Castratie Romeo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Prinslover

Re: Castratie Romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:18

Ik denk dat je beter even een waarschuwing hebt kunnen afgeven in de titel. Ik had dit niet verwacht te zien := . En in het kleine stukje tekst wordt er vaak overheen gelezen...

Anyway, best interessant te zien voor degene die dit willen, ik hoop dat er geen infecties komen trouwens, succes ermee. Discussie over liggend of staand zal altijd wel blijven.. Maar die waarschuwing mocht wel in de titel ;)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 11:30

Bij een fototopic over een castratie kan je toch wel wat bloed verwachten vind ik...
De waarschuwing heb ik in drukletters gezet, ik vind het best wel opvallen.

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:36

Ik vind het wel een interessant topic..
Wist nooit hoe zo'n casteratie er nou uitzag..

En er staat idd een waarschuwing..so what's the problem ;)

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:54

Naaah arme Romeo :(:)
Haha! Ziet er netjes uit hoor, zo werd mijnes ook gecastreerd en met liggen vind ik niets mis mee. Staand is veel onhandiger ook maarja. ;)
Blijf wel goed opletten tegen onstekingen maar denk dat je dat al hebt meegekregen (bij mijnes was het eerst helemaal goed, op een gegeven moment onstak het een klein beetje, heb dat gewassen met betadine shampoo en daarna is het nóg een keer onstoken geweest en heb dat weer gewassen en hij is er nu van af. :)

ILuvWinnetoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:55

Prinslover schreef:
Ik denk dat je beter even een waarschuwing hebt kunnen afgeven in de titel. Ik had dit niet verwacht te zien := . En in het kleine stukje tekst wordt er vaak overheen gelezen...

Anyway, best interessant te zien voor degene die dit willen, ik hoop dat er geen infecties komen trouwens, succes ermee. Discussie over liggend of staand zal altijd wel blijven.. Maar die waarschuwing mocht wel in de titel ;)

Dan moet je de begintekst maar lezen, die staat er niet voor niets.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 16:31

@ ILuvWinnetoo:
Ik vind ook dat het er netjes uitziet, ik had het veel enger verwacht. De veearts heeft me ook voortdurend gezegd wat hij deed en waarom, dat vond ik ook erg interessant.

Over de eventuele ontsteking heb ik inderdaad informatie gekregen. Hij heeft me ook gezegd dat het rond de koker ongeveer 2 vuistjes dikker mag worden, maar zeker niet meer. Als ik iets eigenaardig vond, of als ik vragen had, mocht ik hem ook altijd bellen, dan kan hij evt eens komen kijken.

Ik vind dat het nog niet echt dikker is geworden, maar zoveel te beter hé ;) Romeo lijkt er zeer weinig last van te hebben, hij doet heel normaal, hij spurt terug door zijn wei, eet goed,...
Hij heeft volgens mij wel nog last van de 3 tanden die getrokken zijn. Hij eet veel trager, en hij trekt zijn hoofd weg als ik aan zijn mond wil komen.
Maarja, je zou voor minder pijn hebben, als ze met een hamer en beitel in je mond liggen te hameren :Y)

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:23

Miichelle90 schreef:
Je hoort mij ook niet zeggen dat er geen mensen zijn die het niet interessant vinden. Dat zal vast wel, mahja zitten hier ook kinderen op! En miss had je beter de foto's met dat bloed ofz via een link kunnen neerzetten. Drukken ze minder snel op. Mahja ieder zijn eigen mening xD

nou weg met de "de kraamstal" dan maar hé, want een veulen die zonder bloed de wereld in komt, dat moet ik nog meemaken.

sorry dat ik zo moet reageren, maar het feit is dat de andere ook zo reageren, bij een castratie komt toch bloed aan te pas hé? daar hoef je toch geen tekeningetje bij te maken... waarom moeten er op bokt dan nog mensen zijn die "stom" reageren. Het verpest een hele topic, want er zijn mensen die het wél interessant vinden, en durven of hebben geen goesting meer om te reageren omdat er een onderlinge discussie aan de gang is zonder reden... :n
Laatst bijgewerkt door Woest op 07-04-09 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 17:27

Ik vind het er best zielgi uit zien :+ . Maar ach het meot toch gebeuren en de pony heeft er geen last van (tijdens de operatie in ieder geval).

Best wel leuk om te zien hoe zoiets verloopt,
nog veel plezier en succes met je ruin

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-09 18:09

GEEN_ZIN schreef:
Ik vind het er best zielgi uit zien :+ . Maar ach het meot toch gebeuren en de pony heeft er geen last van (tijdens de operatie in ieder geval).

Best wel leuk om te zien hoe zoiets verloopt,
nog veel plezier en succes met je ruin

Bedankt voor je reactie!
Ik denk dat hij er achteraf meer plezier van gaat hebben dan als hij nog hengst zou zijn.
Volgens mij is die constante drang om te bijten en om dominant te zijn ook best vervelend. Als ruin zal hij meer rust vinden in zichzelf denk ik. Maar je hebt gelijk, het ziet er zielig uit :D

Eclaiire

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 18:33

Wat gaaf dat je zelf mocht assisteren zeg!

