Marie Fjordien in het roze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy_B

Re: Marie Fjordien in het roze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:17

Lord_Ik schreef:
Ik hang meestal niet te trekken hoor Knipoog ziet er zo uit omdat m'n teugels zo lang zijn, maar ik kan ze dus niet korter nemen omdat'k dan loop te trekken in stap. Was niet echt stabiel rijden toen Clown. Ik heb vroeger wel eens veel harder mogen trekken (weinig rem) en toen bokte ze niet Tong uitsteken dus lijkt me niet dat de druk in 'r mond er de oorzaak van is Lachen is zowat zeker dat het teveel energie was, al kan het steeds terugnemen natuurlijk wel extra aanleiding zijn.

Sperriempje is idd veel te groot,, maar ik krijg het er niet af Koe

Ik had op voorhand al een kwartiertje grondwerk met haar gedaan en ze deed het geweldig stoppen zonder aan het halstertouw te komen, wegdraven vanuit stilstand ... maar daar wordt ze echt niet moe van Tong uitsteken

Ik was helemaal niet van plan om de berg op racen Lachen maar ze vloog er zelf vandoor en ik heb dan liever dat ze het op mijn commando doet ...

Ze IS niet mijn pony Lachen en ondertussen is ze alweer een jaar onder zadel Lachen ze doet het over het algemeen geweldig, reageert op de minste druk (als ze in een goede bui is natuurlijk,, ze blijft een fjordkarakter XD), reageert op stem, is lekker betrouwbaar en braaf maar vandaag had ze gewoon veeeel teveel energie, en zoals ik al zei,, stabiel rijden was het niet Clown

Je krijgt het sperriempje er niet vanaf?? Misschien hem los maken en er gewoon uit halen hij zit er gewoon los in.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:19

mAnDyXX schreef:
Lord_Ik schreef:
Ik hang meestal niet te trekken hoor Knipoog ziet er zo uit omdat m'n teugels zo lang zijn, maar ik kan ze dus niet korter nemen omdat'k dan loop te trekken in stap. Was niet echt stabiel rijden toen Clown. Ik heb vroeger wel eens veel harder mogen trekken (weinig rem) en toen bokte ze niet Tong uitsteken dus lijkt me niet dat de druk in 'r mond er de oorzaak van is Lachen is zowat zeker dat het teveel energie was, al kan het steeds terugnemen natuurlijk wel extra aanleiding zijn.

Ik had op voorhand al een kwartiertje grondwerk met haar gedaan en ze deed het geweldig stoppen zonder aan het halstertouw te komen, wegdraven vanuit stilstand ... maar daar wordt ze echt niet moe van Tong uitsteken

Ik was helemaal niet van plan om de berg op racen Lachen maar ze vloog er zelf vandoor en ik heb dan liever dat ze het op mijn commando doet ...

Ze IS niet mijn pony Lachen en ondertussen is ze alweer een jaar onder zadel Lachen ze doet het over het algemeen geweldig, reageert op de minste druk (als ze in een goede bui is natuurlijk,, ze blijft een fjordkarakter XD), reageert op stem, is lekker betrouwbaar en braaf maar vandaag had ze gewoon veeeel teveel energie, en zoals ik al zei,, stabiel rijden was het niet Clown

Je krijgt het sperriempje er niet vanaf?? Misschien hem los maken en er gewoon uit halen hij zit er gewoon los in.
Pak je een mesje als het niet lukt (pas op dat je hem niet doormidden snijdt!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:19

Dat sperriempje zit helemaal niet goed. En die moet er echt af kunnen hoor! Beetje slecht excuus. Dit is absoluut niet prettig voor die pony.
Verder zal ik idd toch beugels ergens vandaan halen. Marktplaats niet een idee? Zal vast goedkoper zijn.

Helemaal als het jouw pony niet is zal ik er extra zuinig op zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:20

Lord_Ik schreef:

mijn verzorgpony heeft ook een teveel aan energie en die kan ik bijna niet tot stoppen krijgen! ik maak mijzelf zwaar en zeg hoooo. ze reageerd niet meteen maar na een rondje ( ik rij alleen in de bak, durf buitenritten met haar nog niet aan en wil eerst controle hebben in de bak) stopt ze toch echt hoot. Ik ben bijna doodsbang dat ik loop te trekken.

en je zegt ze vloog die berg op en ik wil dat ze het op commando doet maar als ze het zelf doet heb jij het toch niet gedaan? dan heb je het toch niet op commando gedaan?

en een sperriem er niet afkrijgen? ik heb er nog nooit van gehoort dat die vastzit. en stijgbeugels zijn ook erg goedkoop verkrijgbaar hoor of tweedehands hier op bokt, soms voor 5 euro

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:20

Lord_Ik schreef:

