Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
daar let ik heel goed op.. Ze kauwt wel bijna constant vandaar dat dr mond soms wat open is denk ik
deniece schreef:@ Silence; ik heb het er misschien wat krom neer gezetmaar je paard loopt niet goed nageeflijk als je geen contact hebt met je teugels dus ik vind wel dat hij nageeflijk loopt op je teugel zeg maar. Maar natuurlijk moet ik haar daar naartoe drijven. Maar ik bedoel, dat m'n buitenteugel de nageeflijkheid behoud zeg maar, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen
maar ik moet iig minder met mijn binnenteugel bezig zijn
@ Marieke_K; sorry, maar ik ben het totaal niet met je eens. M'n vorige topic, daar hing ze erg in mijn handen en hing ik helemaal achterover en stonden mijn tenen constant naar buiten gedraaid. Ik ben nu zelf een stuk meer ontspanner en m'n paard is al een stuk lichter in de hand.
@ Gipsylover; ik rijd niet heel streng, maar wel consequent. Daarbij zien sommige goed dat ze zich erg sterk kan maken tijdens het rijden. En ik maakte, nu ook nog soms, de grote fout mijzelf ook sterk te maken.. maar ik werk er nu aan zelf 'zachter' te worden en los te laten. En daar reageert ze fijn op![]()
Verder bedankt voor alle reacties!
vilouma schreef:deniece schreef:@ Silence; ik heb het er misschien wat krom neer gezetmaar je paard loopt niet goed nageeflijk als je geen contact hebt met je teugels dus ik vind wel dat hij nageeflijk loopt op je teugel zeg maar. Maar natuurlijk moet ik haar daar naartoe drijven. Maar ik bedoel, dat m'n buitenteugel de nageeflijkheid behoud zeg maar, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen
maar ik moet iig minder met mijn binnenteugel bezig zijn
@ Marieke_K; sorry, maar ik ben het totaal niet met je eens. M'n vorige topic, daar hing ze erg in mijn handen en hing ik helemaal achterover en stonden mijn tenen constant naar buiten gedraaid. Ik ben nu zelf een stuk meer ontspanner en m'n paard is al een stuk lichter in de hand.
@ Gipsylover; ik rijd niet heel streng, maar wel consequent. Daarbij zien sommige goed dat ze zich erg sterk kan maken tijdens het rijden. En ik maakte, nu ook nog soms, de grote fout mijzelf ook sterk te maken.. maar ik werk er nu aan zelf 'zachter' te worden en los te laten. En daar reageert ze fijn op![]()
Verder bedankt voor alle reacties!
van het bovenste stukje ben ik het niet helemaal me eeens;)
als jou paard goed nageeflijkloopt,dan zou jeje teugels los kunnen moeten gooien en het paard zo blijven lopen ,anders loopt hij op de hand alleen.
verder vind ik inderdaad de laatste foto het mooiste en een lekkere haf heb je onder je kont!
als je paard 'nageeflijk' blijft als je beide teugels los gooit, volgt hij dus niet je hand. Imo kruipt je paard dan achter de teugel. Hij zou met zijn neus mee moeten zakken en dus weer contact hebben.. 

en je hakken meer uitdrukken en meer met je kuit proberen te drijven 
hakken uitdrukken en been eraan houden, dan is het een net plaatje hoor 

verleer je niet zo 1,2,3 maargoed.. Straks privé les dus zal erop letten 
probeer zelfs de eigenaresse over te halen over een paar jaar een veulentje ermee te fokken die ik dan wil kopen
Bea 
nog even flink door oefenen dan lekker wedstrijdjes starten en ervaring op doen.
er is vooruitgang!