Lucky Boy @ springwedstrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KLS_

Re: Lucky Boy @ springwedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-08 17:36

janou schreef:
volges mij is ie veel te sterk voor jou, hij blijft maar doorrennen. je moet eens een ophouding maken, dan kun je de afstanden ook beter rijden

Nou, ik heb zelf net de filmpjes herbekeken, en ik vond dat het nog meevalt, oké, op sommige plekken ging hij rennen, maar iedereen
heeft dit namelijk wel eens, veronderstel ik? (Dit is heus niet aanvallend bedoeld:))
Maar nu zijn we toch bezig eens aan het kijken om hem met een ander bit te rijden op wedstrijd.

LetsgoKelly schreef:
Wow wat een gaaf paard!
Dit is er een waar ik zo verliefd op zou worden.
Ben er maar trots op.
Hoe groot is ie eigenlijk?

Dankjewel Lachen
Zijn precieze grootte weet ik niet, maar ik denk dat het om en bij de 1.70m is.

I_Love_Kyara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 18:35

hele mooie foto! en een heel erg mooi paard!
hele mooie ogen heeft tie Knipoog

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 09:33

Probeer niet op zijn hals te gaan liggen, ook best gevaarlijk als het een keer mis gaat.
Verder ziet het er keurig uit, erg mooi paard om te zien zeg.

kruimeltje3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-08 19:49

Maar nu zijn we toch bezig eens aan het kijken om hem met een ander bit te rijden op wedstrijd.

Rij jij nou met een pelhalm? dat mag toch alleen vanaf M of niet?
Zeker proberen om op een andere over te gaan.
Heb ik ook gedaan die van mij was met Pelhalm gereden omdat hij te sterk zou zijn en hem zo in toom te houden dus ook zich snel opkroppen en sterk maken op het bit. Toen ik hem kreeg vier maanden terug pelhalm er direct uit gedaan en een dubbelgebroken bit erin gegooid. Hij heb drie maanden met zijn kop omhoog gelopen en we zijn alleen maar met controle bezig geweest. Nu vertrouwd hij mijn hand weer en loopt nu super ontspannen op dit bit en laat zich goed terugnemen op zit en stem. Het kost wat tijd maar dit rijd veel prettiger ook voor het paardenmondje.
Verder vind ik het een mooi paard en dat je het leuk doet. Ook met een ander bitje krijg je hem vast wel zover. Succes

KLS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-08 11:32

kruimeltje3 schreef:

Rij jij nou met een pelhalm? dat mag toch alleen vanaf M of niet?
Zeker proberen om op een andere over te gaan.
Heb ik ook gedaan die van mij was met Pelhalm gereden omdat hij te sterk zou zijn en hem zo in toom te houden dus ook zich snel opkroppen en sterk maken op het bit. Toen ik hem kreeg vier maanden terug pelhalm er direct uit gedaan en een dubbelgebroken bit erin gegooid. Hij heb drie maanden met zijn kop omhoog gelopen en we zijn alleen maar met controle bezig geweest. Nu vertrouwd hij mijn hand weer en loopt nu super ontspannen op dit bit en laat zich goed terugnemen op zit en stem. Het kost wat tijd maar dit rijd veel prettiger ook voor het paardenmondje.
Verder vind ik het een mooi paard en dat je het leuk doet. Ook met een ander bitje krijg je hem vast wel zover. Succes

Waar ik rij, rij je zonder klassen als B, L, M enzo, maar op hoogtes (80cm, 90, 1m..)
Enkel bij de jonge paarden mag je maar vanaf bepaalde leeftijd met pelhams en dergelijke rijden.
Bedankt voor je ervaring Lachen Thuis rij ik hem ook met een zeer licht bitje. Ik heb hem ook nog maar een 5-tal maanden, dusja ..
Maar we zijn zeker aan het kijken, hij heeft namelijk een zeer gevoelige mond, en deze 2 bitten zijn voorlopig de enige waarmee hij
goed te rijden is ..

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 20:51

De basis zit er heel goed in, je rijdt netjes en hij springt érg leuk. Nu de rest nog; wat meer rust in het parcours, goed leren overspringen, afstanden inschatten etc. Maar dat leren jullie vanzelf.

