3 jarige zwarte schone topper in een dop!*upd. pag.6*

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:39

mooi paard :)
misschien zorgen dat hij wat minder op de voorhand gaat lopen ;)
slof wordt goed gebruikt, heb er geen probleem mee :)

DruifJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:42

Waarom heeft de ruiter geen cap op?
Ook al kan je nog zo goed rijden je kan er altijd af vallen.
En wat is een slof? :o

Alvast bedankt! :D

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:43

nou, trots mag je zijn hoor !!!
Ziet er goed uit....wel duidelijk een verschil met en zonder slof, is er duidelijk meer onzekerheid (zonder !) dus uitkijken dat ze inderdaad wel zelf op 4 benen gaat lopen en niet leunend op.....
Goeie uitstraling, oortjes erop, wakker paard.....het maakt dit paard wat exclusiever....zorg dat dit behouden blijft.....
Werk eerst die onzekerheid eruit , dat komt pas als de balans op 4 benen gelijk is, achter dragend en voor los....dus werkend van ondersteunend naar zelfstandig !
Als dit jouw opzet is , dan oogt het op deze foto's heel netjes.....
Ik neem aan dat je wat voorover blijft zitten om de rug te ontlasten.....ook dat is doordacht en beter voor het paard !
Bewust gereden zo te zien.....niks mis mee !

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:44

Wat een sierlijk paardje! Ze oogt goed actief. Wat rijden jullie al lekker rond ondanks dat je haar pas drie weken hebt.

Offtopic ben ik wel benieuwd wat dat spieraal-vormige ding is boven in de bak op de eerste foto?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:46

Benfan schreef:
Erg mooi dier maar ontzettend jammer van het slof gebruik. Dier is nog maar 3? probeer het alstjeblieft op een wat paard vriendelijkere manier op te lossen in plaats van direct het perfecte plaatje te maken. Ik blijf het jammer vinden dat paarden tegenwoordig niet de tijd krijgen om te leren op hun eigen benen te lopen, waar blijft het gedult? waarom moet hij nu direct geweldig lopen? ik blijf het me steeds afvragen.

Wat een gedoe weer over het gebruik van een slof. Ik ben geen absolute voorstander van slofgebruik als het dient om het paard 'naar beneden' te rijden. Maar dat zie ik hier ook absoluut niet terug op de foto's. Ik geloof dat de slof hier eerder gebruikt wordt als begrenzing, voor de momenten dat een jong paard vanalles rondom zich gezien heeft. Prima hulpmiddel is het op die manier.
Niet de tijd krijgen om op eigen benen te leren lopen? Ik zie hier een paard dat proper op eigen benen loopt, met een ruiter op zijn rug die volgens mij amper in zijn mond inwerkt (op heel wat foto's is een licht doorhangende teugel te zien). Dit is zo één van de paarden die op een super propere manier wordt gereden, en daardoor ook zelf die aanleuning aanbiedt, waarom zou dat verkeerd zijn? Ik zie op alle foto's (behalve dan de derde) een ontspannen paard, met goed ruggebruik. Ik zie het probleem écht niet.

Dat hij op de foto's met slof wat dieper komt dan op de andere foto's kan heel logisch zijn. De foto's met slof zijn van de eerste 15minuten. Het lijkt mij normaal dat je een jong paard in dat eerste kwartier niet meteen naar boven gaat rijden, maar dat het hoger rijden later in de training komt.

De enige foto die me nog niet helemaal aanstaat, is de galopfoto. Lijkt me dat dat nog een redelijk moeilijke galop is. Tempo lijkt terug te vallen, been moet zwaarder in komen. Als dat het geval is (want het is natuurlijk ook maar een foto), zou ik teruggaan naar een basis, en het tempo er eerst wat insteken. Blijven ondersteunen met je been in die galop, om er toch in te blijven, gaat je ten koste komen als je verder in de training komt.

Verder vind ik het er top uitzien. Knap paard, met volgens mij zeker geen slechte ruiter op zijn rug.

DruifJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:48

DruifJ schreef:
Waarom heeft de ruiter geen cap op?
Ook al kan je nog zo goed rijden je kan er altijd af vallen.
En wat is een slof? :o

Alvast bedankt! :D

Sorry voor de opmerking over de cap, had de laatste paar zinnen nog niet gelezen ! :o

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:49

Super mooie merrie, kan je idd trots op zijn. Ik rij zelf ook vaak met slof, je gebruikt de slof netjes!
Is dat je eigen bak? Zo mooi.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:52

een slof is net zoiets als pantoffels!!! Maar dan heeel anders.....
Flauw, maar de opmerkingen erover zijn nog veel flauwer. Super mooi paard en de amazone rijdt hem netjes zo mogen er wel meer zijn!!!!!!!!!!!!!!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:54

prachtig paard!
het ziet er heel netjes en ontspannen uit....je hebt een hele goede stabiele hand...heel belangrijk!
slofgebruik is prima,je weet wat je doet....slof kan pas kwaad bij mensen die absoluut geen idee hebben waar ze mee bezig zijn...

Macke;het is een ruiter....

ESSIE70

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:56

de amazone (quote) :D

Het is een ruiter :+

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:57

macke schreef:
een slof is net zoiets als pantoffels!!! Maar dan heeel anders.....
Flauw, maar de opmerkingen erover zijn nog veel flauwer. Super mooi paard en de amazone rijdt hem netjes zo mogen er wel meer zijn!!!!!!!!!!!!!!