Ik kan hier maar 1 ding uit conculderen dat jij nog hoop over paardne moet leren ! en na mij idee beter LES kunt nemen
Sorry hoor omdat jou pony weinig rem heeft moet je maar zo hard mogelijk trekken>?? wist je dat een paard van pijn harder gaat rennen dan dan je teugels lang maakt of een one rine stop doet !
Weet niet wat voor grondwerk jij doet maar als je intensief grondwerk doet, stellingen, 8jes en kan niet eens allemaal opnoemen.. Maar alles wat ik met mijn pony rijdend kan kan zij op de grond ook !
Een pony hoeft niet uitputtend moe te zijn dat die het uitheigt als een mafkees, maar pony kan ook mentaal heel moe zijn..
En die zweep kun je wel thuislaten als jij niet kan oplossen zonder zweep zoals veel ruiters vind ik dat enorm slecht !..
ga lekker op les en laat die pony links liggen of laat eigenaar een goede ruiter zoeken die wel verstand heeft !

maak hier geen woord meer aan vuil..

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 20:23

Clown ik sinds dien niet meer vergeten goed stevig aan te singelen geloof me Clown maar een beetje naar voor en naar achter schuift ie wel nog steeds.
Ik ga er maar 3/7 heen, en de eigenaar is nogal een gemakzuchtig type dus op de wei gooien daar heeft ie meestal geen zin in -_-'. Ook een plaats om te longeren is er niet Boos!

Zal nog eens proberen het sperriempje eruit te krijgen, maar het is een ferm lastig ding Clown. Hij zit echt niet los Huilen Hij zou eraf moeten kunnen maar ik heb er al heel wat aan lopen sleuren.

Ik kan 'r wel stoppen Lachen maar wel met harde hand of door haar om te draaien als ze echt door wil. Anders ging ik ook met haar de straat niet op hoor.
De eerste keer vloog ze er gewoon vandoor en kreeg ze ook een hele hoop gevloek over haar oren tot ze weer stil stond, maar de keer daarop was het wel op commando Lachen

Ik doe niet aan intensief grondwerk,, maar gewoon meestappen, versnellen en vertragen zonder (of met zo weinig mogelijk) druk op het halstertouw en wijken achterbenen en wijken voorbenen (rondjes draaien dus).
Laatst bijgewerkt door Lord_Ik op 27-11-08 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cheyenne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:24

Lord_Ik schreef:
Ik rij idd zonder stijgbeugels Clown ben er een eindje geleden eens afgevallen en toen is haar zadel helemaal gaan schuiven, tot onder haar buik (hoezo niet genoeg aangesingeld Bloos) en toen ben ik allebei m'n stijgbeugels+riemen kwijtgeraakt,, ik heb er slechts 1 teruggevonden .... ik heb ondertussen wel nieuwe riemen maar geen stijgbeugels Clown

Ik heb m'n zweep ook na m'n eerste val weggelaten Tong uitsteken ik had 'm toch verre van nodig en dan had'k mijn handen vrij. Ik ben zo'n kip die 'r zweep constant zou laten vallen zonder dat bandje Bloos maar het zit altijd vrij,, dus als ik wil kan ik altijd lossen.

Ik heb geen piste ter beschikking en de weide ligt superglad... en ze moet 'r energie uiteindelijk toch kwijt,, dan is er niks meer aan de hand.

Ze is 5 jaar oud Clown

Mijn handen zijn hier inderdaad rampzalig Clown het werkte er niet aan mee dat ik zo weinig plaats had... maw. starten en weer terugnemen. Ze gooit steeds heel hoog op als ze wegspringt (haar hoofd) dus is m'n teugelcontact dan weer helemaal weg. Als ik korter neem kan ik haar dan weer geen ruimte geven om 'r hals te strekken in stap. Je kan je wel voorstellen dat ze niet veel zin had om weer te stoppen dus had ik af en toe niet veel meer keuze dan gewoon heel steng zijn met m'n handen.

Waarom koop je wel een scapa dekje maar geen beugels? Beetje onzin wat je nu loopt te zeggen! Die beugels kun je heel goedkoop krijgen bijv. op marktplaats.
En ookal rijd je zonder beugels je kunt dan wel iets netter zitten hoor, ik heb ook geen super houding maar je moet er echt op letten want het is zo ook niet echt fijn voor je pony.
Die sperriem die kun je trouwens ook beter af doen want hij zit zo veel te los. Jij kan mij niet wijsmaken dat je dat ding er niet af krijgt, dan vraag je het aan iemand anders!
En aan je verhaal te horen ben je ook niet erg voorzichtig en vind je het "wel grappig" dat je pony je er telkens af gooit, maar als je zo door gaat kan het een keer echt goed mis gaan..!
Je teugels kan je wél korter nemen! Je paard loopt dan wel leuk te trekken en jij laat dat mooi toe die pony is dus gewoon de baas over je! Als die de teugels uit je handen trekt dan geef je gewoon been.
Je paard hoeft echt niet alleen te galoperen om moe te worden hoor, dat kan ook met grondwerk in de draf!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:25

