Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: Madeira @ work (eerste keer op bokt!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:28

Ik vind het zo stoer dat je ondanks he beperkingen toch gewoon rijdt! En volgens mij is Madeira niet de makkelijkste.
Als in: erg eigenwijs, zoals de meeste haflingers.

Je houding is wat in elkaar gezakt inderdaad. Kan je je beugels echt geen gaat je langer doen? Ik denk dat je dan wat beter in je zadel kan zitten en jezelf lang kan maken.

Verder vind ik het er erg vriendelijk en fijn uitzien Ja

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 20:31

Amanda schreef:
Ik vind het zo stoer dat je ondanks he beperkingen toch gewoon rijdt! En volgens mij is Madeira niet de makkelijkste.
Als in: erg eigenwijs, zoals de meeste haflingers.

Je houding is wat in elkaar gezakt inderdaad. Kan je je beugels echt geen gaat je langer doen? Ik denk dat je dan wat beter in je zadel kan zitten en jezelf lang kan maken.

Verder vind ik het er erg vriendelijk en fijn uitzien Ja

Dankjewel! Lachen
Ze kan af en toe wat eigenwijs zijn, eigen willetje hebben.. Maar ze is wel trouw! Lovers

Als ik mijn beugels een gaatje langer doe, krijg ik veel pijn in mijn knie. Kan ik wel proberen als ik weer wat minder pijn heb uiteraard Lachen

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:41

Heee, dat is bij paarden centrum dronten toch?! (PCD)

Wat leuk zeg, daar ben ik zondag nog geweest met die wedstrijd dag! Haha!
Volgens mij heb ik jou haflinger toen zelfs nog even ge-aait! Tong uitsteken

Ik vind het rijden er goed uit zien hoor. Knap dat je zo kunt rijden met je beperkingen. Ik vind het er heel goed uit zien!

Op een nieuw paard rijden lijkt me echt heel spannend als je niet goed kan zien. Dan gaat het al helemaal om vertrouwen natuurlijk!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-08 20:49

Iriis_ schreef:

Ik vind het rijden er goed uit zien hoor. Knap dat je zo kunt rijden met je beperkingen. Ik vind het er heel goed uit zien!

Op een nieuw paard rijden lijkt me echt heel spannend als je niet goed kan zien. Dan gaat het al helemaal om vertrouwen natuurlijk!

Jaa klopt, is het PCD Lachen daar staat mijn haflinger. Ze is de enige haf daar, dus kan goed dat je haar hebt geaait Haha!

Heb je zondag mee gedaan met de wedstrijden?

Dankjewel voor je compliment! Haha!

Het was ook wel heel spannend (vooral toen ze mij ging uitproberen) maar gelukkig vertrouw ik haar steeds meer en volgens mij vertrouwt zij mij ook dat is altijd een heerlijk gevoel Haha!

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-08 20:54

Madeira_ schreef:
Iriis_ schreef:

Jaa klopt, is het PCD Lachen daar staat mijn haflinger. Ze is de enige haf daar, dus kan goed dat je haar hebt geaait Haha!

Heb je zondag mee gedaan met de wedstrijden?

Dankjewel voor je compliment! Haha!

Het was ook wel heel spannend (vooral toen ze mij ging uitproberen) maar gelukkig vertrouw ik haar steeds meer en volgens mij vertrouwt zij mij ook dat is altijd een heerlijk gevoel Haha!

Wat grappig!

Nee, ik was mee met een vriendin die daar ook rijd. Haar paard staat nu even op onze manege omdat ze vakantie heeft. Maar als ze straks weer naar school moet komt ze weer naar PCD. Haar paardje staat schuin tegenover jou Haffie! Ze heet Joy. Haar naam bordje hangt er nog Tong uitsteken

Fijn dat jullie al meer een band krijgen!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 00:27

Wauw, wat een mooi paard is het toch! Haha!

Ik vind het er super uitzien. Maar omdat je ervan wil leren, heb ik ook nog een tip:

Het ziet er soms uit alsof Madeira met jou rijdt in plaats van andersom. Het lijkt alsof ze een beetje onder je wegloopt en alsof je niet geheel bepaalt waar jullie heengaan. Dat moet wel Haha!
Probeer elke stap die Madeira zet van tevoren te plannen. Volgende pas gaat daarheen, die daarna daarheen... als je bijvoorbeeld een volte rijdt, rijd dan over een denkbeeldige lijn die JIJ bedenkt. Als madeira daarvan afwijkt, duw je haar terug naar jouw lijn. En wil jij de hoeken door, dan GA je ook die hoeken door. Elke stap ben je bezig met richting aangeven en plannen, je moet madeura duidelijk blijven maken wat jij wilt.

