Clinic - Gert van den Hof

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

smeetjoew

Re: Clinic - Gert van den Hof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-09 21:10

Ik geloof dat bij de bruine het zo was dat het in het begin allemaal prima verliep - hij is al 4 jaar - en dat hij na een week of twee eng ging doen. Hij is niet door de eigenaresse zelf beleerd dacht ik. Zij is er later wel een aantal keer afgevallen door de vieze bokken die hij gaf. Hij had het spelletje dus door. Hij deed het heel onvoorspelbaar en regelmatig; ook bij Gert. De eerste 5 minuten ging het prima, maar dan gaat 'ie smerig doen. Hij springt dan ook steeds met 4 benen tegelijk de lucht in herhaaldelijk.

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 21:12

Een paar jaar geleden heb ik Gert een keer aan het werk gezien tijdens een paarden-gedoe in Oldenzaal. Kreeg hij een of andere grote Shire aangeboden om even zadelmak te maken direkt. uiteindelijk kon hij netjes zijn rondjes rijden in stap draf en galop op die grote kolos. Ik weet niet of ik die manier van zadelmak maken zo geweldig vind, maar ik heb wel bewondering voor hem dat hij dat zo doet en blijft zitten op al die bokkende beesten.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 22:13

Leuke foto's ook hier Esmee, geeft inderdaad mooi de essentie van de clinic weer denk ik.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 00:25

Was er ook.
Waar stond jij dan, want je hebt mooie foto's! :j

Ziet er leuk uit hoor, vond het ook allemaal wel mooi om te zien.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 07:39

Ja, de Laatste bruine is van een meisje bij ons op stal. Ze had hem zadelmak laten maken daarna zelf verder geprobeerd in te rijden ging niet ze viel er steeds af toen heeft ze hem weer weggebracht en ging daar dan rijden onder begeleiding maar daar is ze er zo hard afgevallen en had ze een hersenschudding.
hij bokt inderdaad smerig, heb haar er eigenlijk nooit af zien vallen.
Maar Gert kan er wat van !!

Mienky_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 08:03

kan ie zeker!
heeft destijds het paard van mn broer ook zadelmak gemaakt. duurde een week. verder gereden bij zn rijvereniging in slagharen. want daar komt ie vandaan.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 08:27

MelanieB schreef:
Was er ook.
Waar stond jij dan, want je hebt mooie foto's! :j

Ziet er leuk uit hoor, vond het ook allemaal wel mooi om te zien.

Ik zat vooraan qua rijen en helemaal achteraan tov de ingang. Kun je ook wel zien aan de sprong.
Ik zat op het beste plekje. :D Haha.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 08:28

Ik ben absoluut niet overtuigd van deze meneer. Hij woont hier een kleine kilometer verderop met zijn stal, maar ik zou mijn paard er nooit heen brengen.

Even terzijde, bitloos beleren is prima, maar bij al die paarden hangt het touw wel erg laag zeg! Als daar een ruk aan gegeven wordt (door paard of mens) is de neus kapot. Slecht voorbeeld. Ik hoop dat hij het uitgelegd heeft?

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 08:30

Daar wordt geen ruk aangegeven, daar staat gewoon constante druk op. Hij zal nooit een ruk geven. Heb je hem eens in het echt gezien? Want de foto's geven een andere indruk dan wanneer je de handeling in zijn geheel ziet.
Die schimmel was erg moeilijk te meten en was erg sterk.

