wel meevallen? Hij moet daar idd nog wel meer vanaf achter komen maar het ziet er iig vriendelijk uit! En de 2e foto zit je erg tegen .. blijf wel goed (rechtop) zitten ondanks zijn gehang etc .. hij gaat uiteraard alleen maar meer hangen als jij ook gaat hangen. Veel schijnovergangen misschien nog om de achterhand er meer onder te krijgen maar ik vind het er al zó goed uitzien. Die galopfoto joh is alleen al een wereld van verschil. En dan ook nu z'n vet kwijt. Lekker beest is 't!

:*

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 21:40

hihi jullie weten niet half hoe leuk en lekker hij is, ben blij dat ik zo af en toe van hem mag genieten :+: mijn peetkind

knolle_krack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-09 23:03

Ik vind jullie gewoone cht een super geweldige combinatie om naar te kijken..!!! echt een top bokt combi haha..

Kijk altijd jullie topics *D

Leuk dier

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:11

Wauw, dat ziet er echt heel leuk en ontspannen uit! Ik had al eens eerder een topic van jullie gezien, dat vond ik er ook al leuk uitzien.
Je zit erg netjes en je paard is ook erg leuk *D
Laatst bijgewerkt door _Jennifer_ op 12-04-09 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:27

Wauw, wat een ontzeeeettend gaaf beest zeg! Echt helemaal mijn type. Verder vind ik jullie 'n hele leuk combi, en zowel bitloos als met bit lijkt goed te gaan!
Ik heb ook even je andere topics gekeken en ben echt fan van jouw beestje haha :D.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 12:33

Zo, wat is hij afgevallen zeg! Wordt het direct een mooier paard van. En wat een verbetering qua rijden ook!
Met bit ziet er ook goed uit hoor, heb er verder weinig op aan te merken, jullie gaan met sprongen vooruit, dus ga zo door!

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 13:41

Joyce wat een heerlijke foto's!
Zowel met als zonder bit vind ik het een super vriendelijk beeld, qua vriendelijkheid zie ik geen verschil! Wel vind ik hem (zoals je zelf al aangeeft)
met bit een stuk 'lichter' en prettiger in de hand ogen :j .

Ga zo door meid en voor je het weet rijd je met een hoedje :D .

Amaretto27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 18:41

Jaaa daar zijn jullie weer :D
Wat is hij moooooi geworden nu hij afgevallen is zeg!! Super zeg!
Ik vind het rijden er mooi uitzien, zoals al eerder gezegd: ongedwongen, echt super!

_Anna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:04

Heb je vorige topics ook gezien en vind jullie echt een leuk stel! En wauwww wat is ie afgevallen zeg, jeetje! Knap hoor dat je zo goed met 'm bezig bent!

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-09 20:34

Het gaat steeds beter met jou en Amon, maar hij moet wel een hele omschakkeling maken.
Vind het er met bit wel beter uit zien vooral als je hem aan het werk wil zetten, zou het bitloos lekker houden voor het buitenrijden en hobbel zonder zadel!

Heb je les met Amon??

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:47

balen dat je nog geen startkaart hebt Joyce, ziet er super uit.!!
idd met bit draagt ie zichzelf volgens mij veel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 10:49

Joyce!
Wat heb je toch een héeeerlijk paard zeg!
En wat is Amon afgevallen zeg!

Ziet er met en zonder bit goed uit! :D..
Gaat helemaal goedkomen met jullie!