Fjord, een jaar lang, verbetering?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:00

Net als Vippie zie ik ook geen enkele verandering of verbetering.
Zie op de fotos in april een vrolijke attente fjord rondstappen met de oortjes naar voren.
Ze overige fotos vind ik maar een hangerig beeld geven, met de neus naar voren gestoken en niet altijd even vrolijk.
Wat zou je doel zijn dan tov de foto's uit april?

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:03

tja vind eigenlijk ook gewoon alle foto's lekker ontspannen, ook die met bit.
mischien dat je in de beweging wel verandering voelt maar zo op de foto zie ik weinig verschil.

ik vind het paardje er eigenlijk ook een beetje ongeintereseerd bij lopen, iets te relaxt zeg maar.
mischien moet je hem ff aktiever maken waardoor hij iets vlotter word.

sorry als ik me er teveel mee bemoei maar hij toont gewoon een beetje sloom :o :D
veel plezier verder met je schoonheid!

Anoniem

Re: Fjord, een jaar lang, verbetering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:10

haha sloom is ze zeker niet moet dr vaak eerder inhouden dan bijsporen eigenlijk :P
Maar ook op de laaste fotootjes zie ik duidelijk de oortjes naar voren hoor :)
En ook beter spier gebruik, zo zie je de buikspier ook veel beter ( waarmee ze mij moet dragen )
En relaxet jah dat is ze ook
Aan de achtrerhand zijn we bezig nog steeds :)
Maar voor een maandje les zie ikz elf al wel verschil :)

En ze lijkt met bit idd onstapnnen op de foto's, maar dat zijn echt moment opnames geweest, bit vond ze niet fijn, dat geschud en gekouw ( bit proberen echt door te bijten enzo ) gaf voor mij redenen genoeg om zonder te proberen! Dat ging beter.

2 weekjes terug heb ik t bit weer eens gepakt bij t longeren, om te kijken of t nou toeval was, en weer geschud en sterren kijken en zich compleet vastzetten, daardoor weet ik dat t bit niet goed is voor haar :)

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:12

leuk paardje zeg :o
let alleen wel op je benen, je lecht ze een beetje ver naar achteren 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:13

louiisie schreef:
leuk paardje zeg :o
let alleen wel op je benen, je lecht ze een beetje ver naar achteren 8-)

Dat weet ik, haha erger me er zelf ook kapot aan :P Iets om emzelf ff flink aan te leren ( vastbinen ofzo hahaha )

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:14

oke hi hi grappig dat zo'n foto dat dan zo anders vastlegd he.
ik zou ook wel bitloos willen maar het lijkt mij zo erg dat je geen rem meer hebt.
heb 1x het hoofdstel van een vriendin geleend en die lompe haf van mij liep er zo doorheen.
heeft doie van jou dat niet?
ook niet in het begin gedaan ofzo?
want dan weet ik of ik door moet zetten of niet.

miek140

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:20

Hej! Wat een leuke foto's zeg! Waar sta je nu eigenlijk met je paardje als ik vragen mag?

Mag ik heel eventjes off topic gaan? Ah ja het is eigenlijk niet helemaal off topic.
Ik zie dat je met een boomloos zadel bent gaan rijden. Mag ik eens vragen wat jou beweegredenen waren? En wat je zoveel beter vind aan boomloos dan een zadel met boom? (Voor jou en voor je paard?)
Ik heb namelijk verschillende meningen gehoord en ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er zelf van vind. Dus ik probeer zoveel mogelijk voors en tegens te verzamelen ;)

Verder lijkt het wel alsof bonito een beetje op de voorhand valt op de laatste foto's. Of is dit momentopname? Tis natuurlijk wel een beetje fjord-eigen ;)

Groetjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:20

Nee eigenlijk heeft die van mij er nooit doorgeen gelopen ( daarin tegen wel eens met bit, heel vreemd maar die nam ze tussen dr kiezen en weg stuur en rem ).
Ze lijkt meer respect te hebben en meer plezier met dit hoofdstel.
Ik denk dat voor haar t bit gewoon in de weg zat.
ik rijd dr ook zo langs de weg en in het bos en ook daar is ze er nog niet doorheen gelopem ( mag t wel afkloppen, wat nie is kan nog komen hahaha :D )
Als jij t door wilt zetten het bitloze raad ik je aan om lekker te oefenen in een bak met goede omheinig, kan ze iig niet weg mocht ze aan de kletter gaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 16:24

miek140 schreef:
Hej! Wat een leuke foto's zeg! Waar sta je nu eigenlijk met je paardje als ik vragen mag?

Mag ik heel eventjes off topic gaan? Ah ja het is eigenlijk niet helemaal off topic.
Ik zie dat je met een boomloos zadel bent gaan rijden. Mag ik eens vragen wat jou beweegredenen waren? En wat je zoveel beter vind aan boomloos dan een zadel met boom? (Voor jou en voor je paard?)
Ik heb namelijk verschillende meningen gehoord en ik ben er nog niet helemaal uit wat ik er zelf van vind. Dus ik probeer zoveel mogelijk voors en tegens te verzamelen ;)

Verder lijkt het wel alsof bonito een beetje op de voorhand valt op de laatste foto's. Of is dit momentopname? Tis natuurlijk wel een beetje fjord-eigen ;)

Groetjes!

