Kevin aan het werk [M1]

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sharonalover

Re: Kevin aan het werk [M1]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 10:16

sb en travers komt voort uit de basis. De basis niet uit sb en travers ;) dus sb en travers nemen we ook alleen mee als hij verder fijn loopt. (of in de proef natuurlijk ;) ) dit pakt hij dan ook heel erg makkelijk op, als hij fijn loopt pakken we ook zo een appuyementje mee, dan doet hij dat alsof hij nooit anders doet :P .

Probleempje met Kevin is vooral dat hij heel goed wil ontspannen. Beetje veelste goed eigenlijk. Hij loopt heel graag op de voorhand als een kameel de bak door te sloffen. Dan is hij heerlijk ontspannen :j . Maar dat is natuurlijk niet wat ze in de ring verwachten ;) . Om hem dus een beetje aan het sjouwen te krijgen, zul je hem toch een beetje "heet" moeten maken. Dan komt hij er echt aan, zovan, oh wacht ff, ik moet sjouwen :Y) . We hebben het een tijdje echt via die totale ontspanning geprobeerd, dit resulteerde in telkens net geen punt met het commentaar te weinig impuls. De afgelopen tijd zijn we dus wat meer zo aan het rijden, wat een stuk beter gaat :) ook komt de middendraf ineens een stúk beter uit de verf :) Laatst hadden we op wedstrijd dan ook een punt :) .
Het is absoluut niet zo dat ik hem opjaag, of over zijn tempo heen jaag, of teveel van hem vraag. Hij is gewoon liever lui dan moe en moet nu eventjes weten dat hij aan het werk moet ;) .

Dit mag natuurlijk niet resulteren in te weinig lengte in de hals dus dat is ook een puntje waar we mee verder gaan ;) .

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:21

wat jammer dat je er zo in staat sharonalover, na mijn idee sla je de plak compleet mis met wat jouw ideeen zijn over rijden.
Jammer, ik wens je natuurlijk wel succes verder met je paard.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:27

Je haalt de woorden uit mijn mond garny95.

Je hebt het erover dat je hem 'heet' moet maken. Hoe maak jij hem heet dan? Schijnbaar met je handen?? Het lijkt mij nl dat als jij hem heet maakt dat hij ook van achter meer erbij zal Moeten komen en van voren vanzelf gaat oprichten.
Ik zal eerst proberen vanachter naar voren te rijden. Zo maak je hem actiever van achter en zal hij automatisch later als hij fijn ondertreed veel meer oprichting krijgen. En zal het plaatje er veel 'losser' uit zien..
Maargoed, ik wens je veel succes in de toekomst!

MetteAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 17:58

@ garny95 & YentlKG

Jullie doen hier een beetje alsof sharonalover compleet de verkeerde aanpak wat rijden betreft heeft. Ze heeft al een aantal keren in het topic genoemd hoe het zit met Kevins mond.

Ik vind dat jullie erg negatief zijn en ik vind dat dit niet op zijn plaats is. Ik ken sharonalover, en zoals jullie het verhaaltje neerzetten klopt er niks van.

lnda_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 18:09

heb wel een tip voor je als je zover naar achteren zit om je buik in te houdn dan ga ja automatisch een stuk naar voren. doe dit wel op een logische manier niet dat je strak geen lucht meer krijgt haha

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 19:04

YentlKG schreef:
Je haalt de woorden uit mijn mond garny95.

Je hebt het erover dat je hem 'heet' moet maken. Hoe maak jij hem heet dan? Schijnbaar met je handen?? Het lijkt mij nl dat als jij hem heet maakt dat hij ook van achter meer erbij zal Moeten komen en van voren vanzelf gaat oprichten.
Ik zal eerst proberen vanachter naar voren te rijden. Zo maak je hem actiever van achter en zal hij automatisch later als hij fijn ondertreed veel meer oprichting krijgen. En zal het plaatje er veel 'losser' uit zien..
Maargoed, ik wens je veel succes in de toekomst!

Nee, ik maak hem zeker niet heet met mijn handen want dat zou helemaal verkeerd zijn ;)
Ik maak hem heet door hem wat terug te verzamelen en hem daarin vooruit te vragen maar nog eventjes te laten wachten. Dan wil hij graag vooruit, laat hem nog 3 passen wachten en vertrek dan in middendraf.
Hierdoor komt hij veel meer van de grond en gaat hij met meer schwung en impuls lopen, en dat is de bedoeling ;) . Hier komt gewoon wat spanning bij kijken omdat het voor Kevin ook allemaal nieuw is en hij het moeilijk vind, hij spant dan gauw aan en je ziet hem ook heel duidelijk naar dingen zoeken waar hij van kan schrikken :P . Die energie gebruiken we ook, als hij schrikt, door gewoon door te rijden.