Ik heb op mijn stage een staandecastratie gezien, dat ziet er ook heel apart uit!

Veel plezier met je ruintje! ;)

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 19:41

Onverantwoord of niet,

Het is voor sommige mensen interesant, en het is de keuze van de maker van dit topic om zulke foto's erop te zetten, als je verder zoekt vind je soms ook foto's van mishandelde paardjes, ( ook geen fijn gezicht )

en laat dan je kind gewoon lezen en leg uit wat Castratie is,

iedereen hier op bokt met een ruin. heeft een ruin die dat heeft mee gemaakt, foto's ervan of niet, bloederig is het altijd wel. dus ik snap jullie punt niet, kijk op google. ook genoeg foto's van castratie, daar kan je kind ook een foto vinden,
En op Youtube ect. vind je er ook van alles van!

Erg kinderachtig dat er zo asosiaal op word gereageerd.!

Maar ik vind het wel erg intresant om te zien.

groetieess :o :(:)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:13

Ik vond dit echt eengoed en duidelijk topic. Over het niet plaatsen van een Casteratie. Kom op jongens, dit hoort bij het hebben van paarden en eerlijk gezegt vind ik een topic als dit veel interessanter dan het zoveelste topic over shetlander Sweetie in de bak met vlechtjes.

Shetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:44

Ben het helemaal met peanutbutter eens.:)

IngridB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 20:56

Jeetje, wat een gezeik allemaal met of dit wel of niet kan.

Ze wil gewoon de foto's van de castratie laten zien en dat is haar goed recht om dat te doen. Ik vind het ook
interessant om te zien hoor. En mocht mijn zoontje ( 8 jaar) dit toevallig ook zien als ik erna kijk, dan leg ik uit
wat er gebeurt en dan zal hij dat best wel snappen. Ja, hij zal het wel vies en smerig vinden, maar dit hoort nou eenmaal bij het leven!!!
Meid, ik vind het goed dat je dit laat zien hoor. Heb het zelf nog nooit gezien en je hebt duidelijk aangegeven dat er
bloed in voorkomt, dus al die mensen die het maar niks vinden die hadden maar niet moeten kijken, toch!!!

Deniies

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:22

nou ik ben een kind en vind dit echt erg om te zien :D Oke ik maak er geen grapjes over.
Ik zag vroeger ook wel eens gekke dingen en dan legde mama en papa het fijn uit en begreep ik het.
Op televisie kom je ook de meest gekke dingen al tegen om normale tijden ook verbieden dan maar.
Zolang er een waarschuwing staat is er niks aan de hand.

Erg gaaf om te zien zo, heb dat nog niet zo vaak gezien eigenlijk.
Wel interessant maar wat ziet der eruit daarna hij knapt vast snel op! ;)

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 21:53

Ik wil ook even reageren, kleine kinderen? Toen ik 8 was ging ik voor het eerst op paardenkamp bij ons op de manege, toevallig stonden er toen 2 jaarling-hengstjes en die hebben ze toen tijdens het kamp expres laten castreren zodat wij het konden zien! Als je dat niet wilde zien kon je natuurlijk weg ;) Ik vind gewoon dat dit erbij hoort, en dit is echt niet het eerste foto-topic over een castratie! Oja, die paarden werden toen ook liggend gecastreerd, ik neem aan dat de DA echt wel weet wat hij doet ;)

Ik vind het een geweldige pony;) Daar ga je nog veel plezier aan beleven!

Dineoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:45

hoihoi nou verwen je mannetje nu maar lekker hij is er iedereval van af hihi. Heb het hier ook 4 keer meegemaakt bij me haflinger staand en bij welshjes en shet liggend dan kwam hij er beter bij. Succes verder met je Ruintje:D Is zeker mooie pony

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:46

Wat heb je dit goed en duidelijk via je foto's uit kunnen leggen zeg!
Ik vind het wel prettig om zo kort even te zien hoe en wat, ivm mijn 2 jarige waarvan ik nog niet weet wanneer hij gecastreerd wordt en op welke manier.

Over het gezeur om het topic heen:
ik geloof dat er ergere dingen zijn waarvoor ik mijn kinderen zou beschermen. Dit is puur informatief en kunnen ze wat van leren.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 15:08

Deze reacties zijn al veel leuker om te lezen!
Ik denk dat veel mensen hier wel iets aan hebben om zo te zien hoe het eraan toe gaat. Zeker als je eigen hengst binnenkort ook gecastreerd wordt, lijkt het me leuk om te zien hoe het eigenlijk gebeurt.