Hetzelfde geldt voor het tempo: jij bepaalt hoe hard je gaat, niet zij. In het begin is het constant opletten, maar je krijgt er ontzettend veel voor terug.

Succes samen!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 11:53

Sheran bedankt voor je tips! Lachen

Ik werk daar nu ook hard aan. Vorige keer heb ik net zo lang langs de lange kant gedraafd en gegalopeerd tot ze het goed deed. Dan is het wat mij betreft ook klaar. Gaat steeds beter Lachen soms loopt ze inderdaad onder mij beetje uit. Dat moet ik echt nog leren bij haar om goed in tempo te houden.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 11:59

Ik vind het echt knap wat je doet!!
Ik had allang opgegeven!!
Ik vind het echt stoer hoor, en ook dat je héél véél lef hebt!
Als ik op een vreemd paard moet rijden vind ik al doodeng Clown
Maar omdat jij ook weinig ziet, ik vind het echt heel knap!!

Mij rijtechnische commentaar: Het ziet er soms wel een beetje uit of madeira met jou rijd.. maar je hebt zelf al gezegd dat je daar aan werkt!!

Je mag echt trots opjezelf zijn!!
Heb echt respect voor jou!! Wow!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 12:01

Ell_en schreef:
Ik vind het echt knap wat je doet!!
Ik had allang opgegeven!!
Ik vind het echt stoer hoor, en ook dat je héél véél lef hebt!
Als ik op een vreemd paard moet rijden vind ik al doodeng Clown
Maar omdat jij ook weinig ziet, ik vind het echt heel knap!!

Mij rijtechnische commentaar: Het ziet er soms wel een beetje uit of madeira met jou rijd.. maar je hebt zelf al gezegd dat je daar aan werkt!!

Je mag echt trots opjezelf zijn!!
Heb echt respect voor jou!! Wow!

Dankjewel.. word er echt verlegen van Bloos!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 12:27

soms is Bokt ook aardig met commentaar....dat doet TS (en mij ook)goed!!!

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:28

Meid, jullie zijn nou echt een hartstikke leuke combinatie!!!!!

En ik vind het zo knap wat je kan met je beperking!!

Beetje rechtop gaan zitten en het plaatje is af!!

Ga zo door meiss!!!

Debb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 14:51

Ik vind het heel knap van je dat je ondanks je 2 beperkingen tóch lekker gaat rijden. Jij en Madeira zijn een leuke combinatie, jullie doen het lekker rustig aan en met veel vertrouwen zo te zien, mijn complimenten!

En als tip nog, probeer iets trotser te gaan zitten. Je hebt een mooie haf onder je kont en dat mag iedereen zien moet je maar denken... Knipoog

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-08 17:08

ukoldaatje, dankjewel Haha! ja ik moet zeker wat rechterop gaan zitten. Nu ik haar elke dag (bijna) rijdt, begin ik ook meer rechterop te zitten volgens mij omdat het vertrouwen steeds groter word Lachen

Debb, ik blijf ook zeker rijden Haha! nee, ik zou nooit tot de M/Z (lijkt mij wel leuk om ooit onderlinge wedstrijdjes te doen.. maar pas over een jaar ofzo) komen, maar ik heb plezier en mijn paard ook, dat vind ik het belangrijkste Lachen. Nu ik vaak rijdt wordt mijn vertrouwen ook groter, waardoor ik volgens mij ook rechterop ga zitten.

Bedankt voor de tips en complimentjes allemaal! Lachen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 05:18

Wauw, wat ben jij stoer! Het lijkt me doodeng om op een paard te gaan zitten als je niet zo veel ziet, sommige paarden kunnen heel goed voor hun ruiters "kijken" en zo te zien lukt jouw hafje dat ook al aardig. En ik vind haar ook nog eens een plaatje van een pony Wow! Het ziet er erg ontspannen uit, fijn hoor! Wat mij betreft mag je ook in stap de teugels wat meer op maat houden om net wat duidelijker te zijn voor je paardje. Op de laatste foto vind ik dat je haar te diep instelt, vind het er minder prettig uitzien dan de rest.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 16:03

hestejente schreef:
Wauw, wat ben jij stoer! Het lijkt me doodeng om op een paard te gaan zitten als je niet zo veel ziet, sommige paarden kunnen heel goed voor hun ruiters "kijken" en zo te zien lukt jouw hafje dat ook al aardig. En ik vind haar ook nog eens een plaatje van een pony Wow! Het ziet er erg ontspannen uit, fijn hoor! Wat mij betreft mag je ook in stap de teugels wat meer op maat houden om net wat duidelijker te zijn voor je paardje. Op de laatste foto vind ik dat je haar te diep instelt, vind het er minder prettig uitzien dan de rest.