Vandaag hebben we dit weer gedaan, en heb er extra op gelet dat hij de juiste lengte hield in de hals. Volgens mij ging dit goed :) deze week wordt het als het goed is weer beter weer, zal eens kijken of ik iemand kan strikken voor nieuwe foto's :) Natuurlijk hebben we nog niet altijd helemaal de juiste lengte, maar ik ben ook geen tovenaar en het komt in stapjes :)

Ohja, veel mensen zeggen/denken dat hij erg in mijn hand hangt. Dit is niet zo. Ik heb wel wat problemen met mijn rug, en zodra een paard in mijn armen gaat hangen krijg ik hier echt direct last van. Dit gaat de laatste tijd echt stúkken beter, heb nauwelijks tot geen last meer, dus dat is fijn :)

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 15:49

MetteAndrea schreef:
@ garny95 & YentlKG

Jullie doen hier een beetje alsof sharonalover compleet de verkeerde aanpak wat rijden betreft heeft. Ze heeft al een aantal keren in het topic genoemd hoe het zit met Kevins mond.

Ik vind dat jullie erg negatief zijn en ik vind dat dit niet op zijn plaats is. Ik ken sharonalover, en zoals jullie het verhaaltje neerzetten klopt er niks van.

Heb ik dat gezegt? Dat ze de verkeerde aanpak heeft wbt rijden?
Negatief? Lees mijn eerste berichtje aub terug. En als ik echt zo negatief was had ik niet eens de zin gehad te hebben om erop te reageren :D
En mijn verhaaltje? Geen verhaaltje hoor. Ik geef gewoon tips & commentaar hoe het in MIJN ogen eruit ziet en hoe IK het zou verbeteren. Dus wat klopt er niks van dan ? Ik geef gewoon een mening en derest is aan de TS zelf toch ?

sharonalover, ik wens je veel succes in de toekomst. Zo te lezen ben je er iig goed mee bezig :) Wil graag plaatjes zien van jullie straks, hopelijk nog wat meer achterbeen en losser van voren. Succes

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 19:33

MetteAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:05

Citaat:
Heb ik dat gezegt? Dat ze de verkeerde aanpak heeft wbt rijden?
Negatief? Lees mijn eerste berichtje aub terug. En als ik echt zo negatief was had ik niet eens de zin gehad te hebben om erop te reageren :D
En mijn verhaaltje? Geen verhaaltje hoor. Ik geef gewoon tips & commentaar hoe het in MIJN ogen eruit ziet en hoe IK het zou verbeteren. Dus wat klopt er niks van dan ? Ik geef gewoon een mening en derest is aan de TS zelf toch ?

sharonalover, ik wens je veel succes in de toekomst. Zo te lezen ben je er iig goed mee bezig :) Wil graag plaatjes zien van jullie straks, hopelijk nog wat meer achterbeen en losser van voren. Succes

garny95 schreef:
wat jammer dat je er zo in staat sharonalover, na mijn idee sla je de plak compleet mis met wat jouw ideeen zijn over rijden.
Jammer, ik wens je natuurlijk wel succes verder met je paard.

Hierop zeg jij in je vorige bericht, je haalt me de woorden uit de mond Garny95. Dat is toch hetzelfde als de verkeerde aanpak wat betreft rijden hebben? In jouw bericht concludeer je ook eigenlijk meteen dat TS haar paard heet zou maken met haar handen. En daar reageer je nou niet echt positief op. Je geeft inderdaad tips ja, en ik weet zeker dat de TS daar ook wat mee gaat doen.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:33

Nou dan?
Ik geef idd mijn tips en commentaar hoe IK het zie en hoe IK het zou verbeteren en dat ze in MIJN ogen niet een altijd een goede aanpak wbt rijden heeft. Of de TSer daar mee wat wilt doen dat moet ze zelf lekker weten.
Ik vind idd bij sommigen stukken als ik haar berichten lees dat ik zeker niet de zelfde aanpak wbt rijden heb als haar. Dat is niet negatief hoor, maar alleen MIJN mening. Rijden zoveel mensen anders als elkaar dus geen punt. (lijkt me)

En ik heb ook NIET gezegt dat de TSer haar paard heet maakt met haar handen. Dat was een vraag.
Deze vraag stelde ik omdat ze kwa berichten zegt dat ze heet maakt maar ik van achter niet (veel) actie zie.
Als ik een paard zie dat heet ('gemaakt') wordt dan zie ik een paard dat nog meer actie krijgt van zowel achter naar voor en dus meer achterbeen. En dan kun je in mijn ogen met die overgangen een meer zittend paard krijgen dat los van voren wordt.
Maarja..mijn mening..

MetteAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 20:43

Ik kan ook best zonder hoofdletters lezen hoor. En als het een vraag was aan de Ts'r over het heet maken, is het misschien een idee om het iets anders te formuleren. Het kwam op mij anders over. Het is niet mijn bedoeling om je persoonlijk aan te vallen, en mijn excuses als het wel zo overkomt.

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 13:18

Nee hoor zo komt het niet over.
Tevens waren mijn berichten ook niet voor jou bedoeld maar voor de TS en zonder hoofdletters wordt er nog maar al te vaak over de zinnen heen gelezen en wordt er wat anders van gemaakt.
Ook niet mijn bedoeling trouwens om jou persoonlijk aan te vallen.