Ruiter in kwestie zal blij zijn te horen dat hij er zo vrouwelijk uitziet :D

senoritakimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:29

Inderdaad wel jammer van het slofgebruik.
Maar echt een prachtbeestje om te zien!
Mooi glimmend vachtje.. echt leuk! *D

NatassJa

Re: 3 jarige zwarte schone topper in een dop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:50

Wat een gezeik weer om het slof gebruik!!
Stop daar nu eens mee!

De slof hangt los, dus snap niet wat jullie probleem is hoor!!

Jeetje.

Ts, ziet er super uit! Gaaf paard heb je onder je kont!
Ga zo door, komt het vast allemaal goed!

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:12

NatassJa schreef:
Stop daar nu eens mee!

Jeetje.

Als een slof de hele tijd los hangt, waarom hang je hem er dan aan?

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:17

Wat een ontzettend leuk paard zeg.. :)
Het ziet er erg netjes uit hoor.. :P En wat een prachtbak.. :D

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:18

Thomas schreef:
NatassJa schreef:
Stop daar nu eens mee!

Jeetje.

dat vraag ik me eigenlijk ook af

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:18

Ik heb mijn jonge paard laatst ook een tijdje met slof gereden. Puur omdat ze dacht dat ze ermee weg kon komen om steeds met haar hoofd op en neer te gaan. Ik heb hem toen alleen gebruikt als ze zo deed voor de rest had ik hem ook los. Zo kun je dan net even sneller ingrijpen. Nu rijd ik haar zonder slof.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:19

tantjeuh schreef:
Wat een gedoe weer over het gebruik van een slof. Ik ben geen absolute voorstander van slofgebruik als het dient om het paard 'naar beneden' te rijden. Maar dat zie ik hier ook absoluut niet terug op de foto's. Ik geloof dat de slof hier eerder gebruikt wordt als begrenzing, voor de momenten dat een jong paard vanalles rondom zich gezien heeft. Prima hulpmiddel is het op die manier.
Niet de tijd krijgen om op eigen benen te leren lopen? Ik zie hier een paard dat proper op eigen benen loopt, met een ruiter op zijn rug die volgens mij amper in zijn mond inwerkt (op heel wat foto's is een licht doorhangende teugel te zien). Dit is zo één van de paarden die op een super propere manier wordt gereden, en daardoor ook zelf die aanleuning aanbiedt, waarom zou dat verkeerd zijn? Ik zie op alle foto's (behalve dan de derde) een ontspannen paard, met goed ruggebruik. Ik zie het probleem écht niet.

Dat hij op de foto's met slof wat dieper komt dan op de andere foto's kan heel logisch zijn. De foto's met slof zijn van de eerste 15minuten. Het lijkt mij normaal dat je een jong paard in dat eerste kwartier niet meteen naar boven gaat rijden, maar dat het hoger rijden later in de training komt.

De enige foto die me nog niet helemaal aanstaat, is de galopfoto. Lijkt me dat dat nog een redelijk moeilijke galop is. Tempo lijkt terug te vallen, been moet zwaarder in komen. Als dat het geval is (want het is natuurlijk ook maar een foto), zou ik teruggaan naar een basis, en het tempo er eerst wat insteken. Blijven ondersteunen met je been in die galop, om er toch in te blijven, gaat je ten koste komen als je verder in de training komt.

Verder vind ik het er top uitzien. Knap paard, met volgens mij zeker geen slechte ruiter op zijn rug.

Helemaal mee eens.
Vind haar fijn lopen, oogt ontspannen, maar wel lekker actief.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:21

Dat bedoel ik dus ook.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:24

Ziet er netjes uit! En de slof vind ik persoonlijk netjes gebruikt, het is maar net of je er mee kan rijden(2 teugels:P haha)
Verder ben ik het wel redelijk eens met het voorgaande, alleen vind ik dat je een tikje te ver naar voren leunt, deze houding gaat dan niet werken om haar meer van de voorhand af te krijgen. verder zit je wel met een keurig rechte rug en ontspannen armen!! dus kleine puntjes en dan komt het zeker goed met deze onwijs mooie gitzwarte(jaloers:P) merrie!
Trainse!!

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:25

in je vorige topic is er al lang en breed ingegaan op het slofgebruik..

Ik vind het een heerlijk paard met mooie gangen, en het ziet er gewoon heel netjes en fijn uit!

jappielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:32

erg mooi paard met prachtige gangen :) ik ben er helemaal fan van hoor !! nog veel succes ermee!

nog even offtopic: erg mooie piste ook! mag ik vragen waar dat die stal gelegen is? ik ben namelijk opzoek naar een nieuwe stal!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 16:34

Thomas schreef:

Omdat hij waarschijnlijk niet gebruikt wordt voor een doel dat de meeste mensen slechts kunnen bedenken namelijk je paar din de krul trekken, maar om juist een jong paard te leren dat er grenzen zijn. :)*

Mooi paard, mooie bak en mooie combi!

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:05

zo he wat een prachtig plaatje, vind ook dat je haar erg goed rijdt goede houding en ze loopt echt zeer ontspannen. Zeker ook zondder de slof zitten er hele nette plaatjes tussen! en dat voor 3 weken vind ik echt knap hoor!
Ook de foto's met slof, je gebruikt de slof inderdaad op de goede manier! en van de cap...verstandig ;)
Ben benieuwd hoe het er over een tijdje uitziet! blijf foto's plaatsen zou ik zeggen ;) want het is echt een plaatje van een paardje! wat zijn je plannen met haar?

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 19:07

Superfijn beest zeg! Heb je toevallig een adresje waar ze nog meer van dit soort paarden op stal hebben staan? ;)