Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hoera vandaag Lotus toch gered van de slacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:17

Het verhaal wordt steeds fraaier, dus....
Verder is duidelijk te zien dat dit paard óf een enorme OCD-achtige aandoening heeft, of een knoeperd van een spat. Beide worden alleen maar erger op die leeftijd in plaats van beter....

Waves

Hoe het ook zij, het paard hoeft nu in ieder geval niet op transport. Het lijkt me dat ook na zorgvuldige overweging van Stal Jaspers dat toch een rare manier is om je paard weg te doen. Mocht het dier pijn hebben dan kan het tenminste een enigszins waardig einde krijgen.

BraveSpots

xXxXsasxXxX schreef:
Stal jasper doet niet zomaar paarden naar de slacht.
Alleen als het echt niet anders kan, als de dierenarts zegt dat er bijna (eigenlijk geen) kans meer is dat ze beter worden, waarom zou je het paard dan houden? Als het voor het paard op dat moment beter is.. Dan kan je hem toch beter uit z'n lijden verlossen?

Ik snap eerlijk gezegt het verhaal niet zo? Lotus is inmiddels al bijna een jaar weg, dus het klopt niet helemaal.
Stal jasper heeft Lotus niet naar de slacht gedaan. Lotus is naar een nieuw baasje gegaan. En Lotus staat daar nog steeds.

Ofwel klopt jouw verhaal niet, ofwel klopt dat van de TS niet. Ben je 100 procent zeker dat ze nog steeds bij dat nieuwe baasje staat?

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:19

het is weer erg kanp dat er een wijsneus tussen zit die weer van een foto van jaren geleden een oordeel kan maken Haha! het betrefty hier de redding van Lotus die op een verschrikkelijke manier gedumpt zou worden en die wij hebben gered!!

en dat Stal Jaspers alles voor zn paarden over heeft heeft dit duidelijk bewezen! wij hebben er 500 euro voor neergeteld en daar daar kon niets vanaf!!! anders ging ze gewoon op transport naar het buitenland want ze wilden zoveel mogelijk geld er nog aan verdienen dus niets met ze hebben wat over voor hun paarden !!! nee ze willen zelfs op het laatste moment er nog geld aan verdienen! goh wat hebben die paarden het dan daar goed zeg Boos! dit is het laatste wat ik erover heb gezegd ga ook verer niet in discursie!
Lotus geniet nu heerlijk in haar stal en dat is haar gegunt!!!!!!!!!!!!!!!

ps en Lotes werd verleast aan merel die nu een jonger paard kon leasen van stal Jaspers dus .... en hebben wij hier zaken gedaan met Stal jaspers en ook een quitantie van hun gekregen
Laatst bijgewerkt door marialva op 19-12-08 18:22, in het totaal 1 keer bewerkt

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:20

suleilitha schreef:
Het verhaal wordt steeds fraaier, dus....
Verder is duidelijk te zien dat dit paard óf een enorme OCD-achtige aandoening heeft, of een knoeperd van een spat. Beide worden alleen maar erger op die leeftijd in plaats van beter....

Ik heb geen verstand van beide ziektes, maar kan het paard dan nog een pijnloze grasmaaier spelen? Of niet?

Ik ben trouwens wel benieuwd als de TS kan vertellen wat ze nu precies mankeert aan haar benen?

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:23

Vreemd......
Ik vind een paard van de slacht redden een erg mooi initiatief mits het paard geen pijn heeft

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:23

Ik herken dit verhaal ook niet echt van Stal Jaspers. Ik heb mijn vorige paard erheen gebracht, ze werkt nu als dressuurpaard op deze manege. Ik heb telefonisch contact, ben op de hoogte van haar situatie en komt het moment daar dat zij het manegewerk niet meer aankan, krijg ik een belletje en komt ze terug naar mij.
Als een paard naar de slacht gaat na jarenlang hard werken, is dat vaak niet voor niets....
Laatst bijgewerkt door Goof op 19-12-08 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:24

wat lief dat jullie haar behoed hebben voor al die ellende!

ik hoop dat jullie er een mooi adresje voor vinden.
wat betreft de beenproblemen, dat is nu de verantwoording van de TS en 'partners' , dus ik zie eigenlijk niet in waarom 'heel bokt' zou moeten willen weten wat ze heeft etc etc en dan daar een mening over moet hebben.. Bloos

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:26

Hoe je het ook wendt of keert: op transport naar Belgie, waar een lijn ligt naar Italie, kan in mijn ogen maar 1 ding betekenen... Ik ben niet tegen het einde van een paard als dat niet meer kan, maar laat hem dan netjes afmaken in de buurt.

