Eeen eigen paard. OMG.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ontherun

Re: Eeen eigen paard. OMG.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:26

Haha en dan krijg je et paspoort... en heet ze lots of luck z :P Waar je dan maar meteen wat anders van maakt als roepnaam ;) Maar voor op wedstrijd is zoiets wel leuk.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:26

Santigo_ schreef:
@miracle; of opeens jou naam in het paspoort ziet staan als eigenaar :D

Dat is ook gaaf! :j
Maar idd, ik zou mezelf niet op een ras of kleur oid vastbijten. HET paard komt vanzelf voorbij :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:27

Jaa, inderdaad. xD Kan je paspoortnaam niet meer veranderen? Niet dat het per se moet, maar gewoon even een vraagje.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:29

Weet ik niet, heb er lotje van gemaakt voor zo, en voor op wedstrijd vind ik haar eigen naam wel leuk :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:37

Ooh okeej. Voor een ruin vind ik Toran wel heel cool, maar das natuurlijk persoonlijk. xD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:37

Dat was in een programma wat ik vroeger altijd keek. xD

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:39

Babico3 schreef:
Ik neem sowieso medeberijdsters anders red ik het noooit. Maarjaa. Die helpen gelukkig ook in de kosten.

Reken je niet rijk he ;) ik heb ook een prima bijrijdster, maar die betaalt mij niet hoor, sterker nog, het omgekeerde is eerder zo :D ik heb een speciale zadelkast gekocht zodat ik mijn zadel op stal kan laten hangen als zij komt, zij start mijn paard zondag voor het eerst op een onderlinge wedstrijd, ik heb dat gevraagd, dus lijkt me niet meer dan logisch dat ik dat betaal.
Mijn paard wordt beter van mijn bijrijdster ;)

Verder succes met je zoektocht :D

ontherun

Haha ja op zich wen je aan elke naam, maar af en toe denk je echt OMG hoe komt zo'n fokker erbij :P

_Pasja_

Wat leuk zeg! Hopen dat het doorgaat *D
Paspoortnaam kun je naar mijn weten niet meer veranderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:40

ooh bij ons op de manege is het altijd zo dat de bijrijdster jouw betaalt.. :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:42

Ik ga wel geld vragen in ieder geval, want anders word het wel erruug prijzig.
Edit: Voor mijn verzorgpaardje betaal ik ook altijd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-03-09 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:43

dat is per persoon verschillend, de paarden die ik altijd bij gereden heb, daarvoor heb ik nooit wat voor hoeven te betalen. Startgeld niet, maar de lessen wel etc.

Maar, je hebt het paard nog niet.. en je hebt 't nu al over een bijrijdster.. hmm ik weet niet of dát nou zo super is.. maar jah haha

Wel super tof dat je een eigen paard gaat krijgen!!! Ik zal ze in mei de groeten doen in Abu Dahbi van je ;)

alissaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:43

ik vind het zo raar dat je nu al weet dat je bijrijdsters wilt, je lijkt er zo enthousiast over waarom hou je je dan zeeeker int begin niet zelf met je paard bezig? en ik heb 10jaar mogen zage :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:44

Ahahaha, ja is goed. Ja, ik heb hem nog niet, maar ik heb gewoon bijrijdster nodig, want ik kan het paard onmogelijk 7 dagen in de week doen.
Edit: Ik zit nu in 3 gym en heb het gewoon te druk voor 7 dagen, kan wel 4, maar voor die andere 3 heb ik gewoon mensen nodig. Maar mijn beste vriendin kan hem ook rijden, en die vertrouw ik helemaal. Maarja, het zou wel heel handig zijn als ie in de zomervakantie kwam ofzo. Zeker voor de eerste 4 weken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-03-09 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:45

Babico3 schreef:
ooh bij ons op de manege is het altijd zo dat de bijrijdster jouw betaalt.. :?

Ligt er een beetje aan hoe de verhoudingen liggen... als je je paard laat rijden om hem te verbeteren is het nogal eens andersom...
Voor mijn paard heeft zij namelijk zo 3 andere ;)

Persoonlijk vind ik dat als je iemand er voor laat betalen die persoon ook een soort van medezeggenschap heeft over het paard. Zou ik niet willen.

Het is een ander verhaal als je je paard echt 100% verhuurt, dus dat je zelf niets met je paard doet...maar dat lijkt me voor jou niet aan de orde :D

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:47

Babico3 schreef:
Ahahaha, ja is goed. Ja, ik heb hem nog niet, maar ik heb gewoon bijrijdster nodig, want ik kan het paard onmogelijk 7 dagen in de week doen.

