Bemoeials en kritiekgevers..... Bah

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: Bemoeials en kritiekgevers..... Bah

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 00:27

PP > VVDD

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:25

AnnemiekvM schreef:
Ik begon ook alleen en zei ook nog dat als de anderen zouden gaan draven dat ik weg zou gaan om niet tot last te zijn.

Ik begrijp dus dat jij in je eentje in de bak was en dat zij er later bijkwamen? Dan moeten ze niet mauwen tegen je, dan wachten ze maar even voor ze erop stappen ;)

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 10:49

ik ga met urielle mee,als jij inderdaad al aan het stappen was en zij kwamen erbij dan moeten ze niet zeuren.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 11:00

nu zet je toch een ander verhaal neer dan in je eerste post,daar schrijf je ;

Ik wil met Tommie gaan lopen in de bak, want hij heeft een blessure. Er rijden 2 mensen in de bak. 1 aardig stalgebootje en 1 zeikerd.
Tommie is op het moment echt een bommetje en toen er een paard in de paddock aan de rodeo ging brak hij los. Hij was mij te vlug af, deed heel raar en ik kon hem echt niet meer houden.

en nu was jij ineens als eerste in de bak?

Roos_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 11:09

tja idd, ik ben het iig met de zogenaamde zeikert eens (zoals jij het zegt) is natuurlijk altijd afhankelijk van de situatie, maar ik zou ook echt niet blij zijn als iemand een rodeoshow kwam geven ;) daarnaast zeg je wel dat een ander makkelijk een buitenrit kan maken, misschien had ze daar geen zin in, vind ze niet leuk. Je kan niet zomaar voor een ander bepalen wat te doen..

Waarschijnlijk stapte je met een halster? doe anders een hoofdstel in, dan heb je meer te vertellen!

succes nog!

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 11:25

Ik ben het eens met Urielle. Als jij als eerste in de bak was en zij erbij kwamen, hadden ze inderdaad wel even kunnen wachten. Net zo goed als ik vind dat jij even had kunnen wachten als zij al aan het rijden waren. Omdat het er op voorhand mogelijk al inzat, dat eea. met elkaar zou kunnen botsen.
Verder zou ik trouwens rustig een gesprekje aangaan met de 'zeikerd'.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 14:16

mirgino schreef:
nu zet je toch een ander verhaal neer dan in je eerste post,daar schrijf je ;

Ik wil met Tommie gaan lopen in de bak, want hij heeft een blessure. Er rijden 2 mensen in de bak. 1 aardig stalgebootje en 1 zeikerd.
Tommie is op het moment echt een bommetje en toen er een paard in de paddock aan de rodeo ging brak hij los. Hij was mij te vlug af, deed heel raar en ik kon hem echt niet meer houden.

en nu was jij ineens als eerste in de bak?

Dat was idd niet duidelijk. Er kwamen 2 mensen in de bak. Sorry.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 14:17

Sientje schreef:
Ik ben het eens met Urielle. Als jij als eerste in de bak was en zij erbij kwamen, hadden ze inderdaad wel even kunnen wachten. Net zo goed als ik vind dat jij even had kunnen wachten als zij al aan het rijden waren. Omdat het er op voorhand mogelijk al inzat, dat eea. met elkaar zou kunnen botsen.
Verder zou ik trouwens rustig een gesprekje aangaan met de 'zeikerd'.

Ik ga er maar vanuit dat ze schrok en begon te zeuren. Ik ga er tegen haar niet meer over beginnen. Nieuwe rondes, nieuwe kansen denk ik dan maar.
Morgen weer naar de kliniek dus misschien mag ik er weer op en wordt Tommie snel rustiger.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:18

Ik snap het van beide kanten wel. Maar ik zou nooit zo moeilijk doen door helemaal op buitenrit te gaan, als dat zou gebeuren als ik aan het rijden was had ik juist geholpen en daarna gewoon verder gereden. De ts zegt zelf: Het duurde nog geen 5 minuten. En de TS deed het vast niet express, als het bij die 'zeikerd' was gebeurd had die het ook vervelend gevonden.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 14:20

Roos_s schreef:
tja idd, ik ben het iig met de zogenaamde zeikert eens (zoals jij het zegt) is natuurlijk altijd afhankelijk van de situatie, maar ik zou ook echt niet blij zijn als iemand een rodeoshow kwam geven ;) daarnaast zeg je wel dat een ander makkelijk een buitenrit kan maken, misschien had ze daar geen zin in, vind ze niet leuk. Je kan niet zomaar voor een ander bepalen wat te doen..

Waarschijnlijk stapte je met een halster? doe anders een hoofdstel in, dan heb je meer te vertellen!

succes nog!

