Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ayo

Re: Paarden worden ongevraagd gevoerd en niet alleen dat!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:49

suleilitha schreef:
Waar ik dus nog het meest boos over ben is die zelfgemaakte chambon en dat kapotte halster. En uitgerekend de toch al meest wilde van de twee werd gisteren gek toen ik haar bovenaan in de nek aanraakte.

Wat naar zeg, dit is toch niet geloven. Een zelfgemaakte chambon Gestoord Wat is de volgende stap? Stijgbeugels van nylontouw en een tafelkleed als dekje?
Ik zou dergelijke dingen ook duidelijk maken aan de politie. Dit zijn geen paardjes zijn om mee te spelen laat ze daarvoor maar fijn een manege gaan zoeken.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:52

Ik ben nu toch erg benieuwd hoe dat gesprek verlopen is..

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:54

Precies om dit soort voorvallen ben ik van mening dat kleinere kinderen niks bij paarden te zoeken hebben. Ze rennen, gillen, schreeuwen, doen dingen waar ze geen benul van hebben en zo kan ik nog wel even doorgaan. Wat dus hele gevaarlijke situaties kan opleveren. Maar ik zou zeker nog eens een gesprek aankaarten met mams en de kids en eens horen wat ze dan nog te zeggen hebben. Ik denk dat je zeker in je recht staat door aangifte te doen, wie weet waar ze in de buurt nog meer van dit soort dingen uitspoken.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:55

Wat een land leven we toch...als kindlief gebeten is kan de moeder TS zelfs nog aansprakelijk stellen...
Idd bordjes ophangen om je juridisch iets meer in te dekken. En vooral moeder bellen dat je paarden LEVENSGEVAARLIJK zijn en dat de kindertjes de volgende keer weleens DOODGESCHOPT kunnen worden...misschien dat moederlief haar kindjes dan eens de oren gaat wassen! Whoosh!

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:56

mijn god zeg! ik heb vroeger ook vaak genoeg gevraagd om een verzorgpony maar als het nee was kroop ik toch écht niet onder een of ander hek door of wat dan ook!

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:56

Die kinderen halen het bloed onder mijn nagels vandaan. En trouwens die moeder ook. Zeggen dat je blij met die kinderen moet zijn, nou echt niet...

sherwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:57

ik ook wel eigelijk. Ik ben bang dat ik echt niet zo vriendelijk zou zijn geweest, en moeders persoonlijk op had gehaald voor een goed gesprek met voorbeeld erbij.
Dit is toch te gek voor woorden! Idd aangifte doen en ik zou ZEKER een rekening hebben gestuurd aan moeder lief. Gewoon even noteren:
kosten voor het oplappen van het aangetaste paard. 4 weken intensieve training a E100,- per week.

Even duidelijk maken dat wat kindjes kapot maken ook weer heel gemaakt moet worden, en of zo iets nu tastbaar is, of dat er iets tussen de oren kapot gemaakt is, dat maakt niet uit. Stuk is stuk, en haar kindjes hebben dat gedaan, dus zij moet betalen. Taddaaa volgende keer houd ze ze wel thuis denk ik Haha!

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:58

Wat verschrikkelijk asociaal !

Het zijn jou paarden op jou erf, Hun moeten ervan af blijfen,

Ik zou zeker aangifte doen en zeggen wat je allemaal vond en wat kapot is, Het jasje van het kind is geheel eigen schuld, moeten ze maar niet op JOU grond komen.

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:58

Het probleem is dat moeder juridisch veel sterker staat. Ook wat betreft die kapotte jas. Hoe onterecht ook...
Trouwens ze zal wel aan moeten tonen dat jouw paard dat gedaan heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:59

Ahum. Het is echt van de gekke. Die moeder bleef volhouden dat wij beter voor de paarden moeten zorgen en ze beter moeten opvoeden en vooral de klitten uit staarten en manen moeten halen want dat is zielig, verder kregen de beesten niet voldoende aandacht!!!!
Het zijn verdorie twenters, die ik nu lichtjes aan het betuigen ben en verder weten die beesten nog van niks.....

