Leos Diplomat: schoolvoorbeeld Quarter Horse

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Annumarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 15:47

Idd Roosje1987, precies mijn gedachte. het lijkt wel een dikbil. Ik vind het absoluut geen mooi dier, dit is niet zoals een typisch paard eruit hoort te zien. Lijkt wel of er met hormonen geknoeid is bij dat beest.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:02

Voor al diegenen die dit een dikbil vinden; voor een Quarter is dit absoluut geen "te zwaar" gebouwd paard, hij lijkt zwaar doordat hij in overconditie is. Qua paard is het echt niet te vergelijken met een KWPN'er of pleasure gefokte quarter. Het is een "ouderwetser" type en ik hou hier wel van, maar is show conditie zou dit paard absoluut makkelijker te beoordelen zijn voor veel mensen..
Ik kan me voorstellen dat "dikbil" gezegd wordt van een halterpaard, zoals deze :
http://www.fossilgatefarms.com/stallion ... 20copy.jpg
en deze : http://www.parkerfarms.com/images/tecoolest/profile.jpg .
Op deze foto's ( ook van Gera) is hij minder vet, o.a. te zien aan de hals, maar door de hoek van de foto wat lastiger te beoordelen.
http://images.google.nl/imgres?imgurl=h ... l%26sa%3DG

Overigens is hij wel iets overbouwd, maar doordat zijn rug wat in lijkt te zakken en door de hoek van de foto lijkt het wel erger dan het is , maar dat zal zeker met de leeftijd en het werk wat hij gedaan heeft te maken hebben.

Berdien

Re: Leos Diplomat: schoolvoorbeeld Quarter Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:07

WN-ITP -> ITP

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:10

Wat een ontzettend lekker ding!!

Die hals is echt heerlijk!! Hij is misschien ietwag vettig maar wat een uitstraling!!!!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 16:22

grappig dat meeste niet-quarter mensen het helemaal niks vinden hier en de wel-quarter mensen wel (op wat details na) dit is inderdaad een typische 'old-school' quarter.
ja, hij is wat ouder en heeft teveel spek in de bovenhals (bij de manen) maar buiten dat is het echt wel zoals het hoort hoor! (bij een quarter dan)

elcid: je hebt wel mooie haltervoorbeelden uitgekozen! toch vind ik dat ook wel wat hebben hoor...

Judith_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:23

WOW! ik vind de fotos echt heel erg mooi geworden!
Mooi hoofd dat wel!! en vind de kleur heel erg mooi! over over bouwd of normaal kan ik niks zeggen, daar heb ik geen verstand van.. maar ik zie wel wat de rest bedoelt met die nek enz.. maar ach.. ieder zijn smaak toch!?

Esz_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:32

Wat een mooie foto's weer gera !. *D .
het is dan wel bijna niemand zijn smaak..
maar hij geeft echt fantastische veulens! :o :D

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 17:39

Pienb schreef:
elcid: je hebt wel mooie haltervoorbeelden uitgekozen! toch vind ik dat ook wel wat hebben hoor...

Dit zijn nog redelijk "normale" paarden inderdaad, en niet meteen echt lelijk. Jammer genoeg zijn er ook halter paarden die mismaakt lijken.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 18:03

Mooie foto's! :j Ondanks dat ja, als je hem uitelkaar gaat "plukken" er bouwtechnisch gezien van alles niet helemaal super is, snap ik wel volkomen hoe je van een paard zoals deze enorm onder de indruk kan raken en wat je ook zeggen wil van hem, dat het een Quarter is straalt er aan alle kanten vanaf! +:)+
Hij is typisch zat, in tegenstelling tot vele Quarters die ik regelmatig op show zie waarbij jeje haast gaat afvragen of ik nou op een NRPS keuring beland ben ofzo :roll: niks tegen die paarden, ze zijn vast hartstikke lief en hebben vast hun kwaliteiten, maar een paard hoort, imo, wel op zijn RAS te lijken en dat is van deze hengst in het bijzonder beslist te zien! *D

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 19:00

Ik sluit me bij Jeddah aan!

En ik vind die 'oude' types juist wel enorm mooi! Natuurlijk is hij niet in showconditie en staat hij helaas bij de standfoto's nogal onderstandig, wat hem geen goed doet, maar verder :9
Ik zie dit veel liever dan die rijpaardentypes van tegenwoordig :j Ieder zijn smaak, maar dit is toch wel mijn smaak.

Die kap op de hals! Prachtig juist! Al die pencil halsjes van nu.. Nee hoor, niks aan! :n :D
En dat hoofdje! Die komt zo uit een boekje! Dat fijne snoetje en dan die prachtige zware kaken!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:00

Wow, wat een mega hals zit daar op zeg! :wow: En wat een vlees op dat lijf! Zeer imposante hengst heb je op de kiek gezet.
Heel netjes gedaan! Enkel op de standfoto had hij wat knapper op vier benen gezet mogen worden. De enalaatste foto vind ik erg mooi!

