Nas Hengstenkeuring Itp

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sannemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 00:27

Skitter schreef:
Splash_ schreef:
Die van foto 7 en foto 13 is echt een geweldig gave Appaloosa hengst! :~ Welke is dit?

Dat is toch die Oleander?

Mijn moeder wou haar paard ook bij hem doen en uiteindelijk niet gedaan..jammer!! Die nakomeling is inderdaad super mooi! :D

Is Meander, zoon van Oleander....en ik vind hem echt lelijk!! (sorry!) Hij is goedgekeurd, en de andere nieuwe hengst grote maat niet, persoonlijk vond ik dat die zeker net zo'n kans had verdient, maar ja...Ik denk dat Meander sowieso nog even een jaartje door moet groeien...te mager en nog helemaal geen bespiering...

Sannemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 00:29

Kaisa schreef:
Leuke foto's :j
Straks zullen ook wel de foto's van Jos online komen, en daar zal Butterfly zeker bij zitten :j

Ik hoop het maar...misschien wil iemand hier een linkje plaatsen als het zover is?

Klaartje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 01:46

Leuke foto's! Die mini's zijn toch wel heel aansprekend

hengstenboer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 08:00

Kaisa schreef:
Straks zullen ook wel de foto's van Jos online komen, en daar zal Butterfly zeker bij zitten :j

waar kan je die foto's zien dan????
wat is de website ervan

mooney

Re: Nas Hengstenkeuring Itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 08:21

Wow, die 75% Welsh is echt om op te eten.

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 08:26

loes-freke schreef:
komt deze bij jullie op stal staan of gaat / is hij na een of andere bekende hengsten houder?

hij blijft bij ons staan, we hebben ook nog een volle broer van butterfly op stal staan. die word veel groter butterfly is klein gebleven

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:00

Meander vind ik wél gaaf. Die breedte en bespiering komt vanzelf, maar hij heeft iets heel bijzonders.

Ik ga hem onthouden.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:13

Sannemo schreef:
Is Meander, zoon van Oleander....en ik vind hem echt lelijk!! (sorry!) Hij is goedgekeurd, en de andere nieuwe hengst grote maat niet, persoonlijk vond ik dat die zeker net zo'n kans had verdient, maar ja...Ik denk dat Meander sowieso nog even een jaartje door moet groeien...te mager en nog helemaal geen bespiering...

Je moet er wel aan blijven denken dat het een 2,5 jarige hengst is. (alle hengsten op de hk) En daar kan je geen top-prestaties van verwachten. Je hebt vroege bloeiers en late bloeiers. Geef Meander de tijd om zich te ontwikkelen ;)
Over de Sturdy-Fellow zoon. Hij heeft net zo'n kans gehad als Meander. Meander vind ik veel mooier qua type dan de Sturdy-Fellow zoon.

hengstenboer schreef:
Kaisa schreef:

waar kan je die foto's zien dan????
wat is de website ervan

De foto's van Jos kunnen later via deze link bekeken worden: http://www.pbase.com/joska/horses

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 09:23

vind de pony op de 5e foto echt onwijs gaaf getekend / kleur

de 6e vind ik wel een plaatje om te zien :+: , in de achtertuin
los op het strand etc maar lijkt we niks om dat te fokken
als rijpony , als men pony kan ik me der iets bij voorstellen
in een span of voor een sjees of spider , niet om kilometers te maken
maar kan er uiteraard geheel naast zitten

Sannemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 10:11

Kaisa schreef:
Sannemo schreef:

Je moet er wel aan blijven denken dat het een 2,5 jarige hengst is. (alle hengsten op de hk) En daar kan je geen top-prestaties van verwachten. Je hebt vroege bloeiers en late bloeiers. Geef Meander de tijd om zich te ontwikkelen ;)
Over de Sturdy-Fellow zoon. Hij heeft net zo'n kans gehad als Meander. Meander vind ik veel mooier qua type dan de Sturdy-Fellow zoon.

Is ook zo, zei ik toch ook? ;)
Ik vond de sturdy fellow zoon absoluut mooier....maar ja...smaken verschillen natuurlijk!!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:38

Ik vond de Sturdy ook veel beter als de Oleander. Ik snap dus gewoon niet dat die Oleander door is. Paard stond vreselijk opgetrokken (last van de nieren?) en te dun, en bovendien was zijn beenstand om te huilen. Goedgekeurde hengsten moeten toch wel een goede beenstand hebben, en niet zowel voor als achter frans staan. En dan zo erg dat ie dus ook maar op 1 kant van de hoef liep.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:51

Hij had wel wat meer voer mogen hebben. Maar dat van die benen heb ik niet gezien :n

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:58

Hij was inderdaad verschrikkelijk nauw van achteren en stond frans met 4 hoeven... De voorkant was redelijk goed, de achterkant niet. Ik vond het dan ook wel grappig dat het jurycommentaar was: Mooie bovenlijn en goede schouderpartij... over de achterhand werd niets gezegd....

Sannemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:45

dank voor de bijval! Ik vond overigens de tekening inderdaad wel mooier, maar het paard klopte gewoon niet....daarom vond ik dat die van sturdy dan ook goedkgekeurd had moeten worden!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:22

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:28

Ik heb alle foto's van mijn kanjer verzameld en die staan inmiddels op ITP.

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 18:54

Leuk Neonlight :)

xElienx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:32

mooie foto's! zo te zien zat het weer ook lekker mee :)
het blijft een prachtig gezicht; al die stippen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 12:55

Het weer was prachtig! Erg fijn voor de 2de bezichtiging. Vorig jaar moesten we nog in de stromende regen op een terrein waar meer plas was dan iets anders, dit zijn vele betere omstandigheden voor de paarden.