Waarom je absoluut NOOIT naast een paard moet fietsen!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 00:28

Ongelukken zitten nu eenmaal in kleine hoekjes. Oud stalgenoot woonde al vanaf kinds af aan tussen de paarden. Heeft zelf een ultiem braaf dier. Ze was zwanger wilde haar paard een pasje omzetten, paard schrikt en schopt haar vol in de buik. Had ze minder schuin achter moeten staan? Wellicht wel, maar gut dit overkomt je echt nooit normaal gesproken. Domme domme pech. Als ik weer een paard heb dat ergens niet over of langs durft (viaducten bijv) vraag ik toch heus weer iemand om schuin voor vooruit te fietsen. Werkt als een tierelier. Vasthouden op de fiets vind ik ook buitengewoon eng, maar los ernaast is net zo gevaarlijk als iedere jogger, auto of buggy die inhaalt.

Mloes

Re: Waarom je absoluut NOOIT naast een paard moet fietsen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:11

Ik fiets al jaren met mijn haflinger. Zij vindt het prachtig, en ik ook. Zoals vaker gezegd, een ongeluk zit in een klein hoekje. Ik kan net zo goed een trap krijgen als ik mevrouw in de wei zet.

Petra_O

Re: Waarom je absoluut NOOIT naast een paard moet fietsen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-09 17:25

Ik heb gisteren ook gezien dat een welsje van 1.15 een fiets omver kan trekken. We waren met een stel op buitenrit en kleine kato ging aan de fiets mee, maar ze was een tikje te vrolijk, ging er met fiets en al vandoor. Daarna heb ik haar overgenomen (zat op mijn paard) en heeft ze de rest van de rit braaf naast mijn haf meegelopen. Toen ze eenmaal doorhad dat trekken geen zin had was het snel afgelopen. Fietsen met een pony zou ik dus ook niet snel doen. Ik heb het wel een keer gedaan met mijn haf en ze was erg braaf, maar ik ga het nu niet meer proberen. Ik ben gewoon te instabiel om echt te kunnen reager in een noodsituatie. Ik zag laatst ook iemand met skates naast een paard... dat is helemaal krankjorum natuurlijk.

Naast een paard fietsen doe ik echter wel. Het ongeluk dat de TS omschrijft is zoiets dat zomaar uit het niets kan gebeuren. Mijn pony is gewend aan fietsers om haar heen en ze gaat in spannende situaties vaak juist achter de fiets lopen. Ik ben ook al vaak genoeg met een paard meegefietst en nog nooit een gevaarlijke situatie meegemaakt. Voor mij zijn dit soort ongelukken het risico als je met paarden bezig bent.