Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xXxXsasxXxX schreef:Stal jasper doet niet zomaar paarden naar de slacht.
Alleen als het echt niet anders kan, als de dierenarts zegt dat er bijna (eigenlijk geen) kans meer is dat ze beter worden, waarom zou je het paard dan houden? Als het voor het paard op dat moment beter is.. Dan kan je hem toch beter uit z'n lijden verlossen?
Ik snap eerlijk gezegt het verhaal niet zo? Lotus is inmiddels al bijna een jaar weg, dus het klopt niet helemaal.
Stal jasper heeft Lotus niet naar de slacht gedaan. Lotus is naar een nieuw baasje gegaan. En Lotus staat daar nog steeds.
het betrefty hier de redding van Lotus die op een verschrikkelijke manier gedumpt zou worden en die wij hebben gered!!
dit is het laatste wat ik erover heb gezegd ga ook verer niet in discursie!suleilitha schreef:Het verhaal wordt steeds fraaier, dus....
Verder is duidelijk te zien dat dit paard óf een enorme OCD-achtige aandoening heeft, of een knoeperd van een spat. Beide worden alleen maar erger op die leeftijd in plaats van beter....
kaatje77 schreef:Ik neem mijn cap voor jullie af.
Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar hoop dat jullie veel bekendheid krijgen en de manegehouder zijn klanten verliest.
Dit is gewoon te triest voor woorden.
Je paard eerst uitmelken en valt er niets meer te verdienen de slacht?
Terwijl jullie zeggen dat de kreupelheid over kan gaan?bah, beetje een rare bijsmaak bij dit bericht.
Maar nogmaals, super van je en ik hoop dat je er nog jaren van mag genieten.
Marigold schreef:wat lief dat jullie haar behoed hebben voor al die ellende!
ik hoop dat jullie er een mooi adresje voor vinden.
wat betreft de beenproblemen, dat is nu de verantwoording van de TS en 'partners' , dus ik zie eigenlijk niet in waarom 'heel bokt' zou moeten willen weten wat ze heeft etc etc en dan daar een mening over moet hebben..
! kohtje schreef:Ik vind het al knap van stal Jasper dat ze een paard met zoveel gedrags problemen toen ze kwam zolang hebben gehad. De paarden gaan NIET op transport maar wel naar Belgie naar een vaste slachterij.
Je kan nu eenmaal niet alle paarden een huisje geven als grasmaaier. De paarden op stal zien er altijd goed uit, hebben zomer weidegang en s'winters komen ze los.
Je kan het niet maken om hier een stal zwart te maken terwijl je de achtergrond niet kent.
Ik zou zeggen , kom eens kijken!
stefje schreef:Hoe je het ook wendt of keert: op transport naar Belgie, waar een lijn ligt naar Italie, kan in mijn ogen maar 1 ding betekenen... Ik ben niet tegen het einde van een paard als dat niet meer kan, maar laat hem dan netjes afmaken in de buurt.
En als het paard echt niet meer kan, dan moet je hem als stal dus ook niet voor 500 euro aan iemand gaan verkopen maar laten afmaken.
Het verhaal klopt niet in mijn ogen.
Mijn eigen paard zou hooguit op transport gaan naar de dichtstbijzijnde slager voor een schot. En geen uren/dagenlange rit waarheen dan ook. Elke stal kan het zo doen, het is niet meer dan je ondernemersrisico.
kohtje schreef:Hier een Stal Jasper ganger. Ik sta er al 14 jaar.
Ik ken Lotus dus ook al lang.
Op stal Jasper krijgt ieder dier een kans, Lotus heeft al vaak kreupel gestaan en heeft echt maanden gestapt aan de hand.
Een paard gaat hier niet zomaar weg, alles in overleg met de dierenarts. Dat er op stal heel veel land zou zijn is niet waar en ze hebben echt veel gedaan voor haar.
kohtje schreef:De paarden gaan NIET op transport maar wel naar Belgie naar een vaste slachterij.
lautje76 schreef:kohtje schreef:De paarden gaan NIET op transport maar wel naar Belgie naar een vaste slachterij.
Als dit echt zo is dan veranderd de zaak wel. Dan vind ik alleen nog vreemd dat ze persé die 500,- willen hebben als iemand blijkbaar bereid is het dier wel als grasmaaier over te nemen.