Als je zadel naar voor en achter schuift past hij niet. Dan gaat dat na verloop van tijd pijn doen en dan gaat ze nog meer bokken. Zal toch, als je wilt blijven rijden, er een oplossing voor zoeken. Anders zal ik niet meer rijden.

dees21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:26

Echt werkelijk waar verschrikkelijk hoe het eruit ziet!! Dat de eigenaar jou erop laat rijden. zo te zien heb je nog nooit geen les genomen. Wat ook meteen je baggere houding verklaart en je reacties op al deze berichten! Kom op zeg! Wees eens eerlijk voor de pony! Snap goed dat ie je eraf gooit! Je verpest die pony voor het leven met je getrek en gepluk! Echt zonde! En jij ga eens op zoek naar je verstand!

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:27

als ik het zo lees ligt het echt niet aan de pony maar aan jouw.. ik vind dat je eerst aan jezelf moet werken voor je de pony en andere mensen als de eigenaar de schuld geeft.. ga eerst gewoon op les en leer rijden.. en ja ik ken fjorden heb er zelf al 5,5 jaar een maar vind het geen reden om het op de pony af te schuiven..

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:27

sorry even off-tpoic maar het zadel klopt/past bij meerdere pony's niet, zie profiel..

En ik denk dat je een stuk verder kan komen met les nemen zoals meerdere bokkers al hebben aangeraden.

suc6 ermee

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:28

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:28

Die eigenaar is een gemakzuchtig type. Geen wonder, ik zou als ik een eigen paard had er de eerste weken wel steeds bij zijn. En vooral omdat de pony nog maar net onder het zadel is. Sorry dit vind ik echt erg Bloos

Heb je eigenlijk les?

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:31

De 1e foto vind ik wel heel schattig! De rest van het commentaar is al gegeven..

Faithfull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:33

Poeh, ik wil niet zeuren hoor daar ben ik niet van maar vind het wel dapper dat je je valfoto zoiezo er op zet Tong uitsteken Verder, die stijgbeugels heb ik eventjes gezocht op marktplaats en daar vond ik 1 paar voor 5 EURO! Naja sorry maar dat kun je wel heel makkelijk verdienen denk ik Knipoog Verder, doe rustig met je hand niet trekken (doe ze voor jouw gevoel maar eens overdreven naar voren en dan teugels iets korter, dat ziet er ieder geval al beter uit) ik zie zo dat je vz paard niet erg gelukkig is..Apart lichaam heeft ze idd ook, maar daar kun je niks aan doen. Succes Knipoog

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 20:35

CheyxBlond schreef:
Waarom koop je wel een scapa dekje maar geen beugels? Beetje onzin wat je nu loopt te zeggen! Die beugels kun je heel goedkoop krijgen bijv. op marktplaats.
En ookal rijd je zonder beugels je kunt dan wel iets netter zitten hoor, ik heb ook geen super houding maar je moet er echt op letten want het is zo ook niet echt fijn voor je pony.
Die sperriem die kun je trouwens ook beter af doen want hij zit zo veel te los. Jij kan mij niet wijsmaken dat je dat ding er niet af krijgt, dan vraag je het aan iemand anders!
En aan je verhaal te horen ben je ook niet erg voorzichtig en vind je het "wel grappig" dat je pony je er telkens af gooit, maar als je zo door gaat kan het een keer echt goed mis gaan..!
Je teugels kan je wél korter nemen! Je paard loopt dan wel leuk te trekken en jij laat dat mooi toe die pony is dus gewoon de baas over je! Als die de teugels uit je handen trekt dan geef je gewoon been.
Je paard hoeft echt niet alleen te galoperen om moe te worden hoor, dat kan ook met grondwerk in de draf!

Omdat ik beugels had;; ik ga ook niet voorzien dat ik ze kwijt raak ...
Ik zit normaal ook beter Lachen maar van een eindje snel-traag-snel-traag-REM en je aandacht erbij moeten houden om je pony onder controle te moeten houden daar wordt mijn zit niet beter van Huilen
Zal de eigenaar eens vragen of hij de sperriem er niet af krijgt.
Ze trekt niet, maar haar hoofdhouding is in stap gewoon veel langer en lager dan in draf en galop,, waar ze eerder gespannen en hoog loopt. Ze moet dat in stap niet ook gaan doen ... Clown
Ik vind het ook heus niet leuk om er af te vallen,, maar je bént nu eenmaal gevallen en als je het zelf ziet vind je dat nu eenmaal wel grappig om zien achteraf Tong uitsteken Je kan ook een potje gaan huilen omdat je gevallen bent ...