En als het paard echt niet meer kan, dan moet je hem als stal dus ook niet voor 500 euro aan iemand gaan verkopen maar laten afmaken.

Het verhaal klopt niet in mijn ogen.

Mijn eigen paard zou hooguit op transport gaan naar de dichtstbijzijnde slager voor een schot. En geen uren/dagenlange rit waarheen dan ook. Elke stal kan het zo doen, het is niet meer dan je ondernemersrisico.
Laatst bijgewerkt door stefje op 19-12-08 18:29, in het totaal 3 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:26

Bravespots, dat kan ik verder zo niet zeggen, dan zou ik het dier in levende lijve moeten zien lopen maar feit blijft dat men onkosten krijgt.
Half Bokt zat op de kast toen er in Nietap een koppeltje paarden rondliep die volgens zogenaamde insiders zwaar waren verwaarloosd, de waarheid was echter dat het om paarden ging die door een opkopertje zouden worden gered. Zolang mensen paarden behoorlijk wat aan mankeert in leven laat en meent te moeten redden van de slacht zullen dat soort taferelen altijd blijven voortbestaan.
Het ís niet eerlijk om een kreupel paard te willen redden van het genadeschot. Al lijkt het nog zo mooi.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:27

kaatje77 schreef:
Ik neem mijn cap voor jullie af.
Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar hoop dat jullie veel bekendheid krijgen en de manegehouder zijn klanten verliest.
Dit is gewoon te triest voor woorden.
Je paard eerst uitmelken en valt er niets meer te verdienen de slacht?
Terwijl jullie zeggen dat de kreupelheid over kan gaan?
Misselijk bah, beetje een rare bijsmaak bij dit bericht.

Maar nogmaals, super van je en ik hoop dat je er nog jaren van mag genieten. Haha!

Oei...dat zijn wel hele boute woorden!Je kent natuurlijk maar 1 kant van het verhaal! Zelfs hier is wel eens een raar verhaal een eigen leven gaan lijden toen een paard moest worden ingeslapen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:28

Marigold schreef:
wat lief dat jullie haar behoed hebben voor al die ellende!

ik hoop dat jullie er een mooi adresje voor vinden.
wat betreft de beenproblemen, dat is nu de verantwoording van de TS en 'partners' , dus ik zie eigenlijk niet in waarom 'heel bokt' zou moeten willen weten wat ze heeft etc etc en dan daar een mening over moet hebben.. Bloos

Das een logisch gevolg als je op bokt een (blijkbaar) grote stal in zo'n negatief daglicht zet, en zelfs voledig afbreekt. Dan mag je imo zorgen dat je je zaakjes wel goed in orde hebt, want zoiets doe je niet voor de 'leuk'.
En ja, ik ben erg benieuwd welke beenprobleem dat het paardje heeft Ja!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:30

Ik vind het al knap van stal Jasper dat ze een paard met zoveel gedrags problemen toen ze kwam zolang hebben gehad. De paarden gaan NIET op transport maar wel naar Belgie naar een vaste slachterij.
Je kan nu eenmaal niet alle paarden een huisje geven als grasmaaier. De paarden op stal zien er altijd goed uit, hebben zomer weidegang en s'winters komen ze los.
Je kan het niet maken om hier een stal zwart te maken terwijl je de achtergrond niet kent.
Ik zou zeggen , kom eens kijken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:31

Stal Jaspers zal dit ook leuk vinden om te lezen! (ik gaat maar eens even een TEM-knoppetje zoeken)
Ik ben ook benieuwd naar de versie van de beenproblemen van dit paard in de optiek van de TS.
Aan de hand van de foto uit de openingspost die ik even heb vergroot, kon ik al heel wat gewaar worden.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:32

kohtje schreef:
Ik vind het al knap van stal Jasper dat ze een paard met zoveel gedrags problemen toen ze kwam zolang hebben gehad. De paarden gaan NIET op transport maar wel naar Belgie naar een vaste slachterij.
Je kan nu eenmaal niet alle paarden een huisje geven als grasmaaier. De paarden op stal zien er altijd goed uit, hebben zomer weidegang en s'winters komen ze los.
Je kan het niet maken om hier een stal zwart te maken terwijl je de achtergrond niet kent.
Ik zou zeggen , kom eens kijken!

