Haflinger Amotes @ Dressuurwork, klaar voor de wedstrijden??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SONY

Re: Haflinger Amotes @ Dressuurwork, klaar voor de wedstrijden??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 13:05

Leuke foto's kijk uit want het lijkt of je haar erg in de mond trekt of dat ze op het bit , breng je handen meer naar voren. Succes Knipoog

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 13:46

@ Sony; dankje, ik trek haar niet heel erg in dr mond Lachen daar let ik heel goed op.. Ze kauwt wel bijna constant vandaar dat dr mond soms wat open is denk ik Lachen

vilouma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 14:07

deniece schreef:
@ Silence; ik heb het er misschien wat krom neer gezet Knipoog maar je paard loopt niet goed nageeflijk als je geen contact hebt met je teugels dus ik vind wel dat hij nageeflijk loopt op je teugel zeg maar. Maar natuurlijk moet ik haar daar naartoe drijven. Maar ik bedoel, dat m'n buitenteugel de nageeflijkheid behoud zeg maar, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen Knipoog maar ik moet iig minder met mijn binnenteugel bezig zijn Lachen

@ Marieke_K; sorry, maar ik ben het totaal niet met je eens. M'n vorige topic, daar hing ze erg in mijn handen en hing ik helemaal achterover en stonden mijn tenen constant naar buiten gedraaid. Ik ben nu zelf een stuk meer ontspanner en m'n paard is al een stuk lichter in de hand.

@ Gipsylover; ik rijd niet heel streng, maar wel consequent. Daarbij zien sommige goed dat ze zich erg sterk kan maken tijdens het rijden. En ik maakte, nu ook nog soms, de grote fout mijzelf ook sterk te maken.. maar ik werk er nu aan zelf 'zachter' te worden en los te laten. En daar reageert ze fijn op Lachen

Verder bedankt voor alle reacties!

van het bovenste stukje ben ik het niet helemaal me eeens;)
als jou paard goed nageeflijkloopt,dan zou jeje teugels los kunnen moeten gooien en het paard zo blijven lopen ,anders loopt hij op de hand alleen.

verder vind ik inderdaad de laatste foto het mooiste en een lekkere haf heb je onder je kont!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-08 14:16

vilouma schreef:
deniece schreef:
@ Silence; ik heb het er misschien wat krom neer gezet Knipoog maar je paard loopt niet goed nageeflijk als je geen contact hebt met je teugels dus ik vind wel dat hij nageeflijk loopt op je teugel zeg maar. Maar natuurlijk moet ik haar daar naartoe drijven. Maar ik bedoel, dat m'n buitenteugel de nageeflijkheid behoud zeg maar, ik weet niet hoe ik het moet uitleggen Knipoog maar ik moet iig minder met mijn binnenteugel bezig zijn Lachen

@ Marieke_K; sorry, maar ik ben het totaal niet met je eens. M'n vorige topic, daar hing ze erg in mijn handen en hing ik helemaal achterover en stonden mijn tenen constant naar buiten gedraaid. Ik ben nu zelf een stuk meer ontspanner en m'n paard is al een stuk lichter in de hand.

@ Gipsylover; ik rijd niet heel streng, maar wel consequent. Daarbij zien sommige goed dat ze zich erg sterk kan maken tijdens het rijden. En ik maakte, nu ook nog soms, de grote fout mijzelf ook sterk te maken.. maar ik werk er nu aan zelf 'zachter' te worden en los te laten. En daar reageert ze fijn op Lachen

Verder bedankt voor alle reacties!

van het bovenste stukje ben ik het niet helemaal me eeens;)
als jou paard goed nageeflijkloopt,dan zou jeje teugels los kunnen moeten gooien en het paard zo blijven lopen ,anders loopt hij op de hand alleen.

verder vind ik inderdaad de laatste foto het mooiste en een lekkere haf heb je onder je kont!

Nou, ik ben het dan niet met jou eens Knipoog als je paard 'nageeflijk' blijft als je beide teugels los gooit, volgt hij dus niet je hand. Imo kruipt je paard dan achter de teugel. Hij zou met zijn neus mee moeten zakken en dus weer contact hebben..
Haha, maargoed, er zijn hier op bokt al uiteenlopende discussies over en iedereen denkt er weer anders over Lachen

En bedankt voorje compliment! Haha!

Ellen__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 19:36

als jij je teugel losgooit zou je paard moeten zakken naar de grond oftewel halsstrekken Lachen
ik vind het er netjes uitzien,alleen op je handen letten,maar dat is al vaker gezegd Knipoog en je hakken meer uitdrukken en meer met je kuit proberen te drijven Lachen
ze loopt al heel netjes hoor en jouw houding is op deze puntjes na heel netjes deniece Knipoog
mootje is een heel leuk paardje Knipoog

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 21:20

jij hebt hetzelfde probleem als ik: teugels te lang! daardoor krijg je een heel gek plaatje, en kan je minder goed sturen. teugels korter dus! Lachen hakken uitdrukken en been eraan houden, dan is het een net plaatje hoor Lachen

echt een mooie haf ook, wat een manen!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 09:58

@ Ellen; ja dat vind ik ook, teugels los = lengte in de hals. Maargoed, meningen zijn daarover verdeeld Knipoog
Mijn handen zijn een drama ben ik ondertussen achter haha.. ik ga er heel hard mee aan het werk!

@ Milo; Ik ga ermee aan de slag Lachen verleer je niet zo 1,2,3 maargoed.. Straks privé les dus zal erop letten Knipoog
en bedankt! Ik vind haar zelf ook onwijs gaaf Bloos probeer zelfs de eigenaresse over te halen over een paar jaar een veulentje ermee te fokken die ik dan wil kopen Haha!

beaamotes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 10:34

Hallo Deniece,ik vind het er beter uitzien als je vorige topic. Je kunt niet alles tegelijk goed krijgen. Aan je handen moet je inderdaad gaan werken nu. Verder moet je gewoon jou ding gaan doen. Ik zie iedere keer vooruitgang,dus het gaat goed. Op alleen de foto's kun je niet afgaan,ik heb je zien rijden en dat gaat steeds beter. Anders had ik ook niet gezegd dat ik iedere keer vooruitgang zag. Groetjes en tot gauw. Clown Bea

xLinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 15:03

die laatste foto is echt gaaf.
voor de rest is het commentaar wel gegeven.
(het goede commentaar dan hé) Knipoog
echt super mooie haf xx

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 18:07

@ Bea; thanks! Ikzelf merk ook de vooruitgang dus dat zit ook wel goed Lachen nog even flink door oefenen dan lekker wedstrijdjes starten en ervaring op doen.
@ Linsey; dankjewel!

deniece

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 22:04