Ik merk wel (ik ben nu vast heel arrogant ofzo, sorry) dat paarden voelen dat ik een beperking heb of zoiets (kan het niet goed uitleggen). Dus heel stoer ben ik niet hoor Haha! ik ga echt niet op een gevaarlijk paard zitten Tong uitsteken

Laatste foto (dan staat ze stil) heb ik haar inderdaad te diep. Dit komt omdat ik haar denk ik te veel tegen hield.

Ik ga zeker wat doen met jullie puntjes! Ik ben hard bezig Lachen

Vandaag ging super goed op Madeira (was vroeg dus had lekker bak voor mij alleen) Haha!
Ben echt trots op mijn meisje Lovers

Het komt vast ooit wel goed tussen ons (en nee, ik hoef geen ZZ te rijden, ik ben allang super trots als wij over een jaartje ofzo onderlinge wedstrijdjes op de pesionstalling kunnen rijden) Lachen

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:25

Ja, paarden zijn gevoeliger dan je denkt Vork Tong uitsteken

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 16:25

Ach iemand die goed rijdt, hoeft echt geen Z te rijden hoor. Samen met je paard vrolijk en veilig door een deur kunnnen, is wat mij betreft goed rijden en dat zie ik er van deze combinatie nog wel van komen!

Voor je houding, moet je gewoon blijven denken aan de meest arrogante persoon die je kent. Zo behoor je te zitten. Je mag ook echt laten zien dat je trots bent op je paard!

Zoals al eerder gezegd met je binnenbeen kun je haar weer op je denkbeeldige lijn naar je buitenteugel duwen.

Ook een vraagje van mijn kant; hoe orienteer jij je eigenlijk als je aan het rijden bent?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 16:29

wizewo schreef:
Ach iemand die goed rijdt, hoeft echt geen Z te rijden hoor. Samen met je paard vrolijk en veilig door een deur kunnnen, is wat mij betreft goed rijden en dat zie ik er van deze combinatie nog wel van komen!

Voor je houding, moet je gewoon blijven denken aan de meest arrogante persoon die je kent. Zo behoor je te zitten. Je mag ook echt laten zien dat je trots bent op je paard!

Zoals al eerder gezegd met je binnenbeen kun je haar weer op je denkbeeldige lijn naar je buitenteugel duwen.

Ook een vraagje van mijn kant; hoe orienteer jij je eigenlijk als je aan het rijden bent?

Nee je hebt gelijk Lachen ik ben het daar mee eens Lachen

Ik moet inderdaad rechterop gaan zitten. Volgens mij gaat het steeds beter (oefen regelmatig) Lachen

Hmm dat is een goede vraag. Eerste keer is er iemand naast mij gaan lopen in de binnenbak, aan een halsterlijntje. Daarna draven met een longeerlijntje. Toen ging ik even los. Ja, ik vertrouw Madeira eigenlijk heel erg. Ik hoop gewoon dat ze mij niet zomaar tegen de bakrand aandouwt. Ook als iemand zegt dat ik moet van hand veranderen, kan ik zelf wel bedenken waar. Dat vind ik wel prettig. Weet wel de letters uit mijn hoofd, maar ja, blijft lastig, soms verwar ik mezelf met een A & C of zoiets wat tegen over elkaar zit.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:57

Jeeeejjj Go jij! Go jij!
Eindelijk een topic van jou.
Wat heerlijk om te zien dat het zo goed gaat.
Probeer niet te veel naar voren te vallen, en je tenen naar binnen gesloten te hebben.
Goedzo Paulien.
Go on and door!!
Hopelijkhoor ik nog een keer wat van je.

Liefs Lovers

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-09 20:00

JustaLive schreef:
Jeeeejjj Go jij! Go jij!
Eindelijk een topic van jou.
Wat heerlijk om te zien dat het zo goed gaat.
Probeer niet te veel naar voren te vallen, en je tenen naar binnen gesloten te hebben.
Goedzo Paulien.
Go on and door!!
Hopelijkhoor ik nog een keer wat van je.

