Beau de l'Air @ Hectisch Springen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SofieBeau

Re: Beau de l'Air @ Hectisch Springen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 19:56

zo ging het er gisteren op wedstrijd aan toe := :

Afbeelding

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:20

Die commentaar van "gewoon beginnen springen" vind ik helemaal onterecht :n Ik ben ervan overtuigd dat Sofie 100% rekening houdt met haar paard (zie bitloos hoofdstel). Het mag dan niet altijd even goed gaan, maar ik heb zelden zo'n goed team gezien. De band die zij en Beautje hebben is er één waar ik alleen maar van kan dromen, grote bewondering :j

En Fietje, fantastisch om te zien hoeveel zin Beautje erin heeft :D Het plezier straalt er vanaf en ik denk dat dat bij hem al een hele prestatie is, niet? :+ Ik denk dat dat voor hem nu wel prioriteit nummer één is. En die techniek daar valt altijd aan te werken. Maar zoals jij zegt lijkt het mij het slimste, hem nu zo min mogelijk hinderen boven de hindernis. Om het met de woorden van mijn lesgeefster te zeggen: "het kan mij niet schelen of je nu achterstevoren zit en een salto doet, zolang hij maar goed loopt" :')

Binnenkort kom ik nog is op bezoek! 8-)

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:25

Hoi Sofie! (geeeeeen ideee of je nog weet wie ik ben :+ Je stage bij manege Elburg is al weer een poos geleden O:) )

Volgens mij heb je de meeste tips al wel gehad enzo. Maar ik zag dit topic en toen dacht ik "ISSET SOFIE? JAAAAA het is sofie :') " Dus daarom reageer ik even :D

't ziet er gezellig uit op die wedstrijdfoto :').

Maar in elk geval, ik vind het er leuk uitzien, wel een beetje hectisch zoals je zelf ook al zei :)) (leuk beest ook trouwens, had hem nog nooit op actiefoto's gezien :)) )

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-09 22:33

Miiiieeehiiiien ; thx, ge zijt een schatje!

Rebecca ! :D eeeeeeuuuwen geleden zeg :j
leuk je hier eens tegen te komen. de wedstrijdfoto is Beau zijn ware aard vrees ik := maarja, zal altijd een sterk karakter blijven, thuis heeft hij er in ieder geval al meer plezier in

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:36

Geweldig dier! Ziet er top uit, gekke sprongen. :D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 22:43

Paljassofie schreef:
edit : http://www.youtube.com/watch?v=aDIFYoxYABk hier nog met bit en dus zonder bontje, ik zie een nog veel slechtere techniek vrees ik :=

Niks dan bewondering, man man.. jullie komen echt van ver :D
Leuke foto's, ik denk ook te zien dat hij er lol in heeft.

ArabicQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 12:15

Hihihi ik heb even je filpje bekeken en kan het echt niet laten ik lig hier bijna dubbel van het lachen ziet er zoo grappig uit hij draaft super snel tussen de hindernissen :D haha

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-09 19:11

Leuk dat hij zo overdreven springt, vind ik wel gaaf.
Die foto van je wedstrijd van laatst is ook erg hectisch :+

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:25

Vind het er zeker niet slecht eruit zien. Idd wat je zelf ook al zegt is de plaatsing van zijn benen nogal "ongecontroleerd". Maar dat word meestal beter namate een paard juiste begeleiding krijgt en meer ervaring opdoet. Bitloos = super. Wel zou ik persoonlijk lagere hindernissen gebruiken voor het trainen en als de hectiek wat minder word, hoger gaan. omdat jij en je paard je dan meer op de techniek en minder op de hoogte hoeven te concentreren als je daarna hoger gaat blijft de techniek (over het algemeen) hetzelfde. Ook heeft je paard minder vaart na een lage sprong waardoor je hem mischien beter kan terugrijden naar een normale galop. Dit is slechts een ideetje ik weet verder helemaal niets over de achtergrond van je paard dus kan het ook helemaal mis hebben.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 21:32

Jeetje! Volgens mij heb jij niet de makkelijkste pony onder je gat. Bitloos springen geeft me altijd een beetje een eng idee, in mijn hoofd heb je dan totaal geen rem (maar heb er verder geen verstand van hoor, vind het wel lef hebben :+ ).