Ze vond zelf dat ze daardoor naar buiten moest. Ik heb gelijk gezegd dat ik de bak zou uitgaan. Alleen heeft het mij een paar minuten gekost om hem mee te krijgen en die paar minuten vond zij blijkbaar te veel.
Dat is dan jammer voor haar. Na het losrijden in het bos heeft ze ook nog in de bak gereden, dus ik snapte even het punt niet zo. Zeker omdat het absoluut niet mijn bedoeling was en gelijk zei, sorry ik ga de bak uit.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 16:42

tsja, zulke mensen heb je altijd wel. Gewoon er boven staan en weer verder met je leven. Ik snap voor beide partijen dat het vervelend is.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 18:42

wemkelover schreef:
tsja, zulke mensen heb je altijd wel. Gewoon er boven staan en weer verder met je leven. Ik snap voor beide partijen dat het vervelend is.

Daar heb je gelijk in. Daarom ben ik er met haar niet meer over begonnen. Ik dacht geweest is geweest.

Ursa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:51

Gelukkig is het voor allemaal goed afgelopen.
Maar gezien de filmpjes in je profiel lijkt het mij niet de eerste keer dat je hem niet meer “onder controle” had.
En had dit ongelukje misschien voorkomen kunnen worden?

Hopelijk knapt Tommie snel op!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 18:53

Ursa schreef:
Gelukkig is het voor allemaal goed afgelopen.
Maar gezien de filmpjes in je profiel lijkt het mij niet de eerste keer dat je hem niet meer “onder controle” had.
En had dit ongelukje misschien voorkomen kunnen worden?

Hopelijk knapt Tommie snel op!

Die zijn van een paar jaar terug. Toen dacht ik dat het nog grappig was.
Weet nu wel beter en had het niet zo ineens verwacht.

Maar morgen weer naar de kliniek. Met goede hoop. Als hij weer 'echt' naar buiten mag kan hij daar lekker dollen en hoeft het niet meer samen met mij :Y)

KvE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:56

Ik zou die 'zeikerd' toch ook wel gelijk geven, zij wil lekker rijden en dan gaat er 2 keer een paard aan de kletter.
Goed, jij had dit niet kunnen voorzien maar het is wel erg vervelend voor haar.

Hoop voor je dat Tommie snel opknapt

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:01

ik zou het niet fijn vinden als mensen met hun paard aan de hand gaan stappen als ik in de bak aan het rijden ben.

ik hoop voor je dat je tommie snel opknapt.

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 19:02

Ik vind het gezeur. Zoveel moeite is het nou ook weer niet om je paard even stil te zetten of even buiten de bak te wachten tot het paard weer is is gevangen. Beetje inleven in de ts, die uiteraard dit ook niet wil, eventueel een tip geven en weer verder rijden. Je kan ook wel overal een drama van maken!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 22:25

Die filmpjes :x Wat een BRAAF paard heb jij. Als ik zoiets ging flikken met mijn verzorgmerrie hing ik op een gegeven moment echt wel tegen de zon geplakt.

Sja als je eerst in de bak was, hadden ze ook wel even kunnen wachten. Maar anders zou ik het ook erg vervelend vinden bij een actief gebruikte bak dat iemand er met een bommetje rondstapt.....

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 00:31

ach zoiets kan gebeuren als ik de zeikerd was zou ik me dr niet zo druk om maken hoor

Haffieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:35

Tja moet ze idderdaad niet zo zeuren , ze mag blij zijn dat 'der haar paard rustig is.
Indergeval heel netjes, gezegt dat je eruit zo gaan.Als de andere gingen draven,je kon te er nicks aan 'doen dat je paard bomtje is/was.

:o :o :o
Ik ben weer zoiemand om ,te zeggen ''Ja leer je paard van onderconterelen te houden als je op der zit.' :P
Dat zou ik dan zeggen tegen zo iemand.| :o :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:42

Voor beide partijen niet handig, beetje begrip voor elkaar zou best fijn zijn. Ik vind het topic van TS net zo kwalijk als de reactie van de ruiter die nu als zeikerd bestempeld wordt.

Als je op de 'zeikerd' gereageerd had met "ja sorry joh ik hield 'm echt niet. Bakkie koffie doen voor de schrik?", dan had je misschien nog wel een soort van winst uit de situatie kunnen boeken ;)

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 17:42

Haffieee schreef:
Ik ben weer zoiemand om ,te zeggen ''Ja leer je paard van onderconterelen te houden als je op der zit.' :P
Dat zou ik dan zeggen tegen zo iemand.| :o :o

Leer je paard onder controle houden als je erop zit????

En de TS dan, moet die haar paard niet onder controle houden als ze ernaast loopt.

Ik zou namelijk ook behoorlijk chago zijn als ik serieus aan het trainen ben, en iemand tot 2x toe z'n paard door de bak los laat rondrennen.

Haffieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:27

Tuurlijk moet je paard onder,controle houden als je op er naast loopt.
Als je op het paard zit ook net zo goed :9

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 22:31

Nou, ik ben allang blij dat haar paard bomproof is. Want het zou pas echt balen geweest zijn als ze daardoor van haar paard zou vallen.
Ben nu zeer serieus met Tommie aan het oefenen, maar wel als ik alleen in de bak ben zodat niemand er last van heeft.
Ik mag er gelukkig ook weer op en dan gedraagt hij zich een stuk beter, ook samen met andere paarden.

Saaatieeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:48

Fijn dat je weer mag rijden.

Veel succes met Tommie!