Ken je dit paardje dan?

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:32

stefje schreef:
Hoe je het ook wendt of keert: op transport naar Belgie, waar een lijn ligt naar Italie, kan in mijn ogen maar 1 ding betekenen... Ik ben niet tegen het einde van een paard als dat niet meer kan, maar laat hem dan netjes afmaken in de buurt.

En als het paard echt niet meer kan, dan moet je hem als stal dus ook niet voor 500 euro aan iemand gaan verkopen maar laten afmaken.

Het verhaal klopt niet in mijn ogen.

Mijn eigen paard zou hooguit op transport gaan naar de dichtstbijzijnde slager voor een schot. En geen uren/dagenlange rit waarheen dan ook. Elke stal kan het zo doen, het is niet meer dan je ondernemersrisico.

Hier ben ik het heel erg mee eens! Ja

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:33

Ts haar onderschrift staat ook leuk onder de foto Nagelbijten / Gniffelen

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:33

kohtje schreef:
Hier een Stal Jasper ganger. Ik sta er al 14 jaar.
Ik ken Lotus dus ook al lang.
Op stal Jasper krijgt ieder dier een kans, Lotus heeft al vaak kreupel gestaan en heeft echt maanden gestapt aan de hand.
Een paard gaat hier niet zomaar weg, alles in overleg met de dierenarts. Dat er op stal heel veel land zou zijn is niet waar en ze hebben echt veel gedaan voor haar.

kijk DIT herken ik als stal jasper

vraag me dus ook af wat het been probleem precies is

een ding is zeker
als ze , zoals in de mailing stond , nog geschikt zou zijn voor recreatief gebruik
was ze niet voor de slacht verkocht ..

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:34

Haha ja, kohtje, lekker toepasselijk Clown

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:34

kohtje schreef:
De paarden gaan NIET op transport maar wel naar Belgie naar een vaste slachterij.

Als dit echt zo is dan veranderd de zaak wel. Dan vind ik alleen nog vreemd dat ze persé die 500,- willen hebben als iemand blijkbaar bereid is het dier wel als grasmaaier over te nemen.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:35

misschien omdat ze zo een aanbetaling hebben voor een nieuw paard en hij in belgie 500 opgeleverd zou hebben ?

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:36

lautje76 schreef:
kohtje schreef:
De paarden gaan NIET op transport maar wel naar Belgie naar een vaste slachterij.

Als dit echt zo is dan veranderd de zaak wel. Dan vind ik alleen nog vreemd dat ze persé die 500,- willen hebben als iemand blijkbaar bereid is het dier wel als grasmaaier over te nemen.

Waarom weggeven?
Kan ze ook in verkeerde handen terecht komen.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:37

Voor degenen die deze stal blijkbaar kennen, wat is er volgens jullie dan gebeurt met het paardje?

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:37

@nikyu: ja, ok ik snap de zakelijke kant ook wel maar een paar honderd euro minder om je manegepaard nog een oude dag te bezorgen kunnen ze misschien wel leien toch?

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 18:39

kleine kosten dekking voor de maanden dat ze reeds stilgestaan heeft dan ..
het is wel een zaak een bedrijf .. geen uit de hand gelopen hobbie

begrijp jouw punt hoor en ben het met je eens
maar begrijp hun visie ook wel een beetje

en bedrijfsmatig gezien .. als die als recreatie paard nog wel doorhad gekund hadden ze m als
recreatie paard verkocht .. leverd die veel meer op Bloos
Laatst bijgewerkt door nickyu op 19-12-08 18:41, in het totaal 2 keer bewerkt