Het lijkt alsof je paard heel onstuimig is, ik weet niet of je voor het springen lekker hebt ingereden. Ben zelf 7 jaar geleden van het paard gevallen, met vervolgens een armbot die niet meer op de zelfde plek zat, dit omdat het omstuimige paard waar ik op zat, volgens de baas meteen kon gaan spingen. Achteraf denk ik daar anders over :(:)

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-09 21:48

Supah_sky : fjoew, ik spring al 3 jaar laag met hem... en het gaat er eigenlijk echt niet beter mee :n 1 van zijn grote techniekproblemen is zijn landing : hij landt namelijk steeds in draf, wat eigenlijk niet kan, waardoor zijn benen in de knoop slaan. Vaart mag hij dus zeker hebben na de sprong ;) De hectiek is er gewoon altijd, het is nu eenmaal een paard wat zichzelf opdraait, ik vrees dat dat niet beter is op de lagere sprongen :n Hij heeft op zich wel ervaring met springen genoeg, ik weet dat er hier geen "technische lijntjes" staan, maar die springen we vaak genoeg hoor, dit was parcourstraining. Ik heb verder het idee dat zijn techniek op deze hoogtes beter is dan op pakweg 40-50 cm... het voelt iig beter aan.

Marijuh : het is geen pony :+ (haha, vind ik niet erg hoor, maar meneer Beau zelf heeft nogal een gigantisch ego ;) )
Het bitloos rijden heeft niets met lef te maken, waarom zou je met een bit wel een rem hebben en met een neusriem niet? omdat ooit de "traditie" zeg maar ontstaan is om met bit te gaan rijden? als je even nadenkt is het even (of zelfs minder) logisch dat je rijdt met neusriem als met bit.
over het inrijden : hij is op deze foto's al zeker 40 minuten aan het werk. Hij is zo onstuimig omdat hij zichzelf zenuwachtig maakt...
de makkelijkste zal het jammer genoeg nooit zijn, de knapste daarentegen :+:

Sky_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-09 23:54

okee dan heb ik niks gezegd ;) In draf landen is wel lastig ja. land je toevallig met je bovenlichaam naar voren gekanteld? hoe verder je met je bovenlichaam naar voren zit hoe moeilijker het voor een paard is in galop te springen. Probeer voor hij land je rug alweer recht te hebben (of zelfs een beetje achterover zitten) dat helpt mischien. Heeft hij verder geen enkele moeite met galloperen?

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-09 00:03

Hij heeft zowiezo heel veel moeite met galoperen, daar werken we ook wel aan hoor.. maarja, het zal echt nooit een goed galopje worden, dat is al lang duidelijk, de ene draver kan het nooit, de ander schudt het zo uit zn mouw.

PN_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-09 11:37

Citaat:
Springtechnisch zijn we nu vooral bezig om hem te laten landen in galop

Met de klemtoon op landen? :')
wat een stuiterbal zeg!

maar volgens mij ben je je er zelf goed van bewust wat er beter moet en ik denk dat hij met zijn enthousiasme echt wel een leuk springpaardje kan worden :) Hij is wel erg leuk om naar te kijken..

veel succes!

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 10:20

Paljassofie schreef:
Hij heeft zowiezo heel veel moeite met galoperen, daar werken we ook wel aan hoor.. maarja, het zal echt nooit een goed galopje worden, dat is al lang duidelijk, de ene draver kan het nooit, de ander schudt het zo uit zn mouw.

Gek eigenlijk want hij kan toch best lekker gewicht op zijn achterbenen nemen, zie wedstrijdfoto. :D
Ik heb erg genoten van jullie foto's. Succes ermee!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 21:55

hermelientje, hij traint inderdaad heel hard om zijn achterhand sterk genoeg te maken om te galoperen :D

Tess1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:50

Soow je moet hem egt wat meer door de rug rijden hij loopt helemaal met zn hoofd omhoog !