Liefs Lovers

Jaa ik heb nog een hoop te verbeteren Haha! maar Madeira en ik gaan ervoor! Lachen

Dankjewel voor je reactie Lovers

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-09 16:58

Ik vind jullie een erg leuke combinatie en Madeira een mooi paard. Je beperking kan inderdaad het voordeel opleveren dat je veel meer met je gevoel rijdt. Zelf zit ik altijd naar de oren te kijken en merk dat het veel gemakkelijker stuurt als ik dat niet doe. Dan ga ik mijn paard pas echt voelen.

Bij onze club heeft ook een meisje met een fries gereden die kokerzicht had en dus weinig om zich heen kon zien. Ging prima maar ze vertrouwde haar paard dan ook volledig. Zelf vergat ik nog wel eens dat ze weinig zag en dat ik daar dus een beetje rekening mee moest houden.

Als je ooit eens een keer een clinic wilt doen kan ik je Centered Riding van Vanda Oosterhuis aanraden. Daar kan je ervaren met hoe weinig je kan sturen en hoe je door iets anders te zitten heel stevig in het zadel komt te zitten. Ik vond het erg leuk en interessant.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 00:00

DendroFleur schreef:
Ik vind jullie een erg leuke combinatie en Madeira een mooi paard. Je beperking kan inderdaad het voordeel opleveren dat je veel meer met je gevoel rijdt. Zelf zit ik altijd naar de oren te kijken en merk dat het veel gemakkelijker stuurt als ik dat niet doe. Dan ga ik mijn paard pas echt voelen.

Bij onze club heeft ook een meisje met een fries gereden die kokerzicht had en dus weinig om zich heen kon zien. Ging prima maar ze vertrouwde haar paard dan ook volledig. Zelf vergat ik nog wel eens dat ze weinig zag en dat ik daar dus een beetje rekening mee moest houden.

Als je ooit eens een keer een clinic wilt doen kan ik je Centered Riding van Vanda Oosterhuis aanraden. Daar kan je ervaren met hoe weinig je kan sturen en hoe je door iets anders te zitten heel stevig in het zadel komt te zitten. Ik vond het erg leuk en interessant.

Bedankt voor je reactie Lachen
Ik ben bang dat ik niet goed genoeg ben voor een clinic? Klinkt wel heel erg interessant Haha!

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:06

Dat is een clinic om zelf van te leren. Dus je bent geen voorbeeld voor anderen maar kan zelf ervaren wat een paard voelt. Ik vond bijv een oefening waarbij je degene voor je op de schouders vast had erg leuk. De achterste kon door heel licht te draaien (vaak alleen de navel) de voorste sturen. En door je bekken te kantelen kon je op de trampoline goed merken dat je zelf ook minder sprong had, hierdoor komt dus ook je paard terug in tempo.
Daarna ook nog te paard oefeningen gedaan. Eentje zou voor jou wel makkelijk zijn, met je ogen dicht voelen welk been er op getild werd. Is knap lastig als je meer met je hoofd dan met je gevoel rijdt.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-09 00:14

DendroFleur schreef:
Dat is een clinic om zelf van te leren. Dus je bent geen voorbeeld voor anderen maar kan zelf ervaren wat een paard voelt. Ik vond bijv een oefening waarbij je degene voor je op de schouders vast had erg leuk. De achterste kon door heel licht te draaien (vaak alleen de navel) de voorste sturen. En door je bekken te kantelen kon je op de trampoline goed merken dat je zelf ook minder sprong had, hierdoor komt dus ook je paard terug in tempo.
Daarna ook nog te paard oefeningen gedaan. Eentje zou voor jou wel makkelijk zijn, met je ogen dicht voelen welk been er op getild werd. Is knap lastig als je meer met je hoofd dan met je gevoel rijdt.

Toch ga ik is informeren als het weer wat beter gaat tussen mij en Madeira, klinkt echt heel erg leuk Haha!
Hihi dat laatst kan ik nu al Haha!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-09 00:16

wat een respect kan ik hiervoor hebben! je laat je door niks tegenhouden om jou passie door te voeren.

Zou ik eens moeten proberen, met mijn ogen dicht rijden dan eindig ik ergens in het hek Knipoog!

Verder vind ik dat je erg vriendelijk rijd Lachen top.