Isabella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 08:38

Ik heb echt respect voor deze man.
hopelijk kan ik er een keer bij zijn.
heb er goede verhalen over gehoord zeker weten!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 09:08

Zó, die tweede van onderen kan zo in het nieuwe logo, maar dan wel graag B O K T met hoofdletters :oo Ik 'ken' Gert wel van 'vroeger', lees eind jaren tachtig, toen was hij ook al zo bezig met paarden beleren. Veel mensen beleerden toen hun eigen paard... maar de smerigste bokken gingen naar hem. En toen brak hij z'n been... door een 'l*llige' val van een geroutineerd L-paard :D Mooie foto's Smeetjoew, die jij misschien technisch wat minder vindt, maar die zeker goed illustreren wat er gebeurt tijdens zo'n clinic. Ik doe het hem niet na.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:14

smeetjoew schreef:
Daar wordt geen ruk aangegeven, daar staat gewoon constante druk op. Hij zal nooit een ruk geven. Heb je hem eens in het echt gezien?

Als een paard zo loopt te "gooien en smijten" met zichzelf, zal Gertje heus niet met zijn handen kunnen zorgen voor constante druk. Ik heb het er ook over dat het paard er een ruk aan kan geven door een plotselinge beweging. Jullie beschreven bijvoorbeeld een paard dat plotseling begon te bokken en te doen.

En ja, ik heb hem regelmatig aan het werk gezien op clinics enz. Dat gaf mij geen prettige indruk. In de zomer kom ik met buitenritten bijna altijd bij zijn stal langs en dan staan de deuren naar de bak open en kan je naar binnen kijken, dat geeft ook geen prettige indruk. Als ik hem op concoursen zie springen is hij ook niet beter voor z'n paard dan een ander. Een vriend (buurjongen) van mij heeft zijn "sportpony" daar ook heen gedaan en kwam verknalt terug. Zo ken ik nog el meer mensen die absoluut niet tevreden zijn.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:18

ken je het gezegde: hoge bomen vangen veel wind?!
dat jij je eigen mening gebaseerd op eigen ervaringen met gert geeft is prima,maar ik ken iemand die...is zo'n lang en onsamenhangend verhaal dat het niet bepaald realistisch is.

overigens zou ik wel eens willen weten hoe jij een paard beleerd?en dan echt een moeilijke bok,zoals die bij gert worden aangeleverd.
ga je eerst een half jaar aai paardje aai doen?
is trouwens een mooi topic over een lastig paard hier op bokt.die word ook op een niet erg vriendelijke manier maar hopelijk wel doeltreffend beleerd,anders is het einde verhaal voor het dier.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 10:32

timilon schreef:
ken je het gezegde: hoge bomen vangen veel wind?!
dat jij je eigen mening gebaseerd op eigen ervaringen met gert geeft is prima,maar ik ken iemand die...is zo'n lang en onsamenhangend verhaal dat het niet bepaald realistisch is.

overigens zou ik wel eens willen weten hoe jij een paard beleerd?en dan echt een moeilijke bok,zoals die bij gert worden aangeleverd.
ga je eerst een half jaar aai paardje aai doen?
is trouwens een mooi topic over een lastig paard hier op bokt.die word ook op een niet erg vriendelijke manier maar hopelijk wel doeltreffend beleerd,anders is het einde verhaal voor het dier.

Ja dat topic volg ik :) dat deed ik ook voordat de vorige op slot ging.
En ja, hoge bomen vangen veel wind, wat wil je hiermee zeggen?
En net wat je zegt, het is mijn mening gebaseerd op ervaringen.

En dat ik het niet eens ben met wat hij doet wil niet zeggen dat ik moeilijke paarden dan eerst maar een half jaar in de watten leg. Je kan dingen ook zijn z'n verband trekken hè.

BarryFG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:52

Hele mooie foto's!

Vooral de een na laatste is echt gaaf! Het geeft een leuk beeld van de avond.
En hoe gek een paard ook doet, hij is echt met geen mogelijkheid van een paard af te krijgen :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 20:56

Tja, ken hem niet, en zie enkel en alleen de foto's en het verhaal.
Vind op een kwartiertje van enkel zadelmak naar zelfs een sprong erg veel voor een jong dier. Zou mijn eigen dieren er dus ook van mijn leven niet heen brengen.