@ Deniies: Ja inderdaad, hij zag erg uit vlak na de castratie, helemaal vol bezweet enzo. Ik heb hem daarna nog een kwartier moeten vasthouden aan het touw, anders viel hij gelijk weer om. Daarna heeft hij nog wel een half uurtje gewoon stilgestaan in de wei, omdat hij nog niet stevig op zijn benen stond. De rest van de dag is hij heel rustig gebleven, hij keek naar weinig op. Gisteren zat er al veel meer leven in, hij was weer helemaal de oude(qua karakter dan :+ )

@ Eddy_Rocks: erg bedankt voor het complimentje, ik vind het ook een geweldige pony :Y) Deze blijft bij mij tot zijn dood!

De rest ook bedankt voor jullie reactie ;) Ik vind het toch wel even wennen om te zeggen(en te denken) dat ik een ruin heb :D

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:20

Moderatoropmerking:
Het is inderdaad toegestaan om foto's te laten zien van een castratie. Veel Bokkers weten niet hoe dit precies in zijn werking gaat, en een topic als dit kan daar aan bij dragen. Zeker met zulke heldere foto's en duidelijke uitleg.

Dat je schrikt van het bloederige dat kan, maar aan de andere kant, zoiets kun je bij een castratie verwachten. De ballen lossen niet in lucht op, die moeten er toch echt uit :)

Dat kinderen dit kunnen zien dat klopt. Maar diezelfde kinderen kunnen dan ook de foto's van dekkingen zien. Op Bokt houden we eigenlijk het "Jeugdjournaalprincipe" aan. Dat houdt in dat we afwegen of dingen wel of niet op het Jeugdjournaal te zien zouden kunnen zien, en van daaruit bepalen of iets wel of niet geschikt is voor Bokt.

Als laatste, een castratie hoort nou eenmaal bij het leven van een groot deel van het paardenbestand op Bokt. Het hoort er als het ware bij :)

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:43

Ik zag veel reacties voorbijkomen van:
'er zitten ook kinderen hier op bokt hoor' of
'ik vind niet dat je een topic over een castratie moet plaatsen' blablabla.
nou, ik ben het hier dus niet mee eens: want, als je hier nou echt niet tegen kan ofzo, dan zal je heus niet gaat kijken, er staan ook allemaal waarschuwingen bij. als je een topic over een castratie niet 'leuk' vind, dan kijk je toch gewoon niet!! :o

Mistralleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 16:56

Heel interessant om te zien, dit zijn nog eens duidelijke foto's! :)
Hij ziet er na dat castreren wel een beetje zielig uit, maar ach hij is er zo te lezen al bovenop gekomen.

Wel leuk om zulke foto's te hebben van je eigen pony/ruin, leuke herinnering toch?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-09 17:07

Ja ik vind het ook een leuke herinnering. Ik had het zelf nooit gezien, en nu moest ik al onmiddellijk assisteren. :+
Het was een erg leuke ervaring, al vond ik Romeo er wel erg zielig uitzien. Toen hij het spuitje gekregen had, zag hij er echt zo machteloos uit, ik had het er wel even wat moeilijk mee. Ik had ook nog nooit gezien hoe een tand uitgetrokken werd, maar toen kreeg ik toch erg medelijden met dat beestje hoor! Achteraf was hij ook heel erg bezweet, en in zijn ogen zag ik hoe ellendig hij zich voelde. Ik had echt enorm veel medelijden met hem. Maar ik kon mezelf geruststellen met de gedachte dat Romeo geen medelijden met mij zou hebben als hengst :Y) Dus is het beter zo voor iedereen.

Ondertussen is Romeo er inderdaad alweer goed bovenop, rond de koker is het wel een beetje dikker, maar nog lang geen 2 vuistjes.
Hij is enthousiast, loopt goed en eet goed(het eten doet hij wel heel wat trager dan anders, maar dat zal met de getrokken tanden te maken hebben), dus ik maak me zeker geen zorgen. Ik weet ook dat de veearts altijd paraat staat om naar hier te komen, dus ben ik er heel gerust in.

Tezza13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 17:30

ik vind het opzich wel apart om te zien. zo weetje ook hoe zulke dingen er aan toe gaan :)
ik vind het niet echt vies eruit zien ;)
zou er zelf ook fotos van maken ;)
en die mensen moeten niet zo zeuren ik ben ook 13 vind het ook niet eng ken ook een meisje van 11 vond het ook niet eng ofso ;)

Groetjes Succes met het Ruintje :wave:

Aniikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 19:35

Nou, ik ben ook 14, maar ik vind het eigenlijk heel interessant om te zien. Ik kijk ook naar die ziekenhuis programma's op de tv en daar komt ook bloed voor en er staat heel duidelijk in de beginpost dat er bloed bij kan komen. Dus als je daar niet tegen kan of het niet wil zien dan moet je niet kijken! ;)

Maar, ik vind het een leuke pony! :D & heel veel succes verder met hem als ruin :P en de castratie ziet er goed uit!