Zo. Hier weer live vanuit Bremen zaterdagochtend, the morning after. Ik zit aan de rand van de arena waar nu gesprongen wordt. Ed en Jos zijn aan het shoppen in Bremen. Even wat gedachten over gisteren:
Wat Francisca ook al schreef: best wel spannend zo een eerste keer meedoen aan CRI in het buitenland.
Ed startte eerst met Commander Riminic. Zijn eerste start met hem op een groot even. En waar "Buster" tot en met de PaidWarmUp super relaxed was geweest wilde hij in de proef toch voor zich zelf beginnen. Ed moest hem even op 2 handen pakken en dus een 0 score. Je weet dat het kan gebeuren maar het was dus wel even slikken.
We hebben toen overlegd hoe hij A Stylish Gallo zou rijden. We hebben besloten om de proef met "Rooster" volledig op safe te rijden om in ieder geval een score neer te zetten. Dat is uitstekend gelukt met de 140.5 als resultaat.
Had er meer ingezeten? Waarschijnlijk wel. Maar we (ik, eigenaar van Rooster) ben tevreden met dit resultaat. Een nette score en een geweldige leerervaring. Dat was op voorhand het doel en dat hebben we bereikt. Met deze ervaring op zak kunnen we de volgende CRI wat hoger inzetten.
Vanavond dus de Lawson Non Pro en Lawson Open. Ik start de non pro met maar 1 doel: leren. De score en resultaat interesseren mij niet zolang ik in staat ben mijn kop erbij te houden, geen gekke dingen te doen en eerlijk naar Rooster te blijven. Dit is (nog lang) niet mijn niveau maar wel waar ik naar toe wil dus nu we hier zijn pak ik het mee. Rooster is zo cool dat hij mijn fouten 10 minuten daarna al weer vergeten is zo lang ik maar eerlijk blijf tegen hem. We hebben vorig jaar in Nederland geleerd dat wanneer Ed na mij op Rooster rijdt het niet uitmaakt dat ik daarvoor fouten gemaakt heb.
Ed start vanavond 2 x in de Lawson Open. Hij zou eerst met alleen Buster starten maar we hebben besloten dat hij ook Rooster start om de details waar hij gisteren met Rooster punten liet liggen bij de CRI nu in de Lawson goed te doen. Als het moet een fool'm school'm er van maken, als het lekker loopt en kan een goede score pakken. Met Buster is het doel een score te lopen en meer te leren en ervaren hoe hij is op een grote wedstrijd.
Voor mensen die wellicht meer hadden verwacht: Ed is pas 1 jaar op NRHA niveau actief in reining. Met Rooster en Buster heeft hij voor het eerst 2 paarden die dit niveau aankunnen. Dat heeft vorig jaar tot beter dan verwachtte resultaten geleid zoals het limited open co-championship met Rooster. Maar dit is weer "The Next Level" en het is wel goed te bedenken dat van geen NRHA ervaring naar CRI in 1 jaar heel snel is. Ik ben altijd optimistisch maar ook realistisch en ik ben zeer tevreden met de 140.5 met Rooster in de CRI gisteren.
Vanavond in de Lawson gaan we weer heel erg zenuwachtig worden (vooral ik, ben ik nu al), gaan we leren, gaan we heel erg onze best doen, gaan we hopelijk genieten en veel plezier hebben met onze 2 getalenteerde en karaktervolle kanjers Rooster en Buster
CU
Liv to the Max!