Ben al evenmin enthousiast voor het koord dat op die neus hangt... Hangt akelig laag en daarmee houd je zelfs de gemiddelde bronstige dekhengst onder. := Ben benieuwd of de eigenaren ook opstappen en weg rijden als die dieren thuis komen....
Het feit dat ze (op die bruine na dan, want die heeft kennelijk al wat op zijn palmares staan) zo opstandig reageren, allemaal, zegt toch dat deze dieren gewoon overbluft worden. Als ze van die schrik bekomen zijn, zijn ze nog altijd even brutaal :=

Misschien dat je er een paard heen brengt waarvan je echt niet meer weet wat je er mee moet (zoals die bruine, wat een rotbokken geeft ie zeg, chapeau dat hij zo in het zadel plákt!) maar voor een "gewoon" paard zou ik dit toch niet verkiezen. In tegenstelling tot veel anderen vind ik het er absoluut niet vriendelijk uit zien.

Kitsolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:02

pharagirlke schreef:
Tja, ken hem niet, en zie enkel en alleen de foto's en het verhaal.
Vind op een kwartiertje van enkel zadelmak naar zelfs een sprong erg veel voor een jong dier. Zou mijn eigen dieren er dus ook van mijn leven niet heen brengen.

Ben al evenmin enthousiast voor het koord dat op die neus hangt... Hangt akelig laag en daarmee houd je zelfs de gemiddelde bronstige dekhengst onder. := Ben benieuwd of de eigenaren ook opstappen en weg rijden als die dieren thuis komen....
Het feit dat ze (op die bruine na dan, want die heeft kennelijk al wat op zijn palmares staan) zo opstandig reageren, allemaal, zegt toch dat deze dieren gewoon overbluft worden. Als ze van die schrik bekomen zijn, zijn ze nog altijd even brutaal :=

Misschien dat je er een paard heen brengt waarvan je echt niet meer weet wat je er mee moet (zoals die bruine, wat een rotbokken geeft ie zeg, chapeau dat hij zo in het zadel plákt!) maar voor een "gewoon" paard zou ik dit toch niet verkiezen. In tegenstelling tot veel anderen vind ik het er absoluut niet vriendelijk uit zien.

helemaal mee eens, jij verwoord 't beter dan ik :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:06

En nog een puntje: er word beweerd dat hij niet met het bit rijd die eerste keer. Maar toch zie ik in het andere topic bij die bruine heel duidelijk contact met het bit.... Was daar een reden voor?

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:08

gert doet het niet altijd goed, een vriendin van mij hebt ook is 1 paard na hem toegebracht want zij kon er ook niks mee.. en dat paard kwam ook verknalt weer terug, hij kon er ook helemaal niks mee,,, paard ging goed verzorgd erheen geen wondjes etc,, en kwam terug met wondjes op de kont etc, net of die was gestoken door een greep, echt 4 van die punten..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:08

Heel mooie fotos, vind dat je de clinic goed weergeeft voor degene die er niet zijn geweest. :j

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 21:10

Omdat die al zadelmak is gemaakt.

Dit is een evenementen topic en het is niet de bedoeling dat dit een discussie topic wordt. Ik zal er nogmaals op reageren.
Pharagirlke; je moet het echt eens in het echt gaan bekijken. Daar krijg je zo een andere indruk van, echt waar. Het is echt dat jij van mening verschilt met de anderen, doordat zij het wél hebben gezien en jij níet. Foto's geven toch een andere indruk.
Buitendat plaats ik hier natuurlijk de wat meer spectaculairdere foto's en niet de foto's die wat gewoner zijn. Ik heb van elk paard veel goede foto's, maar ik mag er niet meer dan 15 plaatsen..... Hij analyseert een paard ontzettend goed, ieder paard loopt gewoon achter hem aan achteraf. Hij voelt de paarden aan. Geloof me, echt waar. Deze man weet heel goed wat hij doet. Ga er eens kijken en dan wil ik nogmaals horen wat je ervan vind.