Waar ben je van plan hem neer te zetten: op een wei en zelf alles verzorgen, of volpension op een stal?
Want bij dat laatste kun je best een dagje overslaan, als ze dan gewoon op de wei gaan is daar niets mis mee ;)

Bij optie 1 is het wat lastiger :D maar die optie lijkt me zowiezo niet zo goed voor iemand van 14... :o

En wil je je beste vriendin nu geld vragen om je paard te verzorgen? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:48

Optie 2. Ja, ze kunnen wel op de wei, maar niet de hele dag. Hoogop de hele middag ofzo.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:51

Nij ons betaalt de een wel, de ander niet. Ligt eraan wat jij van je berijder verwacht enzo denk ik.
Als ze inderdaad op stal komt te staan zou je wel eens een dagje over kunnen slaan, maar denk dat je jezelf er prettiger bij voelt als je weet dat je iemand 'achter de hand' hebt als je het eens een week ofzo écht druk hebt.
Denk ook dat het per persoon verschilt qua bijrijder, de ene wilt het absoluut niet, de ander heeft er geen problemen mee. Je moet wel ongeveer op een lijn zitten, anders werkt ook averechts en ga je je alleen maar aan elkaar ergeren.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:51

Dan hoef je echt niet elke dag te gaan hoor ;) ik sla ook 2 dagen in de week over. 1 dag daarvan verzorgt bijrijdster mijn ene paard, maar die ander komt dan ook niemand.
Ze krijgen te eten, stal is schoon en ze komen uit z'n stal overdag... basisbehoefte vervuld :D

En op een pensionstal leer je vanzelf mensen kennen, als er problemen zijn (ziek, vakantie ofzo) neemt dat wel dingen van elkaar over hoor. Tenmiste bij ons gaat dat redelijk gemoedelijk.

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 22:54

Hoe lang rijd je eigenlijk al..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:04

Ik zou wel oppassen met het van te voren incalculeren dat je een betalende bijrijder krijgt. Iemand vinden die je paard 3 dagen per week doet is 1 ding (ofwel 2 mensen voor 3 dagen, veel mensen zoeken geen paard voor meer dan 2 dagen per week).

Maar iemand vinden die ook nog wil betalen, dan moet je toch geluk hebben. Ik heb jarenlang iemand gehad die dat wel deed (helft van de stalling voor 4 dagen per week mijn paard doen, met onbeperkte vrijheid), toen zij stopte is daar niemand voor in de plaats gekomen. Ik heb nu 2 meiden die m'n paard doen die 4 dagen, maar die betalen daar geen cent voor. Ik ben al dankbaar dat zij voor m'n paard willen zorgen :j

natje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:17

Heel veel mensen verschillen ook qua mening. Het ligt ook aan de regio waar je woont. In de randstad zijn er heel veel paardenmeiden die willen maar zijn er te weinig bijrijdaanboden.
Hier kun je dus wel geld vragen want als zij nee zegt heb je er zo nog 5 in de rij staan. Het is dan wel te betwijfelen of je een goede hebt...
Ik betaal ook voor 3 dagen in de week 75 euro per maand. Ik ben hier heel gelukkig mee.
De eigenaar weet zo dat je normaal met zijn/haar spullen omgaat en jij weet dat je verantwoordelijk moet zijn. Kijk naar manegelessen. Dan betaal je nog meer dan wat ik betaal.

Andere mensen zeggen idd hetzelfde als Yessy, ik ben allang blij dat mijn paarden de beweging krijgen die ik ze niet kan geven op die dagen.

Ach voor allebei is wat te zeggen

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:20

Niet de hele randstad is hetzelfde hoor :) Mijn paard staat midden in de randstad op een manege dus dan zou je toch verwachten dat je wat zou moeten vinden. Maar ik wil niet zomaar iemand op m'n paard, stel lessen verplicht en heb een westernpaardje. Misschien ben ik wel te veeleisend :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:39

spannend zeg! je houd ons wel op de hoogte he :D

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 01:06

Heeel erg leuk als het doorgaat!
Maar..
Ik zou toch echt nog even goed nadenken als ik jou was....
Je kan beter nog een paar jaar wachten dat je je diploma hebt, zodat je je eerst goed op school kan storten, en daarna pas een paard nemen, zodat je eerst bijna iedere dag van de week bij het paard kan zijn, ipv. hem te delen met anderen. Dat kan altijd nog wanneer je een band met het paard hebt en toch te weinig tijd hebt..

Eerlijk gezegd vind ik het belachelijk als een bijrijdster moet betalen! Ben ook blij dat ik dat niet hoef te doen: Bijrijdsters en eigenaren doen elkaar toch een gunst?
De eigenaar heeft te weinig tijd dus heeft iemand nodig om het paard te verzorgen, de bijrijdster vind het leuk om een paard om te verzorgen/rijden te hebben.

Dus nee, ik zou toch echt nog een paar jaar wachten als je nu al zegt een betalende bijrijdster nodig te hebben.... want het is een flinke klap als die er dan opeens mee stopt ;)