@faithfull: met of zonder verzendkosten? Haha!
Normaalgezien let ik ook veel meer op m'n handen en hele houding Lachen maar daar had ik even geen tijd voor Bloos al probeerde ik wel ...

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:35

ik ben het echt eens met wat hier allemaal gezegt word!
en JA ga maar eens op les want dit is echt erg slecht. Je kent beter leren rijden op je zit dan op je teugels/mond dat is echt veel fijner voor het paard Lachen als ik jou z'n ijzeren stang in je mond hang en er dan aan blijf trekken dan vind je mij toch ook niet meer zo lief of wel?!

LauraLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:36

even off-topic: hoe krijg je het voor elkaar om je beugels kwijt te raken Tong uitsteken

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:37

Lord_Ik schreef:
Normaalgezien let ik ook veel meer op m'n handen en hele houding Lachen maar daar had ik even geen tijd voor Bloos al probeerde ik wel ...

Lees mijn bericht eens. Ik heb zelfs de link erbij gedaan.

LovingTweety schreef:
http://link.marktplaats.nl/208287493

Gewoon beugels voor 5 euro Knipoog 11,50 als je ze laat verzenden.

edit: speciaal voor jou

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:39

TS ik snap je niet, je verliest je stijgbeugels tijdens een rit? Waarom ga je dan niet meteen terug om te op te pakken?

Toen ik mijn fjord verzorgde verloor ik een peesbeschermer, heb de hele avond lopen zoeken en uiteindelijk vond ik hem. Voelde me zo onverantwoordelijk op dat moment en ik was 22. En jij? Ja lach maar, ach het is maar een paard, who cares ......

WIJ

Faithfull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:39

LauraLala schreef:
even off-topic: hoe krijg je het voor elkaar om je beugels kwijt te raken Tong uitsteken

Dat is niet zo moeilijk hoor, hier een ervaren proffesionel Schijnheilig Een keertje met de manegeles, en een keertje tijdens galloperen met een buitenrit (en dat ging best snel haha dus ik half schreeuwen dat me beugel is afgevallen en nee het was alleen maar om de voorste de eigenaar het te laten horen en niet omdat ik bang was ofzo. ) Oja gelukkig zat ik beiden keren op verschrikkelijk lieve pony's die er niet van opkeken Knipoog

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 20:41

pintogirl schreef:
Die eigenaar is een gemakzuchtig type. Geen wonder, ik zou als ik een eigen paard had er de eerste weken wel steeds bij zijn. En vooral omdat de pony nog maar net onder het zadel is. Sorry dit vind ik echt erg Bloos

Heb je eigenlijk les?

Ik rij 'r al van in het begin hoor Tong uitsteken en ze is ondertussen 'al' een jaar onder zadel.
Ik heb momenteel geen les (wel eventjes gehad,, maar die lag me niet zo goed,, dan wegens examen les even uitgesteld en voor ik het wist was de zomer alweer voorbij en heb ik weer geen plek meer om te rijden (geen piste)). Is ook niet makkelijk dat ik geen van (trailer) ter beschikking heb om naar een manege ofzo te gaan lessen en de dichtstbijzijnde goede manege is zeker een uur rijden (te paard)... Ik ben wel van plan daar eens te gaan kijken.

@lauralala: geen idee Clown het zadel hing onder 'r buik dus volgens mij zijn de stijgbeugelriemen gewoon van de stijgbeugelstoten geschoven Verdrietig

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 20:43

IndianLady schreef:
TS ik snap je niet, je verliest je stijgbeugels tijdens een rit? Waarom ga je dan niet meteen terug om te op te pakken?

Toen ik mijn fjord verzorgde verloor ik een peesbeschermer, heb de hele avond lopen zoeken en uiteindelijk vond ik hem. Voelde me zo onverantwoordelijk op dat moment en ik was 22. En jij? Ja lach maar, ach het is maar een paard, who cares ......

WIJ

Ik ben achteraf en de dag erna met 3 personen gaan zoeken, ik heb 1 vrij snel teruggevonden maar de andere niet...

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-08 20:45

LovingTweety schreef:
Lord_Ik schreef:

Lees mijn bericht eens. Ik heb zelfs de link erbij gedaan.

LovingTweety schreef:
http://link.marktplaats.nl/208287493

Gewoon beugels voor 5 euro Knipoog 11,50 als je ze laat verzenden.

edit: speciaal voor jou

Ik woon wel in België he,, 'k zal eens op kapaza kijken.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:45

Naar Belgie kan ook verzonden worden Knipoog