En er blijven gewoon voor- en tegenstanders. Dat hou je. Je kunt het een fijne methode vinden, of niet.

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 21:12

kips schreef:
gert doet het niet altijd goed, een vriendin van mij hebt ook is 1 paard na hem toegebracht want zij kon er ook niks mee.. en dat paard kwam ook verknalt weer terug, hij kon er ook helemaal niks mee,,, paard ging goed verzorgd erheen geen wondjes etc,, en kwam terug met wondjes op de kont etc, net of die was gestoken door een greep, echt 4 van die punten..

Dat is onjuist. Je brengt je paard niet voor niets naar Gert. Dan heb je dat dier zelf al verkloot.
Vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat hij de dieren zou verpesten. Ik zou er zelf eens gaan kijken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:14

Kijk en dat vind ik nou zo apart. Zet deze foto's in een HAW topic en TS is binnen de 2 min weg van bokt omdat ze overstelpt word met PB's.

Máár omdat deze meneer bekent is mag niemand van mening veranderen. Dit zijn misschien momentopnames maar wel apart dat het van drie verschillende paarden dezelfde momentopnames zijn. Ik betwijfel of ik van mening zal veranderen als ik ga kijken, betwijfel het zelfs ten zeerste. Vind het sowieso veel te snel om na een kwartier te springen met een paard. Als eender welke andere persoon dat zou doen, werd die ter plekke afgeschoten. :+ Waarom mag deze meneer het wel?

IMO worden deze dieren gewoon mentaal gekraakt. En als ze bekomen zijn van de schrik, hebben de eigenaren er na deze clinic evenveel, misschien zelfs nog meer problemen mee. Nogmaals, hij zit wonderbaarlijk goed. Zo heb ik nog maar weinigen zien zitten bij zulke gemene bokken. En hij zal vast een sterk staaltje kunnen rijden. Maar IMO had hij dat rijden beter in een paardvriendelijkere methode kunnen gebruiken.

Je brengt je paarden er inderdaad niet heen omdat je het zelf kan, maar omdat je er van uit gaat dat hij het kan. Waarschijnlijk heeft de vriendin, ondanks dat haar paard in minstens dezelfde staat terug kwam, ook nog een gepeperde rekening gekregen?
Er zijn paarden die dit pikken, maar hij zal beslist ook nog paarden gaan tegen komen die de vloer aanvegen met hem... :=

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 21:18

Die mening deel ik dan niet met je. Ik respecteer je mening ook, want die mag je gerust hebben hoor.
Maar 'een paardvriendelijkere methode' vind ik in dit verband onjuist.
En wbt dat dat alleen maar komt doordat hij het is. Dat is niet juist. Hij rijdt net even anders dan alle andere doorsnee mensen. Hij heeft de benodigde dosis lef ja, maar ook wel even meer dan dat. Wat hij doet, doet menig mens hem niet na en dat onderscheidt hem nou juist van al die anderen die overspoeld zouden worden met PB's.

Wat ik ook vreemd vind, is dat hij dan weer bij iedere clinic volle zalen trekt als dit paardonvriendelijk is....

Maargoed, ik wil het hierbij laten. Anders laat ik er een slotje op plaatsen, want dit is niet de essentie van mijn topic. Dan moet je zelf met Gert in discussie gaan als je zou graag wil vertellen dat je het anders zou aanpakken.

kips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:19

@ smeetjoew.. zij hadden hem na gert gebracht omdat het niet ging,, zij kon er wel op rijden, maar dat paard ging nog welis bokken héél erg en zij is er toen heel hard afgevallen en daarom hebben ze dat paard dus na gert gebracht, (ze had dat paard ook net).. nou dus heen gebracht, en 2 dagen later belde gert al op dat ze het paard konden ophalen want zou toch niks worden,, maar toch was het raar dat dat paard van die wonden op de kont had, dus hij heeft er wel iets meegedaan.... en ik ben niet de enige die zo over gert denkt