Rijden met neck-rope.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

montaz_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 16:08

KoudbloedKim schreef:
Ik vind het eigenlijk heel erg onverantwoordelijk.
Dat je jezelf in gevaar wil brengen door zonder cap te rijden, oké.
Maar als je niet voor 100% zeker weet dat hij goed te sturen is breng je ook ze paard in gevaar.
Ik weet als geen ander hoe het is om een paard te verliezen bij een auto ongeluk, dus oefen alsjeblieft (zowiezo voor je paard) eerst in een afgesloten ruimte voordat je de weg op gaat.

Inderdaad, goed dat je je paard vertrouwd, maar met hoofdstel en zadel kunnen er nog ongelukken gebeuren. Ik zou zo nooit de straat over gaan hoe goed ik mijn paard ook vertrouw.

Bloempotje

Re: Rijden met neck-rope.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-09 17:52

Bedankt voor de reactie's.

Ik ga niet meer reageren over dat ik onverantwoordelijk bezig ben volgens jullie, aangezien ik het na 1 x wel weet, en ik mijn reactie's erop gegeven heb.;)

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:39

Ik ben het met de rest eens dat het niet erg verantwoord is.
Maar ik wil ook iets anders zeggen.... Ik zat met verbazing naar je foto's te kijken. Wat durf jij te rijden! Zit ik me druk te maken als ik met mijn paard een blokje om moet en jij rijd gewoon lekker met niks in het bos! Jij hebt blijkbaar alle vertrouwen in je paardje dat hij doet wat jij vraagt en dat vind ik ontzettend knap. Nog heel veel plezier samen.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:43

Prachtig!!
Je paard loopt er erg netjes en gericht op jou.

Dat mensen elke keer lopen te zeiken over wel of geen cap op...
Laat die beslissing over aan degene die rijd en stopt met dat bemoeizuchtige gedoe.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 21:46

Erg mooi! Beetje spannend is 't wel, maar als je peerdje ook hierop goed reageert (meestal ;) ), dan kun je 't proberen ;p Dan voor de zekerheid in 't bos ofzo, met iemand erbij?,

maar echt goed hoor, petje af! :D

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 17:56

Bedankt voor de reactie's, dit vind ik nou leuk om te horen :D

Ja, er was ook iemand bij, die heeft ook deze foto's filmpjes gemaakt. Ik ga sowieso op het begin nog niet alleen naar buiten zo, wel iemand erbij, voor het geval dát ook al vertrouw ik hem volledig. Dus het is niet dat ik hier helemaal alleen was. Zou ook moeilijk gaan, foto's van je eigen maken :P

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:08

xChantal94 schreef:
Bedankt voor de reactie's, dit vind ik nou leuk om te horen :D

Ja, er was ook iemand bij, die heeft ook deze foto's filmpjes gemaakt. Ik ga sowieso op het begin nog niet alleen naar buiten zo, wel iemand erbij, voor het geval dát ook al vertrouw ik hem volledig. Dus het is niet dat ik hier helemaal alleen was. Zou ook moeilijk gaan, foto's van je eigen maken :P

Aaaah, jaa, mooi geworden hoor :D Ik zou ook zo graag met mijn Haffie zo
naar buiten gaan, helaas heeft hij er echt niet het goede karakter voor .. Hij is
vrij eigenwijs, EET ALLES.. ;p Weet niet of jouwnes hier last van heeft? Onderweg
stilstaan en eten xD? In de wei gaat het tenminste HEERLIJK ;) !

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:17

Ik vind het echt vet stoer! zodra ik mijn paard zonder zadel een keertje rijd en hij helemala aan mij gewend is ga ik het misschien ook proberen, maar zo stoer als jou naar buiten dat denk nog nie haha!

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 18:23

@NHevaVD ; Haha, nou het is wel dat hij zo voorzichtiger is hoor, normaal met bit ( ja, het licht écht aan het bit ), is hij echt hyper, druk soms niet te houden. Zo is hij lekker rustig, maar actief genoeg. Luisterd goed, en gaat méteen terug, hij eet trouwens niet zo, alleen als ik er langs sta probeert hij het :P

@ Sasika; bedankt !:)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 18:34

Misschien een optie om bitloos te rijden :) als hij zo druk is met bit, wedstrijden mag nu ook bitloos, dus dat zou geen smoesje meer zijn ;)

Ziet er echt super uit hoor, niks niet verantwoordelijk !! Dit is gewoon vertrouwen en dat is gewoonweg mooi !!

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:13

Pfoe, wel een beetje onverantwoordelijk dit maar vind het wel knap dat ie 't maar allemaal zo toe laat. Leuk paardje dus!

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:15

Balou_k schreef:
Misschien een optie om bitloos te rijden :) als hij zo druk is met bit, wedstrijden mag nu ook bitloos, dus dat zou geen smoesje meer zijn ;)

Ziet er echt super uit hoor, niks niet verantwoordelijk !! Dit is gewoon vertrouwen en dat is gewoonweg mooi !!