Ik overweeg een namaak kind te maken en dat aan het hek te hangen, of zoiets.
Morgen gaat man lief naar de politie.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 15:59

als mijn liefste lief besluit om bij vreemde paarden ongevraagd het land in te gaan om te borstelen, en ze word dan gebeten........... krijgt ze van mij maat 38 op haar billen erachteraan......... IS die gek geworden!!!!

Dan mag ze een hele week het huishouden doen, en met het geld wat ze daarmee verdiend een bosje bloemen gaan kopen voor de eigenaar van de paarden en heel nederig om excuus gaan vragen..........

echt he, laat ik er nou nooit achter komen!! (dus Sanne als je meeleest, dan weet je dat alvast!!! Haha! )

Jessey_Queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:01

Eventjes by the way ; Mijn zusje is 5, en rijd ook paard, op mijn allerliefste Sarah-Elise, en ze doet niks verkeerd. Vork Dus, wat ik zeggen wil, niet alle kinderen doen wat fout. Knipoog
Maar verder heb ik er ook een hekel aan, als het vriendinnetje van me zusje ; Jane; komt spelen, en aan de halsters gaat lopen trekken, en gaat lopen schreeuwen dat Sarah-Elise effe door moet lopen, de box uit. En dan geeft ze haar een klein schopje tegen haar been, zodat ze gaat lopen Verdrietig . Zielig niet?

Die kleine irritante kinderen moeten van onze LIEVE schattige DIERBARE paardjes afblijven, tenminste, alle irritante kinderen dan hé. Mijn zussie ; Annemiek; doet niks, gelukkig. Haha!

Nou,, Veel succ6 iedereen..
xX xX xX Moii. Bloos
Laatst bijgewerkt door Judje op 17-11-08 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Schuine code verwijderd. Deze codes zijn alleen voor het accentueren van woorden/zinsdelen.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:01

suleilitha schreef:
Ahum. Het is echt van de gekke. Die moeder bleef volhouden dat wij beter voor de paarden moeten zorgen en ze beter moeten opvoeden en vooral de klitten uit staarten en manen moeten halen want dat is zielig, verder kregen de beesten niet voldoende aandacht!!!!
Het zijn verdorie twenters, die ik nu lichtjes aan het betuigen ben en verder weten die beesten nog van niks.....

Ik overweeg een namaak kind te maken en dat aan het hek te hangen, of zoiets.
Morgen gaat man lief naar de politie.

Als je nu heel erg evil bent laat je mams lekker die staarten uitpluizen eens zien hoe lang ze dat volhoudt.... Extreme duivel
Maar wat zegt ze er van dat haar kind(eren) zomaar ongevraagd op jou erf komen?

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:02

Als ik het goed begrijp zijn het jouw paarden en jullie erf?
Zo ja dan lijkt het mij, dat je in je recht staat als je aangifte gaat doen. Ik zou het zeker doen.
Vind het te gek voor woorden dat kinderen ongevraagd zo brutaal zijn om aan je paarden en spullen te komen.
En dan je dan ook nog een boze mama aan de tel krijgt dat je paard heeft gebeten.
Waar blijft die opvoeding van tegenwoordig nog??
A hoor je niet bij andere ongevraagd op het erf of weiland te komen.
B en al zeker niet aan de dieren ivm poetsen en voeren enz....
Ik vind het echt te belachelijk voor woorden dat een moeder jouw nog durft te bellen, dat jou paard op jouw terrein haar kind heeft gebeten en ook nog een vergoeding durft te vragen voor een kapotte jas.
Waar gaat het heen met de opvoeding vraag ik me dan echt terecht af? Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:03

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-23 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Jessey_Queen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:05

Nee, het slaat nergens op.
Aangifte doen, 't is jullie erf, en jullie paard.
En dat hun een vergoeding durven te vragen?
Ach, laat ze lekker, ze krijgen wel op hun koppies van de police. xD

xX Moii

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:05

joh als mams vind dat jij beter voor de paarden moet zorgen moet ze de dierenbescherming maar bellen!
en heeft ze die paarden wel gezien uberhaupt? of heeft ze alles van dr kinderen!
en 2 jarige moet ook vooral niet te veel mee gedaan worden!
dat idee van dat namaakkind lijkt me misschien wat te ver gaan maar kan je helemaal begrijpen!
het is eigenlijk wel zo.....als dat kind nu al gebeten is hoe groot is de kans dan dat als het kind er weer komt ze wel doodgetrapt worden:=

maar als er met mams niets te bespreken is zou ik ook naar de politie gaan!