Hey dat is lang geleden dat ik jou gesproken heb! Wat leuk dat je reageert!
fjorden vallen idd wat sneller op de voorhand en moet er ook hard aan werken dat ze dr achterbeentjes er onder houd.
Ik vind boomloos fijner zitten omdat je meer voelt wat er onder je gebeurt. je zit wat losser naar mijn idee. ( je word niet in een houding gedrukt ). Je krijgt meer het natuurlijke gevoel van de bewegingen.

Bonito is er een stuk ontspannender door gaan lopen, ze wilde haar rug nog wel eens wegdrukken met een boomzadel ( ookal lag het zadel goed, controleerd zoor zadelmakers etc, en rug na laten kijken door da of ze geen pijn had ). + dat ze een super ronde schoft heeft en het dan ook moeilijk is om een zadel te vinden die voor haar goed ligt en ook voor mij lekker zit. Dit was gewoon super! Wil ook niet anders meer

Ze staat nu overigens in renswoude.
Mocht je ooit weer in Veenendaal zijn ( want je woont hier tog nie meer? ) Mag je dr wel eens uitproberen hoor :)

Groetjess

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 17:33

Ik vind dat ze inderdaad met bit beter liep..
Nu vind ik het een bij elkaar geraapt rotzooitje.
Vond dat een paar maanden terug toch wel beter.!

Jij hebt toen gevraagt of ik fotos van jou wou verwijderen heb ik gedaan. Dan vraag ik je heirbij netjes mijn fotos niet te plaatsen zonder toestemming!
Neem aan dat dat normaal is en er verder geen probleem van hoeft gemaakt te worden

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:26

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal offtopic reacties verwijderd. Kunnen we nu gewoon terug gaan naar de TS en haar fjordje? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 23:26

dank je wel neonlight ;)

elias

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 00:55

ik vind dat je fjord bij de foto's op 15 december je paard veel op de voorhand loopt, of het lijkt zo op de foto's.
En je hakken, tja. Echt goed aan denken!
Verder wel vooruitgang, en leuk paard!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 09:44

sieger95 schreef:
ik vind dat je fjord bij de foto's op 15 december je paard veel op de voorhand loopt, of het lijkt zo op de foto's.
En je hakken, tja. Echt goed aan denken!
Verder wel vooruitgang, en leuk paard!

dank je wel, en op mn hakken let ik idd :P

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-09 09:56

Ik kan ook niet echt heel veel verbetering benoemen maar, op zich vind ik het wel ontspannen ogen, maar ergens ook wat sloom.
Ik bedoel niet sloom in de zin van sloomheid van je paardje, maar ik vind het er meer een beetje uitzien als maar wat rondhobbelen en niet echt werken. Misschien al er meer echt gewerkt wordt, dat het nog een fijner beeld gaat geven.
Daarmee bedoel ik dus, haar iets actiever maken in de achterhand. Grote kans dat het op de voorhand vallen dan ook verdwijnt.

Ik vind jullie een leuke combi.

Leuk dat je boom en bitloos rijd. Wil zelf ook de overstap maken.

Ik wil wel even reageren op de opmerking van plientjedres: Hou er alsjeblieft wel rekening mee dat een bit nooit betemd mag zijn als rem. Met een bitloos hoofdstel hoor je dus even goed te kunnen remmen aangezien je dat normaal gesproken hoort te doen met je stem en je zit. Dat jouf Haf alleen te remmen is met bit heeft niks met het hoofdstel te maken, maar puur met jouw rijvaardigheid.

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 08:46

Cinnepin schreef:
, daardoor weet ik dat t bit niet goed is voor haar :)

Maar heb je maar 1 bit geprobeerd? En wat heb je erin dan? Enkelgebroken? Vaak kan een ander bit al uitkomst brengen namelijk. Dan hoeft je niet of/of maar kun je ook en/en. Is voor het paard ook altijd leuke afwisseling.

Miek140 schreef:
Verder lijkt het wel alsof bonito een beetje op de voorhand valt op de laatste foto's. Of is dit momentopname? Tis natuurlijk wel een beetje fjord-eigen

Op de voorhand vallen is een rijtechnisch probleem, geen rastechnisch ;)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 08:57

Cinnepin schreef:
@ vippie, waarom vorlijker? ik zie in april een blij koppie en oortjes naar voren maar die zie ik ook van de nieuwe foto's :)
Neej ik vind niet dat ze vrolijker kijkt :)

Tis vaak ook maar net wat je wilt zien. Ik kijk er geheel onafhankelijk naar. Rij zelf ook bitloos en boomloos (en ook met boom en bit) en dit was iig mijn bevinding adhv je foto's.

Cinnepin schreef:
@ Dus dat is gewoon een questy van tijd voor dat je mooi zit :)

Maar bedankt voor je reactie :)

Dat is het dus niet, een kwestie van tijd. Gezien de bouw van het zadel en de plek van ophanging van de beugelriemen kun je er nooit zo op zitten qua houding als op een dresuurmodel. Geloof me ik rij al járen boomloos (western en dresuur). Dat is met een vz-zadel exact hetzelfde probleem, daar kun je ook geen dressuurmatige zit in hebben vanwege de beugelophaning en model van het zadel.
Voor dressuur kun je beter de London nemen als je boomloos wilt blijven rijden, voor endurance of lekker recreatief rijden is de Cheyenne een prima model.

Maar zoals ik al zei, als je er zelf maar blij van wordt. ;) Als jijzelf vind dat er verbetering is is dat toch prima, boeiend wat een ander vind toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-09 17:44

ik wil ook niet verder in de dressuur hoor, wou alleen lessen voor mezelf ;) ik rijd dus ook voornamelijk recreatie ;)