Dus jij wilt zeggen dat dit verantwoordelijk is? Right...
Natuurlijk is dit vertrouwen en is dit dan ook mooi, maar om het dan maar verantwoordelijk te noemen vind ik weer een beetje té. Je kunt je beestje nog zo vertrouwen maar het is en blijft een vluchtdier, en dan heb je niets aan 'vertrouwen' hoor.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:56

Olga88 schreef:
Balou_k schreef:

Natuurlijk is dit vertrouwen en is dit dan ook mooi, maar om het dan maar verantwoordelijk te noemen vind ik weer een beetje té. Je kunt je beestje nog zo vertrouwen maar het is en blijft een vluchtdier, en dan heb je niets aan 'vertrouwen' hoor.

een bit veranderd niks, wilt het paard weg, wilt het paard weg ;)
Laatst bijgewerkt door Balou_k op 09-02-09 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

4hoefkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 19:57

Olga88 schreef:
Balou_k schreef:

Het aparte is dat mensen dan denken door maar vanalles 'op' en 'aan' het paard te hangen (hoofdstellen, bitten en hulpteugels) je veiliger zou zijn.
Ik denk dat er veel van binnen uit komt... en de onbevangenheid waarmee xChantal94 met haar paard omgaat geeft het paard meer vertrouwen....
Dat is een wisselwerking.
De meeste mensen gaan rijden met het idee dat er vanalles zou kunnen gaan gebeuren (waaronder ikzelf).
Dat heeft je paard meteen in de gaten.
Dat helpt niet bepaald mee voor een ontspannen ritje...
Mijn droom is om ook ooit op die manier (met neckrope of niks) te kunnen rijden :-)
Het zal nog wel even duren voordat ik dat durf en kan... gelukkig heb ik geen haast.
xChantal94, succes in de toekomst met je paard!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:09

Gosssjie! Het is wel een leuk koppeltje.. mensen, doe niet zo stom.. laat ze lekker.. !
Ik zeur toch ook niet als jij der 30 hulp teugels aanhangt? NU noement jullie het niet goed? Als ze een mini zadeltje en een te groot hoofdstel er op had was het niet goed, en met slof hadden jullie kritiek gehad!
kusjes Nina

4hoefkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:17

De meeste ongelukken gebeuren overigens als men naast het paard loopt...
Dat wilde ik even kwijt hahaha beetje offtopic...
maar ik adviseer Parelli Natural Horsemanship: 'Goed voor mens en paard' :-)

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 20:29

Bedankt voor de reactie's !
Dit vind ik nou echt leuk om te horen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:41

Niinatjuh schreef:
Gosssjie! Het is wel een leuk koppeltje.. mensen, doe niet zo stom.. laat ze lekker.. !
Ik zeur toch ook niet als jij der 30 hulp teugels aanhangt? NU noement jullie het niet goed? Als ze een mini zadeltje en een te groot hoofdstel er op had was het niet goed, en met slof hadden jullie kritiek gehad!
kusjes Nina

Het is zeker een leuk koppeltje, ik zie hier ook niemand die beweerd van niet.
Als je hier foto's plaatst kun je reacties verwachten; dat is toch de bedoeling neem ik aan?
Als er dan een reactie tussen zit waar je het niet mee eens bent, dan moet je die voor lief nemen.
Dit is de tweede keer dat ze met neckrope rijdt en de eerste keer dat ze ermee buitenrijdt.
Ik vind dit gewoon heel onverstandig.
Met (bitloos) hoofdstel kun je idd net zo hard vallen, maar als je paard dan op hol slaat, is er in ieder geval iemand die hem kan vangen en vast kan houden.
Je kunt niet altijd maar verlangen dat er alleen positieve reacties worden gegeven.
En idd, cap is eigen keuze; jij kunt daar zelf voor kiezen, je paard niet.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 20:42

hee chantal!
vind het er echt supergaaf uit zien hooor! kom britje da ook maar is ff leren haha grapje.
als jij je paard vertrouwd waarom niet???
met zadel en met hoofdstel kunnen er ook ongelukken gebeuren toch??:P je paard is geen bosmongool:P
nee maar het ziet er erg goed uit hoor!
groetjes

Kadina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:16

Wat een Knapperd :D

Ik vind het Knap dat je nu al met
hem over straat gaat zonder zadel enz. ;)

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:26

Ik vind het heel mooi en heel knap. Het paard vertrouwt je.

Ik ben het helemaal eens met 4hoefkes, vertrouwen is een wisselwerking en paarden voelen veel meer aan dan wij wel denken.

Ik ga persoonlijk liever zo uit rijden, dan op een paard dat in bedwang gehouden moet worden met stang en slof. Dát vind ik pas eng ...

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 21:38

Balou_k schreef:
Olga88 schreef:

een bit veranderd niks, wilt het paard weg, wilt het paard weg ;)

Tja, gaat mijn paard er vandoor heb ik met bit toch meer te zeggen dan met een touwtje om zijn nek, desnoods trek ik dat bit door zijn mond.. dan reageert ie wel. Het klinkt misschien lomp en ik ben er ook wel voor om op deze manier te rijden, echt hoor. Maar ik vind het gewoon onverantwoordelijk om zo de weg op te gaan.. En natuurlijk kan er met bit en zadel ook wat gebeuren! Dat kan altijd, maar ik vind dat hier het risico gewoon groter is. Mijn mening dus.

Bloempotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-09 22:30

@Olga88 ; Ik vind dat het eraan ligt, hoe je paard is 'ingereden'. In mijn geval heb ik dan misschien niet meer te zeggen, aangezien hij hiervoor geloof ik met hefboom bit heeft gekoerst, voelt hij mijn trensje dus amper. Als hij er echt vandoor zou gaan, trek ik het bit ook niet door zijn mond, dat doet pijn en zal hij alleen maar harder gaan alsof een prooi hem pijn doet, en gaat hij dus ahrder vluchten, of ligt dat nu aan mij?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-09 13:17

Knap hoor hoe jij dit doet met je paardje :D
Ik rij in de zomer vaak alleen met halstertje en touw buiten op mijn Fjord, een Neckrope proberen lijkt me helemaal gaaf!

Daisy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-09 12:20

Leuk dat er ook nog mensen zijn die hun paard voor 100% vertrouwen! Echt super foto's!

Succes verder!