Wel nog iets, ik vind zijn rug ook niet helemaal een lekker beeld geven. Hij springt met zijn achterbenen ook vrij kort. Ik zou daar, al is het maar gewoon voor de zekerheid, toch eens naar laten kijken.

Voor de rest; met de juiste ondersteuning, komen jullie er zeker wel Ja

MarloesD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 09:32

Ik ben bijzonder slecht met afstanden, het is voor altijd maar op goede hoop erin gaan, maar ik heb mijn paard ook pas 3 maanden, dus ik ken zijn galopafstanden nog niet helemaal. Maar nu heb ik van mn trainer een oefening gekregen en dat is de volgende:
Je legt een balk op een volte, eerste ga je er overheen draven en dan moet je zorgen dat je paard niet verandert van draf, niet gaat huppelen of iets geks doen, gewoon doordraven en goed ritme houden. Daarna ga je die volte galopperen, weer hetzelfde: zorgen dat je ritme houdt. Het klinkt heel makkelijk, maar het controleren van de galopssprongen van je paard, vind ik toch wel moeilijk, maar is wel ontzettend belangrijk. Uiteindelijk kun je die volte gaan verdelen met 1 balk, 2 balk, 3 balk of 4 balken. 2 balken leg je allebei op de helft, 3 balken op een derde en 4 allemaal op een kwart. Je zult zien dat je leert het ritme en de passen van je paard te controleren en dat helpt zó goed met afstanden rijden en inschatten!

Verder; wat heb jij een ontzettend gaaf paard! Ik ben niet van de schimmels, maar dit dier is zo'n blikvanger, wat een ontzettende knapperd! Ik vind jullie echt leuk bij elkaar Afgod

KLS_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-08 10:59

MarloesDijs schreef:
Ik ben bijzonder slecht met afstanden, het is voor altijd maar op goede hoop erin gaan, maar ik heb mijn paard ook pas 3 maanden, dus ik ken zijn galopafstanden nog niet helemaal. Maar nu heb ik van mn trainer een oefening gekregen en dat is de volgende:
Je legt een balk op een volte, eerste ga je er overheen draven en dan moet je zorgen dat je paard niet verandert van draf, niet gaat huppelen of iets geks doen, gewoon doordraven en goed ritme houden. Daarna ga je die volte galopperen, weer hetzelfde: zorgen dat je ritme houdt. Het klinkt heel makkelijk, maar het controleren van de galopssprongen van je paard, vind ik toch wel moeilijk, maar is wel ontzettend belangrijk. Uiteindelijk kun je die volte gaan verdelen met 1 balk, 2 balk, 3 balk of 4 balken. 2 balken leg je allebei op de helft, 3 balken op een derde en 4 allemaal op een kwart. Je zult zien dat je leert het ritme en de passen van je paard te controleren en dat helpt zó goed met afstanden rijden en inschatten!

Verder; wat heb jij een ontzettend gaaf paard! Ik ben niet van de schimmels, maar dit dier is zo'n blikvanger, wat een ontzettende knapperd! Ik vind jullie echt leuk bij elkaar Afgod

Bedankt voor je tip OK dan! Maar of het toeval is of niet, daar hebben we gisteren in de les op geoefend ! Haha!

Roos__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-08 18:52

Wow wat een gaaf paard! Duivel Vingers aflikken Tong uitsteken Sigaar
Dit is er een waar ik zo verliefd op zou worden. Lovers
Ben er maar trots op. Pling

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 14:44

Ten eerste wat heb jij een mooi paard zeg!!!

IK heb je filmpjes even bekeken, ik vind dat je een mooi basistempo hebt. De hindernissen waar je balken op hebt lijkt het alsof je paard voor de sprong wat versneld en dan te laks word, hier springt hij ook minder over de rug. Terwijl hij op andere hindernissen er ruim overheen springt.

Het inschatten van de afstanden, oog voor sprong krijg je wel door de meer te springen. Het gehele plaatje vind ik er netjes uitzien, je zit er rustig op. Nog even dooroefenen en dan komen jullie er wel!

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:04

Wat een mooi paard zeg! :d
Vouwt ook mooi zijn beentjes boven de sprong!
Toppie!