Maar verder weer heerlijke Gera plaatjes! +:)+
(volg al je topics, hihi)

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:07

ElCid schreef:
Voor al diegenen die dit een dikbil vinden; voor een Quarter is dit absoluut geen "te zwaar" gebouwd paard, hij lijkt zwaar doordat hij in overconditie is. Qua paard is het echt niet te vergelijken met een KWPN'er of pleasure gefokte quarter. Het is een "ouderwetser" type en ik hou hier wel van, maar is show conditie zou dit paard absoluut makkelijker te beoordelen zijn voor veel mensen..
Ik kan me voorstellen dat "dikbil" gezegd wordt van een halterpaard, zoals deze :
http://www.fossilgatefarms.com/stallion ... 20copy.jpg
en deze : http://www.parkerfarms.com/images/tecoolest/profile.jpg .

Een goeie dikbilstier is aan de voorkant veel zwaarder dan aan de achterkant, heeft ook 'extra vlees' bij de schouders en een bult op de nek, daarom trok ik de vergelijking. Uiteraard kan je een paard nooit met een koe vergelijken, maar het was gewoon het eerste waar ik aan dacht.

In een andere conditie is ie waarschijnlijk ook heel anders om te zien :j Ik vind zijn hoofd trouwens weer wel erg mooi en goed rastypisch met die brede kaak, dat mis je bij veel quarters toch wel tegenwoordig.

(heeft er iemand misschien niet wat oudere foto's van deze hengst? In showconditie? Ben ik nu wel beniewd naar :j )

Edit: zie dat elcid op de onderste foto's van de link die ze gaf doelde, heel ander beeld zonder die bult op zijn nek! Daar ben ik nou weer veel meer van gecharmeerd :)
Laatst bijgewerkt door Ididit op 03-04-09 09:10, in het totaal 1 keer bewerkt

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 09:09

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 10:08

smeetjoew schreef:
Enkel op de standfoto had hij wat knapper op vier benen gezet mogen worden. De enalaatste foto vind ik erg mooi!

Daarin ben ik het met je eens hoor, alleen ging het in eerste instantie om hoofdfoto's en om dan continu aan een paard te prutsen om hem uiteindelijk op de juiste manier te laten staan, vind ik vaak een beetje sneu :o Dus ik heb hier genoegen mee genomen, maar goed, ik snap dat dan de vraag rijst waarom ik niet net iets kritischer ben geweest wat betreft zijn stand. Sowieso kan ik bevestigen wat Pienb zegt: halterpaarden wil je over het algemeen vierkant op de foto hebben (alleen dan net niet zo vierkant dat je in principe maar twee benen ziet), maar voor de performancepaarden, met name reiners, wordt veelal gekozen voor een stand waarop de vier benen zichtbaar zijn en er net wat meer 'lucht' tussen zit. Met name bij dekhengsten wil je natuurlijk wel zien wat voor beenwerk het paard heeft, maar goed, bij deze foto's komt dat niet helemaal lekker uit de verf nee.

Ididit schreef:
(heeft er iemand misschien niet wat oudere foto's van deze hengst? In showconditie? Ben ik nu wel beniewd naar :j )

Dat is nou juist het jammere, die zijn er niet. De foto's die uit 2005 stammen en die eerder in dit topic zijn genoemd, zijn juist in een periode gemaakt waarin het paard helemaal ongetraind was (en bovendien in flinke wintervacht). Momenteel wordt hij weer wat op conditie gebracht door middel van longeren. Ik hoop binnen een half jaar foto's te kunnen laten zien waarop hij echt goed in zijn bespiering zit.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 10:54

We wachten met spanning af!

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:20

Ididit schreef:
Ik vind de foto's schitterend, maar dit is denk ik de eerste quarter die ik juist niet mooi vind. Hij doet me vreselijk denken aan de dikbil stieren die we bij mij op stal hebben, vooral die voorkant op foto 1.

Dat heb ik vaker bij quarters :o
Wel prachtige foto's! Maar absoluut niet mijn type paard.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 12:56

Jeddah verwoord het helemaal zoals ik er over denk!

Vind het een 'echte' quarter die een beetje teveel vetjes op het moment heeft, maar wat is het toch een lekkere kanjer :j
Overbouwd zie ik ook niet zo, hoogstens een wat te holle rug.

Musj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 16:06

ik vind het om te beginnen pracht foto's!! echt heel erg mooi :j
De kleur spreekt heel erg, ondanks de felle zon :D
en ik vind het een super mooie quarter! zoals al eerder gezegd is dit meer zoals een Quarter er oorspronkelijk uit zag, nu wordt er vaak wat 'lichter' gefokt. Ik vind dat 'ouderwetse' zware juist gaaf :j
Kortom: heeel mooi!!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 18:23

Wát een nek heeft hij toch :D Hij ziet er goed uit, en ik vind hem opzich wel mooi uitkomen op de foto Gera, ondanks de felle zon.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 19:51

als vaste verzorger van leo kan ik zeggen dat hij iig niet overbouwd is. hij heeft idd een erg dikke nek, maar dat vind ik juist geweldig.
als ik op het erf met hem wandel is het echt een sulletje, maarja voor de foto's zag hij toch ff weer een andere omgeving met genoeg merrie's.. tja het is en blijft een hengst.. dus dan komt die nek er toch ff wat meer op.
en niet omdat het mijn kanjer is, maar ik vindt dit type quarter nog steeds mooier dan veel quarters die je nu ziet.
gelukkig hebben we idd allemaal een andere smaak anders zou het ook lastig worden. haha.

gera je hebt iig weer mooie foto's van mijn schat gemaakt!!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 20:10

Dat is absoluut waar Fique :j