Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik 'ken' Gert wel van 'vroeger', lees eind jaren tachtig, toen was hij ook al zo bezig met paarden beleren. Veel mensen beleerden toen hun eigen paard... maar de smerigste bokken gingen naar hem. En toen brak hij z'n been... door een 'l*llige' val van een geroutineerd L-paard
Mooie foto's Smeetjoew, die jij misschien technisch wat minder vindt, maar die zeker goed illustreren wat er gebeurt tijdens zo'n clinic. Ik doe het hem niet na. 
smeetjoew schreef:Daar wordt geen ruk aangegeven, daar staat gewoon constante druk op. Hij zal nooit een ruk geven. Heb je hem eens in het echt gezien?

timilon schreef:ken je het gezegde: hoge bomen vangen veel wind?!
dat jij je eigen mening gebaseerd op eigen ervaringen met gert geeft is prima,maar ik ken iemand die...is zo'n lang en onsamenhangend verhaal dat het niet bepaald realistisch is.
overigens zou ik wel eens willen weten hoe jij een paard beleerd?en dan echt een moeilijke bok,zoals die bij gert worden aangeleverd.
ga je eerst een half jaar aai paardje aai doen?
is trouwens een mooi topic over een lastig paard hier op bokt.die word ook op een niet erg vriendelijke manier maar hopelijk wel doeltreffend beleerd,anders is het einde verhaal voor het dier.
dat deed ik ook voordat de vorige op slot ging.
Ben benieuwd of de eigenaren ook opstappen en weg rijden als die dieren thuis komen.... 

pharagirlke schreef:Tja, ken hem niet, en zie enkel en alleen de foto's en het verhaal.
Vind op een kwartiertje van enkel zadelmak naar zelfs een sprong erg veel voor een jong dier. Zou mijn eigen dieren er dus ook van mijn leven niet heen brengen.
Ben al evenmin enthousiast voor het koord dat op die neus hangt... Hangt akelig laag en daarmee houd je zelfs de gemiddelde bronstige dekhengst onder.Ben benieuwd of de eigenaren ook opstappen en weg rijden als die dieren thuis komen....
Het feit dat ze (op die bruine na dan, want die heeft kennelijk al wat op zijn palmares staan) zo opstandig reageren, allemaal, zegt toch dat deze dieren gewoon overbluft worden. Als ze van die schrik bekomen zijn, zijn ze nog altijd even brutaal
Misschien dat je er een paard heen brengt waarvan je echt niet meer weet wat je er mee moet (zoals die bruine, wat een rotbokken geeft ie zeg, chapeau dat hij zo in het zadel plákt!) maar voor een "gewoon" paard zou ik dit toch niet verkiezen. In tegenstelling tot veel anderen vind ik het er absoluut niet vriendelijk uit zien.
kips schreef:gert doet het niet altijd goed, een vriendin van mij hebt ook is 1 paard na hem toegebracht want zij kon er ook niks mee.. en dat paard kwam ook verknalt weer terug, hij kon er ook helemaal niks mee,,, paard ging goed verzorgd erheen geen wondjes etc,, en kwam terug met wondjes op de kont etc, net of die was gestoken door een greep, echt 4 van die punten..
Waarom mag deze meneer het wel?