wizewo schreef:Ach iemand die goed rijdt, hoeft echt geen Z te rijden hoor. Samen met je paard vrolijk en veilig door een deur kunnnen, is wat mij betreft goed rijden en dat zie ik er van deze combinatie nog wel van komen!
Voor je houding, moet je gewoon blijven denken aan de meest arrogante persoon die je kent. Zo behoor je te zitten. Je mag ook echt laten zien dat je trots bent op je paard!
Zoals al eerder gezegd met je binnenbeen kun je haar weer op je denkbeeldige lijn naar je buitenteugel duwen.
Ook een vraagje van mijn kant; hoe orienteer jij je eigenlijk als je aan het rijden bent?
Nee je hebt gelijk
ik ben het daar mee eens 
Ik moet inderdaad rechterop gaan zitten. Volgens mij gaat het steeds beter (oefen regelmatig)
Hmm dat is een goede vraag. Eerste keer is er iemand naast mij gaan lopen in de binnenbak, aan een halsterlijntje. Daarna draven met een longeerlijntje. Toen ging ik even los. Ja, ik vertrouw Madeira eigenlijk heel erg. Ik hoop gewoon dat ze mij niet zomaar tegen de bakrand aandouwt. Ook als iemand zegt dat ik moet van hand veranderen, kan ik zelf wel bedenken waar. Dat vind ik wel prettig. Weet wel de letters uit mijn hoofd, maar ja, blijft lastig, soms verwar ik mezelf met een A & C of zoiets wat tegen over elkaar zit.