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:06

wat zou ik woedend worden als iemand aan mijn paarden zou komen en ze zouden niet stoppen,

Of je blijft een keer de hele dag, En wachten tot ze komen ze dan een hartig woordje spreken !

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:07

Echt.. Sommige mensen hebben het verstandelijk vermogen van een visstick..

Jouw erf, jouw paarden.. Dus daar moet een ander met zn takken vanaf blijven..

Als mijn kind zoiets zou doen.. Ik zou iig hetzelfde doen als Kiwiko.. Zonder twijfel..

Ik sta toch ook niet bij mijn buren de varkens te wassen, zonder dat ze het weten, omdat ze onder de modder zitten?

Ik zou iig een lekker zooitjes stroom en desnoods een extra touwtje spannen. Kijken hoe leuk ze het dan vinden om er tussen door te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:09

Dreigement over de dierenbescherming is inmiddels al geuit. Laat ze maar komen, ik zet de koffie klaar.

Ondertussen zitten we mooi vanuit de keuken te koekeloeren wat hier zoal voorbij komt Duivel

Sigrid

Hoe noemen ze dat ook alweer als je zonder toestemming iemands erf opgaat? Huisvredebreuk toch?

Zal het met die koters wel weer anders zitten want die zijn natuurlijk handelingsonbekwaam. Maar waar ze het gore lef vandaan halen zeg!!! Echt ongelovelijk gewoon.

Het enige dat ik vroeger deed was gras buiten het hek plukken (dat was nog lang) en dan aan de paarden voeren en soms een aai.

Ben trouwens benieuwd hoe de politie gaat reageren. Maar denk dat het wél een goed idee is om het ergens officieel te melden. Stél dat ze het nog eens doen en er gebeurd wat, dan heb jij in ieder geval zwart op wit staan hoe je erover denkt!

Denk trouwens dat aangifte niet gaat lukken, maar melding kan je zeker maken!
Laatst bijgewerkt door Sigrid op 16-11-08 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Polaris

KiWiKo schreef:
als mijn liefste lief besluit om bij vreemde paarden ongevraagd het land in te gaan om te borstelen, en ze word dan gebeten........... krijgt ze van mij maat 38 op haar billen erachteraan......... IS die gek geworden!!!!

Dan mag ze een hele week het huishouden doen, en met het geld wat ze daarmee verdiend een bosje bloemen gaan kopen voor de eigenaar van de paarden en heel nederig om excuus gaan vragen..........

echt he, laat ik er nou nooit achter komen!! (dus Sanne als je meeleest, dan weet je dat alvast!!! Haha! )

Mocht ik ooit kinderen krijgen, dan zou ik het ook zo oplossen Ja

Echt belachelijk hoe die moeder het aanpakt.
Volgens mij is de intelligentie ver te zoeken, een IQ van een pak vla Nagelbijten / Gniffelen

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:10

@Sigrid: die koters zijn dus wél handelingsonbekwaam Knipoog

edit: o zie dat je het veranderd hebt.
Laatst bijgewerkt door Polaris op 16-11-08 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:11

Ik zeg vanuit het keukenraam de hogedrukspuit op die krengen....eeeeh kinderen Haha!
Je mag toch gewoon rotzooi van het erf spuiten? Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 16:11

Man staat inmiddels buiten, bij iemand die de moeder zou kunnen zijn. Ik gaat mijn neus er ook maar even in steken, later meer.... thanks voor jullie reacties.