Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ondanks dat ja, als je hem uitelkaar gaat "plukken" er bouwtechnisch gezien van alles niet helemaal super is, snap ik wel volkomen hoe je van een paard zoals deze enorm onder de indruk kan raken en wat je ook zeggen wil van hem, dat het een Quarter is straalt er aan alle kanten vanaf!
niks tegen die paarden, ze zijn vast hartstikke lief en hebben vast hun kwaliteiten, maar een paard hoort, imo, wel op zijn RAS te lijken en dat is van deze hengst in het bijzonder beslist te zien!
Ieder zijn smaak, maar dit is toch wel mijn smaak.
En wat een vlees op dat lijf! Zeer imposante hengst heb je op de kiek gezet.ElCid schreef:Voor al diegenen die dit een dikbil vinden; voor een Quarter is dit absoluut geen "te zwaar" gebouwd paard, hij lijkt zwaar doordat hij in overconditie is. Qua paard is het echt niet te vergelijken met een KWPN'er of pleasure gefokte quarter. Het is een "ouderwetser" type en ik hou hier wel van, maar is show conditie zou dit paard absoluut makkelijker te beoordelen zijn voor veel mensen..
Ik kan me voorstellen dat "dikbil" gezegd wordt van een halterpaard, zoals deze :
http://www.fossilgatefarms.com/stallion ... 20copy.jpg
en deze : http://www.parkerfarms.com/images/tecoolest/profile.jpg .
Ik vind zijn hoofd trouwens weer wel erg mooi en goed rastypisch met die brede kaak, dat mis je bij veel quarters toch wel tegenwoordig.
)
smeetjoew schreef:Enkel op de standfoto had hij wat knapper op vier benen gezet mogen worden. De enalaatste foto vind ik erg mooi!
Dus ik heb hier genoegen mee genomen, maar goed, ik snap dat dan de vraag rijst waarom ik niet net iets kritischer ben geweest wat betreft zijn stand. Sowieso kan ik bevestigen wat Pienb zegt: halterpaarden wil je over het algemeen vierkant op de foto hebben (alleen dan net niet zo vierkant dat je in principe maar twee benen ziet), maar voor de performancepaarden, met name reiners, wordt veelal gekozen voor een stand waarop de vier benen zichtbaar zijn en er net wat meer 'lucht' tussen zit. Met name bij dekhengsten wil je natuurlijk wel zien wat voor beenwerk het paard heeft, maar goed, bij deze foto's komt dat niet helemaal lekker uit de verf nee.Ididit schreef:(heeft er iemand misschien niet wat oudere foto's van deze hengst? In showconditie? Ben ik nu wel beniewd naar)
Ididit schreef:Ik vind de foto's schitterend, maar dit is denk ik de eerste quarter die ik juist niet mooi vind. Hij doet me vreselijk denken aan de dikbil stieren die we bij mij op stal hebben, vooral die voorkant op foto 1.

Hij ziet er goed uit, en ik vind hem opzich wel mooi uitkomen op de foto Gera, ondanks de felle zon.