Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Angela77 schreef:Ik heb trouwens nog geen enkel jaar problemen gehad nadat de ijzers eronderuit waren; de hoeven gingen niet splijten of brokkelen.
RedPassion schreef:Angela77 schreef:Ik heb trouwens nog geen enkel jaar problemen gehad nadat de ijzers eronderuit waren; de hoeven gingen niet splijten of brokkelen.
Dat is waar ik wel bang voor ben. Het kan goed gaan (zoals bij jouw paard), maar ik zou het heel zonde vinden om haar supersterke en gezonde hoeven te laten verpesten door er tijdelijk ijzers onder te laten slaan.
Als het echt, echt, echt nodig is ben ik niet tegen ijzers maar ik vind gewoon dat mensen te snel roepen dat het 'moet'. Mijn pony heeft nooit ijzers gehad terwijl iedereen riep dat het moest want ik reed zeer regelmatig SGW en buitenwedstrijden met haar. Ook lange dagtochten trouwens. Heeft nooit problemen gegeven. Ik neig er met de 4-daagse dus ook naar om -als de smid groen licht geeft- blootvoets te rijden en dan kan ik zelf wel zien of het zonder ijzers niet kan (of toch wel). Gaat het niet, dan ben ik wel eerlijk genoeg naar mijn paard om op tijd te stoppen.
Maar goed, eerst maar eens ingeloot worden en met de smid overleggen, dan zie ik wel weer verder.
Myfairytale schreef:Alsjeblieft mensen, denk erom dat het om hele einden gaat, ook over verharde wegen!!
Mijn paarden hebben normaal ook geen ijzers onder, maar hiervoor laat ik ze er wel onder zetten.
Je kunt bijna niet zonder, dat staat ook op de website van de organisatie!
Sandrina schreef:Niet iedereen doet de gehele rit in stap hè. Ik heb dat afgelopen jaar bij een andere vierdaagse één keer gedaan, maar nooit weerEn dat volhouden tot je zit aan de lengte van de tocht, stappend +/- 5 uur.
Ans schreef:Wij hebben 2 jaar geleden met de paarden blootvoets de paarden4daagse van zorgvlied gereden, helemaal zonder problemen.
Hangt dus wel van de hoeven van je paard af of het zonder ijzers kan.
Ans schreef:Er staat dat vanaf 15 januari de eerste loting plaatsvindt, maar meende te lezen dat hier al mensen ingeloot zijn?
foetsie schreef:Nog 4 daagjes....... dan is de 1e verlotings ronde
Weidegang voor het paard is al rond, de rest komt wel als ik ingeloot ben.
Sandrina schreef:foetsie schreef:Nog 4 daagjes....... dan is de 1e verlotings ronde
Weidegang voor het paard is al rond, de rest komt wel als ik ingeloot ben.
Ships is het al weer zo laat? Wat gaat de tijd toch snel!
heb je al een paard (op het oog) om de 4-daagse mee te rijden?