Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ze ziet er gaaf uit iig!

LoveLeandro schreef:Riddikulus: het is inderdaad een groot verschil, maar het went snel. Ik ben vroeger ook van een B-pony naar een D-pony gegaan, dat was ook een groot verschil.
Ze is inderdaad nog wat schraal. Daarom doe ik heel erg rustig aan, en rijd nog maar weinig. Ik longeer haar nu vooral om de spieren te trainen. Ze heeft ook geen goede conditie, dus ik moet niet te veel doen. Maar het gaat prima! Ik heb geen haast, en wil het echt goed doen. En als we iets verder zijn, komt mijn instructrice weer helpen.
Ze is eind juli naar een stal gegaan waar ze zadelmak is gemaakt, en daarna is ze weinig gereden, dus ze kent erg weinig. Op zich vind ik dat ook wel prettig, kan ik alles zelf doen. Maar het kost wel iets meer tijd.
LoveLeandro schreef:haha, ik wist dat jazz bekent stond om de moeilijke karakters, maar cabochon bleek dat ook![]()
Maar ik heb haar gekozen om haar lieve karakter hoor. Ze is wel heel sensibel, maar dat is juist ook haar sterke punt.
Ze staat snel te trillen op haar benen, maar is ook redelijk snel weer rustig. En ze raakt niet in paniek en knalt niet over je heen.
Ze is heel erg lief en eerlijk!
'T is echt een lieverd! En ik heb haar juist om dit karakter uitgezocht, ze is heel eerlijk, super werkwillig, en ik wilde geen saai simpel paard. Ik vind dat pony's makkelijk moeten zijn, die moeten door kleine kinderen kunnen worden gereden. Maar bij paarden mag het wel iets moeilijker, dan zit er ook meer in. Al moeten ze wel eerlijk zijn hoor! Ik ga niet met een paard bezig die ik niet vertrouw.
Ze leert echt heel snel, wil alles goed doen, en voelt me enorm goed aan.
Het is qua karakter gewoon precies wat ik in gedachten had, wat ik heel gaaf zou vinden als een paard zo zou zijn.
Ik wist niet dat ik daadwerkelijk met zo'n paard thuis zou komen
Je hebt het vast al gemerkt, het is een schat en ik ben heel blij met haar!
En haar karakter is dus helemaal niet slecht!
Bij mij opstal zeggen alle mensen die cabochons kennen dat ze juist heel rustig en eerlijk etc zijn, totaal niet heet in het hoofd.
Ook uitgekozen op een werkwillig, eerlijk karakter. Je kan er zo een klein kind mee wegsturen. 
Maar had het gehoord.. Maarja, ik hoorde ook (van onze hoefsmid) dat Hemmingsway's hele slechte karakters hebben (hij had er een hekel aan). Nou, ik heb een jaarling, en die heeft een super braaf en makkelijk karakter, super lief. Juist ook uitgekozen op karakter (en beweging). Dus niks slecht karakter.

En ook nog een lieve schat!
Ik doe ook echt mijn best om naar mijn paarden te luisteren, en ben ook vriendelijk. Leuk dat je dat opvalt!

,LoveLeandro schreef:Dankjewel!
Ik kreeg een pb van iemand of ik al antwoord had gehad op deze vraag:
[EV] Keuring Wezep - 26 juni 2008 - foto's?
Dat heb ik niet.. dus ik denk, misschien helpt het als ik het hier plaats.
D.C. Con Amore is in juni naar de keuring in Wezep geweest. Ik kende haar toen nog niet. Maar ik vroeg me af of iemand foto's heeft gemaakt, want het lijkt me leuk om daar foto's van te hebben. Voor meer informatie kun je in het topic kijken.