misschien zorgen dat hij wat minder op de voorhand gaat lopen

slof wordt goed gebruikt, heb er geen probleem mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Benfan schreef:Erg mooi dier maar ontzettend jammer van het slof gebruik. Dier is nog maar 3? probeer het alstjeblieft op een wat paard vriendelijkere manier op te lossen in plaats van direct het perfecte plaatje te maken. Ik blijf het jammer vinden dat paarden tegenwoordig niet de tijd krijgen om te leren op hun eigen benen te lopen, waar blijft het gedult? waarom moet hij nu direct geweldig lopen? ik blijf het me steeds afvragen.
NatassJa schreef:Wat een gezeik weer om het slof gebruik!!
Stop daar nu eens mee!
De slof hangt los, dus snap niet wat jullie probleem is hoor!!
Jeetje.
Ts, ziet er super uit! Gaaf paard heb je onder je kont!
Ga zo door, komt het vast allemaal goed!
Thomas schreef:NatassJa schreef:Wat een gezeik weer om het slof gebruik!!
Stop daar nu eens mee!
De slof hangt los, dus snap niet wat jullie probleem is hoor!!
Jeetje.
Ts, ziet er super uit! Gaaf paard heb je onder je kont!
Ga zo door, komt het vast allemaal goed!
Als een slof de hele tijd los hangt, waarom hang je hem er dan aan?
tantjeuh schreef:Wat een gedoe weer over het gebruik van een slof. Ik ben geen absolute voorstander van slofgebruik als het dient om het paard 'naar beneden' te rijden. Maar dat zie ik hier ook absoluut niet terug op de foto's. Ik geloof dat de slof hier eerder gebruikt wordt als begrenzing, voor de momenten dat een jong paard vanalles rondom zich gezien heeft. Prima hulpmiddel is het op die manier.
Niet de tijd krijgen om op eigen benen te leren lopen? Ik zie hier een paard dat proper op eigen benen loopt, met een ruiter op zijn rug die volgens mij amper in zijn mond inwerkt (op heel wat foto's is een licht doorhangende teugel te zien). Dit is zo één van de paarden die op een super propere manier wordt gereden, en daardoor ook zelf die aanleuning aanbiedt, waarom zou dat verkeerd zijn? Ik zie op alle foto's (behalve dan de derde) een ontspannen paard, met goed ruggebruik. Ik zie het probleem écht niet.
Dat hij op de foto's met slof wat dieper komt dan op de andere foto's kan heel logisch zijn. De foto's met slof zijn van de eerste 15minuten. Het lijkt mij normaal dat je een jong paard in dat eerste kwartier niet meteen naar boven gaat rijden, maar dat het hoger rijden later in de training komt.
De enige foto die me nog niet helemaal aanstaat, is de galopfoto. Lijkt me dat dat nog een redelijk moeilijke galop is. Tempo lijkt terug te vallen, been moet zwaarder in komen. Als dat het geval is (want het is natuurlijk ook maar een foto), zou ik teruggaan naar een basis, en het tempo er eerst wat insteken. Blijven ondersteunen met je been in die galop, om er toch in te blijven, gaat je ten koste komen als je verder in de training komt.
Verder vind ik het er top uitzien. Knap paard, met volgens mij zeker geen slechte ruiter op zijn rug.
Thomas schreef:Als een slof de hele tijd los hangt, waarom hang je hem er dan aan?